Bluegreengrey
Ny medlem
Det hoppas jag oxå......att det löser sig alltså, sitter här o väntar o väntar o hoppa o hoppas...
tobbe skrev:Som sagt än så länge är vi totalt bara 20 pers så det går nog bra att anmäla sig sent på lördagen. Slå en signal till Christer (0705-187072) och kolla. Hoppas motor- och ledighetsproblem löser sig, då blir vi 7 från URR = en tredjedel av sällskapet!
/Tobbe
Taz skrev:Jag är så avis... Det verkar som det löser sig med däck för mig iallafall, men det är värre med ledighet... hur länge kan man dröja innan man anmäler sig? (kanske står i tråden, men den har blivit så lång så jag har inte orkat läsa allt)
tobbe skrev:Som sagt än så länge är vi totalt bara 20 pers så det går nog bra att anmäla sig sent på lördagen. Slå en signal till Christer (0705-187072) och kolla. Hoppas motor- och ledighetsproblem löser sig, då blir vi 7 från URR = en tredjedel av sällskapet!
/Tobbe
URRJocke skrev:7? Vilka är det? Ville du åka på lördagen Tobbe?
tobbe skrev:De 7 var i fall det löste sig för Tom, Dennis och Carola men nu verkar ju även Krypto vara på G. Så om allt klaffar för alla blir vi 8!
Pratade just med Micke och vi åker tidigt på söndag morgon, jag som vanligtvis brukar gå upp 08. Det blir inget festande på lördag med andra ord...
/Tobbe
URRJocke skrev:Kanon! Skall vi träffas på shell vid järlåsa/sala infarten vid 05:30?
Jocke
tobbe skrev:Hur fort får man köra med släp? Det är 22 mil till Karlskoga så om man snittar 90 borde de inte ta mer än 2.5 timmar. Mao tror att det räcker om vi åker vid 06:00. Jag tycker om att sova
Tobbe
U-A Loranga skrev:Tycker att ni ska räkna på 3 timmars resa för då kan ni stanna och äta frukost samt tanka upp hojarna om detta inte redan är gjort.
tobbe skrev:Hur fort får man köra med släp? Det är 22 mil till Karlskoga så om man snittar 90 borde de inte ta mer än 2.5 timmar. Mao tror att det räcker om vi åker vid 06:00. Jag tycker om att sova
Tobbe
Simba skrev:Tejp? måste man ha egen tejp med och i så fall vad är kraven på tejpen, går det bra med vanlig sk eltejp?
tobbe skrev:Uppdaterad lista
1. Tanka hojen, kolla oljenivå, fyll om det behövs
2. Kolla lufttryck
3. Kolla kedjans sträckning och smörj
4. Kolla så att du har bromsbelägg som håller en hård dag på bana
5. Se till att vila på lördagen, var i form på söndag
6. Ta med en vattenflaska eller annan dryck som reserv
7. Mellanmål kanske kan köpas på plats men en reserv är bra att ha, jag tänker då på typ bananer eller snickers o sånt
8. Ät en stadig frukost om ni kan annars får ni äta i bilen under färd
9 Kolla dragbilen, fyll på olja, bensin, spolarvätska mm
10. Kolla lufttryck i släpet och att det är i rätt skick. Se till att ha reservhjul med.
11. Bensin finns att köpa på en mack 10 km från banan, man lär nog köra upp mer än en tank.
12. Resturangen på banan är stäng på söndag, ta med käk! Det går kanske att köpa lite på macken, vet ej hur stor den är.
13. Styva upp dämparna om man vet hur, annars kan man få hjälp med det på plats.
14. Fällstol att vila i bör tas med
15. Silvertejp (Tobbe har en rulle som han tar med)
16. Regnkläder om det skulle skvätta lite från ovan
17. Depåflickor, oops, nu gick jag för långt i min listning
Penguin skrev:Såvitt jag vet så finns det inga särskilda krav på vilken sorts tejp man ska använda. Man behöver INTE tejpa plast om lyktkåpan är gjord av det, utan bara glas. Men det hindrar ju inte att man tejpar ändå. Silvertejp är ju bra att ha om någon mot förmodan skulle stupa i backen och något spricker.
Om ni inte redan tänkt på det kan det vara värt att påpeka att en bra grej att göra vid körning på bana är att tappa ur ca 0,5 kg luft i däcken för att få lite bättre grepp (förutsatt att däckstrycket är rätt från början då givetvis). Det kan då kännas en aning svampigt först, men blir bättre när däcken fått upp värmen. Det är dock givetvis inget måste. Vissa hävdar att vanliga landsvägsdäck (vilket ni allihopa kör på om jag inte missminner mig) fungerar bäst med samma tryck som på gatan eftersom däcken är gjorda för det. där får man prova sig fram helt enkelt.
Sen kan ni kolla på MotoGP imorron också, så ser ni hur ni ska köra!
ta det lungt skrev:Satan vad ni suktas jag vill oxå med!!!
Får se kanske blåser ner på söndag morgon om jag hinner.
Josef (han med husan på merca pickisen) är i danmark men funderar på att åka hem för detta.
TroLliS skrev:Har ni plastlysen undvick tejp av alla slag, blir inte bra om man glömmer slå av lyset.
Alla nya sporthojar har plast så skit i tejp ser bara fult ut, å börjar dom bråka fråga om du även ska tejpa kåporna
Blinkers kan tejpas men för det mesta så är det helt i onödan plastbitarna sprider sig ändå.
Men för allt i världen plocka bort speglarna, ni kör bättre och får inte massa saker som skymtar till i ögonvrån hela tiden.
Samt dom är av glas
jag vill oxå åka bana
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |