Bandit 1250-tråden

johan_89

Ny medlem
Gick med
14 May 2011
Ort
Boden
Hoj
Naken bandit 1250 -08
Det verkar ju vara bra. Priset också. Värt ett köp. Angående reparationen så är ju inte jag någon expert har bara körtmin egen ca 1000 mil, är det en firma som säljer borde det finnas garanti tex 3 månader.

Det blev affär på banditen. En naken 1250 -08 som sagt. Har inte hunnit köra pga dåligt väder men känner mig väldigt nöjd, inte minst med priset på 40 000 och 250 mil på mätaren. Nu vill jag ha tips på vilket slipon man ska satsa på. Vill att den ska låta lite mer, inte så att man blir tokig. Det skulle vara bra om det finns olika insatser att använda typ en för besiktning/ långfärd och en för att få fram det fina sportiga ljudet. Läste nånstans att kolfiber slipon har lätt för att spricka men vet ej om det stämmer, dem är snygga iaf. Vad har ni för slipon på era banditer?:)
 

Steelis

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2009
Ort
sandviken
Hoj
BANDIT 1250 -09
Hej
Jag är sugen på en bandit 1250 utan kåpa, kan ni ge mig för och nackdelar? Jag undrar mest om den kommer att bli vinglig utan kåpa samt om den går bra att skjutsa på?

Kan säga att den funkar klockrent att skjutsa på, märker knappt att man har någon bakpå...
 

johan_89

Ny medlem
Gick med
14 May 2011
Ort
Boden
Hoj
Naken bandit 1250 -08
Kan säga att den funkar klockrent att skjutsa på, märker knappt att man har någon bakpå...

Okej, det låter bra. Syftade mest på om den som åker sitter behagligt, men det har jag kommit fram till att dom borde göra på den stora mjuka dynan. Ser att du har slipon på din, gpr va? Jag funderar på ett sånt. Hur låter den? Jag vill gärna ha så att den låter dovt men inte för mycket, samt att det ska finnas olika insatser.
 

johan_89

Ny medlem
Gick med
14 May 2011
Ort
Boden
Hoj
Naken bandit 1250 -08
Nu har man tagit premiärturen med ny hojen, går hur fint som helst. Har dock ett konstigt ljud när man bromsar med frambromsen, det låter som ett elektroniskt ljud om man säger så. Det låter typ som ett styrdon som arbetar men jag har ingen abs så det kan inte finnas nån annan el till bromsen. Eller är det ett ljud som finns där på alla banditer?
 

Håkan46

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2011
Ort
Västmanland
Hoj
2009 Suzuki GSF 1250 Bandit ABS
Hej Johan
Gratulerar till köpet av en 1250 Bandit.
Angående dina frambromsar så kan man ju undra om ev även någon bromsskiva blev lite skev vid kull körningen. Jag förmodar att, man vid reparationen, flyttade över skivorna från befintliga till den nya fälgen. Köpte du på en firma så borde dom titta på detta utan kostnad.
Prova vid nästa körning att motionera frambromsen ordentligt ex vis vid låg fart. Det kan rätta till sig, slita in sig..
Jag hör inga ljud från bromsarna när jag bromsar.
//Håkan
 

Steelis

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2009
Ort
sandviken
Hoj
BANDIT 1250 -09
Okej, det låter bra. Syftade mest på om den som åker sitter behagligt, men det har jag kommit fram till att dom borde göra på den stora mjuka dynan. Ser att du har slipon på din, gpr va? Jag funderar på ett sånt. Hur låter den? Jag vill gärna ha så att den låter dovt men inte för mycket, samt att det ska finnas olika insatser.

Vet inte hur det är att skjutsa tyngre personer,jag har bara skjutsat tjejen och hon väger väl 60kg typ, mitt G.P.R låter inte dovt, en kompis har vance % hines och det låter betydligt dovare än mitt......
 

johan_89

Ny medlem
Gick med
14 May 2011
Ort
Boden
Hoj
Naken bandit 1250 -08
Tackar. Jo jag köpte på firma. Åkte typ 60 mil från Boden till Sundsvall när jag hämtade den så det är en bit om man ska ta det på garantin. När man rullar den låter det lite från hjulet men det gjorde det på den förra hojen också. Om det bara är att skivan är lite skev och den inte blir varm av det när man kör så får det kanske vara tills vidare. Ska byta olja och filter på den snart så jag undrar hur hårt man ska dra fast filtret, bara normalt det som går för hand eller måste man ha specialverktyget för att kunna dra nog hårt. Ska lägga upp en bild när jag kommer mig för att fota den:)
 

johan_89

Ny medlem
Gick med
14 May 2011
Ort
Boden
Hoj
Naken bandit 1250 -08
Vet inte hur det är att skjutsa tyngre personer,jag har bara skjutsat tjejen och hon väger väl 60kg typ, mitt G.P.R låter inte dovt, en kompis har vance % hines och det låter betydligt dovare än mitt......

Det är min sambo som ska åka och hon väger lika mycket så det blir nog bra. Okej, hur låter ditt gpr är det mer vasst? Ville ha ett vance & hines men det fanns tydligen inte enligt min suzuki handlare. Här är länk till det jag funderar på: http://katalog.boove.se/?sok=S-109-GPEIO
 

Steelis

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2009
Ort
sandviken
Hoj
BANDIT 1250 -09
Det är min sambo som ska åka och hon väger lika mycket så det blir nog bra. Okej, hur låter ditt gpr är det mer vasst? Ville ha ett vance & hines men det fanns tydligen inte enligt min suzuki handlare. Här är länk till det jag funderar på: http://katalog.boove.se/?sok=S-109-GPEIO

ja det låter vassare...har du kollat youtube, sist jag kollade fanns det massor med banditer med olika slip-on...:tummenupp
 

johan_89

Ny medlem
Gick med
14 May 2011
Ort
Boden
Hoj
Naken bandit 1250 -08
ja det låter vassare...har du kollat youtube, sist jag kollade fanns det massor med banditer med olika slip-on...:tummenupp

Jag har kollat aldeles för mycket på youtube:D Det är dock lite svårt att höra genom högtalarna. Är de det slipon jag länkade till som du har? Handlaren i luleå säger att det låter lagomt mycket och dovt. Visst finns det urtagbar insats?
 

Steelis

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2009
Ort
sandviken
Hoj
BANDIT 1250 -09
Jag har kollat aldeles för mycket på youtube:D Det är dock lite svårt att höra genom högtalarna. Är de det slipon jag länkade till som du har? Handlaren i luleå säger att det låter lagomt mycket och dovt. Visst finns det urtagbar insats?

Det ser ut så där, fast utblåset är inte lika som på mitt....
 

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ovanlig
Paket! :banana:banana:banana

Då damp äntligen paketet från Delkevic ner i brevlådan. OK, jag fick åka och hämta det på Posten...

En trioval i rostfritt blev det. Det tog ganska precis två veckor att få hem det och då beklagade de ändå att det skulle bli långsam leverans pga påskhelg och ledigheter. Bra pris också, ca 2200, inklusive allt.
Delkevic Trioval.jpg

Nu måste jag bara skotta fram hojen och montera dit det så jag får höra hur det låter! Baffle-insatsen var iaf föredömligt enkel att montera loss.
 

Steelis

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2009
Ort
sandviken
Hoj
BANDIT 1250 -09
Paket! :banana:banana:banana

Då damp äntligen paketet från Delkevic ner i brevlådan. OK, jag fick åka och hämta det på Posten...

En trioval i rostfritt blev det. Det tog ganska precis två veckor att få hem det och då beklagade de ändå att det skulle bli långsam leverans pga påskhelg och ledigheter. Bra pris också, ca 2200, inklusive allt.
View attachment 358358

Nu måste jag bara skotta fram hojen och montera dit det så jag får höra hur det låter! Baffle-insatsen var iaf föredömligt enkel att montera loss.

:tummenupp:tummenupp
 

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ovanlig
Idag kom kraschpuckarna. Nu blir det skruva i helgen. Tyvärr lär testning dröja (ja, kraschpuckarna vill jag inte testa nånsin...) pga snö och skitväder. Lite provgasning med nya slip-on burken borde dock kunna ordnas. :D
 

Moo65k

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2009
Ort
Norrköping/Söderköping
Hoj
RD125 z500 GPz600R GSX750EF GoldWing 1200 Suzuki 1200s 03'a
Paket! :banana:banana:banana

Då damp äntligen paketet från Delkevic ner i brevlådan. OK, jag fick åka och hämta det på Posten...

En trioval i rostfritt blev det. Det tog ganska precis två veckor att få hem det och då beklagade de ändå att det skulle bli långsam leverans pga påskhelg och ledigheter. Bra pris också, ca 2200, inklusive allt.
View attachment 358358

Nu måste jag bara skotta fram hojen och montera dit det så jag får höra hur det låter! Baffle-insatsen var iaf föredömligt enkel att montera loss.

Kan man få se ett par bilder monterat och klart ?
 

toGasa

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Bandit 1250SA -08
...Det skulle vara bra om det finns olika insatser att använda typ en för besiktning/ långfärd och en för att få fram det fina sportiga ljudet. Läste nånstans att kolfiber slipon har lätt för att spricka men vet ej om det stämmer, dem är snygga iaf. Vad har ni för slipon på era banditer?:)

Jag införskaffade ett Yoshimura R77
http://www.yoshimura-rd.com/ps-3715-1236-r-77-stainlesscarbon-slip-on.aspx

2w2my5w.jpg

Tycker helt kolfiber passar grymt bra, till bandit. Haft det i 2 år nu utan bekymmer. Utan db-killer låter den mycke, men med så är det ett skönt muller.
 

toGasa

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Bandit 1250SA -08
Har skiftat till LED-ljus, och skulle vilja få bort bakflärpen där regskylten sitter med något mindre "slikare". Få bort det som är under sträcket, med en ny skylthållare helst med inbyggd regskylt belysning och reflex.
359l0sj.jpg
 
Last edited:

johan_89

Ny medlem
Gick med
14 May 2011
Ort
Boden
Hoj
Naken bandit 1250 -08
Det blev ett yoshimura rs3 kolfiber slipon beställt från ebay, hoppas man blir nöjd med det:) nån som har något att säga om de?
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top