Hej, Är i tankarna på en 1250. Hade en -05. 1200 en gång. Hur e denna 1250? -08.a hadlar det om....eller B-king?
Så det verkar inte vara begränsat till vare sig Banditer eller Sverige. Hittade detta på en site i USA:
Hej, jag hittar inte tillverknings nr. på regulatorn, tagit loss den svarta lådan med kylflänsar men där finns inga nr. Har jag letat på fel ställe?
Jag har satt dit 30 mm styrhöjare. Funkade bra utan att förlänga nånting. Tycker helt klart det blev bättre körställning efteråt.Styrhöjare.
Är det någon som flyttat styret uppåt / bakåt?
Det vet jag inte. Jag har inte testat. Jag har för mig att det var ganska tajt då jag höjde 30 mm men som sagt, jag har inte testat nåt annat så det kanske kan funka.35 upp och 16 bakåt verkar ge förflyttning 40 mm snett uppåt/bakåt. Men du menar att det blir i längsta laget.
Hej Johan
Nej Banditen är en stabil hoj. Jag har en med halvkåpa, jag kan släppa styret i 90 km/h utan problem. Jag har inte skjutsat på min men den har ju bra vrid så det är inga problem.
//Håkan
Gubbhoj. Ja på sätt och vis. Det höga vridmomentet gör att man inte behöver växla så ofta, det är inte en hoj som man behöver varva så mycket.
Jag köpte en högre vindruta från USA och åkte upp över Arjeplog, Bodö och söderut i Norge, i somras. Väl hemkommen så satte jag på originalrutan igen.
Utan kåpor fördelas vinden över hela kroppen med tex vindruta flyttas mera vind upp mot axlar, huvud och man kan få mer vindbrus i hjälmen som jag fick med högrutan. På en nakenmodell kan man ju köpa till en vindruta senare.
Min tro är att man uppfattar farten mera på en nakenhoj (positivt), man anpassar även hastigheten.
Den går visst att busa med, den går att få mer lättsvängd om man väljer däck efter det. En i mitt tycke helt underbar hoj dessutom bra priser , man får mycket för pengarna. Funderar du på en ny eller begagnad? Jag rekommenderar ABS. Dom utan ABS är tydligen svårsålda numera och skall ner ännu mer i pris.
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|