Bandit 1250-tråden

johan_89

Ny medlem
Gick med
14 May 2011
Hoj
Naken bandit 1250 -08
Är det nån som kör med crosstyre på sin bandit? Känner att efter ha kört 60 mil med hojen så är jag inte riktigt nöjd med original styret. Vet att många brukar sätta dit crosstyre.

Moo65k

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2009
Hoj
RD125 z500 GPz600R GSX750EF GoldWing 1200 Suzuki 1200s 03'a
Tycker det ser ut som en helt annan hoj. Passformen var också jättebra. Har du kollat in säljaren jag länkade på ebay?

Japp men måste vänta lite fick restskatt bläää : -/
men måste säga att det är värt att lägga de extra pengarna den kostar emot andra system.

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ovanlig
Första riktiga provturen med nya ljuddämparen idag. Den låter gött! Dovt och potent med ett härligt rytande när man drar på. Tycker också den varvar ut lättare men så är det ju alltid när man tar fram hojen på våren. Massor av effekt som på nåt konstigt sätt är alldeles försvunna framåt höstkanten...

Steelis

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2009
Hoj
BANDIT 1250 -09
Har skiftat till LED-ljus, och skulle vilja få bort bakflärpen där regskylten sitter med något mindre "slikare". Få bort det som är under sträcket, med en ny skylthållare helst med inbyggd regskylt belysning och reflex.
359l0sj.jpg

köp en undertail istället.....så mkt snyggare :)

johan_89

Ny medlem
Gick med
14 May 2011
Hoj
Naken bandit 1250 -08
Första riktiga provturen med nya ljuddämparen idag. Den låter gött! Dovt och potent med ett härligt rytande när man drar på. Tycker också den varvar ut lättare men så är det ju alltid när man tar fram hojen på våren. Massor av effekt som på nåt konstigt sätt är alldeles försvunna framåt höstkanten...

Har du nå mycket avgasknallar nu med sliponet? Jag har hyffsat mycket när man släpper gasen. Utan db killern låter det som ett fyrverkeri bakom hojen. Undrar om man ska måsta in och bänka den så den inte går för snålt.

toGasa

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2010
Hoj
Bandit 1250SA -08
Har du nå mycket avgasknallar nu med sliponet? Jag har hyffsat mycket när man släpper gasen. Utan db killern låter det som ett fyrverkeri bakom hojen. Undrar om man ska måsta in och bänka den så den inte går för snålt.

Hade jag också, vart mycke mindre med PCIII, men kommer emellanåt. Har funderat på en bänkning om man kan få det bättre.

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ovanlig

Inte så att det stör. Visst har jag knallar då jag slår av gasen men inte särskilt mycket och inte så högt. Jag kör utan dB-killer och utan Power Commander.

Håkan46

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2011
Hoj
2009 Suzuki GSF 1250 Bandit ABS
Hej
Lite kuriosa.
Jag kollade med Transportstyrelsen hur många GSF 1250 som finns i registret.
Hur många är det tror ni...? Gissa..
//Håkan

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ovanlig
Hej
Lite kuriosa.
Jag kollade med Transportstyrelsen hur många GSF 1250 som finns i registret.
Hur många är det tror ni...? Gissa..
//Håkan
Förutom de som skriver här på forumet känner jag EN som kör 1250...
1250:n har funnits sen 2007 och inte så många sålda per år skulle jag tro. Hmm... Jag gissar på 78 st i registret.

Last edited:

Håkan46

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2011
Hoj
2009 Suzuki GSF 1250 Bandit ABS
toGasa du kom ganska nära.:tummenupp
Det finns 367 st inregistrerade GSF 1250 varav 52 avställda.

//Håkan

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ovanlig
Ska köra hojen på bänkning i morgon för att kolla hur pass magert den går med nya ljuddämparen. Kör ju utan PC tills vidare men om det visar på alldeles för klen blandning får man väl investera i en sån med mappning.

johan_89

Ny medlem
Gick med
14 May 2011
Hoj
Naken bandit 1250 -08
Ska köra hojen på bänkning i morgon för att kolla hur pass magert den går med nya ljuddämparen. Kör ju utan PC tills vidare men om det visar på alldeles för klen blandning får man väl investera i en sån med mappning.

Det låter intressant, du får återkomma med resultatet. Det blir antagligen en pc för mig i samband med service om 130 mil.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...