Bandit 1250-tråden

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ovanlig
Nu har jag siffrorna i knät. Hojen går aningen snålt med slip-on utan PC. Dock är det inte mycket och väldigt jämnt över hela registret. Troligen blir det en PC så småningom men det får vänta tills vidare.


Jaha? Ni ville ha siffrorna också? :)
Max Effekt: 104 Hk vid ca 8750 rpm
Max Vrid: 110 Nm vid ca 6000 rpm
A/F: Som snålast ca 14

Jämfört med helt original i höstas är det upp ca 5 hk och 3 Nm.
Bandit Dyno_120515.jpg
 
Last edited:

LiamWis

Medlem
Gick med
3 Sep 2009
Ort
Älvsjö
Hoj
BMW F800R
toGasa du kom ganska nära.:tummenupp
Det finns 367 st inregistrerade GSF 1250 varav 52 avställda.

//Håkan
Har förstått att det inte har gått så bra att sälja dem de senaste tiden. Många erbjudande med fri försäkring första året mm.
Testade en och tyckte att den var mycket skön att köra.
Ingen sporthoj , men klart bra tryck.
Desvärre fick jag "hicka" när jag fick veta försäkringen på den. För mig skulle det vara i klass som en sporthoj, vilket kändes väldigt fel.
Är jag villig att betala den försäkringen så vill jag ha en riktig sporthoj. Tror många med mig desvärre tänker ungefär lika. Annars var det en trevlig bekanskap.
 

Hygglo

Solskens knutte...
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Hyttö rakan
Hoj
XV1600
Postade en fråga på ett annat och förmodligen fel del i forumet tidigare. Postar samma här så kanske jag får svar :)
Var insnöad på en Busa men så såg jag denna modell. Hade missat att Banditen fanns med helkåpa. Smaken är ju som baken men jag tycker den ser bra ut!
Enda nackdelen som jag ser det är effekten 97hk... Hade ju önskat att det var närmare 100 till.....
Dom gammla banditerna kunde man ju skrämma ur några hästar genom att borra nå hål i luftburken och montera ett öppnare system. Är det lika på dessa???
Går det på ett billigt sätt få ur åtminstånde 30 hk till???
 

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ovanlig
Går det på ett billigt sätt få ur åtminstånde 30 hk till???

Dale Walker på Holeshot i USA har labbat en del med både gamla och nya Banditer och kommit fram till mycket spännande resultat. HÄR kan du hitta vad han gjort med 1250:n och i sitt värsta utförande, helsystem, bla, visar den runt 130 bakhjulshästar. Inte lika enkelt som på gamla 1200:an men fortfarande utan portning/borrning, etc.
 

SRT Metro

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2008
Ort
Halmstad
Hoj
2009, Suzuki GSF 1250 ABS
Hej!
Vill bara säga hej och visa er min pärla...
Det är en -09 och är mycket nöjd med den...
Har gjort en del modifieringar och det kommer att bli några till...
Ha det gott!

DSC01536.jpg DSC01548.jpg
 
Last edited:

Håkan46

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2011
Ort
Västmanland
Hoj
2009 Suzuki GSF 1250 Bandit ABS
Toppensnygg!! Nakenvarianten är betydligt finare än den med halvkåpa. (Min åsikt) Har en med halvkåpa och vill man åka långturer så...
 

SRT Metro

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2008
Ort
Halmstad
Hoj
2009, Suzuki GSF 1250 ABS
Var det svårt att montera, tog lång tid, special verktyg?

Har beställt en sådan, min kommer på Onsdag :D

Nej, det var inte svårt... Tog ca 3-4 timmar och några öl... :tummenupp
Original tailen måste bort och sen är det bara fram med vinkelslipen med kapskiva för att ta bort lite plast.
Löda dit tåtarna till blinkersarna och monteringen tar ca 30 min...
Ta det bara lugnt och stressa inte, så blir det fint....
Lycka till!

Länk till lite information om ämnet:
http://www.holeshot.com/Bandit_1250/1250undertail_instr.html
 

SRT Metro

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2008
Ort
Halmstad
Hoj
2009, Suzuki GSF 1250 ABS
Vad är det för ruta du har? Kan du visa nå fler bilder på hur det ser ut? Är sugen på en ruta men det är svårt att hitta en som inte förstör utseendet:)

Har två st olika... Bägge två är från PUIG.
Tyvärr bara bild på den ena monterad på hojen.
SUC30008.jpgSUC30007.jpg

Den andra är en PUIG Wave i Carbon Look och är riktigt läcker... Inte riktigt lika bra vindskydd men snygg på hojen.
140.jpg
 

johan_89

Ny medlem
Gick med
14 May 2011
Ort
Boden
Hoj
Naken bandit 1250 -08
Har två st olika... Bägge två är från PUIG.
Tyvärr bara bild på den ena monterad på hojen.
View attachment 362003View attachment 362004

Den andra är en PUIG Wave i Carbon Look och är riktigt läcker... Inte riktigt lika bra vindskydd men snygg på hojen.
View attachment 362005

Den på hojen såg inte så dum ut, kanske man skaffar en sån. Visst finns den på ebay till bra pris? Blir det nån skillnad när man kör eller är det marginellt?
 

SRT Metro

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2008
Ort
Halmstad
Hoj
2009, Suzuki GSF 1250 ABS
Den som är monterad på min är bra och gör bra skillnad mot fartvinden... Monteringen tar 5 min.
Köpt på Louis Tyskland via postorder för 25 Euro. Billig och prisvärd...

Angående dina avgasknallar... Plugga slangen till avgasreningen med en bult eller dyligt, så är knallarna ett minne blott.
"Slangen som går från motorn till luftrenaren på högersidan under tanken".
Slangen sitter ihop i en förgrening, bara att ta isär och trycka in en bult som går trögt och håller tätt och montera ihop igen...

Titta på den här videon (2min in så förklarar han lite om det)
http://www.youtube.com/watch?v=aiXEmA-gDb4
 
Last edited:

johan_89

Ny medlem
Gick med
14 May 2011
Ort
Boden
Hoj
Naken bandit 1250 -08
Den som är monterad på min är bra och gör bra skillnad mot fartvinden... Monteringen tar 5 min.
Köpt på Louis Tyskland via postorder för 25 Euro. Billig och prisvärd...

Angående dina avgasknallar... Plugga slangen till avgasreningen med en bult eller dyligt, så är knallarna ett minne blott.
"Slangen som går från motorn till luftrenaren på högersidan under tanken".
Slangen sitter ihop i en förgrening, bara att ta isär och trycka in en bult som går trögt och håller tätt och montera ihop igen...


Får kolla på det, fast smällarna i sig är ingen fara det är snarare om det är dåligt för hojen eller dämparen. Hittade några andra rutor på ebay. Se länkarna. Du har pm förresten:) http://www.ebay.com/itm/Puig-COCKPI...09?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item3cc531ad91

http://www.ebay.com/itm/Windshield-...53?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item4cfbc9859d
 

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ovanlig
Angående dina avgasknallar... Plugga slangen till avgasreningen med en bult eller dyligt, så är knallarna ett minne blott.
"Slangen som går från motorn till luftrenaren på högersidan under tanken".
Slangen sitter ihop i en förgrening, bara att ta isär och trycka in en bult som går trögt och håller tätt och montera ihop igen...

Det där låter ju klart intressant! Har du gjort det själv och det funkar? Fattar jag rätt om man bara tar loss slangen han pekar på, trycker ner valfri grunka som blockerar slangen, och monterar tillbaka slangen där den satt? Ja, det är ju ungefär exakt samma som du skriver här ovan. Tänk om jag skulle ta och läsa ordentligt nån gång...

Får man inga konstiga felmeddelanden i displayen när PAIR-systemet är pluggat sådär?
 

SRT Metro

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2008
Ort
Halmstad
Hoj
2009, Suzuki GSF 1250 ABS
Jag har själv gjort det på min hoj.
(Har gjort det på varje hoj som jag har ägt dom senaste åren)
Har ingen lust att packa om ljuddämparen med nytt ull ofta pga det brunnit upp av avgasknallar.
Har aldrig fått några konstiga felmeddelanden i displayen efter pluggningen.
För er som vill ha ut mer effekt ur sin motor så är motorn "mycket" strypt i "Grenrören samt har löjligt små hål för luftintag i luftburken. Efter byte av grenrör samt mod av luftburk och montering/mappning av PC5 så blir motorn en helt annan.
 

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ovanlig
Ska helt klart testa det där. Låter som om jag måste samla ihop lite slantar framöver också... :)

Edit: Testade nu på fm och det funkade klockrent! Stort tack för tipset!
 
Last edited:

SRT Metro

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2008
Ort
Halmstad
Hoj
2009, Suzuki GSF 1250 ABS
Ska helt klart testa det där. Låter som om jag måste samla ihop lite slantar framöver också... :)

Edit: Testade nu på fm och det funkade klockrent! Stort tack för tipset!

Det var så lite så... Alltid kul att kunna dela med sig lite av sina erfarenheter :tummenupp

En liten bild som visar hur strypt grenrören på en 1250 är:

header_comparison.jpg
 
Nyheter
Svenskt i Indians hojbyggarserie

I sjätte avsnittet av India...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

KTM presenterar 2025 års EXC-modeller

2025 års EXC-modeller från ...

ExploreBike: Gratis kurs för motorcykeläventyr

Nu kan du lära dig hur man ...

Husqvarna TE125 gör comeback

Husqvarna har fyllt på 2025...

Invigning MC Collection

Någon i folksamlingen på me...

Stenegärd på Tidö idag

Idag, den 18 juni, startar ...

Customiserade CL:s-modeller på Wheels and Waves

Honda presenterar 16 custom...

KTM fyller på med Enea Bastianini och Maverick Viñales

KTM har presenterat en helt...

Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Top