Bandit 1250-tråden

Checker

Medlem
Gick med
29 May 2012
Hoj
GSX1250FA -14
Lite svårt för mig att avgöra men jag upplever inga problem med min men den har bara rullat 200mil än. Men om du kollar på sidan 22-23 diskuteras detta problem av : Adnil

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22
Hej
Funderar på att köpa en GSX 1250fa, var hos en handlare i höstas och provkörde en sådan. Härlig hoj med bra aerodynamik och gott vrid.
Men när den var varmkörd var det svårt att lägga i 1:an utan att det blev ett klonk/hugg i motorn, ibland gick det bra, och alla andra växlingar funkade perfekt.
Är detta modellspecifikt för Bandit eller var det något fel på just detta exemplaret.

Har haft min 09 sen den gått 200 mil nu 1900 mil, den har alltid vart klonkig när man lägger i ettan, mao inget att oroa sig över. Köpa begagnad Bandit hör till bland de mer säkra begagnad köpen man kan göra.

Eataz

Medlem
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
KTM 690 Enduro R-15 Tidigare: 990 adventure, bandit 1250, bandit 1200s, fe450, 690 enduro x2, 990 smt x2, vn800

Eataz

Medlem
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
KTM 690 Enduro R-15 Tidigare: 990 adventure, bandit 1250, bandit 1200s, fe450, 690 enduro x2, 990 smt x2, vn800
Tog en testsväng idag för att köpa lite kamerafästen till nya hjälmen. Snart vår :banana

Eataz

Medlem
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
Fortsätter väl spamma på här medans jag sakta men säkert betar av paketen med grejjer som trillar in! Igår monterades längre dogbones, 2.5mm höjning bak(återstår att se om det känns för högt), PUIG ruta och kylarskydd.
qfyXVlMl.jpg

Pipan och tailtidy ramlade in idag. Pipe werx tri-oval
carbon och likadan tailtidy som Checker skaffade längre upp på den här sidan sidan, den sistnämnda har jag inte monterat än.
tempFileForShare.jpg
Utan DB-killer, var inte särskilt stor skillnad med. Ljudet gör sig faktiskt bra i filmen, som omväxling.

Bifogat

• 20150223_165600.jpg
    20150223_165600.jpg
    1.2 MB · Visningar: 56

Checker

Medlem
Gick med
29 May 2012
Hoj
GSX1250FA -14
Fortsätter väl spamma på här medans jag sakta men säkert betar av paketen med grejjer som trillar in! Igår monterades längre dogbones, 2.5mm höjning bak(återstår att se om det känns för högt), PUIG ruta och kylarskydd.
Pipan och tailtidy ramlade in idag. Pipe werx tri-oval
carbon och likadan tailtidy som Checker skaffade längre upp på den här sidan sidan, den sistnämnda har jag inte monterat än.

Utan DB-killer, var inte särskilt stor skillnad med. Ljudet gör sig faktiskt bra i filmen, som omväxling.

Kul med paket!
Det ska bli spännande att se var du väljer att sätta reflexen eller om du väljer bort den. Det medföljde ju en liten rackare. Efter lite funderande så valde jag att gå på en självhäftande e-godkänd reflex som jag köpte på mekonomen för 20:- 30x70mm. Snyggast hade det nog varit utan men, men...

bakis.jpg

Eataz

Medlem
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
Till att börja med ska jag beställa en ny skylt av mindre nya formatet och kommer nog köra utan skylthållaren. Ska inte besiktiga förrän 2016 :) På förra hojen spraylimmade jag fast typ en sån som du har längst ner på skylten så att den stack ner lite nedanför skylten, det sa dom inget om när jag besiktade den iaf!

Hur är passagerarfotpinnarna på andra hojar? Mina verkar vara lite dåligt med "fjädring" i, så dom åker ner.

Last edited:

Checker

Medlem
Gick med
29 May 2012
Hoj
GSX1250FA -14
Jag har den mindre skylten 150 x 170mm. Jag testade också utan skylthållare och reflex, något ska man ju göra i väntan på lite varmare väder:)

RRR.jpgbakis.jpg

Last edited:

Eataz

Medlem
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
Då har man påbörjat modifieringarna inför våren. Första förändring blev en Tail Tidy från R&G. Bra passform och kvalitet och skapligt enkel att montera.

View attachment 416022
View attachment 416023
View attachment 416024

Satte dit min igår! Fick dock inte skyltljuset att funka, testade med alla kabelhärvor man fick med. Original funkade när jag kopplade in den. Och passformen behövde lite övertalning för att komma på plats.
Verkade också som att det saknades några sidor i monteringsanvsningen.. Hade t.ex. typ 2 kabelhärvor och lite annat över. Den plastbiten/lådan? som satt i originaltailen som stänkskydd mot stötdämparen, ska man få dit den på den nya tailen?

Det såg bra ut iaf!

Testade 2.5mm höjning bak, det funkade inte riktigt för mig. Så har två stycken hundben liggandes om nån är sugen på höjning. Kostade 700, finns för 500 för avhämtning i Strängnäs eller i Södertälje under dagtid.
LustRacingSuspensionLinks-x.jpg

Checker

Medlem
Gick med
29 May 2012
Hoj
GSX1250FA -14
Satte dit min igår! Fick dock inte skyltljuset att funka, testade med alla kabelhärvor man fick med. Original funkade när jag kopplade in den. Och passformen behövde lite övertalning för att komma på plats.
Verkade också som att det saknades några sidor i monteringsanvsningen.. Hade t.ex. typ 2 kabelhärvor och lite annat över. Den plastbiten/lådan? som satt i originaltailen som stänkskydd mot stötdämparen, ska man få dit den på den nya tailen?

Det såg bra ut iaf!

Testade 2.5mm höjning bak, det funkade inte riktigt för mig. Så har två stycken hundben liggandes om nån är sugen på höjning. Kostade 700, finns för 500 för avhämtning i Strängnäs eller i Södertälje under dagtid.
LustRacingSuspensionLinks-x.jpg
Samma här. Lösningen var att fasvända kablarna rött till svart och svart till rött. Jag var på väg att reklamera och skrev ett brev men för mej var lösningen löjligt enkel!

Eataz

Medlem
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
Samma här. Lösningen var att fasvända kablarna rött till svart och svart till rött. Jag var på väg att reklamera och skrev ett brev men för mej var lösningen löjligt enkel!

Var samma här! Funkar fint nu :banana Tack!

Last edited:

Eataz

Medlem
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
Igår blev det 25 mil! Har man kört KTM för länge när man har ryggsäcken full med verktyg för att kunna efterdra saker som vibrerar loss? Edit: Snodde polarens bild från Street triple tråden och slängde in.

attachment.php

Last edited:

Eataz

Medlem
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
Igår kopplade jag in holeshot EFI boxen med stage 2 inställningar, har inte satt tillbaka tanken än så har inte provstartat dock! Ska kapa bort locket på luftburken ikväll så kanske man kan provstarta! Fick inga felkoder när jag vred på tändningen iaf, så antar att jag har kopplat rätt.

Ska bli spännande att se om det blir stor skillnad, har ju knappt vant mig vid hojen i normalutförande än.

Någon som kör med holeshot kit?

Last edited:

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22
Igår kopplade jag in holeshot EFI boxen med stage 2 inställningar, har inte satt tillbaka tanken än så har inte provstartat dock! Ska kapa bort locket på luftburken ikväll så kanske man kan provstarta! Fick inga felkoder när jag vred på tändningen iaf, så antar att jag har kopplat rätt.

Ska bli spännande att se om det blir stor skillnad, har ju knappt vant mig vid hojen i normalutförande än.

Någon som kör med holeshot kit?

Vad innehåller kitet?

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...