Hej
Funderar på att köpa en GSX 1250fa, var hos en handlare i höstas och provkörde en sådan. Härlig hoj med bra aerodynamik och gott vrid.
Men när den var varmkörd var det svårt att lägga i 1:an utan att det blev ett klonk/hugg i motorn, ibland gick det bra, och alla andra växlingar funkade perfekt.
Är detta modellspecifikt för Bandit eller var det något fel på just detta exemplaret.
Fortsätter väl spamma på här medans jag sakta men säkert betar av paketen med grejjer som trillar in! Igår monterades längre dogbones, 2.5mm höjning bak(återstår att se om det känns för högt), PUIG ruta och kylarskydd.
Pipan och tailtidy ramlade in idag. Pipe werx tri-oval
carbon och likadan tailtidy som Checker skaffade längre upp på den här sidan sidan, den sistnämnda har jag inte monterat än.
Utan DB-killer, var inte särskilt stor skillnad med. Ljudet gör sig faktiskt bra i filmen, som omväxling.
Då har man påbörjat modifieringarna inför våren. Första förändring blev en Tail Tidy från R&G. Bra passform och kvalitet och skapligt enkel att montera.
View attachment 416022
View attachment 416023
View attachment 416024
Samma här. Lösningen var att fasvända kablarna rött till svart och svart till rött. Jag var på väg att reklamera och skrev ett brev men för mej var lösningen löjligt enkel!Satte dit min igår! Fick dock inte skyltljuset att funka, testade med alla kabelhärvor man fick med. Original funkade när jag kopplade in den. Och passformen behövde lite övertalning för att komma på plats.
Verkade också som att det saknades några sidor i monteringsanvsningen.. Hade t.ex. typ 2 kabelhärvor och lite annat över. Den plastbiten/lådan? som satt i originaltailen som stänkskydd mot stötdämparen, ska man få dit den på den nya tailen?
Det såg bra ut iaf!
Testade 2.5mm höjning bak, det funkade inte riktigt för mig. Så har två stycken hundben liggandes om nån är sugen på höjning. Kostade 700, finns för 500 för avhämtning i Strängnäs eller i Södertälje under dagtid.
![]()
Samma här. Lösningen var att fasvända kablarna rött till svart och svart till rött. Jag var på väg att reklamera och skrev ett brev men för mej var lösningen löjligt enkel!
Var samma här! Funkar fint nuTack!
Igår kopplade jag in holeshot EFI boxen med stage 2 inställningar, har inte satt tillbaka tanken än så har inte provstartat dock! Ska kapa bort locket på luftburken ikväll så kanske man kan provstarta! Fick inga felkoder när jag vred på tändningen iaf, så antar att jag har kopplat rätt.
Ska bli spännande att se om det blir stor skillnad, har ju knappt vant mig vid hojen i normalutförande än.
Någon som kör med holeshot kit?
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |
![]() |
CFMOTO 800MT-X
Idag har vi nöjet att få sm... |