Hej
Funderar på att köpa en GSX 1250fa, var hos en handlare i höstas och provkörde en sådan. Härlig hoj med bra aerodynamik och gott vrid.
Men när den var varmkörd var det svårt att lägga i 1:an utan att det blev ett klonk/hugg i motorn, ibland gick det bra, och alla andra växlingar funkade perfekt.
Är detta modellspecifikt för Bandit eller var det något fel på just detta exemplaret.
Fortsätter väl spamma på här medans jag sakta men säkert betar av paketen med grejjer som trillar in! Igår monterades längre dogbones, 2.5mm höjning bak(återstår att se om det känns för högt), PUIG ruta och kylarskydd.
Pipan och tailtidy ramlade in idag. Pipe werx tri-oval
carbon och likadan tailtidy som Checker skaffade längre upp på den här sidan sidan, den sistnämnda har jag inte monterat än.
Utan DB-killer, var inte särskilt stor skillnad med. Ljudet gör sig faktiskt bra i filmen, som omväxling.
Vackra!!!
Då har man påbörjat modifieringarna inför våren. Första förändring blev en Tail Tidy från R&G. Bra passform och kvalitet och skapligt enkel att montera.
View attachment 416022
View attachment 416023
View attachment 416024
Samma här. Lösningen var att fasvända kablarna rött till svart och svart till rött. Jag var på väg att reklamera och skrev ett brev men för mej var lösningen löjligt enkel!Satte dit min igår! Fick dock inte skyltljuset att funka, testade med alla kabelhärvor man fick med. Original funkade när jag kopplade in den. Och passformen behövde lite övertalning för att komma på plats.
Verkade också som att det saknades några sidor i monteringsanvsningen.. Hade t.ex. typ 2 kabelhärvor och lite annat över. Den plastbiten/lådan? som satt i originaltailen som stänkskydd mot stötdämparen, ska man få dit den på den nya tailen?
Det såg bra ut iaf!
Testade 2.5mm höjning bak, det funkade inte riktigt för mig. Så har två stycken hundben liggandes om nån är sugen på höjning. Kostade 700, finns för 500 för avhämtning i Strängnäs eller i Södertälje under dagtid.
Samma här. Lösningen var att fasvända kablarna rött till svart och svart till rött. Jag var på väg att reklamera och skrev ett brev men för mej var lösningen löjligt enkel!
Var samma här! Funkar fint nu Tack!
Igår kopplade jag in holeshot EFI boxen med stage 2 inställningar, har inte satt tillbaka tanken än så har inte provstartat dock! Ska kapa bort locket på luftburken ikväll så kanske man kan provstarta! Fick inga felkoder när jag vred på tändningen iaf, så antar att jag har kopplat rätt.
Ska bli spännande att se om det blir stor skillnad, har ju knappt vant mig vid hojen i normalutförande än.
Någon som kör med holeshot kit?
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |