Bandit 1250-tråden

Eataz

Medlem
Gick med
1 Jul 2004
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 690 Enduro R-15 Tidigare: 990 adventure, bandit 1250, bandit 1200s, fe450, 690 enduro x2, 990 smt x2, vn800
Vad innehåller kitet?

1250 with Holeshot Comp slip-on(valfritt slip-on), Dale's Stage 2 Supertune Pro tune, O2 bypass module, K&N filter, air box mod, secondary butterflies removed.
Boxen är princip en powercommander med en färdig mappning. Går även att få inställningar om man vill byta grenrör. Då visar dynomätningarna runt 130hk.
Röda linjen är med stage 2
Blå är orignal
1250_dynochart02.jpg
 

Bifogat

  • 1250_dynochart02.jpg
    1250_dynochart02.jpg
    120 KB · Visningar: 99
Last edited:

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22, Husky 701, Yamaha 660 XTR
1250 with Holeshot Comp slip-on(valfritt slip-on), Dale's Stage 2 Supertune Pro tune, O2 bypass module, K&N filter, air box mod, secondary butterflies removed.
Boxen är princip en powercommander med en färdig mappning. Går även att få inställningar om man vill byta grenrör. Då visar dynomätningarna runt 130hk.
Röda linjen är med stage 2
Blå är orignal
1250_dynochart02.jpg

Förväntar mig en utförlig rapport när du provkört:tummenupp
 

Checker

Medlem
Gick med
29 May 2012
Ort
Borås
Hoj
GSX1250FA -14
Igår kopplade jag in holeshot EFI boxen med stage 2 inställningar, har inte satt tillbaka tanken än så har inte provstartat dock! Ska kapa bort locket på luftburken ikväll så kanske man kan provstarta! Fick inga felkoder när jag vred på tändningen iaf, så antar att jag har kopplat rätt.

Ska bli spännande att se om det blir stor skillnad, har ju knappt vant mig vid hojen i normalutförande än.

Någon som kör med holeshot kit?

Det låter spännande, min hoj är knappt 1år och har bara 160mil på mätaren så jag väntar minst ett år tills motorgarantin gått ut innan jag uppgraderar. Jag ser fram emot mer information om resultatet från dig:tummenupp
 

Eataz

Medlem
Gick med
1 Jul 2004
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 690 Enduro R-15 Tidigare: 990 adventure, bandit 1250, bandit 1200s, fe450, 690 enduro x2, 990 smt x2, vn800
Det låter spännande, min hoj är knappt 1år och har bara 160mil på mätaren så jag väntar minst ett år tills motorgarantin gått ut innan jag uppgraderar. Jag ser fram emot mer information om resultatet från dig:tummenupp
Fördelen med den här mot t.ex. en powercommander är också att den här kopplar man bara på insprutningen, den går aldrig in och manipulerar original bränslemappen. Om man kopplar ur den så är allt som vanligt.
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22, Husky 701, Yamaha 660 XTR
Idag blev det premiär! Ca 10 mil hanns det med. Har gått i lite funderingar på att byta hoj men de tankarna försvann så fort jag drog på lite i en tunnel. Inser att det blir svårt att hitta nåt mer prisvärt än Bandit 1250.
 

Eataz

Medlem
Gick med
1 Jul 2004
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 690 Enduro R-15 Tidigare: 990 adventure, bandit 1250, bandit 1200s, fe450, 690 enduro x2, 990 smt x2, vn800
Nu har jag fått ihop hojen med holeshot stage 2!

Var lite knepigt att installera imellanåt. Höll på att bli galen igår när jag enligt instruktionsboken fick error för att lampa 1 och 8 blinkade grönt - nån av injektorerna får inte kontakt. Vågade ju inte prova att starta hojen då.

Efter att ha kopplat om allt typ 10 gånger satte jag mig och mailade Dale på holeshot och frågade om han hade nå tips. Då fick jag svaret(fast det var lördag) att inte bry mig om instruktionen och att det var normalt med den koden och ta ut hojen och testa och se hur den kändes. Det var ett bra tips!
Drar jävligt bra nu! :banana

Litet smakprov där jag även testade biltemas externa mic, den kommer bytas ut..
Nu ska jag ut och sätta ihop avgasreningsslangarna, pluggade bara men glömde sätta ihop dom. Antar att det är därför det poppar lite fortfarande.


Edit: Slänger in en video från eftermiddagen också! Nu wheelar den bra på 2:an också :D
 
Last edited:

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22, Husky 701, Yamaha 660 XTR
Nu har jag fått ihop hojen med holeshot stage 2!

Var lite knepigt att installera imellanåt. Höll på att bli galen igår när jag enligt instruktionsboken fick error för att lampa 1 och 8 blinkade grönt - nån av injektorerna får inte kontakt. Vågade ju inte prova att starta hojen då.

Efter att ha kopplat om allt typ 10 gånger satte jag mig och mailade Dale på holeshot och frågade om han hade nå tips. Då fick jag svaret(fast det var lördag) att inte bry mig om instruktionen och att det var normalt med den koden och ta ut hojen och testa och se hur den kändes. Det var ett bra tips!
Drar jävligt bra nu! :banana

Litet smakprov där jag även testade biltemas externa mic, den kommer bytas ut..
Nu ska jag ut och sätta ihop avgasreningsslangarna, pluggade bara men glömde sätta ihop dom. Antar att det är därför det poppar lite fortfarande.


Edit: Slänger in en video från eftermiddagen också! Nu wheelar den bra på 2:an också :D

Härligt att du fick ihop det!

Hur stor skillnad känner du mot orginal?
 

Eataz

Medlem
Gick med
1 Jul 2004
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 690 Enduro R-15 Tidigare: 990 adventure, bandit 1250, bandit 1200s, fe450, 690 enduro x2, 990 smt x2, vn800
Härligt att du fick ihop det!

Hur stor skillnad känner du mot orginal?

Hann ju bara köra typ 30 mil med original, men den går betydligt mjukare med lite gas. Och den drar riktigt bra, förut fick man slita och rycka och flytta kroppen mycket för att få upp den på bakhjulet på tvåan, nu går det nästan av sig självt!
Innan kände jag behov av 17t drevet jag beställde, nu får det nog ligga kvar i lådan lite till.

Skönt att köra utan ruta reflekterade jag över idag, man slipper helt turbulensen som båda mina rutor framkallar. Även om dom inte träffar rakt på hjälmen.
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22, Husky 701, Yamaha 660 XTR
Hann ju bara köra typ 30 mil med original, men den går betydligt mjukare med lite gas. Och den drar riktigt bra, förut fick man slita och rycka och flytta kroppen mycket för att få upp den på bakhjulet på tvåan, nu går det nästan av sig självt!
Innan kände jag behov av 17t drevet jag beställde, nu får det nog ligga kvar i lådan lite till.

Skönt att köra utan ruta reflekterade jag över idag, man slipper helt turbulensen som båda mina rutor framkallar. Även om dom inte träffar rakt på hjälmen.

Har aldrig kört min orginal, den har ju i princip samma mods som din. Har aldrig haft en hoj som går så mjukt och fint vid gaspådrag/gasavslag som Banditen, skulle vara kul att jmf mot orginal.

Hade samma ruta på som du, den åkte av efter 20 mil... Mer bekvämt naket.
 

Eataz

Medlem
Gick med
1 Jul 2004
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 690 Enduro R-15 Tidigare: 990 adventure, bandit 1250, bandit 1200s, fe450, 690 enduro x2, 990 smt x2, vn800
rPvhuDO.jpg


hm302Vf.jpg

Igår åkte det på korta Kinagrepp. Blev såna här http://www.ebay.com/itm/390614545740?rmvSB=true Tyckte att det iaf var värt att prova billiga. Dom kändes faktiskt riktigt robusta och välbyggda, men det återstår väl att se när man provar dom på riktigt.

Tog 2 min att byta båda, hade för mig att det var världens meck. Och nu slår inte greppen i speglarna längre :banana
 

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Idag blev det premiär! Ca 10 mil hanns det med. Har gått i lite funderingar på att byta hoj men de tankarna försvann så fort jag drog på lite i en tunnel. Inser att det blir svårt att hitta nåt mer prisvärt än Bandit 1250.

Banditen är en väldigt komplett hoj! Har svårt att tänka mig att det finns någon annan hoj som kan erbjuda så mycket av allting för det priset. Jag kommer att behålla min länge!
En ny -15 kostar 99 900:-
 

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Är det någon som vet hur man höjer och sänker sadeln på en Bandit 1250?
Detta ska tydligen vara möjligt men jag fattar inte hur man gör :va
 

Eataz

Medlem
Gick med
1 Jul 2004
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 690 Enduro R-15 Tidigare: 990 adventure, bandit 1250, bandit 1200s, fe450, 690 enduro x2, 990 smt x2, vn800
Last edited:

Eataz

Medlem
Gick med
1 Jul 2004
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 690 Enduro R-15 Tidigare: 990 adventure, bandit 1250, bandit 1200s, fe450, 690 enduro x2, 990 smt x2, vn800
Idag blev det första gången till jobbet, 5 mil motorväg i +2 var uppfriskande för fingrar och tår..
Jag ser fram emot belöningen när jag ska hem i eftermiddag!
 

Checker

Medlem
Gick med
29 May 2012
Ort
Borås
Hoj
GSX1250FA -14
Idag blev det första gången till jobbet, 5 mil motorväg i +2 var uppfriskande för fingrar och tår..
Jag ser fram emot belöningen när jag ska hem i eftermiddag!
Starkt jobbat. Själv ska jag ut i garaget och invänta våren ett tag till i behagliga 18 grader :kär
 

Eataz

Medlem
Gick med
1 Jul 2004
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 690 Enduro R-15 Tidigare: 990 adventure, bandit 1250, bandit 1200s, fe450, 690 enduro x2, 990 smt x2, vn800
uploadfromtaptalk1427443455844.jpg

Igår fick jag hem en Gipro växelindikator från healtech. Väldigt enkel att koppla in, lite drygt att dra kabeln dock, kontakten var så stor. Man kopplar in den i diagnosuttaget under höger sidokåpa.
Faktiskt det enda jag har saknat från 690:n jag hade innan.

Bytte också växelgivaren till den från nya generationen bandit, hade problem med att neutrallampan inte tändes ibland. Provade att rengöra den gamla, men det funkade inte. Finns bra instruktioner om man googlar, om nån annan har samma problem.

Verkar inte kunna få bilden rättvänd..
 
Last edited:

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Den bara växer och växer i mina ögon!
Jag älskar den mer och mer!
100-milaservice är bokad på Motospeed 23:e April!
IMAG0766.jpg
 

Eataz

Medlem
Gick med
1 Jul 2004
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 690 Enduro R-15 Tidigare: 990 adventure, bandit 1250, bandit 1200s, fe450, 690 enduro x2, 990 smt x2, vn800
Jag var tvungen att testa biltemas barkbusters för att inte frysa fingrarna av mig under 5 mil motorväg till jobbet, och lite för kraschskydd :) Ser helt okej ut!
Var en jävla massa slangar och kablar ivägen dock, var lite meckigt att få dit.

utCZWdm.jpg


Ib53trP.jpg
 
Last edited:

pudas666

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2011
Ort
Röbäck
Hoj
Suzuki GSX1250FA-10, KTM 625SXC-04, REX Fleetmaster-53
Nu har jag fått ihop hojen med holeshot stage 2!

Var lite knepigt att installera imellanåt. Höll på att bli galen igår när jag enligt instruktionsboken fick error för att lampa 1 och 8 blinkade grönt - nån av injektorerna får inte kontakt. Vågade ju inte prova att starta hojen då.

Efter att ha kopplat om allt typ 10 gånger satte jag mig och mailade Dale på holeshot och frågade om han hade nå tips. Då fick jag svaret(fast det var lördag) att inte bry mig om instruktionen och att det var normalt med den koden och ta ut hojen och testa och se hur den kändes. Det var ett bra tips!
Drar jävligt bra nu! :banana
Försvann varningen eller varnar kontrollamporna hela tiden? Har själv varit sugen ett bra tag på att beställa från holeshot men har inte fått tummen ur... vad gick kalaset på inkl frakt och tull osv?
Btw, jag vart inspirerad av dina inlägg så jag beställde samma kinagrepp som dig. Monterade dom idag. Ska se om barkbustrarna funkar på min gsx :)
 
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Top