Bandit 1250-tråden

Försvann varningen eller varnar kontrollamporna hela tiden? Har själv varit sugen ett bra tag på att beställa från holeshot men har inte fått tummen ur... vad gick kalaset på inkl frakt och tull osv?
Btw, jag vart inspirerad av dina inlägg så jag beställde samma kinagrepp som dig. Monterade dom idag. Ska se om barkbustrarna funkar på min gsx :)

Mailade igen och frågade lite utmanade vilka lampor som ska lysa när hojen är igång(utan att säga vilka som faktiskt lyste) då fick jag svaret nedan.
När hojen är igång så stämmer det med det han beskriver. Jag tänkte ta hojen till öppet hus hos Andersson turbo 9/5 och se vad man får ut. Men den går som fan och om något vore fel så borde jag ha märkt det nu.

Edit: Priset slutade utan tull på nedanstående, verkar ha klarat mig rätt igenom.
1 Bandit 1250 Holeshot Supertune Pro tuner $ 277.00

1 02 bypass $ 15.00

USPS air mail insured $ 53.05

PayPal fee $ 16.56

Total amount in US funds $ 361.61


Hello again,

The bike runs fine, im just curious. Which leds are supposed to be lit and what color are they supposed to be when the bike is started and running?

Regards
Robin



Hi Robin


When you turn on the key it may cycle on 1 & 8, then when you start the engine it will flash the left few LEDs , but this can vary depending on air temps and weather the engine is cold or warmed up. When its cold its on the enrichment circuit richer

Don't pay attention to the LEDS , its normal. The unit is tested at Dobeck when its built, then when I bench test it and set it for my customer one more time


If you every add my front header, that's if we can even ship it to you, it will be a huge power gain and weight loss. Its about 8 to 10 more HP over the stock front header and half very light

Cheers Dale


Slänger in en film från bulten i fredags
 
Last edited:
Har uppstått ett tickande ljud på min bandit, antar att det är ventilerna som måste justeras? Hojen har ju ändå gått lite drygt 3700 mil så det vore ju inte konstigt. Någon som justerat ventilerna här, vid vilket miltal i så fall?
 
Har uppstått ett tickande ljud på min bandit, antar att det är ventilerna som måste justeras? Hojen har ju ändå gått lite drygt 3700 mil så det vore ju inte konstigt. Någon som justerat ventilerna här, vid vilket miltal i så fall?

Ventiljustering gjordes på min hoj vid 2400milaservicen förra sommarn. Körde ca 500mil och sen uppkom ett tickande ljud när hojen lutar (står på sidostöd).. se mitt tidigare inlägg från i höstas. På tisdag ska hojen äntligen in på garantirep!
 
Ventiljustering gjordes på min hoj vid 2400milaservicen förra sommarn. Körde ca 500mil och sen uppkom ett tickande ljud när hojen lutar (står på sidostöd).. se mitt tidigare inlägg från i höstas. På tisdag ska hojen äntligen in på garantirep!

Är det garantirep pga. ventiljusteringen eller är det bara nått random tickande?
 
Är det garantirep pga. ventiljusteringen eller är det bara nått random tickande?

Jag har ju kvar motorgaranti t.o.m. i år så dom tar in hojen och kollar upp vad som är knas. Det låter precis som ventilknack men det uppkommer bara när hojen lutar... så det ska bli spännande att se vad det är som lever rövare i motorn. Detta skulle egentligen åtgärdats i vintras men en massa strul fördröjde det hela.

Har f.ö. mailat holeshot ang beställning av tunebox och Dale ska kolla upp fraktkostnad osv :)
 
Ventiljustering gjordes på min hoj vid 2400milaservicen förra sommarn. Körde ca 500mil och sen uppkom ett tickande ljud när hojen lutar (står på sidostöd).. se mitt tidigare inlägg från i höstas. På tisdag ska hojen äntligen in på garantirep!
Hmm... När du säger det så är det just när hojen lutar som jag reagerat på ljudet. Ska när tillfälle ges undersöka om den tickar även upprätt!

Återkom gärna i tråden angående ditt garantiärende!
 
Jag har ju kvar motorgaranti t.o.m. i år så dom tar in hojen och kollar upp vad som är knas. Det låter precis som ventilknack men det uppkommer bara när hojen lutar... så det ska bli spännande att se vad det är som lever rövare i motorn. Detta skulle egentligen åtgärdats i vintras men en massa strul fördröjde det hela.

Har f.ö. mailat holeshot ang beställning av tunebox och Dale ska kolla upp fraktkostnad osv :)

Hej, Hej, är också en Bandit ägare:) Har precis fått hem holeshot kittet, åkte på 1100 i import avgift:huvet Jag köpte hela kittet från Dale, med luftfiltret inkluderat, det gjorde väl paketet lite mer skrymmande, kanske därför jag åkte på importen. Bättre skaffa filtret via ebay:)

Kontrollerade ventilspel vid 2400 mil, ingen justering behövdes, mekanikern menade på att det troligen inte kommer att behövas inom de först 5000 milen!?
 
Kontrollerade ventilspel vid 2400 mil, ingen justering behövdes, mekanikern menade på att det troligen inte kommer att behövas inom de först 5000 milen!?
Det är nog mycket möjligt. Farsgubbens har gått runt 7000, har för mig han gjorde andra justeringen i vintras sen ny...
 
ventilspel vid 2400 mil, ingen justering behövdes, mekanikern menade på att det troligen inte kommer att behövas inom de först 5000 milen!?
Mekanikern sa likadant till mig när jag gjorde 2400-milaren förra sommaren. Så här skrev jag den gången:
Så, nu var 2400-milaservicen avklarad. Betalade 2800 kr inkl. ett par nya bromsbelägg. De brydde sig inte ens om att kolla ventilerna eftersom de aldrig någonsin upptäckt något vajsing i ett så tidigt skede. Vid omkring 5000 mil ansåg de dock att det är dags för ventilkoll.
Trodde på förhand att jag skulle vara drygt 5000 spänn fattigare nu....men icke :banana
 
Forskade vidare i tickandet som uppstått i min motor. Kom fram till att det troligen är kamkedjespännaren som spökar. Åkte till verkstan och mekanikern där misstänkte det samma då han tyckte att det lät som just kedjerassel. Enligt Google så är inte det här problemet alls särskilt ovanligt på Suzuki. Anyhow, har nu bokat tid för byte. Kommer i runda slängar gå loss på fyra lök.
 
Varför byter du inte kamkedjesträckaren själv? Du spar 3000:- Bort med tanken och spjällhuset, sen sitter sträckaren helt öppet.
 
11:e april var premiärturen och 17 grader varmt. Har monterat O2-sensor eliminator och pluggat slangen till pairs-ventilen. Nu går hojen jämnare och avgasknallarna är borta. Klassiska botemedel på vanliga symptom när man bytt till ett öppnare avgassystem:tummenupp

suzuki.jpg
 
Planerar att dyka upp på dyno-dagen!

Är det en Street Triple du rejsar mot?
 
Jag var tvungen att testa biltemas barkbusters för att inte frysa fingrarna av mig under 5 mil motorväg till jobbet, och lite för kraschskydd :) Ser helt okej ut!
Var en jävla massa slangar och kablar ivägen dock, var lite meckigt att få dit.

utCZWdm.jpg


Ib53trP.jpg

Hur gjorde du på kopplingssidan? Jag fick till det hyfsat på höger sida men vänstersidan var omöjlig.. lossade du banjokopplingen och vinklade den eller?
 
Planerar att dyka upp på dyno-dagen!

Är det en Street Triple du rejsar mot?

Japp, polarens med helsystem! Båda startade på 6:an, men banditen varvar typ 5000 i 150 och triplen runt 8000. Så om jag hade lagt i 5:an hade det kanske gått till min fördel ;)

- - - Updated - - -

Hur gjorde du på kopplingssidan? Jag fick till det hyfsat på höger sida men vänstersidan var omöjlig.. lossade du banjokopplingen och vinklade den eller?

Jo, lossade och körde ovanför på ena sidan och under på andra sidan. Det var lite meckigt.
 
Last edited:
Ok. Ska ta tag i det där igen efter jag fått tillbaka hojen från verkstan!
 
Beställer från holeshot på måndag! Synd bara att dollarn är rekordhög just nu när jag äntligen fått tummen ur...
Har även skickat efter ett K&N- luftfilter från engelska ebay.
Målet var ju egentligen att installera holeshot boxen innan northbike har sitt årliga mc-jippo där man får bänka sin hoj för en hundring, men osäkert att jag hinner få ihop allt tills dess.
Min gsx hade 103hk förra året, då endast med slipon..
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top