hojbrud skrev:Någon som vill köpa en r6 bakdel?
Freddy82 skrev:
Freddy82 skrev:http://www.banditmania.co.uk/NEW PRODUCTS/STREETFIGHTER_FAIRING.JPG
Huvva han måset ju vart full när han satt dit ugglan där fram
Simp skrev:Nu gått folk har jag krånglat på mina stålomspunna bromsslangar. Ska bli spännande att se hur stor skillnad det gör till våren.
Jag har även köpt en annan stötdämpare som jag väntar på ska landa här hemma. Så nästa helg är räddad den oxå...
AndersJohansson skrev:7000mil är det hemskt mycket för en Bandit 600?
Låter mycket, särskillt då han sa att inga större renoveringar var gjorda bara olja+filter osv.... eller?
Såg fin ut, ska fara och titta på den i helgen men ville kolla här först.
Freddy82 skrev:Var köpte du stålomspunnet? och hur gör man?
I veckan får jag gsxr750 bakdämpare, alu kedjeskydd och ett efterlängtat centralstöd för mek.
Freddy82 skrev:Skicket är nog viktigare än att hänga upp sig på miltalet.
Min hade gått ca5200mil vid köp, 2ägare. Såg välskött och fin ut samt fanns kvitton från service på måånga tusen. Allt på hojen var i bra skick så jag tvekade inte.
Kolla upp så mycket du kan, tidigare ägare, servicebok, ja varenda pinal på hojen såsom skivor, belägg, drivpaket, repor, missljud, däck m.m
Lycka till
AndersJohansson skrev:Japp får göra det, ser fin ut på bilden. Ska ta med mig en "mekaniker"( om han har tid).
Har åkt lätt mc ( 125cc) förut så jag har inte så stor kunskap om 4-takt. Men det kommer väl.
Simp skrev:Jag får oxå en ny 750 dämpare i nästa vecka. Kul att folk bygger lite på sina banditer tycker jag...
Freddy82 skrev:Så nu är grejerna hemma, var har du tänkt sätta behållaren till bakdämparen?
hojbrud skrev:om någon skulle vilja av någon anledning skruva ner hela bakänden så tar det max 2 timmar att få ner..
Men det tar bara 40 min att sätta ihop den igen..
Simp skrev:Hur går det med ditt bygge? Bilder? Såg att du skulle sälja R6 baken (vad var det jag sa? )
Simp skrev:Nu till min fråga. Hur byter man olja i framgaffeln? Jag tänkte passa på att hälla i lite tjockare olja så vart får man tag på 15w istället för 10w som det är nu.
Mina frågor är alltså: Hur gör man? Är det ngt man gör själv? Vart köper man oljan?
Tack på förhand..
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |