Bandit 600-tråden

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 950 sm
Jag har skruvat med på min bandit än vad du någonsin gjorde.. *fuckyou*
hahaha
vaddå tjejer kan inte.. jävla skit snack..
men ingen vill hjälpa ändå.

Orsaken till att du har skruvat mer är att jag gjorde rätt första gången....

Nej allvarligt talat så ändrade jag aldrig något stort i elsystemet så jag klarade mig utan problem. Hoppas du vet att jag gärna hade hjälpt dig om jag kunnat...

Mvh
Simon

Flerko, gor som simp sa vilket later vettigt, jag var inte helt nojd med baklampan sa jag kopte en ny undertail pa natet o laste det sa.

o Simp jag tror att det var din hoj som inspererade mig till att satta bakblinkersarna dar de sitter...vet du om man kan besiktiga med dem eller maste man byta...blir mycket jobb om man ska byta da hela framdelen maste tillbaka till original :)

Det ska vara helt okej och ha dom där. Är lagligt avstånd och de syns ifrån sidan.. Dessutom så är dom ju E-märkta så det finns inget att klaga på. Hann dock aldrig besiktiga min så då den råkade ut för närkontakt med en volvo s60 innan det blev dags.....
 
Last edited:

henk2055

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Ort
Göteborg/Majorna
Hoj
Honda CB600FA Hornet -08
Asså, nu blir jag trött på min bandit. På väg hem från jobbet igår hände det igen, den bara stendog. Har inte fått tid hos verkstaden förräns 5:e juli, å så länge vet jag inte om jag står ut. Det börjar med att den tappar gas, framförallt på låga varv, så jag fick peta in 3:an och köra på 7-8 tusen varv, å då funkade det bra. Hade sedan oturen att komma fram till ett rödljus och när jag kopplade å den skulle ner på tomgång så dog den. Den vägrade sedan starta så jag pillade lite på soppakranen och efter en stund startade den faktiskt igen (Inte på reserven och inte på "on" utan det 3:e steget va det nu är, flippade sedan över till reserven när den väl startat), och den här gången gick den helt perfekt, som om den vore ny. "Aahhh bara soppatorks" tänkte jag tills jag kom till första mack och besviket inte fick i mer än 12 liter.

Grejen e den att den kan gå helt perfekt i 20 mil, sen bara plötsligt, utan förvarning händer detta. jag blir inte klok nånstans! :va (och det är inte soppatorks!)
 

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 950 sm
Asså, nu blir jag trött på min bandit. På väg hem från jobbet igår hände det igen, den bara stendog. Har inte fått tid hos verkstaden förräns 5:e juli, å så länge vet jag inte om jag står ut. Det börjar med att den tappar gas, framförallt på låga varv, så jag fick peta in 3:an och köra på 7-8 tusen varv, å då funkade det bra. Hade sedan oturen att komma fram till ett rödljus och när jag kopplade å den skulle ner på tomgång så dog den. Den vägrade sedan starta så jag pillade lite på soppakranen och efter en stund startade den faktiskt igen (Inte på reserven och inte på "on" utan det 3:e steget va det nu är, flippade sedan över till reserven när den väl startat), och den här gången gick den helt perfekt, som om den vore ny. "Aahhh bara soppatorks" tänkte jag tills jag kom till första mack och besviket inte fick i mer än 12 liter.

Grejen e den att den kan gå helt perfekt i 20 mil, sen bara plötsligt, utan förvarning händer detta. jag blir inte klok nånstans! :va (och det är inte soppatorks!)

Det liknar symptomen som jag hade på min bandit när en bränsleslang var för böjd. Om den får för klen blandning så kommer den att tappa effekt och gå hyffsat en stund på ett visst varvtal tills stiften är så varma att de ger sig helt.. Då går den inte alls. Går eventuellt att få igång lite efter ett tag.. Koll så den får allt bränsle den börhöver och byt sen stift...

Edit: Nu när jag läst igen så verkar problembilden nästan identisk med hur det var för mig.. Skulle sätta en peng på att den inte får soppa som den ska.. Kan vara skit i tanken, en för böjd bränsleslang eller skit i kran eller fuggar..
 

henk2055

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Ort
Göteborg/Majorna
Hoj
Honda CB600FA Hornet -08
Aah, tack för det snabba svaret simp! Ska ta och kolla upp dom sakerna.

Tycker bara det är så mysko att den först funkar skitbra, sen händer detta att den börjar bråka, för att sedan fungera utmärkt igen.
 

-Freddy-

Guest
Aah, tack för det snabba svaret simp! Ska ta och kolla upp dom sakerna.

Tycker bara det är så mysko att den först funkar skitbra, sen händer detta att den börjar bråka, för att sedan fungera utmärkt igen.

Skit i tanken, soppakransfiltret troligen. Har haft ett likadant problem och då satt problemet där.


Vad hände med VTRén simp? kraschat den också eller :va
 
Last edited:

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Skåne
Hoj
Såld!! Z1000-06
Orsaken till att du har skruvat mer är att jag gjorde rätt första gången....

Nej allvarligt talat så ändrade jag aldrig något stort i elsystemet så jag klarade mig utan problem. Hoppas du vet att jag gärna hade hjälpt dig om jag kunnat...

Mvh
Simon

jo jag vet vännen.. kramar
 

Zpider

Ny medlem
Gick med
10 May 2007
Ort
Farsta
Hoj
KTM 950 Adv 2004
Kan det här vara nåt av det du söker?Givi.pdf

Bestycka? nej.
Ventilerna hörs, du behöver nog inte vara orolig men öppna och kolla om du känner dig osäker, väldigt enkelt. (av med ventilkåpan, kolla avstånden med bladmått och justera med ställskruvarna.)

Tackar, fick ideer nog till att bygga eget fäste. Ska väl kolla ventilerna, nån som har en bra anvisning för justering?

Såhär vart nya fästet:
 

Bifogat

  • givi1.jpg
    givi1.jpg
    16.2 KB · Visningar: 67
  • givi2.jpg
    givi2.jpg
    13 KB · Visningar: 67

My_way

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Ale
Hoj
Bandit-såld*, zx6r-såld* Honda XR (året-runt) och en KTM DUKE 640 -03
Brukar stå å dregla lite över den innan jag börjar, du har fått till den väldigt bra! Har en blå bandit som jag också parkerar där.

Men min börjar gå lite risigt tycker jag, och jag har fått avgasljud med orginaldämpare på:yoparty skumt..:va

Hahaha tack ska du ha, dregla inte ner tanken för mkt nästa gång bara ;)

Asså så det är du som kör den.
Riktigt fin ju.
Förmodar att du jobbar kväll då?

Ang problemet med att cykeln dör för dig så har jag haft ett identiskt problem med min gammla GS500 o då hade jag fått skit i tanken.

Men vi får la se till att dra en runda ihop, när du har fått ordning på den.
Ha d fint
 

Chunky Monkey

London's calling
Gick med
26 Aug 2003
Ort
sundsvall
Hoj
R1
Asså, nu blir jag trött på min bandit. På väg hem från jobbet igår hände det igen, den bara stendog. Har inte fått tid hos verkstaden förräns 5:e juli, å så länge vet jag inte om jag står ut. Det börjar med att den tappar gas, framförallt på låga varv, så jag fick peta in 3:an och köra på 7-8 tusen varv, å då funkade det bra. Hade sedan oturen att komma fram till ett rödljus och när jag kopplade å den skulle ner på tomgång så dog den. Den vägrade sedan starta så jag pillade lite på soppakranen och efter en stund startade den faktiskt igen (Inte på reserven och inte på "on" utan det 3:e steget va det nu är, flippade sedan över till reserven när den väl startat), och den här gången gick den helt perfekt, som om den vore ny. "Aahhh bara soppatorks" tänkte jag tills jag kom till första mack och besviket inte fick i mer än 12 liter.

Grejen e den att den kan gå helt perfekt i 20 mil, sen bara plötsligt, utan förvarning händer detta. jag blir inte klok nånstans! :va (och det är inte soppatorks!)

Det kan var en eller flera flottör som hängar upp sig eller inställt på fel höjd.
Hade samma problem som löste sig själv efter en guppigt väg...:D
 

nille^80

Snart ännu Snabbare
Gick med
11 May 2007
Ort
Malmö
Hoj
naked 675
vad är det för service intervall på en bandit? jag har inte den svenska serviceboken till min... just nu ~1800mil.

Tack på förhand
 

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 950 sm

Vad hände med VTRén simp? kraschat den också eller :va

Den var så jävla ful med massa motivlack och skit.. Så jag bytte den mot en motard som jag tröttnade på efter 100 mil.. Så nu åker vi hoj med fart i igen...

Aah, tack för det snabba svaret simp! Ska ta och kolla upp dom sakerna.

Tycker bara det är så mysko att den först funkar skitbra, sen händer detta att den börjar bråka, för att sedan fungera utmärkt igen.

Fick du någon ordning på hojen?
 
Last edited:

Zpider

Ny medlem
Gick med
10 May 2007
Ort
Farsta
Hoj
KTM 950 Adv 2004
vad är det för service intervall på en bandit? jag har inte den svenska serviceboken till min... just nu ~1800mil.

Tack på förhand

Var 500:e mil enligt boken. 4:e service vid 1500 - 1600 mil, 5:e vid 2000, sen var 500:e mil...
 

almost_famous

Adrenaline Mc/Mcbudet Sthlm
Gick med
14 Jul 2006
Ort
saltsjöboo
Hoj
nej
Suzuki bandit 600s 98a 31000:- Med massa godis TILL SALU!
tjena! tänkte bara slänga ut en intresseanmälan på min hoj här,, det e ju ända här alla "banditer" håller till :)kolla garage vid intresse.. MVH Matte
 

henk2055

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Ort
Göteborg/Majorna
Hoj
Honda CB600FA Hornet -08
Fick du någon ordning på hojen?

Bra fråga, för den har inte krånglat nåt sedan sist, men jag har funderat lite och hittat 3 gemensamma faktorer när det hände dom 3 olika gångerna :tummenupp

1. Det har alltid varit på kvällen, typ vid solnedgången.
2. Jag har var på väg hem från någonting alla gångerna.

Hehe dom spelar väl iofs mindre viktig roll men kanske det tredje kanske e lite vettigare.

3. Det har alltid varit ungefär lika mycket soppa i tanken varje gång, ungefär 8 liter kvar.


Men den ska servas 5:e juli så jag får förklara för dom då vad som har hänt och be dom hålla ett extra öga på saker som kan ha orsakat det.
 

J-son

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Suzuki Bandit 600 N -99
Är det någon som vet om man kan sätta dit ett bakhjul från en bandit 1200 på en 600. Och köra med ett 180 däck bak ?
 

wykman

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Suzuki Bandit 600
Hej alla! Jag är ny på forumet och håller på att ta körkort och letar hoj för fullt. Jag tror en bandit 600s skulle bli riktigt bra till mig. Var och tittade på en häromdan.

Det va en Bandit 600s -97, intagen från Tyskland. 2500mil. Fin i skicket. pris 30k. Det som ev är lite oroande är att det inte följde med någon servicebok.
Hur ställer man sig till det? Handlaren skulle besiktiga den och serva den innan leverans, samt ge 6 mån garanti. Verkar detta som en bra deal?

Kan man få tag på ny servicebok någonstand och köra igång från 2500mil och frammåt?

Tacksam för lite vägledning.
 

henk2055

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Ort
Göteborg/Majorna
Hoj
Honda CB600FA Hornet -08
Det dumma med en 600S 97:a e la att dom har, enligt min åsikt då förstås, en så gräsligt ful kåpa med strålkastare. :tungan

Du kan ju även fråga dig varför det inte följer med någon servicebok. Är hojen aldrig servad på en verkstad eller har den bara helt enkelt tappats bort? Lite svårt att säga om det är något att oroa sig för, förmodligen är det väl inte det, men man kan väl aldrig riktigt vara på den säkra sidan utan servicebok. Det borde dock vara ett rätt bra sätt att pruta ner priset ett antal tusingar. :tummenupp
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top