Bankörning Midlanda

dgs

Medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Luleå
Hoj
Gsxr 750 -06

Bifogat

  • Bild 221.jpg
    Bild 221.jpg
    123.4 KB · Visningar: 96
  • Bild 261.jpg
    Bild 261.jpg
    112.9 KB · Visningar: 70
  • Bild 271.jpg
    Bild 271.jpg
    103 KB · Visningar: 75
  • Bild 232.jpg
    Bild 232.jpg
    116 KB · Visningar: 82
Last edited:

Mcbudet

Legend
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
XT600E -95 ,KTM 450smr , Africa twin
Vill tacka Peter och Micke för ett kalas arrangemang!
mycket kul körning men när man väl lärt sig hitta runt banan så började kopplingen slira 2 varv senare så sköt jag en packbox i motorn... med andra ord färdig åkt efter 2 pass på andra dagen..
jag var nog den enda som hoppades på regn andra dagen och när väl det kom så gav husabergaren upp....
blev höga 6:eek:r här oxå men nästa repa såskall det pressas mera!
mitt tjekiska stål höll hela vägen hem och det blev en låg 4timmars till stockholm.
Nu skall det knoppas och i morgon skall husan upp på operations bordet!

//Mcbudet
 

xjr1300-sp

Ny medlem
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Falun
Hoj
XJR 1300-sp /R6/
tyvärr inget funnet :va[/QUOTE]
OK, tack för att du kollade. Får hoppas att någon annan har nå't.... :)
 

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
zx10r
Tack för två kanondagar :tummenupp

Ingen som vet vad som händer med filmen som killarana spelade in?
 

Zvugge

Touring Nisse #64
Gick med
8 Apr 2003
Ort
Luleå
Hoj
EU moppe, Kina Minimoto å en liter adrenalin
Tack för bilden :tummenupp

Riktigt kul helg!

Edit: Blev en ny avatar
 
Last edited:

MC Doktorn

Guest
dgs skrev:
2196308 jo då

några till:

Tackar då vart man förevigad :tummenupp

Mcbudet skrev:
2196388 Vill tacka Peter och Micke för ett kalas arrangemang!
mycket kul körning men när man väl lärt sig hitta runt banan så började kopplingen slira 2 varv senare så sköt jag en packbox i motorn... med andra ord färdig åkt efter 2 pass på andra dagen..
jag var nog den enda som hoppades på regn andra dagen och när väl det kom så gav husabergaren upp....
blev höga 6:eek:r här oxå men nästa repa såskall det pressas mera!
mitt tjekiska stål höll hela vägen hem och det blev en låg 4timmars till stockholm.
Nu skall det knoppas och i morgon skall husan upp på operations bordet!

//Mcbudet

All respekt för motard åkarna såg dom nu i helgen på sviestad med nedlägg så fotpinnarna slog i backen ur esset, bra kört :tummenupp

Edit : En Husabergare ska läcka olja lr :3freak
 

pyhimysi

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2006
Ort
kukikola
Hoj
R6
Tusen tack till alla som kom och gjorde dessa dagar möjliga
Mvh www.banåkning.nu :tummenupp
Nu laddar vi om till Mån Tis :banana
och tack till alla som var med och käka tacos på kvällen.
Och tack till han som tog den fina bilden på mig
och en jävla massa tack till Anders Smedsås som skrämde livet ur mig
när han körde M3an med mig o Micke som passagerare. På minuten blankt.
Nog skrivet hej hej.
 

Davva

Medlem
Gick med
12 Aug 2005
Ort
örnsköldsvik
Hoj
Crf 1000 Africa Twin -16
ljud begränsning????

750-R skrev:
2194321 Vill inte verka världsmästare eller så, guppen efter rakan får man försöka ta antingen på insidan eller som jag utsidan, ett litet gupp åxå i ingången om man genar in för snabbt. Men jag håller så klart med dej vore ju kanon med en fixning av defekterna. höga 06:eek:r är väl helt OK om det är 1:a gången. :tummenupp

är den nån som vet om det är ljudbegränsning på midlanda banan nu? läste nån som skrev det men de lät korkat... de SKA ju låta på en bana!!! vad händer isåfall om det mätas o man inte klarar begränsningen... är de bara packa ihop eller får man köra dan ut o lösa det sen? nån kunnig bör ju veta... :confused:
 

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
CBR1000 -08
Davva skrev:
2215104 är den nån som vet om det är ljudbegränsning på midlanda banan nu? läste nån som skrev det men de lät korkat... de SKA ju låta på en bana!!! vad händer isåfall om det mätas o man inte klarar begränsningen... är de bara packa ihop eller får man köra dan ut o lösa det sen? nån kunnig bör ju veta... :confused:
Ljudbegränsningen är 100dB vid förbipassering och om han har rätt att plocka av dig av banan om din hoj låter för mycket. Du får dock korrigera det så att den låter mindre och sen åka ut och köra igen. Men vet du om att din hoj låter mycket så är det kanske bäst att åtgärda det INNAN du åker till banan, bara för att inte behöva oroa dig utan bara ägna dig åt att köra o ha kul istället.

Här kan du läsa lite till: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=110367&page=1&pp=40
 

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Ort
Sundsvall/Kovland
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Hatten av för pojkarna!

Tack för hjälpen med mig och hojen :Bugar efter klantkraschen, men nu kanske det dröjer 10år innan man gör om samma misstag igen (hoppas jag i alla fall). Kalla nya slicks är väl ungefär det halaste som finns, det har man ju hört förut :fakta . Men å andra sidan kanske turen var min nu (har ju klarat mej länge om man säger) Ryggen och höften ömmar som :cdevil.
Kanske jag fått ihop grejerna tills nästa åkning :hihi Vi hörs hörrni! :tummenupp
 

-Anders-

Teamchef
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
KTM 65/85
750-R skrev:
2218189 Tack för hjälpen med mig och hojen :Bugar efter klantkraschen, men nu kanske det dröjer 10år innan man gör om samma misstag igen (hoppas jag i alla fall). Kalla nya slicks är väl ungefär det halaste som finns, det har man ju hört förut :fakta . Men å andra sidan kanske turen var min nu (har ju klarat mej länge om man säger) Ryggen och höften ömmar som :cdevil.
Kanske jag fått ihop grejerna tills nästa åkning :hihi Vi hörs hörrni! :tummenupp

Hoppas att du får ihop både hoj och lekamen till nästa körning, och att det blir lika fint väder då som idag, det var riktigt fint på eftermiddagen. Jag vet inte om det var en highsider du fick, men jag såg att det defenitivt var en highflyer!
 

Suzuki GSXR

Ny medlem
Gick med
5 May 2005
Ort
Hofors
Hoj
GSXR 1000, Baotian 50
maskinchefen skrev:
2218333 Hoppas att du får ihop både hoj och lekamen till nästa körning, och att det blir lika fint väder då som idag, det var riktigt fint på eftermiddagen. Jag vet inte om det var en highsider du fick, men jag såg att det defenitivt var en highflyer!

Det var roligt att ha dig att jaga så man fick upp lite tempo på banan. Jag längtar till nästa gång Peter och Micke ordnar körning.
Tack för två mycket bra dagar med härlig stämning på banan.
/Marcus
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top