Bankörning Midlanda

MC Doktorn

Guest
Det ser hyfsat ut www.smhi.se räknar med sol på QP och torr och blöt bana på Fre Race ska satsa på slicks men ha med mig regnsulor
Har med mig krängare och balanserare om nån behöver ....
 
Last edited:

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Vi ses imorn allihopa...ser fram emot två dagar på banan...länge sen jag körde bana sist nu så vi får se hur det känns...watch out for "appelsinen" :D
 

Mcbudet

Legend
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
XT600E -95 ,KTM 450smr , Africa twin
hahahaha! fan vad fint det går!
skåp bilen har inte kommit än! och det tjeckiska stålet (pickisen) stress meckar man just nu för att byta hjullager bak samt bromscylindrar. varför ger allt upp precis då man skall dra nånstans? var exakt likadant förra året då man skulle till polen och tävla..... men va fan har vart med om värre! delarna kommer vis 13:00 sen skall det meckas och lastas! sen är det herrejösses tempo upp till midlanda!

//Mcbudet
 

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Kommer många att bo på banan eller gör ni som vi och bor på Antjärns camping?
 

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
zx10r
Har inte koll på tider mm.

Viss var det samling kl 08:00?
Kommer det finnas mat att köpa på plats, och vad är det mats samt pris i så fall?

Ses i morgon :tummenupp
 

MickeG

Medlem
Gick med
13 May 2004
Ort
Hus
Hoj
KTM RC56-R
ThomasS skrev:
2186471 Har inte koll på tider mm.

Viss var det samling kl 08:00?
Kommer det finnas mat att köpa på plats, och vad är det mats samt pris i så fall?

Ses i morgon :tummenupp

samling från 0800-0830
förarmöte 0830-0845
körning från 0900
Lunch finns att köpa, och för er som vill äter vi middag på kvällen. Ni anmäler er till middag när vi är på plats. Kaffe, läsk etc finns också. Vi finns på plats vid banan ikväll. Tänk på att det är 100db som gäller, tydligen är dom stenhårda.
 

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
zx10r
MickeG skrev:
2186518 samling från 0800-0830
förarmöte 0830-0845
körning från 0900
Lunch finns att köpa, och för er som vill äter vi middag på kvällen. Ni anmäler er till middag när vi är på plats. Kaffe, läsk etc finns också. Vi finns på plats vid banan ikväll. Tänk på att det är 100db som gäller, tydligen är dom stenhårda.


Banägarna har fått klagomål så det är bara att rätta sig efter reglerna.
Kör licensgruppen första passet eller sista?

Tänkte på om man hinner byta däck på plats i morgon innan första passet.
 

skövde_pöjk

Team Piratos Racing
Gick med
21 Sep 2004
Ort
Tänk på nicknamet!
Hoj
R1 för gat bus & R6 räser för bansmiskning
Sitter i bilen på väg upp till midlanda. Bor på antjärns camping. Vore kul om någon som bor där skulle vilja ta följe till banan imorgon för jag hittar inte ett skit! vi har stuga 9....mvh jonas fra skövde :)
 

MC Doktorn

Guest
JAg planerar som en ..... ingen sömn åkte upp på torsdagen dödstrött kom 1,5 timmar för sent körde väl inte så bra hade några höga 06 or som inte imponerar direkt.(låg alltid med för hög växel ur böjarna=feghet måste våga gasa hårt ur böjen)

Hittade en trevlig kvinna i Hudik att sova över hos vart sent :hihi och jag vaknade 1030 dagen efter och med med tanke att jag jobbar på i morron tanken på att komma hem KL2400 åkte jag hem istället :brinnerup

Rolig bana om man bortser från jätteguppet efter rakan, kanon trevlig stämning dock och bra kört av många i min grupp.

Kommer igen med mer sömn i kroppen:tummenupp
 
Last edited:

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
CBR1000 -08
Riktigt trevligt körning! :tummenupp Vi åkte hem efter 4e passet idag då det började regna lite smått, men när vi hade lastat klart så var banan så gott som torr igen. Det gjorde inte så fasligt mycket eftersom både jag och kompisen var nöjda med körningen och jag kände mig allmänt sliten både i kropp o knopp...

Finns lite bilder här...

Såg förresten att det var massa folk som filmade... hade vart kul o se... Är lite osäker på om den person som stod och filmade/fotade i högern efter chikanen om han fick med min JÄTTENÄRA highsider grej... :brinnerup
 

skövde_pöjk

Team Piratos Racing
Gick med
21 Sep 2004
Ort
Tänk på nicknamet!
Hoj
R1 för gat bus & R6 räser för bansmiskning
ja då vart man hemma äntligen då... tar fan en stund att köra 70 mil...

hade riktigt kul trots alla problem jag hade efter kraschen!!

Fick iaf ett första pris: Längst körväg till banan! :)

Så nu återstår det bara att ge sig ut i garaget och fixa till hojen inför träningen på sviestabanan på tisdag!

Det är Fett med RACE!

TAck alla som ställde upp med utlåning av div grejer, utan er hade jag fått åka hem redan efter två pass!! ni var guld värda!!

Vi ses

Mvh Jonas från Skövde!
 

Bifogat

  • bild1111.JPG
    bild1111.JPG
    76.4 KB · Visningar: 87
  • Bild 018sasas.JPG
    Bild 018sasas.JPG
    29.7 KB · Visningar: 80
  • Bild 026fhgf.JPG
    Bild 026fhgf.JPG
    25.5 KB · Visningar: 58

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Tack för en rolig körning!

Som jag skrev i tråden på vårat forum var man riktigt ringrostig efter två års frånvaro av seriös bankörning men det släppte mer och mer under körpassen fast aldrig riktigt fullt ut...men skoj var det!

"Appelsinen" (den oranga gammel 750:n) var maximalt fulmeckad men funkade som den skulle även om jag hade mina tvivel innan.

TNRR:s hoj fick rassel i växellådan på första passet idag och eftersom Tina och jag åkte med dom så körde vi två pass var innan vi packade ihop...fast det räckte gott ändå för träningsvärk, ja det har jag.
 
Last edited:

Revelator

Det växer ingen mossa på rullande sten..
Gick med
1 Dec 2003
Ort
Insjön
Hoj
Rsv4-RR-17, Kawa KX250F-19, HD Sportster-03 samt DM Factory MM
Tack för en rolig körning, var dock lagom taggad efter 6 dagar på bana inom en vecka, alltid trevlig stämning och härliga människor gör dock att man bara njuter hela tiden.

Mvh Olle
 

xjr1300-sp

Ny medlem
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Falun
Hoj
XJR 1300-sp /R6/
Tack Micke, Peter och alla andra som arrangerat, och arbetat för 2 riktigt välorganiserade och TREVLIGA dagar på Mittsverigebanan.
Riktigt länge sedan jag hade SÅ kul..... :tummenupp

Håkan
 

Danne777

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2005
Ort
Stockholm
Hoj
zx-10r
Tack för två härliga dagar på midlanda vilka var det som filmade och fottade finns det kort man kan få se? /Mvh. Danne
 

gurkis

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Ort
LULEÅ
Hoj
KTM RC8R-09, CBR1000RR -10
Tack till Banåkning.nu för två roliga dagar. Mvh Kenneth
 

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Ort
Sundsvall/Kovland
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
2ono skrev:
2192054 JAg planerar som en ..... ingen sömn åkte upp på torsdagen dödstrött kom 1,5 timmar för sent körde väl inte så bra hade några höga 06 or som inte imponerar direkt.(låg alltid med för hög växel ur böjarna=feghet måste våga gasa hårt ur böjen)

Hittade en trevlig kvinna i Hudik att sova över hos vart sent :hihi och jag vaknade 1030 dagen efter och med med tanke att jag jobbar på i morron tanken på att komma hem KL2400 åkte jag hem istället :brinnerup

Rolig bana om man bortser från jätteguppet efter rakan, kanon trevlig stämning dock och bra kört av många i min grupp.

Kommer igen med mer sömn i kroppen:tummenupp

Vill inte verka världsmästare eller så, guppen efter rakan får man försöka ta antingen på insidan eller som jag utsidan, ett litet gupp åxå i ingången om man genar in för snabbt. Men jag håller så klart med dej vore ju kanon med en fixning av defekterna. höga 06:eek:r är väl helt OK om det är 1:a gången. :tummenupp
 

dgs

Medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Luleå
Hoj
Gsxr 750 -06
´ja, tackar för 1,5 fin dag och en halv regnig.

hade en kompis där som fotade lite, här är några smakprov:
 

Bifogat

  • Bild 192.jpg
    Bild 192.jpg
    98 KB · Visningar: 51
  • Bild 210.jpg
    Bild 210.jpg
    103.1 KB · Visningar: 61
  • Bild 223.jpg
    Bild 223.jpg
    129.2 KB · Visningar: 48
  • Bild 269.jpg
    Bild 269.jpg
    117.8 KB · Visningar: 48
  • Bild 286.jpg
    Bild 286.jpg
    107.1 KB · Visningar: 50
  • 200.jpg
    200.jpg
    110.2 KB · Visningar: 48
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top