ChrilleR1
Ny medlem
Sista jag hörde var att dom ska flytta staketet och på så vis förlänga avåkningszonen.
Hmm, den stackaren fick gashäng vid 100m skylten. Tydligen körde hansandstream skrev:Var det inte snack om att korta rakan och flytta upp depåsvängen en bit?
En kille dundrade ju rakt in i däcktraven i somras och vart allvarligt skadad.
MickeG skrev:Hmm, den stackaren fick gashäng vid 100m skylten. Tydligen körde han
väldigt fort också typ 58-59 tider. Om dom kommer att korta bakrakan vet jag inte, men jag ska prata med banägaren och se om man kan få fram lite mera info
Niklasinorr skrev:Jag snackade med banägaren på licenskursen förförra sommaren och då nämde han planerna på att lägga en vänster halvägs nerför långrakan, göra en dykning ner i dalen till vänster, en ny höger längst ner som vänder tillbaka upp coh ansluter i den nuvarande högern in på depårakan. Han sa att det inte fanns nog med plats att bara flytta staketet och göra nuvarande avkörningszonen längre, hela banan behövde byggas om..målet var att såsmåningom få dit STCC...
MickeG skrev:Jag har precis pratat med banägaren. dom kommer inte att ändra bansträckningen, men alla avåkningszoner skall rustas upp så att "om" man hamnar i lecabadet skall man stanna kvar där och dom ska även förstärka med mera skyddsdäck framför alla räcken. + att vissa delar av banan ska få ny beläggning. Låter som att sommarens körningar kommer att bli kanon!!!
Så där ja. låter som sommarens körningar kommer att bli superMickeG skrev:Jag har precis pratat med banägaren. dom kommer inte att ändra bansträckningen, men alla avåkningszoner skall rustas upp så att "om" man hamnar i lecabadet skall man stanna kvar där och dom ska även förstärka med mera skyddsdäck framför alla räcken. + att vissa delar av banan ska få ny beläggning. Låter som att sommarens körningar kommer att bli kanon!!!
Var det gashäng? Jag var där den dagen och i depan spekulerade vi om att han hade tappat bromsarna. Han hade bytt belägg tidigare pa dagen och da gissade vi att det hade blivit nagot fel. Fick aldrig nagot svar da vad som var den riktiga orsaken.MickeG skrev:Hmm, den stackaren fick gashäng vid 100m skylten. Tydligen körde han
väldigt fort också typ 58-59 tider. Om dom kommer att korta bakrakan vet jag inte, men jag ska prata med banägaren och se om man kan få fram lite mera info
5-6 juni och 7-8 juli har vi bokat banan också, med samma upplägg. alltså två dagars körning 3 grupper med max 15 deltagare i varje grupp, 16*20 min på banan, inget avbrott för lunch.. detta kostar 800:- för bägge dagarna. pga av det låga antalet deltagare lämnas ingen rabatt till de som bara vill köra en dagPalmas skrev:Var det gashäng? Jag var där den dagen och i depan spekulerade vi om att han hade tappat bromsarna. Han hade bytt belägg tidigare pa dagen och da gissade vi att det hade blivit nagot fel. Fick aldrig nagot svar da vad som var den riktiga orsaken.
Det sag riktigt otäckt ut och han hade verkligen skadat sig. Kommer inte ihag allt nu men det var benbrott och punkterad lunga bland annat.
Det gick fort, jag vet att han och Kenneth N skulle under 1 min under dagen och det var pa ett sant pass han körde av.
Hursomhelst den kurvan i slutet av langrakan är inte kul, som jag hörde sa var det alldeles för sank mark där som inte pallade med vatten och tjäle. Övriga banan tycker jag ända är rätt ok.
Synd att man har flyttat sa langt bort annars hade jag statt först i kön för att köra. Kommer du att boka fler dagar under sommaren? Kanske typ vid semestertider?
ChrilleR1 skrev:Om jag inte minns helt fel så körde Marcus Lindström 57 tider i sommras.
Lilla_damen skrev:Jo det stämmer säkert, han var helt übergrym på att köra den karln!
Dessvärre ville inte min kamera vara med riktigt när jag tänkte fota honom så jag fick bara några halv ok bilder..
Den mannen må vara övermännsklig!
RJ skrev:Ja han är overkligt snabb! Här är bilderna från när han satte rekordtiden.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=86752&page=4&pp=20
Jo det gör det, men inte mångaskövde_pöjk skrev:Finns det någon plats kvar i licens?? Vore riktigt nice!!!
Så var det bara 3st platser kvar i race och 3st medel!!!MickeG skrev:2 dagar 25-26 Maj. Vi kör med tre grupper medel, snabb och race med max 15 st förare i varje. 16st 20 minuter pass. Pris:800:-
Då har man knappt 5 sekunder att kapa i sommarChrilleR1 skrev:56.60 körde han tillomed..
Som någon skrev skulle han under 1 minut.MickeG skrev:Hmm, den stackaren fick gashäng vid 100m skylten. Tydligen körde han väldigt fort också typ 58-59 tider. Om dom kommer att korta bakrakan vet jag inte, men jag ska prata med banägaren och se om man kan få fram lite mera info
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|