Bankörning & RR

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Hehe, nu blev det plötsligt nio mil till Falken :) Sist jag kollade är det 10 mil till själva Falkenberg och sen är det väl en dryg mil därifrån in till banan också.

Vi har det INTE gott ställt jämfört med stockholmarna. Dom får ju två helt nybyggda banor nu i sitt närområde. Något sådant har vi inte.

I Malmö är man också ganska bortskämd med både Knutstorp och Sturup alldeles runt hörnet.

2 banor ?

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF250, GSXR750
Banor och banor? Den ena var ju en dragracing strip och kan väl inte klassas in som en RR bana? Sedan vet man ju aldrig om eller när Viking motorpark blir färdig så jag tycker nog att vi har det bättre än 08:eek:rna. I alla fall något/några år till.

bikestreet

Spänn fast dig!
Gick med
4 Sep 2005
Hoj
Scrambler Ducati + Aprilia Dorsoduro 1200
Fast även om de bara får en riktig rr-bana (Viking motorpark) och en dragstrip med ovalbana (Viking raceway) så är väl det ljusår bättre än vad vi har, dvs ingenting.

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF250, GSXR750
Tja. Sthlm-Enköping är ju ca 8 mil (ungefär som till Falkenberg) så det är ju inte så att de har den i stan precis.

Jag har ju hellre 3 banor innom 15 mil än 2 eventuella banor inom 10.

bikestreet

Spänn fast dig!
Gick med
4 Sep 2005
Hoj
Jag hade ju hellre haft två banor i Skene (Enköping) och Uddevalla (Hallstavik) än tre stycken i Falkenberg, Anderstorp och Kinnekulle. Framförallt med tanke på vägarna. Falkenberg är ju helt okej eftersom det till större delen är motorväg, men de andra två är ju rätt segt att åka till.

bikestreet

Spänn fast dig!
Gick med
4 Sep 2005
Hoj
Enligt FMK:s preliminära testkörningspogrom så är det sista tillfället för gatåkare nu på onsdag.

Jag skulle behöva ett par däck. Har snackat med en kille i Uddevalla som har ett par begagnade Diablo Supercorsa åt mig, men det kanske inte hinner lösa sig tills på onsdag.

Nån som med gott samvete kan sälja mig ett par Supercorsa, Racetec K2 eller liknande för en överkomlig peng nu i helgen? Vore evigt tacksam i så fall. Helst inte helt sönderslitna på sidorna, för det är framför allt bankörning jag har i åtanke för dem.

Slänger in ett inlägg i köp- och säljtråden också.

knut

# 75 i Speedster cup
Gick med
8 Jan 2005
Hoj
Ful o gul
Enligt FMK:s preliminära testkörningspogrom så är det sista tillfället för gatåkare nu på onsdag.

Jag skulle behöva ett par däck. Har snackat med en kille i Uddevalla som har ett par begagnade Diablo Supercorsa åt mig, men det kanske inte hinner lösa sig tills på onsdag.

Nån som med gott samvete kan sälja mig ett par Supercorsa, Racetec K2 eller liknande för en överkomlig peng nu i helgen? Vore evigt tacksam i så fall. Helst inte helt sönderslitna på sidorna, för det är framför allt bankörning jag har i åtanke för dem.

Slänger in ett inlägg i köp- och säljtråden också.

Har ett set K3'or liggande som lätt klarar en kväll eller två.

/Patrick

bikestreet

Spänn fast dig!
Gick med
4 Sep 2005
Hoj
120/190, du får bägge för 1000:-. BIld på däcken finns under Köpes/Säljes.

Har ju 180/120 på min hoj, men det spelar ingen roll för jag sprang och köpte ett par däck redan igår kväll (av Lawner). Men tack för erbjudandet!

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Grymt Dennis :tummenupp

edit: bra kört av farfar också, en fin 6:e plats !

Last edited:

29Racing

SST600 2010
Gick med
28 Jul 2004
Hoj
YZF-R6 2007
Tackar!!!

Pokalen kommer att stå på hederplatsen hemma och putsas på varje kväll:yoparty :yoparty

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF250, GSXR750
Dennis inbromsningar efter rakan var de hårigaste under dagen. Speciellt iom att det var blött med torrspår. Snyggt kört :tummenupp

Även bra kört i Gubb1000 av Kent o Farfar :tummenupp

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 v4.0
Grattis Dennis!

En annan blev omkört av allt o alla :huvet

Regndäck säljes! Har endast gått ett pass :D

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...