Banta med SH 2012 - få plats i skinnstället

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
V.3
4. Cykelstyre: Längd:183 Vikt:88.2 BMI:26.3

Glömde invägningen igår så fick bli dag.
Helgens bravader märktes direkt för tempot på viktnedgången. Och kommande helg med MC-mässa + fest kommer säkert göra att det avstannar än mer. Får bli nya tag efter denna helg. :)

v4
4. Cykelstyre: Längd:183 Vikt:87.9 BMI:26.2

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Idag var det invägning.
Har gått ner 1kg sen förra veckan och 5.5kg totalt på tre veckor.

Är på jobbet nu vill/kan inte plutta in i tabeller.

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
Invägning v4.

Vikt: 93 kg, -2 kg från förra veckan och -4 totalt.
BMI: 30.0 Därmed har jag kommit ner till 'övervikt'.
Midja: 91 cm, -2 cm från förra veckan och -12 totalt.
Rumpa: 116 cm, -3 sen förra veckan och -6 totalt.
Bröst: ? Ja, de har inte krympt! :):tuttar

För att BMI ska säga 'normalviktig', så behöver jag komma ner till 77 kg. Undrar hur smal jag skulle vara då? Får väl försöka prova. :)
Knät krånglar fortfarande. Ibland hugger det bara till av smärta. Har börjat oroa mig lite för att det kan vara menisken. Någon som har haft problem med menisk?

En vanlig matdag för mig kan se ut så här:
Frukost: Filmjölk och lite müsli
Mellanmål: Keso och tinade hallon
Lunch: Salladsbuffé på lunchrestaurangen
Mellanmål: Äpple
Middag: Quornstrimlor med ratatouille

Saknar inte kaffebröd. Fick en påse kanelkaffe i julklapp. Det tycker jag gör kaffet så mycket godare att jag inte behöver ngt till! :) Nu blandare jag själv. 4 tsk kanel i ett halvt kilo kaffe.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Vad duktig du är. Den där menyn skulle inte jag gå runt på. Salladsbuffe till lunch..... det överlever jag inte på.
men å andra sidan tappar jag inte vikt lika snabbt som dig. Är nere på ca 0,5 kilo/vecka.

Invägning v4.

Vikt: 93 kg, -2 kg från förra veckan och -4 totalt.
BMI: 30.0 Därmed har jag kommit ner till 'övervikt'.
Midja: 91 cm, -2 cm från förra veckan och -12 totalt.
Rumpa: 116 cm, -3 sen förra veckan och -6 totalt.
Bröst: ? Ja, de har inte krympt! :):tuttar

För att BMI ska säga 'normalviktig', så behöver jag komma ner till 77 kg. Undrar hur smal jag skulle vara då? Får väl försöka prova. :)
Knät krånglar fortfarande. Ibland hugger det bara till av smärta. Har börjat oroa mig lite för att det kan vara menisken. Någon som har haft problem med menisk?

En vanlig matdag för mig kan se ut så här:
Frukost: Filmjölk och lite müsli
Mellanmål: Keso och tinade hallon
Lunch: Salladsbuffé på lunchrestaurangen
Mellanmål: Äpple
Middag: Quornstrimlor med ratatouille

Saknar inte kaffebröd. Fick en påse kanelkaffe i julklapp. Det tycker jag gör kaffet så mycket godare att jag inte behöver ngt till! :) Nu blandare jag själv. 4 tsk kanel i ett halvt kilo kaffe.

Yami

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jul 2009
Hoj
XJR1300
Frugan sprang länge med knäont. Det var menisken. Hon blev opererad via titthålsoperation och var tillbaka på jobbet nästa dag. Inget sittande jobb hon har kan jag tilllägga utan springer på ett lager och plockar ihop grejer.
Hon hade ont några dagar sedan släppte det.

Yami

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jul 2009
Hoj
XJR1300
Ett tag blandade jag i både kanel och kardemumma i kaffet. Kändes lite exotiskt men efterblanda så ger att det känns lite som grus när man dricker det. Kryddorna löses ju inte upp.
Numera när jag vill lyxa till kaffet så blandar jag i en tesked oboy. Dricker alltid kaffe med mjölk.

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Invägning v4.

Jag kunde inte springa på 10 år pga krånglande knän. Jag opererades med artoskopi (titthål) utan resultat. De hittade inget fel. Jag sökte läkarhjälp ytterligare två gånger utan att något fel kunde upptäckas. Den sista gången jag sökte så fick jag samma läkare som opererat mig 8 år tidigare. Hans slutsats var att "vissa har ont i knäna".
Eftersom jag sprungit mycket när jag var tonåring och även tävlat i terränglöpning som barn så vägrade jag acceptera att jag var halvinvalid och gick till löplabbet och fick skor utprovade samt började springa efter ett program där man tar lite i taget och succesivt ökar dosen löpning. Efter 6 månader kutade jag en mil utan att behöva stanna och sedan dess har jag bara haft mindre känningar av knäna när jag sprungit lite för mycket.

Med detta vill jag säga rekommendera dig att börja med att få ordentliga skor utprovade av proffs först. Jag är djävligt less på att ingen av de läkare jag sökte kunde klämma ur sig att mina besvär kunde bero på överpronation. Om det inte hjälper så sök läkarhjälp.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Släng kanel/kardemumma direkt i filtret när d brygger kaffe så slipper du grumlet.

Ett tag blandade jag i både kanel och kardemumma i kaffet. Kändes lite exotiskt men efterblanda så ger att det känns lite som grus när man dricker det. Kryddorna löses ju inte upp.
Numera när jag vill lyxa till kaffet så blandar jag i en tesked oboy. Dricker alltid kaffe med mjölk.

MrsZ

Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
Släng kanel/kardemumma direkt i filtret när d brygger kaffe så slipper du grumlet.

Jag var visst otydlig. :) Jag har bryggkaffet i burk, och när jag tömmer upp ett nytt paket så blandar jag i kryddan. Så är det blandat och klart när jag ska brygga. :)

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Vikt (med kläder)
2/1-12 = 94.3kg
25/1-12 = 88.6kg
Invägt med tshirt och jeans. 82 here i come

Yami

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jul 2009
Hoj
XJR1300
Jag kunde inte springa på 10 år pga krånglande knän. Jag opererades med artoskopi (titthål) utan resultat. De hittade inget fel. Jag sökte läkarhjälp ytterligare två gånger utan att något fel kunde upptäckas. Den sista gången jag sökte så fick jag samma läkare som opererat mig 8 år tidigare. Hans slutsats var att "vissa har ont i knäna".
Eftersom jag sprungit mycket när jag var tonåring och även tävlat i terränglöpning som barn så vägrade jag acceptera att jag var halvinvalid och gick till löplabbet och fick skor utprovade samt började springa efter ett program där man tar lite i taget och succesivt ökar dosen löpning. Efter 6 månader kutade jag en mil utan att behöva stanna och sedan dess har jag bara haft mindre känningar av knäna när jag sprungit lite för mycket.

Med detta vill jag säga rekommendera dig att börja med att få ordentliga skor utprovade av proffs först. Jag är djävligt less på att ingen av de läkare jag sökte kunde klämma ur sig att mina besvär kunde bero på överpronation. Om det inte hjälper så sök läkarhjälp.
Jag fick också lägga av med kutandet i tidiga år, pronering här med.
Inte ens specialinlägg i dojorna fixar det för min del så man får cykla istället.

På tal om skador. Den här armhävningsträningen som jag började med i tisdags har gett lite axelkänningar. Troligen överansträngde jag mig i "testet" i söndags. Sticker lite i ena axeln när man häver sig upp så jag skyndar långsamt med programmet. Lite försiktigt pre arbete denna vecka så får vi se om det släpper i axeln tills nästa vecka.

Yami

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jul 2009
Hoj
XJR1300
Vecka 2:s resultat. Känns som ett bakslag men är det egentligen det?
Idag visade vågen på +0,8kg. Men midjemåttet visade på -2cm.
Jag har alltså tappat i midjemått men gått upp i vikt och detta utan att träna nämnvärt då
skador gör sig påminda hela tiden, nästan som om kroppen inte vill vara med alls.

Är det någon som har en länk till en sida där man kan räkna ut sitt energibehov?
Mina grafer påvisar att något inte är rätt. Antagligen ligger jag för högt i intaget kontra behovet.

v2
Namn - Längd - Vikt - BMI - Buk
Yami - 176 - 87,3 - 28,2 - 102

Bifogat

• ScreenHunter_01 Jan. 30 10.04.jpg
    ScreenHunter_01 Jan. 30 10.04.jpg
    43.3 KB · Visningar: 55

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
-0.2 vilket jag är nöjd med med tanke på all mat och dryck de senaste 2 helgerna. Nu blir det strikt igen med mat och träning. :)

v5
4. Cykelstyre: Längd:183 Vikt:87.7 BMI:26.2

MrsZ

Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
Skulle varit invägning idag. Men min usla gamla badrumsvåg samarbetar inte. I bästa fall kunde man läsa av vikten på ett kilo när. Så nu har jag skaffat en ny på Jula. En sån dära med fett-procent o grejjor! Så det får förhoppningsvis bli invägning i morgon. Men det blir nog inget kul. Har känt mig krasslig hela veckan och tränat dåligt. Kom iväg på vattengympan, men tom ridningen blev inställd för tränaren var sjuk. :( Får se vad nya vågen har för hemska siffror...

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Så nu har jag skaffat en ny på Jula. En sån dära med fett-procent o grejjor! ...

Lämna tillbaka den till Jula medan du har öppet köp och beställ istället denna: http://www.amazon.co.uk/gp/product/B0033AGBW0 :fakta
För 600 får du den hemlevererad. Apoteket säljer samma våg för nästan 1500:- så jag skulle säga att den är betydligt mer pålitlig än något Jula-krafs..

MrsZ

Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS

Det är inte den som andra i tråden köpt, och skrivet att de varit trasiga???? :va

Iaf; jag har haft en 'dålig' vecka. 5 timmars stalltjänst och att lassa 52 säckar värmepellets à 16 kg, hjälpte inte. Vikten har stått still och midjemåttet likaså. Enda glädjeämnet är att rumpan minskat med 2 cm. Man får vara glad åt det lilla. :) och komma igen den här veckan :D

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Det går i perioder. Ibland går det långsammare, men då gäller det att bita ihop och harva vidare.

Det är inte den som andra i tråden köpt, och skrivet att de varit trasiga???? :va

Iaf; jag har haft en 'dålig' vecka. 5 timmars stalltjänst och att lassa 52 säckar värmepellets à 16 kg, hjälpte inte. Vikten har stått still och midjemåttet likaså. Enda glädjeämnet är att rumpan minskat med 2 cm. Man får vara glad åt det lilla. :) och komma igen den här veckan :D

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...