Banta med SH 2012 - få plats i skinnstället

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Man tycker ju att det borde göra att man tappar, men jag går alltid upp ca två veckor när jag drar igång med träningen på allvar. Sedan vänder det sakta, sakta ner.

Det är inte så att du plötsligt får tillbaka aptiten? Har för mig att kroppen kan binda mer vatten när man aktiverar den.

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Det har definitivt med vätska att göra. Men jag tror inte att jag har ätit mer. Jag har varit ganska strikt under veckan som gick. Men jag tror att musklerna suger åt sig vatten som svampar när man börjar använda dem ordentligt. Låren har svullnat så pass att det känns att jeansen sitter tightare runt benen tex.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hum, jag får testa att göra lite armhävningar. När jag var aptränad kunde jag ju hålla på upp till 300 armhävningar, när jag var som mest otränad klarade jag knappt 10, nu har jag inte gjort några på rätt länge så skulle vara spännande att se hur många som går att göra. Får testa på tisdag.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
40!? Haha, vilken Tarzan du är! Jag ska dit, beware!

Jag behåller mitt namn och min längd sedan tidigare veckor.
Gick upp 0,4 kilo till 105,4, men det är som det brukar vara för min del. Jag har dragit igång med träning och kör crosstrainer efter jobbet 45 minuter till 1 timme varje dag. Man tycker ju att det borde göra att man tappar, men jag går alltid upp ca två veckor när jag drar igång med träningen på allvar. Sedan vänder det sakta, sakta ner.

I armhävningstävligen skjuter jag in 40 reps (vanliga armhävningar). Jag haft de senaste 20 åren haft en lägstanivå på just 40 reps när jag varit fullständigt otränad, så det är inget vidare resultat för min del...
Några 100 reps kommer jag inte att klara. Det var mitt rekord som aptränad 17-åring. Men 50-55 stycken brukar jag komma upp i när jag fått lite fart på kroppen.

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
En hyggligt övergödd tarzan som får problem när lianerna börjar brista mitt i svingandet mellan träden...
:)

Yami

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jul 2009
Hoj
XJR1300
Gjorde en test igår och klarade 15 armhävningar med stora problem. Vilade en stund och fixade sedan bara 5.
Snacka om darriga armar = otränad. Idag har jag träningsverk. Tänkte dra igång med 7 veckors raketen imorgon om värken släppt lite tills dess. Men ju äldre desto sämre återhämtning. Vi får se.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Fick min idag. Fel på min också. Skitgrejjer :3freak

Jag hävdar förvisso att det är fel på maskinen men om siffrorna stämmer får jag nog byta namn till Wienerkorvgubbe..
För jag är å ena sidan "smal" men tyvärr fullproppad med fett.

Får väl erkänna att det var ett rätt smärtsamt uppvaknande att ställa sig på vågen och se hur illa ställt det var.
- BMI precis på gränsen..
- Muskler inom det normala men ändå för lite sett till att Beach 2012 är i antågande..
- Fett .... jorusåatte... :mad: Där stack det. Inombords är jag en riktig djävla fettotjockis.

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
som komplement till armhävningstävling, vad sägs om en Pull Up el Chins tävling också ?

Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Här ser det snarlikt ut. Ligger på BMI-gränsen och folk kallar mig smal. Men där tar det roliga slut....
Det har inte gått så långt att jag sticker ut och springer i vinterrusket om kvällarna, men så fort det torkar upp lite och blir några grader varmare så ska jag ut och nöta.

Jag hävdar förvisso att det är fel på maskinen men om siffrorna stämmer får jag nog byta namn till Wienerkorvgubbe..
För jag är å ena sidan "smal" men tyvärr fullproppad med fett.

Får väl erkänna att det var ett rätt smärtsamt uppvaknande att ställa sig på vågen och se hur illa ställt det var.
- BMI precis på gränsen..
- Muskler inom det normala men ändå för lite sett till att Beach 2012 är i antågande..
- Fett .... jorusåatte... :mad: Där stack det. Inombords är jag en riktig djävla fettotjockis.

_kim_

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2006
Hoj
Yamaha R1
Ja, hur var det med det där armhävningsprogrammet ? Nu är jag visserligen en liten skit på 178cm, 70kg. Men skulle ändå behöva träna.

Kanske skulle starta min egen tråd "Träna med SH - Fylla ut skinnstället" :D

//Kim

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
-
Det har inte gått så långt att jag sticker ut och springer i vinterrusket om kvällarna, men så fort det torkar upp lite och blir några grader varmare så ska jag ut och nöta.

Så långt? :va
När det har gått för långt, så står man på ett löpband och tittar på sig själv i en spegel :död

Själv ligger man på soffan med förkylning och önskar man kunde gå ut och springa...

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
H.. men så fort det torkar upp lite och blir några grader varmare så ska jag ut och nöta.

För mig blir det testosteron-B-action och cross trainer samt hockey bockey tills den dag det är varm och torrt nog att böja cykla till jobbet igen. Dessutom kommer det bli bättre mat framöver och måltiderna får inledas med mer grönt och färre/mindre potatisar/pommes/mos/pasta/ris på tallriken.

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...