Banta med SH 2012 - få plats i skinnstället

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Magnesium ger mineral balans, och stärker de organ i sina funktioner (katalytisk) och njurarna att eliminera urinsyra i artros. Urkalkade till tunt membran i leder och förkalkning av skelletet för att förhindra hjärtinfarkt, rena blodet, vitaliserar hjärnan. Magnesium är nära relacionadocon Kalcium och fosfor, i form av plats och funktioner i kroppen.

Nästan 70% är i skelettet, och resten ligger i blodet och mjukdelar. Muskelvävnad innehåller mer magnesium än kalcium.
Magnesium fungerar som en mekanism för att starta för några av de kemiska reaktioner i kroppen.

Den spelar en viktig roll som ett koenzym i produktionen av proteiner.

Det finns ett visst samband mellan magnesium och kortison, som båda påverkar andelen fosfat i blodet.
Bland annat är detta mineral nyckeln till: korrekt överföring av nervimpulser, muskelarbete, vanlig cell permeabilitet, utveckling av benstruktur (i frånvaro, absorberas inte kalcium), produktion av enzymer, DNA-replikation och förebygga över-hetsas celler i närvaro av hormoner som produceras av stress. I det senare fallet, går kroppen till magnesium reserver (deponeras i benvävnad) transportera dem in i blodomloppet. Efter att ha uppfyllt sin roll, är den mineral utsöndras från kroppen, förstorade denna dränering till långvarig exponering för stressande situationer.
Detta är bara inom oorganisk påbörjad kemi.

Du kan leta efter bra växtbaserade matvanor, måste använda dagligen Magnesiumklorid (MgCl2: a) och finns i havsvatten mineralet karnallit. Smaka Magnesiumklorid vita bittert och harmoni Kristall Magnesiumklorid finns på apoteket ... rik på magnesium är:

Fikon, citroner, grapefrukt, äpple, selleri, vetegroddar, öljäst, fullkornsprodukter, baljväxter, solrosfrön, sesamfrön, kastanjer, mandlar, valnötter, jordnötter, pistagenötter, ingefära, tång , spirulina, honung bröd (en blandning av honung, propolis, pollen).

Som en beståndsdel i klorofyll, finns i gröna blad. Också rikligt i saltvatten (havssalt). Men en lätt assimileras formen är magnesiumklorid. Bereds genom att lösa upp 30 gram i en liter kallt kokt vatten (använd inte metall, använd glas eller trä), bara ta ett glas varje dag av denna lösning.

Magnesium är, av alla mineraler, om inte tillförs, efter 40 år, börjar kroppen att absorbera mindre magnesium i sin kost, vilket leder till åldrande och sjukdom.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Magnesium ger mineral balans, och stärker de organ i sina funktioner (katalytisk) och njurarna att eliminera urinsyra i artros. Urkalkade till tunt membran i leder och förkalkning av skelletet för att förhindra hjärtinfarkt, rena blodet, vitaliserar hjärnan. Magnesium är nära relacionadocon Kalcium och fosfor, i form av plats och funktioner i kroppen.

Nästan 70% är i skelettet, och resten ligger i blodet och mjukdelar. Muskelvävnad innehåller mer magnesium än kalcium.
Magnesium fungerar som en mekanism för att starta för några av de kemiska reaktioner i kroppen.

Det finns ett visst samband mellan magnesium och kortison, som båda påverkar andelen fosfat i blodet.
Bland annat är detta mineral nyckeln till: korrekt överföring av nervimpulser, muskelarbete, vanlig cell permeabilitet, utveckling av benstruktur (i frånvaro, absorberas inte kalcium), produktion av enzymer, DNA-replikation och förebygga över-hetsas celler i närvaro av hormoner som produceras av stress. I det senare fallet, går kroppen till magnesium reserver (deponeras i benvävnad) transportera dem in i blodomloppet. Efter att ha uppfyllt sin roll, är den mineral utsöndras från kroppen, förstorade denna dränering till långvarig exponering för stressande situationer.

Du kan leta efter bra växtbaserade matvanor, måste använda dagligen Magnesiumklorid (MgCl2: a) och finns i havsvatten mineralet karnallit. Smaka Magnesiumklorid vita bittert och harmoni Kristall Magnesiumklorid finns på apoteket ... rik på magnesium är:

Fikon, citroner, grapefrukt, äpple, selleri, vetegroddar, öljäst, fullkornsprodukter, baljväxter, solrosfrön, sesamfrön, kastanjer, mandlar, valnötter, jordnötter, pistagenötter, ingefära, tång , spirulina, honung bröd (en blandning av honung, propolis, pollen).

Som en beståndsdel i klorofyll, finns i gröna blad. Också rikligt i saltvatten (havssalt). Men en lätt assimileras formen är magnesiumklorid. Bereds genom att lösa upp 30 gram i en liter kallt kokt vatten (använd inte metall, använd glas eller trä), bara ta ett glas varje dag av denna lösning.

Magnesium är, av alla mineraler, om inte tillförs, efter 40 år, börjar kroppen att absorbera mindre magnesium i sin kost, vilket leder till åldrande och sjukdom.

:confused::confused::confused::confused::confused:

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400

Varför känns det där som en google-translate txt?

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
javisst, men är de känsliga för vattenförändringar, så blir ju värderna inte så relevanta längre;)

Well, jag har använt en sån här våg ganska länge och där har jag inte sett några "vattenförändringar". Vätskenivån är individuell och varierar inte så mycket annat om man är sjuk eller i nåt annat "extremtillstånd" (tex bakis ;))

Såna här vågar används inom sjukvården, och jag tvivlar på att de skulle göra det om det var helt kass.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Varför känns det där som en google-translate txt?

Därför att det känns som om författaren varit duktigt packad när den skrevs.

Hur texten, med massa fördjupningar om magnesium, hamnade i denna tråden begriper jag inte. Var det nån som undrade nåt om magnesium, eller har jag missat nåt?

skruttiz

Ny medlem
Gick med
5 May 2011
Hoj
Yamaha R1-01,
Well, jag har använt en sån här våg ganska länge och där har jag inte sett några "vattenförändringar". Vätskenivån är individuell och varierar inte så mycket annat om man är sjuk eller i nåt annat "extremtillstånd" (tex bakis ;))

Såna här vågar används inom sjukvården, och jag tvivlar på att de skulle göra det om det var helt kass.

javisst BMI skalan används åxå så. en vanlig våg är väl häller inte kass. Men jag exluderade sånna vågar från min studie för att de är säkrare att göra andra mätningar.( finns säkert bättre varianter nu än för nått år sedan) Men de är känsliga för fettfrimassa och vattenförändringar, kan man påverka en bioimpedans med några glas vatten så självklart kan man påverka en våg! (hur mycke ska jag inte säga) men de är samma här som med BMI, att de kan visa fel på fettfrimassa dvs muskelmassa och ta detta som fett. Var de som var min synpunkt, att vill man mäta fett, så går det lika bra med ekvationer för omkretsmått och kalipermätning. bara att googla.. Så spar man massa pengar på samma gång;)

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
javisst BMI skalan används åxå så. en vanlig våg är väl häller inte kass. Men jag exluderade sånna vågar från min studie för att de är säkrare att göra andra mätningar.( finns säkert bättre varianter nu än för nått år sedan) Men de är känsliga för fettfrimassa och vattenförändringar, kan man påverka en bioimpedans med några glas vatten så självklart kan man påverka en våg! (hur mycke ska jag inte säga) men de är samma här som med BMI, att de kan visa fel på fettfrimassa dvs muskelmassa och ta detta som fett. Var de som var min synpunkt, att vill man mäta fett, så går det lika bra med ekvationer för omkretsmått och kalipermätning. bara att googla.. Så spar man massa pengar på samma gång;)

Visst du har rätt, men att jag hemma skall stå och nypa mig i fläsket på ett antal ställen varje vecka känns sådär.
Går snabbare att stiga upp på vågen och få en direkt fingervisning åt varthän det barkar.

Snowman89

Guest
Den borde dyka upp idag, men har inte fått nån avisering än.
Hämtade precis ut vågen. Den känns lite plastig men och andra sidan kostar den som 2st biltema vågar (som knappt funkar dessutom..) och verkar funka skapligt bra. Har bara provat och väga mig en gång så jag vet inte hur mkt %'en varierar beroende på när man väger sig, men det får jag nog reda på snart :)

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Hämtade precis ut vågen. Den känns lite plastig men och andra sidan kostar den som 2st biltema vågar (som knappt funkar dessutom..) och verkar funka skapligt bra. Har bara provat och väga mig en gång så jag vet inte hur mkt %'en varierar beroende på när man väger sig, men det får jag nog reda på snart :)

Hur fet var du då!? ;)

Yami

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jul 2009
Hoj
XJR1300
3:e dagen idag för mig och det kurrar rätt rejält i kistan för den är van vid mer bukfyllning. :)
Jag har dragit ner mitt kaloriintag helt enkelt och nu räknar jag kcal på allt jag stoppar i mig.
Legat på knappt 1700 per dag men siktar på 2000 när jag börjar röra mig mer.
Är nämligen hemma sjuk och ligger pall i soffan/sängen så någon aktivitet kan inte göras än.
Har inte läst hela denna tråd och ni får ursäkta om denna länk tidigare har postats men här finns lite info man bör känna till. Läs gärna alla delar, här kommer del 1.
http://traningslara.se/viktnedgang-del-i-introduktion/

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Nyss hemkommen från jobbet och utan att ha ätit på några timmar så vägde jag in på 83kg och 18% ;)

Men det var väl bra! Då behöver du ju inte skriva mer i den här tråden!!!!!
18% är ju topp! (Vi håller tummarna för att vågen är exkt :))

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
positiv feedback är jävligt trevligt....dagens kommentar från en kollega: "är det inte dags att beställa nya brallor, dom där tappar du ju snart".:D:yoparty

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Har börjat på ett program som lovar att man skall klara 100 armhävningar i en följd efter sju veckor. Nu har en vecka gått. Man kör fem set varannan dag, och sen ökas det sakta. Apigt jobbigt, men jag gör framsteg.

Nån som vill haka?

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Har börjat på ett program som lovar att man skall klara 100 armhävningar i en följd efter sju veckor. Nu har en vecka gått. Man kör fem set varannan dag, och sen ökas det sakta. Apigt jobbigt, men jag gör framsteg.

Nån som vill haka?
Var nog 15-20 år sen jag gjorde en armhävning sist

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Var nog 15-20 år sen jag gjorde en armhävning sist

Jag gjorde 30 för några år sedan. När jag nu försökte gjorde jag 8. Katastrof. En vecka senare hör jag 12, så det finns hopp. Även om jag inte klarar 100 så skulle jag bli riktigt nöjd om jag gör 50 :)

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...