Banta med SH 2012 - få plats i skinnstället

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
Tog mått och vikt idag och det känns skönt som fan :)

Mått & Vikt

25 Dec 2011

Biceps: 38cm

Mage: 128cm

Lår: 74cm

Vader: 43.5cm

Rumpa: 122cm

Bröst: 123.5cm

Vikt: 115.5kg

16 Jan 2012

Biceps: 37.5cm

Mage: 118cm

Lår: 73cm

Vader: 42cm

Rumpa: 117.5

Bröst: 114cm

Vikt: 108.3kg [-7.2kg]

Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
10 cm runt midjan!!! Grymt!

Tog mått och vikt idag och det känns skönt som fan :)

Mått & Vikt

25 Dec 2011

Biceps: 38cm

Mage: 128cm

Lår: 74cm

Vader: 43.5cm

Rumpa: 122cm

Bröst: 123.5cm

Vikt: 115.5kg

16 Jan 2012

Biceps: 37.5cm

Mage: 118cm

Lår: 73cm

Vader: 42cm

Rumpa: 117.5

Bröst: 114cm

Vikt: 108.3kg [-7.2kg]

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
Tack Starstriker ;)

Precis hemkommen från 25min löpning. Så skönt alltså.
Nu blir det lunch...Kött (ryggbiff) med broccoli, keso och råris...Mmmumma :D

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Måndag morgon V3:
Vikt 105,0= -1,3kg på 2 veckor. Lagom takt tycker jag.

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
-
v.1 - 93kg
v.2 - 91,9kg

Och veckans träning :)
Har haft konstant träningsvärk i en vecka :D
Sjukt smidigt med Dumbbell, tackar så mycket för tipset Starstriker :tummenupp
Inte lika roligt efter lördagen, att alkohol var en egen punkt :rolleyes:

Träning.jpg

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
V.3
NamnLängdViktBMIBukBröstÖverarmLår
Ulvhamne192~120-1021223963

Dags för invägning. Ett kilo även denna vecka :rolleyes: Men det viktiga är inte vikten utan måtten, om det ska bli ett nytt skinnställ. :) Med midjemåttet blir allt bättre, nere på 93 cm. Minskning med 10 cm sedan start :banana Pilates funkar :tummenupp

MrsZ1769530,793110

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Grymt!! 10 cm är några storlekar. Visst är det skönt när kläderna börjar hänga!?

Dags för invägning. Ett kilo även denna vecka :rolleyes: Men det viktiga är inte vikten utan måtten, om det ska bli ett nytt skinnställ. :) Med midjemåttet blir allt bättre, nere på 93 cm. Minskning med 10 cm sedan start :banana Pilates funkar :tummenupp

MrsZ1769530,793110

skruttiz

Ny medlem
Gick med
5 May 2011
Hoj
Yamaha R1-01,
simning brukar alltid funka när man pajjat nått, om inte annat kanman använda flytgrejjer för den kroppsdel som är paj:)

skruven

Långsam
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
old
Några bra tips på vad man kan dryga ut maten med? Championer verkar inte innehålla någonting. Det är ju grymt att slänga i köttfärsen.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Några bra tips på vad man kan dryga ut maten med? Championer verkar inte innehålla någonting. Det är ju grymt att slänga i köttfärsen.

Jag brukar tugga i mig en rå morot innan jag börjar äta. Fyller ut bra, är hyfsat nyttigt och ger magen lite att jobba med, plus att jag tycker att jag blir mättare då.

Snowman89

Guest

Hade skrivit ett långt inlägg som svar men lyckades trycka på avbryt....
Så här kommer ett nytt försök

Jag gör väldigt mycket mat på tonfisk, kyckling och ägg i. Tex tonfiskröran som jag gjorde igår, 3burkar tonfisk, kokade äggvitor från 6st stora ägg och sedan 4portioner ris. Det blir ca 3 REJÄLA måltider för mig och det är inte speciellt mycket kalorier i det men det är mycket protein och nyttigt som bara den. Till det har jag kvarg blandat med sötsur thaisås. Går fort att slänga ihop men är väldigt tråkigt att äta..

Annars kan du ju alltid ersätta en del pasta med ångkokt broccoli, eller ersätta all pasta/ris/potatis med ångkokt broccoli. Det funkar förvånansvärt bra.

Men som du redan säger så går nog det mesta att kasta i. Det beror ju helt på maträtt. Gör du tex köttfärssås så kan du ju skicka i rivna morötter, mer lök, majs...

En till grej du kan göra är ju att dricka 2st stora glas med vatten medans du lagar maten, så är du mindre hungrig när det väl är dags att äta.

Last edited:

Yami

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jul 2009
Hoj
XJR1300
Satte nästan chokladen i halsen när jag upptäckte denna tråd. Precis vad jag tänkt göra sedan förra sommaren.
Kom inte riktigt i mitt skinnställ då och lovade mig själv att nästa säsong, då jäklar...
Sommaren 2009 bestämde jag mig för att minska i vikt. I början på 2010 hade jag gått ner 14kg, från 92kg till 78kg, tog ett halvår. Köpte då ett skinnställ som satt som korvskinn.
Gick nästan upp de kilona igen från hösten 2010 till våren 2011, 89kg har jag vägt sedan dess.
75 skulle jag vilja väga. Det handlar om maten helt klart. Förbruka mer än vad man sätter i sig.
Nu drar jag igång jag med.

MrsZ

Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
Satte nästan chokladen i halsen när jag upptäckte denna tråd. Precis vad jag tänkt göra sedan förra sommaren.
Kom inte riktigt i mitt skinnställ då och lovade mig själv att nästa säsong, då jäklar...
Sommaren 2009 bestämde jag mig för att minska i vikt. I början på 2010 hade jag gått ner 14kg, från 92kg till 78kg, tog ett halvår. Köpte då ett skinnställ som satt som korvskinn.
Gick nästan upp de kilona igen från hösten 2010 till våren 2011, 89kg har jag vägt sedan dess.
75 skulle jag vilja väga. Det handlar om maten helt klart. Förbruka mer än vad man sätter i sig.
Nu drar jag igång jag med.

Välkommen! :):tummenupp Vågar du var med på invägning? :rolleyes: Eller nöjer du dig med goda råd och uppmuntrande tillrop? :va :banana

MrsZ

Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
....

Annars kan du ju alltid ersätta en del pasta med ångkokt broccoli, eller ersätta all pasta/ris/potatis med ångkokt broccoli. Det funkar förvånansvärt bra.

....

Visserligen gillar jag broccoli, men det kan bli enformigt efter ett tag. Är vegetarian och min frys har inte saknat broccoli de sista 10 åren. :)
Det finns många goda färdiga blandningar. Mina favoriter är Findus Green Deli. Speciellt Greek warm salad :kär. Brukade ta den till pasta tidigare. Nu tar jag bara den. :) ev. rör jag i lite frysta soyaböner.

Annat snabblagat grönt, är att göra wok. Är man inte vegis så är det lätt att strimla lite kött och ha i, och så lite sweet chili på det. :tungan

Kokar man brysselkål så häll av kokvattnet när de är klara och ha i en lite klick smör, salt och peppar och låt dem brynas lite, smaken blir mycket bättre då. Gäller även för kokta morötter (fast de kanske är 'fel' kolhydrater :va).

Lycka till med 'det gröna' :yoparty

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Hade skrivit ett långt inlägg som svar men lyckades trycka på avbryt....
Så här kommer ett nytt försök

Jag gör väldigt mycket mat på tonfisk, kyckling och ägg i. Tex tonfiskröran som jag gjorde igår, 3burkar tonfisk, kokade äggvitor från 6st stora ägg och sedan 4portioner ris. Det blir ca 3 REJÄLA måltider för mig och det är inte speciellt mycket kalorier i det men det är mycket protein och nyttigt som bara den. Till det har jag kvarg blandat med sötsur thaisås. Går fort att slänga ihop men är väldigt tråkigt att äta..

Men som du redan säger så går nog det mesta att kasta i. Det beror ju helt på maträtt. Gör du tex köttfärssås så kan du ju skicka i rivna morötter, mer lök, majs...

En till grej du kan göra är ju att dricka 2st stora glas med vatten medans du lagar maten, så är du mindre hungrig när det väl är dags att äta.

Det där är klassisk deffarmat. Jag har hållit på och käkat så tidigare för att gå ner i vikt och slimma till mig. Det funkar kanonbra för viktminskning, men till priset av att ha en mage som producerar så mycket fis att man knappt kan visa sig bland folk, och att man efter en vecka är så less på maten att man nästan börjar lipa.
Jag gick ner 12 kilo på 4 månader med den typen av kost (dvs högt proteininnehåll och en hel del kolhydrater, men inget fett). 6 veckor efter att jag börjat äta mer varierat så hade jag gått upp 8 kilo igen med bibehållen träningsdos. Om jag inte ska gråta av längtan efter god mat varje dag i resten av mitt liv så funkar tyvärr inte den sortens kost annat än för att kortsiktigt tappa kilo inför något speciellt (bröllop, baddräktskatalogfoto etc).

Snowman89

Guest
Det där är klassisk deffarmat. Jag har hållit på och käkat så tidigare för att gå ner i vikt och slimma till mig. Det funkar kanonbra för viktminskning, men till priset av att ha en mage som producerar så mycket fis att man knappt kan visa sig bland folk, och att man efter en vecka är så less på maten att man nästan börjar lipa.
Jag gick ner 12 kilo på 4 månader med den typen av kost (dvs högt proteininnehåll och en hel del kolhydrater, men inget fett). 6 veckor efter att jag börjat äta mer varierat så hade jag gått upp 8 kilo igen med bibehållen träningsdos. Om jag inte ska gråta av längtan efter god mat varje dag i resten av mitt liv så funkar tyvärr inte den sortens kost annat än för att kortsiktigt tappa kilo inför något speciellt (bröllop, baddräktskatalogfoto etc).

Jag verkar vara en av få som faktiskt gillar brocoli. Gjorde inte det när jag var yngre men förra året så upptäckte jag ångkokt broccoli och är fast efter det. Magen min funkar perfekt med maten som jag skrev ovanför också :D Däremot måste jag hålla med om att det kan bli ganska tråkigt.. Speciellt när det är tonfisk inblandat..

Annars äter jag det mesta som vanligt, skillnaden är bara att jag väger maten och ser till att äta mer av det med lite kalorier i och mindre av det med mycket i. Förra veckan åt jag kycklingfile, ångkokt broccoli, klyftpotatis och massa bea ett antal gånger. Så man behöver inte äta skittråkig mat bara för att man går ner i vikt. Huvudsaken är att man har skaplig koll på vad man stoppar i sig.

För mig så har det hjälpt otroligt mycket att anteckna vad jag äter och hur mycket kalorier det är i allt. Just för att se den otroliga skillnaden mellan energiinnehållet i tex 100g broccoli och 100g pasta.. :)

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Jag verkar vara en av få som faktiskt gillar brocoli. Gjorde inte det när jag var yngre men förra året så upptäckte jag ångkokt broccoli och är fast efter det. Magen min funkar perfekt med maten som jag skrev ovanför också :D Däremot måste jag hålla med om att det kan bli ganska tråkigt.. Speciellt när det är tonfisk inblandat..

Annars äter jag det mesta som vanligt, skillnaden är bara att jag väger maten och ser till att äta mer av det med lite kalorier i och mindre av det med mycket i. Förra veckan åt jag kycklingfile, ångkokt broccoli, klyftpotatis och massa bea ett antal gånger. Så man behöver inte äta skittråkig mat bara för att man går ner i vikt. Huvudsaken är att man har skaplig koll på vad man stoppar i sig.

För mig så har det hjälpt otroligt mycket att anteckna vad jag äter och hur mycket kalorier det är i allt. Just för att se den otroliga skillnaden mellan energiinnehållet i tex 100g broccoli och 100g pasta.. :)

Broccoli är bra shit. Tyvärr så föråt jag mig på det för några år sedan. Nu är jag sakta på väg tillbaka.
Brukar hälla på soya eller om jag skall festa till det sweet chili (50g=100kcal ca). Kör också mycket bönor/ärtor hoummus och sånt. Känns lite fräschare som omväxling.

Försöker dock bara äta mindre av allt, men efter 2 veckors utsvävningar så får jag sona denna vecka. Då blir det kyckling och broccoli. Undrar hur många kycklingar jag drar i mig i veckan....

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
-
Vad är ett "lagom" kaloriunderskott att ligga på?

Jag har, efter att ha plockat bort all pasta och mjölk, hamnat på ett kaloriunderskott på minst 1500kcal/dag.
Borde jag äta mer?

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...