Banta med SH 2012 - få plats i skinnstället

Snowman89

Guest
Jag har tappat 4kg på 2 veckor. Bara lagt om kosten till större del sallad och mindre sås. Inget onödigt socker. På helgerna så går det ner lite förbjudet men kroppen ska ju inte tror det är svält :) Jag arbetar på en godisfabrik så jag måste äta godis (jobbigt va??) men håller det till 3-5 bitar om dagen.
Målet är primärt storlek 52. Men det hade vart fint att komma ner på 79.9.

Oj.. Hade jag haft obegränsad tillgång till godis så vill jag inte veta hur stor jag hade varit :D Min största svaghet är nämligen godis :D

Eftersom kvällens planer har gått helt åt skogen så kan jag lika gärna uppdatera med mina mått. Jag använder en biltema våg som visade 82-85kg en morgon när jag vägde mig, då vägde jag mig kanske 5ggr på 10min och den pendlade mellan den vikten.. Så jag vet inte riktigt hur mycket jag kan lita på den vågen..

V.2
NamnLängdViktBMIBukBröstÖverarmLår
Ulvhamne192~120-1031223963
MrsZ1769631,098111
Snowman8918085,2 -931104065

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
Bra jobbat där zuperbulle ;)

Körde själv igång måndagen efter jul.
Hittade en grym soppa hos viktväktarna och kört den sen dess.
Lagt styrketräningen lite åt sidan och tagit MTB:n ut på skogskörning samt
promenerat till jobbet i rask takt. Även tjejen hakade på detta och vi har tappat kilo.

På 13dagar så har jag nu tappat 6.2kg och tjejen 5.3kg.
Känns kalas.

//Panos

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Köpte mig en våg som mäter kroppssammansättningen. Fett% osv.
Jag för statistik över allt. Tycker det blir roligare.

OMRON-BF-511-VUCUT-ANALIZ-BASKULU__48069900_0.jpg

Kostar över 1500 i Sverige, men hittade på nätet för 550 inkl frakt.

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Fan va grym.
Du glömmer väl inte att du ska hjälmen på när du väger dig på den vågen? :D

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
PM'a mig gärna en länk :)

Finns på amazon.co.uk. 536.- tor jag det slutade på inkl frakt.

Det här är den enda "billiga" vågen som är certifierad att användas för medicinskt bruk i Sverige, så man får anta att den iaf är hyfsat exakt. Den mäter fett% på lite olika sätt, BMI, energiförbrukning osv. Första gången programmerar man in ålder och längd. Finns 4x profiler så du och tjejen kan tex använda den utan att ändra inställningarna varje gång.

Snowman89

Guest
Finns på amazon.co.uk. 536.- tor jag det slutade på inkl frakt.

Det här är den enda "billiga" vågen som är certifierad att användas för medicinskt bruk i Sverige, så man får anta att den iaf är hyfsat exakt. Den mäter fett% på lite olika sätt, BMI, energiförbrukning osv. Första gången programmerar man in ålder och längd. Finns 4x profiler så du och tjejen kan tex använda den utan att ändra inställningarna varje gång.

Tack för tipset :)
Min landade å 428kr ink frakt. Har du använt din mycket? Verkar den fungera bra?

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Tack för tipset :)
Min landade å 428kr ink frakt. Har du använt din mycket? Verkar den fungera bra?

Aha, du tog den turkosa? Fanns två färger. Mörkblå och turkos.
Jag har inte använt den alls. Beställde igår, men har en polare som haft den i ett år och är jättenöjd.

Snowman89

Guest
Aha, du tog den turkosa? Fanns två färger. Mörkblå och turkos.
Jag har inte använt den alls. Beställde igår, men har en polare som haft den i ett år och är jättenöjd.

Mjae jag tog bara första jag hittade som såg likadan ut. Nu när du sa att det fanns fler så var jag tvungen att dubbelkolla :D Den jag tog hade visst inget inbyggt minne men det klarar jag mig utan ändå. Annars verkar det som att det är samma våg som du beställde.
http://www.amazon.co.uk/Omron-BF508...GBVG/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1326619893&sr=8-1 köpte jag

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Mjae jag tog bara första jag hittade som såg likadan ut. Nu när du sa att det fanns fler så var jag tvungen att dubbelkolla :D Den jag tog hade visst inget inbyggt minne men det klarar jag mig utan ändå. Annars verkar det som att det är samma våg som du beställde.
http://www.amazon.co.uk/Omron-BF508...GBVG/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1326619893&sr=8-1 köpte jag

Åhå. Kanske skulle skrivit vilken jag köpte. Haha. BF511 hette den. Säkert bara mindre skillnader.

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Körde ett ryggpass och avslutade med 20min jogging på bandet :)
Så nice alltså. Har inte joggat så här länge på säkert 3år, underbart.

Lunchen bestod utav 130gr keso, 95gr tonfisk samt en skiva lingonbröd.
Blanda ihop keson och tonfisken, lägg den på mackan och njut :D

//Panos

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Funderar lite själv på att ta bort lite av kaggen men våga vägra banta , enda jag gjort är att ta lite mindre käk , inte norpa ungarnas lördagsgodis ...samt hör och häpna.... börjat knalla lite promenader med lite musik i öronen (nästan) varje dag ... har ingen våg så ingen aaaning om det hjälper men nog fan stramar tröjjorna inte lika mycket längre :banana

Folk verkar veta massor här ... å jag gillar ju öl :tummenupp .... är det "bättre" att pimpla folkbärs (3,5) än starkbärs ? endast för att det är gott inte för effektens skull .... starkbira ÄR godare än folkpisset ....

hittade denna ... http://www.aftonbladet.se/vikt/article10776498.ab :D

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
Är lite deppig idag. :( Höger knä har pajjat. Kunde inte böja det när när jag vaknade i morse, gjorde jätteont. Efter lite försiktiga böjningar gick det bättre. Men det funkar inte som vänster knät. Flera gånger har det 'vikt sig' vid belastning. Dvs svärtan hugger till och jag är på väg att ramla ihop, eftersom högerbenet inte tar belastningen. :(
Så jag måste nog hitta på något annat än motionscykel. Vinden viner och det snöar, så att promenera är inte särskilt trevligt. Här i byn är det lite dåligt med gym, dessutom vill jag inte bygga muskler utan bli smalare. :rolleyes::)
Någon som har något bra förslag på motion som inte frestar på knät? :va

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Är lite deppig idag. :( Höger knä har pajjat. Kunde inte böja det när när jag vaknade i morse, gjorde jätteont. Efter lite försiktiga böjningar gick det bättre. Men det funkar inte som vänster knät. Flera gånger har det 'vikt sig' vid belastning. Dvs svärtan hugger till och jag är på väg att ramla ihop, eftersom högerbenet inte tar belastningen. :(
Så jag måste nog hitta på något annat än motionscykel. Vinden viner och det snöar, så att promenera är inte särskilt trevligt. Här i byn är det lite dåligt med gym, dessutom vill jag inte bygga muskler utan bli smalare. :rolleyes::)
Rodd med enbart överkroppen?
Värmer du upp knä och leder ordentligt innan träning? Extra viktigt när man är ovan vid träning eftersom att lederna inte klarar så mycket belastning då.

Snowman89

Guest

Det där lät ju allt annat än roligt :(

Du kanske bör uppsöka en sjukgymnast eller liknande för att få igång knät så fort som möjligt igen?
Angående motion som inte belastar knät. Kan crosstrainer funka? Dom säger väl att det ska vara ganska så snällt generellt mot kroppen, dock vet jag ju inte om det funkar för just dig. Annars kanske simning kan vara ett alternativ om du har möjlighet att göra det?

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
Du kanske bör uppsöka en sjukgymnast...

Annars kanske simning kan vara ett alternativ om du har möjlighet att göra det?

Har jag lika ont i morgon, så får jag nog göra det. :rolleyes:

Simmning gillar jag. Vi har visserligen inget badhus på orten. Men fyra grannkommuner har bra bad. :) Frågan är bara vad en sjukgjymnast skulle tycka om det? :va Förra vinter gick jag omkull på glansis och vänster underben vreds 45' utåt. Korsbanden i vänster knä skadades då. (Det är höger som krånglar nu.) Då fick jag förbud mot ridning och simning av sjukgymnasten. :( Riktigt trist då det är mina favoriter när det gäller motion.

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...