Banta med SH 2012 - få plats i skinnstället

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Hoj
Crescent citybike
Jo man får i sig kolhydrater av den långsamma sorten, men det är den Snabba kolhydraten som är minst lika viktigt som dem undviker mer eller mindre Helt.

Ja det kommer jag att göra, den är på 3 månader men skicka bara iväg ett meddelande för att påminna mig, eller ifall du vill veta hur det gått efter några veckor.

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
-
Jo, man ska väl försöka sig på lite bantning här också.
Från 93kg -> 80kg kanske. 184cm lång.

Kör löpning 6km mån-fre, men ska nog bli milen 3ggr/vecka istället.
Plus lite simning.

Som jag sagt förut, så borde jag verkligen börja gymma. Men det är ju sååååå tråkigt.
Roligare med sådan här träning: :yoparty

Yxa.jpg

Har också talat mig varm om dumbbell.se tidigare i tråden och jag kan inte nog understryka vilken skillnad det gör att skriva ned exakt vad man stoppar i sig. Går själv stadigt ned i vikt med den utan att offra någonting alls faktiskt.

Tack för tipset.
Tog och reggade mig där + laddade ner apparna.
Så nu ska det bara köpas en vettig/billig köksvåg. Sen ska det räknas kalorier.

Och gällande kosten så fortsätter jag med att äta lite pasta.

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
En hållbar viktminskningstakt är ca 1 kg/vecka.

Starstriker, du är min hjälte! :kär Värmer gott i själen att läsa att man är normal, när kilona inte rasar av som för Mark. :arsele Så det blir till att kämpa vidare. Trettondagshelgen var en bra helg. Hann med ca 13 km promenad totalt, 1000 m simning, 1 h cykling bl.a. Tack för dina ord! :)

MrsZ

Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
Och gällande kosten så fortsätter jag med att äta lite pasta.

Tips: Om man gillar pasta, men vill ha GI-kost så finns det i välsorterade affärer pasta gjord på majs med lågt GI (grön påse), i hyllan för glutenfritt. Är väldigt lik vanlig pasta (barnen klagar inte). :):tummenupp

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Starstriker, du är min hjälte! :kär Värmer gott i själen att läsa att man är normal, när kilona inte rasar av som för Mark. :arsele Så det blir till att kämpa vidare. Trettondagshelgen var en bra helg. Hann med ca 13 km promenad totalt, 1000 m simning, 1 h cykling bl.a. Tack för dina ord! :)

Well, för att göra dig ännu gladare kan kan jag nog säga att du som kvinna går ner ytterligare lite långsammare i vikt.
Kan du gå ner 0,5 kilo/vecka och hålla den takten ska du vara nöjd.

När man håller på och "bantar "är man väldigt fokuserad på sin vikt, så man vill springa och väga sig hela tiden för att se om det "hänt nåt". Det har det garanterat inte om man väger sig varje dag. De som kan sånt här brukar säga att man inte skall väga sig oftare än en gång/vecka. Då får man ett "positivt" resultat som sporrar en att fortsätta.

Eftersom jag själv håller på att gå ner i vikt har jag läst MASSOR om det här de sista månaderna så jag delar gärna med mig av vad jag hittat. Går själv ned 0,5-1 kilo/vecka och har några kilon kvar.

Det är efter några veckor (när kläderna börjar sitta löst) som det blir riktigt kul!

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
LCHF är farligt för hjärnan (hjärnan behöver snabba kolhydrater), och dåligt för kroppen, ATP som driver cellerna i kroppen måste ha Energi som minskas så klart med denna diet. Man brukar säga att Fett brinner i kolhydratens låga.

(Informationen har jag fått av lärare som doktorerat i cell biologi, mm.)

Har börjat köra Mike Chang´s six pack shortcut, låter töntigt men det går ut på att man höjer metabolisen och håller den i gång HELA TIDEN.

Din läkarkompis borde titta på lite moderna studier, det finns inget som pekar på att han har rätt. OM han hade haft rätt hade nog ingen av oss suttit här idag....Snabba kolhydrater har bara funnits i god tillgång i ett par hundra år, innan dess fanns kolhydrater bara under sensommar och höst (förutom dom relativt små mängder som kunde lagras en hel lång vinter) Så om våra förfäder hade blivit dreglande fånar av att leva på lite/tidvis inga kolhydrater hade vi knappast kommit dit vi är idag...

Och att den svenske mästaren i minne kör strikt LCHF borde också tala emot att det skulle skada hjärnan...;)

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Snabba kolhydrater har bara funnits i god tillgång i ett par hundra år, innan dess fanns kolhydrater bara under sensommar och höst (förutom dom relativt små mängder som kunde lagras en hel lång vinter) Så om våra förfäder hade blivit dreglande fånar av att leva på lite/tidvis inga kolhydrater hade vi knappast kommit dit vi är idag...

och dom senaste hundra åren har västvärlden inte haft någon onormalt snabb utveckling? ;)

MrsZ

Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS

HCN

gnicararysålbmaet
Gick med
15 Jun 2011
Hoj
GråMorrandeGatslampa®
Ser inte problemet...
Skinnställ görs i olika storlekar.

MrsZ

Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
Skinnställ görs i olika storlekar.

Ja, för sorteringen på herrstorlekar är bra. :)

Tyvärr gäller inte detsamma för dam. :gnissla
Största storlek för dam har 86 cm i midjemått. Är du över 175 så är 86 cm i midjemått inte särskilt mycket. Det midjemåttet motsvarar stl 48 i herr. En herr 48 ska vara ca 174 lång.

Är du kille och har 48 i storlek så har du inte särskilt mycket övervikt. Och det är max vidd för tjejer, oavsett längd. :huvet

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
-
Tips: Om man gillar pasta, men vill ha GI-kost så finns det i välsorterade affärer pasta gjord på majs med lågt GI (grön påse), i hyllan för glutenfritt. Är väldigt lik vanlig pasta (barnen klagar inte). :):tummenupp

Gillar är inte ett tillräckligt starkt ord för att beskriva det :rolleyes:

Tackar för tipset!

HCN

gnicararysålbmaet
Gick med
15 Jun 2011
Hoj
GråMorrandeGatslampa®
Ja, för sorteringen på herrstorlekar är bra. :)

Tyvärr gäller inte detsamma för dam. :gnissla
Största storlek för dam har 86 cm i midjemått. Är du över 175 så är 86 cm i midjemått inte särskilt mycket. Det midjemåttet motsvarar stl 48 i herr. En herr 48 ska vara ca 174 lång.

Är du kille och har 48 i storlek så har du inte särskilt mycket övervikt. Och det är max vidd för tjejer, oavsett längd. :huvet

Ahh... Förstår.
Men då är det ju fortfarande mer en estetisk fråga snarare än en praktisk.
Om man som tjej kan leva med att åka runt med skinnpaltor prydda med pirater, dödskallar eller motiv ur filmen Cars 2 så är de ju hur lugnt som helst. Ni får helt enkelt gå i från era talibanhårda krav på att allt som ska sitta tight på en kvinnokropp promt måste ha nåt rosafärgat Hello Kitty eller babyblått Snobbenmotiv...

PoK

KK

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...