Bantning

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Hoj
690 SMC-R
Jag brukar tänka lite så här: De som alltid vinner lång-maran(etiopier etc) blir intervjuade och efter man fått in tolken till dem så kommer det fram att de hade 4 mil till skolan VARJE dag enkel väg. Den biten fick de springa.

Intressant teori.. Men jag tror sporter e ras sorterat...
Har du sett en vit man spela basket?
Har du sett en vit man springa?
Har du sett en neger spela hockey?
Har du sett en neger åka bobb?
Har du sett en asiat spela tennis?
Har du sett en asiat köra rugby?
Har du sett en vit lr neger köra sumobrottning?

Nä troet lr ej men jag tror fan inte vita e skapta för att springa. Jag hatar de :huvet

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Hoj
Exc300+Superduke
Nog för att vissa har genetiska fördelar beroende på ras, men riktigt sådär kan man ju inte generalisera det. Vissa japanska kampsportsproffs är ju überstora sumobrottare och andra superskinny kendoutövare.. Men du har ju helt klart en poäng!

Intressant teori.. Men jag tror sporter e ras sorterat...
Har du sett en vit man spela basket?
Har du sett en vit man springa?
Har du sett en neger spela hockey?
Har du sett en neger åka bobb?
Har du sett en asiat spela tennis?
Har du sett en asiat köra rugby?
Har du sett en vit lr neger köra sumobrottning?

Nä troet lr ej men jag tror fan inte vita e skapta för att springa. Jag hatar de :huvet

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Just ja, glömde skriva in vikten såhär efter jul och alla kallgrader... -36 på julafton!
IAF... 100.3, varken gått upp eller ner trots all julmat och sitta inspärrad i huset, ända jag gjort är att skotta lite snö och hämta ved.

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Hoj
690 SMC-R
Just ja, glömde skriva in vikten såhär efter jul och alla kallgrader... -36 på julafton!
IAF... 100.3, varken gått upp eller ner trots all julmat och sitta inspärrad i huset, ända jag gjort är att skotta lite snö och hämta ved.

Du förstår nu att all motion är bra motion. Behöver inte springa 1 mil om dagen lr i veckan. Bara röra sig. O några km är bättre än inga km :tummenupp

Hinkas

Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Du förstår nu att all motion är bra motion. Behöver inte springa 1 mil om dagen lr i veckan. Bara röra sig. O några km är bättre än inga km :tummenupp

Snö är tungt :tummenupp
Skulle ha skaffat mig ett gymkort, har ju börjat kliva upp 2h innan jobbet så borde hinna gymma 45min, duscha och ändå hinna med och käka frukost och lalla på lite.

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Endast ett par dagar kvar till deadline, och så har jag av någon anledning gått upp 1,5 kilo. Alltså 1,5 kilo från annandag jul till nu. Jag åt en massa junk på julafton, men har i övrigt skött mig bra. Kontentan blev 1,5 timme på crosstrainern imorse och endast kålsoppa och kött till föda idag och fram till nyår. Mer kan jag inte göra. Vi får se hur det går :(

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Endast ett par dagar kvar till deadline, och så har jag av någon anledning gått upp 1,5 kilo. Alltså 1,5 kilo från annandag jul till nu. Jag åt en massa junk på julafton, men har i övrigt skött mig bra. Kontentan blev 1,5 timme på crosstrainern imorse och endast kålsoppa och kött till föda idag och fram till nyår. Mer kan jag inte göra. Vi får se hur det går :(

Det kan diffa 1,5 kg bara pga det du har i tarmarna och hur vätskor i kroppen råkar vara fördelade. Detta har med saltbalanser och skit att göra och regleras automatisk av dina njurar. Däremot kan det bli så mellan två olika mättillfällen.

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Vilket är bäst. Jogga 1 mil 3-4ggr/vecka eller 0.5 mil/dag hela veckan? Vill träna upp min aeroba kondition främst så funderar på att köra 0.5mil/dag 6 dagar/vecka och en dag som jag springer 1.5 eller nått. Kanske springa 0.5mil 3 dagar i veckan och en lång?

Vill ju både träna upp konditionen och förbereda för beach 2011.

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
Vilket är bäst. Jogga 1 mil 3-4ggr/vecka eller 0.5 mil/dag hela veckan? Vill träna upp min aeroba kondition främst så funderar på att köra 0.5mil/dag 6 dagar/vecka och en dag som jag springer 1.5 eller nått. Kanske springa 0.5mil 3 dagar i veckan och en lång?

Vill ju både träna upp konditionen och förbereda för beach 2011.

1 mil 3-4 ggr i veckan helt klart annars får din kropp vila för lite.

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
1 mil 3-4 ggr i veckan helt klart annars får din kropp vila för lite.
Ja jag har misstänkt detta med men har också tänkt att 5km är ju inte så väldigt påfrestande, men o andra sidan tränar man ju inte den aeroba konditionen något nämnvärt heller då.

Tidigare när jag sprang så kom jag upp till att springa 1mil/dag vilket gjorde att jag rasade i vikt, men tappade samtidigt mycket muskler så det var ju ingen höjdare.

Får bli milen 3-4 ggr veckan.

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Ja jag har misstänkt detta med men har också tänkt att 5km är ju inte så väldigt påfrestande, men o andra sidan tränar man ju inte den aeroba konditionen något nämnvärt heller då.

Tidigare när jag sprang så kom jag upp till att springa 1mil/dag vilket gjorde att jag rasade i vikt, men tappade samtidigt mycket muskler så det var ju ingen höjdare.

Får bli milen 3-4 ggr veckan.

Jag föreslår att du tar två enmilapass u veckan och lägger de andra två passen på tex Friskis och simning/cykling för att dels få en allsidigare träning samt spara knäna. En bonus blir att du rasar snabbare i vikt och bygger muskler samtidigt. Ju mer variation i träningen desto bättre på alla sätt för kroppen.

Honken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
950 SE
Har missat den här tråden!

Har själv gått ner 18 kg på lite drygt tre månader. Började med att köra Cambridge en vecka och insåg att hård träning och bra mat var rena drömmen mot att käka syntetisk kycklingsoppa eller vaniljshake ett par ggr. om dan.

Just nu är det lite (med betoning på lite) jul/nyår uppehåll på det sunda livet ett tag men direkt efter nyår kommer det att återupptas med ännu hårdare träningsmål och ytterligare 8 kg viktnedgång till min idealvikt. Men det kommer av flera skäl gå långsammare nu!

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Jag föreslår att du tar två enmilapass u veckan och lägger de andra två passen på tex Friskis och simning/cykling för att dels få en allsidigare träning samt spara knäna. En bonus blir att du rasar snabbare i vikt och bygger muskler samtidigt. Ju mer variation i träningen desto bättre på alla sätt för kroppen.
Simning har jag funderat på att lägga in. Mycket bra allsidig träning på alla sätt. :tummenupp

Jag skall börja med MMA nu när nybörjarkurserna drar igång igen så behöver ju både öka styrka och kondition. Kanske köra 2 långa joggingpass (lågintensiv) och 1 pass simning till en början. När MMAn drar igång så kommer jag nog få bra tips där på styrketräning.

Någon annan som tränar kampsport som kan ge bra rekommendationer för basträning?

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Vill bara tillägga att det inte finns raser. Människan är människan och alla kan tränas upp till det mesta. Det som utgör eliten från motionären är talang.
Har man ingen talang spelar det heller ingen roll hur mycket preparat man stoppar i sig.

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
tycker ordet bantning har lite fel klang..jag tränar ganska hårt nu under 1 år ( ca 6pass/v styrke ) jag har tappat ca 30 cm runt midjan bland annat men har däremot gått upp ngr kilon givetvis men kroppsform och hur man mår är för mig viktigare.

Såå kilon är enligt mig ingen måttstock för hur mycket bättre jag mår idag av min ganska hårda träning..

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Jag ska hem och fota min hängbug och lägga upp så varje gång jag loggar in här och kollar tråden så kommer man få en rejäl känga för att asa sig bort till gymet.

Jag har 2 gratis gymkort med tillgång till simhall och A L L T! Ja, 2011 ska jag bli normal igen :lol

Hinkas

Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Jag ska hem och fota min hängbug och lägga upp så varje gång jag loggar in här och kollar tråden så kommer man få en rejäl känga för att asa sig bort till gymet.

Jag har 2 gratis gymkort med tillgång till simhall och A L L T! Ja, 2011 ska jag bli normal igen :lol

Det är fan sporre det... Hade tankar på att göra detta anonymt på nätet men man är ju aldrig anonym så :arsele
Lycka till :tummenupp

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Hoj
Suzuki RMZ 450
Vill bara tillägga att det inte finns raser. Människan är människan och alla kan tränas upp till det mesta. Det som utgör eliten från motionären är talang.
Har man ingen talang spelar det heller ingen roll hur mycket preparat man stoppar i sig.

Att påstå att människan inte är en ras är väl ändå att skjuta sig i foten lite.
Hunden är alltså endast en ras ? Varför delas hunden in i raser ?

Ser du inte skillnad på utseendet, på en vit, svart, gul, röd människa ?
En svart ser inte ut om en vit, även om man färgar skinnet på denna och vise versa. Inom idrott kommer det ju fram svart på vitt dom olika genetiska fördelarna hos våra olika raser..
Vi finns i olika raser, bara att nu för tiden är det fult att säga det och man pratar inte längre om det för att det kan vara diskriminerande.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning