Bantning

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Hoj
Exc300+Superduke

”Det enda som hjälper för att få fram sexpacket är löpträning och rätt mat.”

Jag hoppas innerligt att han inte tror på det själv. Att aftonbladet publicerar sån där skit, och att en rikskänd boxare skriver sådant trams i tidningen är helt vansinnigt

"Hur äter jag rätt?

– Det finns bara en modell – den gamla tallriksmodellen. Det är den enda som funkar."

Ja, kör man LCHF, Atkins, svälter eller whatever så får man Aldrig ett sexpack!

Sen är det ju ett sjujävla sexpack han har på bilden :yoparty

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
”Det enda som hjälper för att få fram sexpacket är löpträning och rätt mat.”

När jag läser artikeln läser jag typ:
- "Alla kan träna upp magmusklerna men enda sättet att få dem att synas är att äta rätt och att ägna sig åt träningsformer som bränner fett eftersom det enda sättet att få fram rutorna är att minska fettmängden på hela kroppen då man heller inte kan punktförbränna."

...och i det har han ju helt rätt. De flesta som tränar mycket har tillräckliga magmuskler för att de skulle kunna ha ett stiligt sexpack men för att det skall synas måste de förbränna.... och då finns inga genvägar annat än att äta rätt och ägna sig åt just förbränningsträning.

Sen kan man väl hålla med om att han uttrycker sig en smula kategoriskt om just löpning som träningsform och det ypperliga med just tallriksmodellen men jag tolkar det snarare som att han menar att det just är vedertagna metoder som funkar och inte finns några quick fixes.

Det finns ingen mirakelkur, ingen turbodiet, ingen superträningsmaskin och ingen punktbantningsmetod utan bara bra mat och tråkträning....

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
Jag har gått från arbetslös i 2 år till att börja arbeta med mycket fysiskt jobb nu 10 timmar om dagen satan vilken skillnad det blir på träningsresultaten! Trodde det var fel på vågen men ICKE.

För 12 månader sen hade jag XXXXXL i tröjjor nu har jag XXL och tappat 8 storlekar i byxor :)

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
2 kilo kvar att gå ner innan nyår för att klara målet på >95 kilo. Det bör gå, men jag hoppas hinna få ner vikten lite till så att man har lite julmarginal och slipper dricka vatten och bara äta köttbullar på hulafton.

Jag undrar vad det är för blodsjukdomar som man får av att äta en fettrik diet som Paolo hävdar? Åderförkalkning ska det ju iallafall inte leda till efter vad jag har läst. Illafall om man inte kombinerar med en massa spannmålsprodukter och socker.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
2 kilo kvar att gå ner innan nyår för att klara målet på >95 kilo. Det bör gå, men jag hoppas hinna få ner vikten lite till så att man har lite julmarginal och slipper dricka vatten och bara äta köttbullar på hulafton.

Jag undrar vad det är för blodsjukdomar som man får av att äta en fettrik diet som Paolo hävdar? Åderförkalkning ska det ju iallafall inte leda till efter vad jag har läst. Illafall om man inte kombinerar med en massa spannmålsprodukter och socker.

Det kan väl inte vara så svårt att väga in sig på över 95 kg?

Jag antar dock att du menare <95kg? :gnissla

Steffo K

Gick med
25 May 2009
Hoj
Hahaha! Ja givetvis menade jag <95 kilo :D
Började på all time high 102 i början av oktober och ligger nu på runt 97.

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta

Finns inte, om du inte har någon nedsatt funktion från start och det hade du vetat idag.

Ketodiet, vilket är det du syftar på (fett och protein, inga kollisar) är för övrigt inget jag själv rekommenderar till någon. Men jag hjälper mest tävlande personer eller dem som planerar för att tävla.

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Invägning i morse 100.3kg.
Ingen nämnvärd fysisk aktivitet denna vecka heller, men jag har väl ätit mindre.

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
Bra tryck i träningen denna veckan och det har gett resultat.

-2 KG

- 2,5 cm på armar
- 3 cm lår
- 3 cm mage
- 1 cm rumpa

Det är jag mycket nöjd med.

Steffo K

Gick med
25 May 2009
Hoj
Ligger kvar på 97 kilo ännu. Nu är det dags att ta tag med hårdhandskarna om jag ska klara målet på <95 på nyårsaftons morgon. För lite träning har gjort att viktnedgången stannat av. Nu blir det kålsoppa till middag :)

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Ligger kvar på 97 kilo ännu. Nu är det dags att ta tag med hårdhandskarna om jag ska klara målet på <95 på nyårsaftons morgon. För lite träning har gjort att viktnedgången stannat av. Nu blir det kålsoppa till middag :)

Du kanske klarar ditt andra mål. >95kg :tungan:arsele

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

&nbsp;Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...