Bara hjälm tshirt & shorts vid 150+

Helldriver

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Ort
Sverige
Hoj
Italiensk 2010:a på nästan 1200 cc
Eftersom det är mina skattepengar som går åt när de shortsbeklädda hojåkarna bränner av huden mot asfalten så känner jag att jag har rätt bli förbannad.
Jag bryr mig inte ett skit om vad som händer om de vurpar och får asfalt under huden för evigt.
Men jag bryr mig när jag får betala pga att folk saknar fantasi och framförallt saknar respekt gentemot sina egna kroppar.

Och där förbjöds alla MC på dIreCTen...... hur kan man var så knäpp att man sitter på MC överhuvudtaget och riskerar skador som ska betalas på skatten när man kan sitta i bilen, d.v.s inuti en stålbur med bälten och airbags,

Hela evolutionen kan beskrivas med uttrycket survival of the fittest.

Nä, det är den som skapar mest avkommor efter sig själv som påverkar framtiden mest.

Kör man med skydd hela tiden blir inga barn gjorda och man försvinner från evolutionsutvecklingen :D:D:D
 
Last edited:

Sordid

professionell sjörövare
Gick med
29 Dec 2007
Ort
på gatan i en skokartong
Hoj
KTM 690 SMC -10
Och där förbjöds alla MC på dIreCTen...... hur kan man var så knäpp att man sitter på MC överhuvudtaget och riskerar skador som ska betalas på skatten när man kan sitta i bilen, d.v.s inuti en stålbur med bälten och airbags,



Nä, det är den som skapar mest avkommor efter sig själv som påverkar framtiden mest.

Kör man med skydd hela tiden blir inga barn gjorda och man försvinner från evolutionsutvecklingen :D:D:D

klockrent =))) dags att förbjuda mc
 

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
Det var nog inte jag...jag hade chinos på mig...och tjejen streach jeans.

Tur att du la till att det var stretch...annars hade jag inte kunnat somna ikväll!

Hur orkar folk år ut och år in kommentera, fundera och framför allt, disskutera denna fråga????????????????

Ibland är nog "sköt dig själv och skit i andra" trots allt rätt bra uttryck!
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Jag vill inte betala för andras fetma operationer, skador pga rökning osv osv men det får man ju inte bestämma själv!

Säger killen som har en cigg i munnen på sin profilbild. :tummenupp :D

Klart att det inte är bra att köra utan fullt ställ, men va fan. Nånstans är det upp till mig om jag vill ta hojen till jobbet i bara jacka och hjälm.
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
hahahaha fan också just den frågan jag hoppades slippa :tungan
det gick från att du gav upp men nu e det jag som ger upp :krama
bra vändning jag e imponerad :Bugar

:krama



Tur att du la till att det var stretch...annars hade jag inte kunnat somna ikväll!

Hon hade ju inte alls stretch på sig, det va ju streach sa han ju. Hör du illa? :fyllisar
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Lite skillnad att kedjeröka flera paket om dagen mot att fest röka nån enstaka gång :tummenupp

Haha, underbart.. det börjar med att någon sett någon som denne anser är "fel" klädd på hoj och nu handlar det om folks rökvanor på fest.

Jag älskar det här forumet :)
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Diskussionsämnet kan man ju tycka vad man vill om men det är humor iaf, faktum kvarstår (vill gärna läsa motargumenten):

När skyddskläder/utrustning diskuteras (ex köpråd) så rek i regel skinnställ, bra skydd. Allväders är väl acceptabelt om det är bra grejer.

Att inte använda skyddsutrustning eller ex bilbälte som någon tog upp

Anledningar:

Det är varmt och man är korkad

Man är lat och korkad

Man ska bara... och är korkad

Det är tufft och man är korkad

Det ser bättre ut och man är korkad

Man tänker sig inte för och är korkad

Man glömmer bort och är korkad

Okunskap.. korkat

Inte riktad mot någon specifik, jag har och kommer garanterat vara korkad igen men jag förespråkar det inte.

[YOUTUBE-ID]s7xOPTBaTbY&feature=PlayList&p=085F80B5D3FDCC70&playnext_from=PL&index=18&playnext=2[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]6kYqjTA_VEg&feature=PlayList&p=3DF6564E51AA670F&playnext_from=PL&playnext=1&index=37[/YOUTUBE-ID]
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Diskussionsämnet.. är humor iaf,

[YOUTUBE-ID]s7xOPTBaTbY&feature=PlayList&p=085F80B5D3FDCC70&playnext_from=PL&index=18&playnext=2[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]6kYqjTA_VEg&feature=PlayList&p=3DF6564E51AA670F&playnext_from=PL&playnext=1&index=37[/YOUTUBE-ID]

Korkad är man bara om man inte inser att det är en ökad risk för hudskada av att åka utan.

Förövrigt var propagandafilmerna sådär, men ausisarna gillar ju dramatik
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Det kan ha varit mig du mötte!? Jag körde E4an i shorts och sneakers och hjälm igår. Anledningen var att jag skulle till AVA MC och köpa ett skinnställ och ville kunna få med det hem, dvs över kläderna jag hade på mig.

Edit:
Tror ni man såg cp ut på vägen hem då? Fullt skinnställ och sneakers är fan inte en snygg kombination :tummenupp
 
Last edited:
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Korkad är man bara om man inte inser att det är en ökad risk för hudskada av att åka utan.

Så om någon kör om i den där skymda kurvan över krönet är inte denne korkad bara för att denne vet att den tar en risk? Nä det köper jag inte, om någon är riskmedveten är det väl till det bättre men fortfarande korkat.

Sen kan man ju vända på det, man vet om riskerna men gör det ändå... hur intelligent är det? Menar orsakerna och vad man får ut av att köra utan skydd är ju sällan välgrundande, sen att det är tufft att sitta på ett forum tycka att det är trams hör ju till vardagen ;)
 

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Ort
Västerås
Hoj
Sex. HVA125, CR500(strax AF), YZ125, YRRD-YZ501F, YZ450F, GSXR750. 3000GT.
Alla har ju rätt till en åsikt, men vad är meningen med att klaga på nån och sen sitta och hålla med varandra om hur hemskt det är att inte ha kossa på hela kroppen?

Är det meningen att påverka folk till att köra med mer skydd? Eller bara, som gamla tanter på kafferepet, må bra av att få klaga? :va

Missförstå mig rätt, det är BRA att ha på sig fullt mundering, men alla kommer inte ha det varje gång de sitter på en hoj. Men om meningen är att påverka folk till att ta på sig skydden, så märks det inte. Säger sig självt att något är fel om man bara måååååste ha allt på varje gång medan småtjejer kör med lite bomull som bara täcker det barnförbjudna.

Skriv något som jag kan ta lärdom av, riktiga historier om vurpor utan skyddskläder med bilder och sånt som gör att jag faktiskt blir mer säkerhetsmedveten. Allt annat är slöseri med 1:eek:r och 0:eek:r.

Om du har dålig fantasi kan du ju alltid göra tester som får dig att koppla ihop orsak verkan i det hör fallet. Köp en avlivad gris och släpp den från något lämpligt fordon på asfalten en avlyst/otrafikerad väg.
Kör fordonet med olika hastigheter och dokumentera med både film och stillbilder.
Posta sedan dina resultat här på SH.

Alternativt kan du ju använda en vinkelslip, men det är ju inte riktigt samma sak.

Varför blanda in minderåriga tjejer? Barn har ju inte samma insikter som vuxna och tror ofta att inget kan hända dem.

Jag tror att de flesta som väljer att inte åka i full skyddsmundering gör så tills de gör en riktig vurpa där skydd hade gjort vurpan mindre skadlig.
Då får de flesta insikt varför det är bra att alltid köra med skydd.
 

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Ort
Tjockhult
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
Så om någon kör om i den där skymda kurvan över krönet är inte denne korkad bara för att denne vet att den tar en risk? Nä det köper jag inte, om någon är riskmedveten är det väl till det bättre men fortfarande korkat.

Sen kan man ju vända på det, man vet om riskerna men gör det ändå... hur intelligent är det? Menar orsakerna och vad man får ut av att köra utan skydd är ju sällan välgrundande, sen att det är tufft att sitta på ett forum tycka att det är trams hör ju till vardagen ;)

Således är alla på det här forumet urbota korkade eftersom vi kör Motorcykel öht. Men du kanske menar att riskerna för att råka illa ut försvinner sådär automagiskt om man tar på sig ett skinnställ?

Det är en risk att kliva upp på MC'n och köra ut i trafiken, lik förbannat anser väldigt många att den risken är värd att ta då sannolikheten är ganska låg för att man råkar ut för en olycka.

Sen är det en ytterligare risk att köra utan skyddskläder, vissa är villiga att ta den risken. Precis som de flesta som hänger här är villiga att ta risken att hamna i en trafikolycka genom att sätta sig på en motorcykel till att börja med.

Folk som inte inser risken i allvarligare skador vid en ev. olycka till följd av avsaknad av ordentliga skyddskläder är definitivit korkade.
Men jag skulle vilja påstå att folk som sitter och moraliserar och försöker tvinga på andra sin säkerhetsnojja på folk som faktiskt inte ens bryter mot någon lag... Ja, ni är juh bara sorgliga...


Puss på er :krama
 

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Det kan ha varit mig du mötte!? Jag körde E4an i shorts och sneakers och hjälm igår. Anledningen var att jag skulle till AVA MC och köpa ett skinnställ och ville kunna få med det hem, dvs över kläderna jag hade på mig.

Edit:
Tror ni man såg cp ut på vägen hem då? Fullt skinnställ och sneakers är fan inte en snygg kombination :tummenupp

Jag kan också erkänna att jag också körde en kort sträcka på E4:an igår i shorts.
Klart det inte är det smartaste man gjort men inte heller det dummaste! Ibland måste man ta risker för att uppnå saker där man inte har några andra alternativ. :tummenupp
 
Nyheter
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top