Bara hjälm tshirt & shorts vid 150+

zeki

Varför har ni repade knäpuckar ?
Gick med
20 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2008 modell grön
Samma tråd varje år hehehe ...

Nä nu ska jag ut en sväng får bli jeans och t-shirt...
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
En humla spräckte mitt visir när jag körde i 260 en gång. Undrar om den hade trängt in i hjärnan om jag kört utan hjälm? :)
 

Benevolensky

Screw you guys.
Gick med
18 Aug 2009
Ort
Stockholm
Hoj
CBF600SA
En humla spräckte mitt visir när jag körde i 260 en gång. Undrar om den hade trängt in i hjärnan om jag kört utan hjälm? :)

:rofl:rofl:rofl

bla bla gris bla bla

Om man vill komma fram med ett budskap till någon så kan man antingen övertyga eller övertala. Jag saknar argument för att övertyga. Hör bara en massa snack.

Varför blanda in minderåriga tjejer? Barn har ju inte samma insikter som vuxna och tror ofta att inget kan hända dem.

Varför inte? De flesta vuxna (t.ex. föräldrar), som ju har alla dessa insikter, reagerar ju inte på att deras barn lallar runt på moppar i 70km/h. Vad är skillnaden om jag lallar till jobbet i jeans? Har ju för helvete bra mycket mer skydd på kroppen än alla dessa ungdomar.

Jag tror att de flesta som väljer att inte åka i full skyddsmundering gör så tills de gör en riktig vurpa där skydd hade gjort vurpan mindre skadlig.
Då får de flesta insikt varför det är bra att alltid köra med skydd.

Och vissa väljer att sluta köra hoj efter en olycka också, eftersom de inser hur urbota farligt det är. Poängen är?
 
Last edited:
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Ja, ni är juh bara sorgliga...

Var ingen moralisering i det jag skrev och det jag skrev i inlägget ovan tyckte jag var ganska tydligt men jag ska försöka vara lite extra tydlig bara för dig:

Det handlar inte om att man tar risker utan av vilken anledning, det kan vara en risk att kliva ur sängen på morgonen. Jag kör hoj för att det är kul och i vissa fall för att slippa köer, en risk? Visst men inte en onödig och korkad risk.

Ovan radade jag upp de mest troliga orsakerna till att köra utan skyddskläder, ingen av dem känns särskilt vettiga. Sen att folk faktiskt resonerar så är återigen upp till var och även om det är korkat. De sorgliga är alltså inte oavkortat de som gör det, vill de riskera att fukka upp kroppen i onödan så får dem väl göra det men försöker man bortförklara sig och för den delen gnälla för att folk förklarar att dom tycker att dessa inte är några raketforskare ja då är man nog rätt sorglig. Folk kommer alltid ha åsikter, gör man något medvetet korkat och inte kan ta kritiken ja då kanske man skulle försöka att tänka till en extra gång, skulle kritiken vara ogrundad så skulle man inte ta åt sig och då troligtvis inte bemöda sig att svara.
 

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Ort
Tjockhult
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
Var ingen moralisering i det jag skrev och det jag skrev i inlägget ovan tyckte jag var ganska tydligt men jag ska försöka vara lite extra tydlig bara för dig:

Det handlar inte om att man tar risker utan av vilken anledning, det kan vara en risk att kliva ur sängen på morgonen. Jag kör hoj för att det är kul och i vissa fall för att slippa köer, en risk? Visst men inte en onödig och korkad risk.

Ovan radade jag upp de mest troliga orsakerna till att köra utan skyddskläder, ingen av dem känns särskilt vettiga. Sen att folk faktiskt resonerar så är återigen upp till var och även om det är korkat. De sorgliga är alltså inte oavkortat de som gör det, vill de riskera att fukka upp kroppen i onödan så får dem väl göra det men försöker man bortförklara sig och för den delen gnälla för att folk förklarar att dom tycker att dessa inte är några raketforskare ja då är man nog rätt sorglig. Folk kommer alltid ha åsikter, gör man något medvetet korkat och inte kan ta kritiken ja då kanske man skulle försöka att tänka till en extra gång, skulle kritiken vara ogrundad så skulle man inte ta åt sig och då troligtvis inte bemöda sig att svara.

Du har inte funderat över om det här med "onödig risk" och "korkat" kanske är din uppfattning och inte en universiell sanning?

Frågor du runt lite så garanterar jag dig att du hittar en hel del människor som anser det vara en otroligt onödig risk att köra MC...
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
[VIDEO-URL][/VIDEO-URL]
Frågor du runt lite så garanterar jag dig att du hittar en hel del människor som anser det vara en otroligt onödig risk att köra MC...

Säkerligen men det är till stor del de som inte vet något om det heller, den kritiken är inte svår att bemöta. Alla vet (förhoppningsvis) däremot att det är onödigt att köra mc utan skyddskläder.
 

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Ort
Tjockhult
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
[VIDEO-URL][/VIDEO-URL]

Säkerligen men det är till stor del de som inte vet något om det heller, den kritiken är inte svår att bemöta. Alla vet (förhoppningsvis) däremot att det är onödigt att köra mc utan skyddskläder.

Du är ganska insöad på att din åsikt är en sanning va?
För en hel del människor fungerar kollektivtrafik ypperligt, ur deras perspektiv är den medförda risken av att framföra ett personligt motorfordon defenitivt en onödig risk.

Att det skulle vara onödigt att köra utan skyddskläder är nog återigen, tyvärr din egna åsikt och inte en faktisk sanning.

Ska vi vara riktigt petiga så är det snarare så att skyddskläder är onödiga så länge man inte råkar ut för en olycka...
 

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Ort
Tjockhult
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
Hehe tack för dagens skratt :tummenupp Kom du på den alldeles själv? Måste vara det som kallas att lära sig den hårda vägen.

Själv och själv vetekatten. Men jag har svårt att se det nödvändiga i en utrustning som är gjord för att skydda om den inte får tillfälle att skydda något.

Men du verkar inte kunna skilja på fakta och din egna åsikt, så skratta på du :tuttar
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Förlåt alla hojbröder då jag har syndat , åkte i kortärmat , jeans & jumpaskor idag .
Kan man göra bot & sova med ryggskyddet ;o)

Jag gjorde samma sak förra veckan. körde till mataffären. Hade dock hjälm på mig. Jag sov med stövlarna och ryggskyddet på för att kompensera.

Om du inte hade hjälmen på dig så är det bäst att du sover med den oxå.
 

Flurp

Bai bai applepai
Gick med
24 May 2010
Ort
Haninge
Hoj
Suzuki Bandit 1200, 1999
Jag gjorde samma sak förra veckan. körde till mataffären. Hade dock hjälm på mig. Jag sov med stövlarna och ryggskyddet på för att kompensera.

Om du inte hade hjälmen på dig så är det bäst att du sover med den oxå.

Att däcka med mc-kläderna på räknas inte :fyllisar :tungan
 

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Ort
Västerås
Hoj
Sex. HVA125, CR500(strax AF), YZ125, YRRD-YZ501F, YZ450F, GSXR750. 3000GT.
:rofl:rofl:rofl



Om man vill komma fram med ett budskap till någon så kan man antingen övertyga eller övertala. Jag saknar argument för att övertyga. Hör bara en massa snack.



Varför inte? De flesta vuxna (t.ex. föräldrar), som ju har alla dessa insikter, reagerar ju inte på att deras barn lallar runt på moppar i 70km/h. Vad är skillnaden om jag lallar till jobbet i jeans? Har ju för helvete bra mycket mer skydd på kroppen än alla dessa ungdomar.



Och vissa väljer att sluta köra hoj efter en olycka också, eftersom de inser hur urbota farligt det är. Poängen är?

Det är skillnad på att höra och lyssna.
Jag gav dig ett förslag på hur du skulle kunna förstå orsaka verkan lite
bättre.
Svårt att förklara för en som inget förstår var det en berömd man som sa. Jag vill ändra det till: Det är svårt att förklara för en som inte vill förstå.

Du är vuxen, du gör som du vill.
Även om barnen inte skulle åka runt lättklädda på moped så gör det fortfarande ont att ramla om man åker med shorts på motorcykel.

Många småbarn får höra att de inte ska ta på en het platta. Självklart gör de det ändå. Ungefär samma sak med shorts och hojåkning.

Poängen är att du och andra bör lyssna på andra som ofrivilligt provat på att skrapa asfalt med bar hud och på så sätt inte göra om samma misstag.
Vi kanske vill ditt bästa helt enkelt.:tummenupp
 

team toker

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Aug 2007
Ort
på landet långt i söder
Hoj
alldeles för många
jag kör i jeans o t-shirt o träbunder o det mitt val. det ska ni ge fan i. det varken onödigt eller korkad i min värld, så lev ni vidare i er värld o ge fan i moralpredikan om va andra gör o inte ska göra. som Jesus sa låt den utan synd kasta första stenen... T Ä N K.... o varsågod att kasta
nu ska jag köra äta en glass ser ni en i blå t-shirt på en HD vinka för det jag.
ps: jag vet glass är inte bra för hälsan så det behöver ni inte kommentera.
 

zeki

Varför har ni repade knäpuckar ?
Gick med
20 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2008 modell grön
En humla spräckte mitt visir när jag körde i 260 en gång. Undrar om den hade trängt in i hjärnan om jag kört utan hjälm? :)

Kör du i 260 så tror jag det kvittar om du har ställ eller kallingar när du klotar.....
 

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Ort
Tjockhult
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
...
Många småbarn får höra att de inte ska ta på en het platta. Självklart gör de det ändå. Ungefär samma sak med shorts och hojåkning.

Poängen är att du och andra bör lyssna på andra som ofrivilligt provat på att skrapa asfalt med bar hud och på så sätt inte göra om samma misstag.
Vi kanske vill ditt bästa helt enkelt.:tummenupp

Menar du på fullaste allvar att du tar ett omedvetet val av en kognitivt outvecklad lite människas nyfikenhetsutspel som inte har någon annan funktion än att stilla dennes nyfikenhet/trotsa sina föräldrar, och påstår att det är samma sak som ett medvetet val av en vuxen individ som vägt risk mot konsekvens av en handling som denne ser någon form av vinst i?

I mina ögon ser det inte ut som att du vill någons bästa, utan enbart vill pracka på folk dina åsikter. Fast det verkar å andra sidan vara så föräldrar uttrycker sin affektion för sina små sen urminnes tider :rolleyes:

Bottom line: Vi som till och från inte har full mundering när vi kör respekterar er åsikt och säkerhetstänk, varför har ni svårt att acceptera vår syn på det hela? Det är trots allt inte något olagligt med att inte ha skinnstället på sig 24/7...
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top