Barn, eller inte?

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Kåkjävul
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Troligen är det dessutom så att den som snackar skit sänker sig själv i ungens ögon när denne blir äldre och kan bilda sig en bättre uppfattaning. Den som aldrig pratar skit får i regel mest respekt i slutändan.

Jag reagerar likadant. Jag blir skeptisk om någon snackar skit om alla hela tiden, för då misstänker man ju skarpt att man själv får ryggen blästrad av skit när man inte är med. Således blir denne person genast degraderad i mina ögon istället för den som det snackas skit om.

När det gäller ungars vara eller icke vara så hade det varit kul att se hur barnafödandet sjunkit hos låt säga 1000 par om all form av grupptryck försvunnit. Troligen hade många barn som idag har ett helvete aldrig blivit till. Ännu värre blir det nu när barnafödande dessutom är länkat till nationalekonomiska intressen. Man anses inte "dra sitt strå till stacken" om man inte vill ha barn.

Sedan är det ju mitt problem om jag pga detta får ett gissel med att hitta en partner som tänker som jag och heller inte vill ha kottar. Detta är iallafall ett problem som inte pådyvlas en oskyldig unge.
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Min päron har vart skiljda i snart 10 år och jag är ändå lika from och mjuk för det.

Jag måste ha en väldigt stark personlighet som klarat mig igenom detta trauma :banana

Ja hur sjutton har det gått till :va (som skillsmässobarn måste man ju må dåligt för det säger alla andra att man ska vara) , själv skyller jag på tillverkningfel hos föräldrarna till att jag är som jag är :rolleyes:
 
Last edited:

Gabor

Guest
Tyckte de man skulle skrapa bort det otäcka som resten av tokstollarna eller vad gnällde de om?

Tror det var mer att de såg sin far engagera sig i ett nytt barn och se konkurens. Eller att det är onödigt att skaffa småtting när man redan har barn i övre tonåren , å kunna göra vuxna grejor tillsammans, nu ska det till att ta hänsyn till spädbarn igen...vad vet jag.

Sen ålder att skaffa barn vid +45 kan man ha olika åsikter om. Det finns det som skaffar barn vid 60 å är perfekta föräldrar med all tid i världen men hur ser barnet på sina föräldrar när de är 10 å ska ha sina 70 åriga föräldrar på klassmöte, inte så kul kanske.
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Jag har ju separerat, men är det något jag absolut inte gör så är det att snacka skit om mitt ex inför våra gemensamma barn.
(EDIT) Inte inför någon annan heller för den delen.

Hur hon gör har jag ingen aning om, och det skiter jag faktiskt i, mina barn är för stora för att köpa skitsnack om den andre från någon av oss.
det handlar inte om att vara för stor/vuxen/insiktsfull för att köpa det. Det är snarare det att, oavsett hur sanningsenligt det är eller inte, så vill man inte höra det om sina föräldrar. Oavsett om min mamma säger dåliga saker om min pappa eller tvärt om, så tar det hårt.

Det kan va saker man inte tänker på att man ens säger eller gör. Det behöver inte vara uttalad elakhet. Små pikar, komentarer eller underliggande budskap räcker, "avkommor" fattar precis iallafall.

Jag vet varför min mamma tycker illa om pappa och jag klandrar henne faktiskt inte för att hon talar illa om honom, då mycket av det som sägs faktiskt är sant. men jag är less på att höra det... Hon är världens bästa morsa, i alla lägen, men jag tror inte hon riktigt förstår hur jobbigt det är att höra de uttalade orden om farsan, även om jag också tycker att han är en stor skit, så känns det bättre att inte prata om det.

Jag är inte korkad eller så, och jag "köper" inte det dom säger, det är inte orden som skadar, det är bara det faktum att de yttras som skadar. (eller hur det nu yttrar sig)

Troligen är det dessutom så att den som snackar skit sänker sig själv i ungens ögon när denne blir äldre och kan bilda sig en bättre uppfattaning. Den som aldrig pratar skit får i regel mest respekt i slutändan.


Faktum är att det gör dem inte, iallafall inte föräldrar. Jag har ändå fått en bra uppväxt och jag är oerhört tacksam att jag har min mamma och hennes man och alla mina syskon. och att jag bott där jag bott trots att jag inte gillar det egentligen. För faktum kvarstår, att de skulle ge mig allt om de kunde, de skulle plocka ner stjärnorna för mig om jag bad dem. Utan att låta bortskämd.

Jag klandrar som sagt inte varken mamma eller pappa för det dem säger, och inget av de gör dem till sämre personer, och om det va det enda saken gällde så skulle jag inte välja bort nån av dem.
Det är bara jobbigt och irriterande att behöva höra det stup i kvarten. Att dem inte kan ha den respekten att diskutera problem utan oss. Visst jag är 21 och myndig för längesen, men när det gäller mina föräldrar så föredrar jag att leva i "skyddad verkstad" om man säger så.

Jag vet inte hur jag bättre ska beskriva det i ord, men...:)

Ja hur sjutton har det gått till :va (som skillsmässobarn måste man ju må dåligt för det säger alla andra att man ska vara) , själv skyller jag på tillverkningfel hos föräldrarna till att jag är som jag är :rolleyes:

jag säger inte att man mår dåligt av skillsmässor, snarare, tvärt om. Fan vilket helvette jag hade haft om dem inte skiljt sig. :3freak:
Det jag menade var bara att det är inte lätt för ett barn i en viss ålder att hantera en separation så. Jag tog nog mina föräldrars skiljsmässa hårdare än mina bröder, för dem va yngre och fattade nog inte speciellt mycket av vad som hände, men är man redan insatt och med i spelet så drabbas man nog hårdare.

Nog slog det hårt, men som skrivet ovan, jag kunde inte fått en bättre uppväxt än den jag nu fått!:)

Min päron har vart skiljda i snart 10 år och jag är ändå lika from och mjuk för det.

Jag måste ha en väldigt stark personlighet som klarat mig igenom detta trauma :banana
Man måste väl inte bli kall och vild? :va Jag tror inte jag är det... men du kanske vet bättre?
 
Last edited:

Kia

Guest
jag säger inte att man mår dåligt av skillsmässor, snarare, tvärt om. Fan vilket helvette jag hade haft om dem inte skiljt sig. :3freak:
Det jag menade var bara att det är inte lätt för ett barn i en viss ålder att hantera en separation så. Jag tog nog mina föräldrars skiljsmässa hårdare än mina bröder, för dem va yngre och fattade nog inte speciellt mycket av vad som hände, men är man redan insatt och med i spelet så drabbas man nog hårdare.

Nog slog det hårt, men som skrivet ovan, jag kunde inte fått en bättre uppväxt än den jag nu fått!:)


Man måste väl inte bli kall och vild? :va Jag tror inte jag är det... men du kanske vet bättre?


Du behöver nog inte ta åt dig av hennes inlägg, det var nog mer riktat mot mig. På något vis har hon och säkert några fler fått för sig att jag sagt åt dem vad de ska känna i ett tidigare inlägg om abort. Du vet på SH tolkar vi inläggen som Fan själv läser bibeln. :tummenupp :tummenupp
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Du behöver nog inte ta åt dig av hennes inlägg, det var nog mer riktat mot mig. På något vis har hon och säkert några fler fått för sig att jag sagt åt dem vad de ska känna i ett tidigare inlägg om abort. Du vet på SH tolkar vi inläggen som Fan själv läser bibeln. :tummenupp :tummenupp
Jag läser aldrig bibeln:cdevil
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top