Barn, eller inte?

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Jaa eller så väljer de just att förneka att det är jobbigt för att orka med.
Som jag skrev det är ju ingen trevlig upplevelse på något sätt att göra en abort. Den som påstår något annat ljuger ju uppenbart. .)


Läs tessans inlägg ovan!

Gå igeom en abort och inte må dåligt är inte aceptabelt i andras ögon.". Ogillar när andra säger till mig hur jag ska må eller inte må, det är och kommer alltid att vara väldigt inviduellt!
 
Last edited:

_teSSan_

Guest
Läs tessans inlägg ovan!

Gå igeom en abort och inte må dåligt är inte aceptablet i andras ögon.". Ogillar när andra säger till mig hur jag ska må eller inte må, det är och kommer alltid att vara väldigt inviduellt!

:tummenupp Har man dessutom ingen bakgrundsfakta, ska man definitivt inte uttala sig.
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
Jag ville aldrig ha barn, mitt liv var rikt nog ändå.. trodde jag!
Nu klarar jag knappt en dag utan min dotter.. Hon är så jävla cool! :tummenupp
 

Kia

Guest
Inget av det. En av mina bästa vänner dog nyligen. Det är himla jobbigt.
Att bära fram ett barn som inte är planerat eller välkommet och som kommer till världen vid en högst olämplig tidpunkt, det hade varit himla jobbigt.

Att en, som du själv uttryckte det, liten blodklump, slapp komma oönskad till världen tycker jag varken är jobbigt eller kyligt, utan mycket bra. Både för mig och blodklumpen.

Du har uppenbarligen inte samma åsikter som mig när det gäller vad som är himla jobbigt. En till skillnad mellan oss är att jag inte försöker idiotförklara eller fördumma folk som inte tycker som jag eller som inte känner som jag tycker att de borde känna.

Du väljer ju verkligen att bara läsa vissa delar av inläggen och bara tolka som du vill. (har sett det i flera trådar inte bara här.)
JA det är jättejobbigt att förlora någon. (å man kan tjata sönder det också. Du är jäkligt pigg på att påpeka när någon annan i dina ögon "tjatar" om något, men du kanske ska låta bli att kasta sten i glashus ibland. Jag beklagar din sorg men du tycker väl att man inte ska skylta med sitt privatliv på ett forum eller hur va det? :va )
JA det är jättejobbigt att bära fram och föda ett oönskat barn.
Å JA jag håller med dig om att ibland är det bra att ta bort barnet. Du verkar välja att missförstå mig. Hur rätt och bra beslutet om en abort än är och känns så är det INTE en trevlig upplevelse. Det kan ju inte ens du påstå? Det är obehagligt och gör ibland också ganska ont. Å visst fan slår tanken till med en undran om man är självisk eller vem fostret hade kunnat bli. Tanken slår en och är väl inte direkt kul att tänka på. Man får av vissa höra att man "dödat" ett barn och man tänker ändå en tanke. Det är fan inte med ett leende man gör en abort. Som jag skrivit så många gånger nu, det är ju hur man tolkar "att må dåligt." men du tolkar ju precis som du vill.

Jag försöker varken idiotförklara eller fördumma någon, det är folk så duktiga på själva. Väljer man att ta åt sig så är det upp till en själv. Men ja vi har olika åsikter och det är helt okej för mig. :tummenupp
 

_teSSan_

Guest

Jag tänkte skaffa mig en egen åsikt om dig, men du är ju verkligen precis så som folk säger..

Förklara inte vad man känner och vad man tänker på och undrar över. Det är bara det du kände eller det du tror att man känner. Skriv istället "jag kände..." eller "jag tror att folk undrar..." för du har ingen aning om vad nån annan än du själv känner och tänker.

Men vill du tro att alla känner som du tycker, och säger man emot så är det bara som man förnekar det, så gör det. Men sitt inte och kalla mig kylig och anklaga inte mig för att förneka att jag mådde dåligt. Det gjorde jag inte. Men jag har aldrig sagt att jag skrattade hela vägen till sjukhuset heller, så du kan sluta försöka få det till att alla som inte mår dåligt tycker det är trevligt. Det måste inte vara svart eller vitt, det finns en himla massa färger däremellan, även om det inte passar dig.
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
:eek: Jisses amalia vissa här kanske ska ta och sluta berätta hur andra SKA må efter en abort eller missfall...
Om en person väljer abort (och ja jag vet de finns de som använder de som ett preventivmedel och jag anser de fel) för att de är (som en annan tjej skrev här) att de är fel tid i livet eller att de fostret inte är önskad pga olika anledningar. Vem vet de kanske är så att tjejen i fråga har blive våldtagen eller är i ett förhållande där hon blir psykiskt och/eller fysiskt misshandlad, har hon då inte rätt att välja att inte föda detta foster/barn?(nu säger jag inte att denna tjej har blive något av detta, hon har sin anledning till varför hon gjorde en abort och de är hennes val)
Jag tror de bästa man kan göra är att acceptera en annan persons åsikt utan att försöka predika en egna åsikter till en annan och mer eller mindre påtvinga dom sin egna åsikt.
Alla anser olika i denna debatt.

Själv vill jag inte ha barn och sen är de så att jag vet nu som vuxen att jag har väldigt liten chans till att få barn, så mitt val att inte ha barn är mitt och även (något som jag fått reda på senare år) att jag inte har den bästa möjligheten att få barn. Som så många andra får man höra att man kommer ändra sig när man träffar den rätta eller när man blir äldre. Men näääää jag vill inte ha barn och för mej finns de flera anledningar till varför jag inte vill ha.

Jag påtvingar inte min åsikt över att dom inte ska skaffa barn. Jag blir alltid lika glad när mina vänner får barn, barn är kul och med bra föräldrar så har dom all möjlighet till ett bra och stimulerande liv. Och ta nu inte detta som att jag säger att nån här är en dålig förälder...de finns tyvärr personer som skaffar barn och sen glömmer bort sitt ansvar för dessa barn. Men de finns många som inte kan få barn som säkerligen kan ta emot dom och ge dessa barn som far illa ett tryggare liv.

Inte heller ska man döma de föräldrar som skiljer sig eller separerar och delar vårdnaden. Är inte de bättre att föräldrarna ser till att barnen vet att båda föräldrarna älskar dom villkorslöst även fast dom inte lever ihop ?
Tyvärr så är de en del av alla dessa föräldrar som använder banen som vapen mot den andre och ser till att en förälder inte får ha kontakt med sitt/sina barn, DE är något jag avskyr. Sätt barnen först och se till att dom får ha ett förhållande till båda föräldrarna och håll sen tyst i barnets närhet om hur du känner för dit ex, tänk på att dit barn säkert älskar sin andra förälder lika mycke som dej...Barnet välmående bör ju komma först eller?!

Var rädd om barnen och lär dom vad respekt verkligen är ( de är inte en kniv eller annat vapen) att våldet på tv är fejk att man egentligen dör av dessa sparkar och slag...och att de inte ska provas på ett annat barn (eller människa för den delen).

Hmm ja detta är min lilla åsikt i denna debatt.
Bara att acceptera att inte alla anser lika...
 

Gabor

Guest
Fick just reda på att en av mina nära kompisar ska ha barn...han 45, hon 40+.

Har tidigare barn som nu är i tonåren, de blev visst inte sådär till övers glada att det vankas barn med ny kvinna....:rolleyes:
 

Kia

Guest
Fick just reda på att en av mina nära kompisar ska ha barn...han 45, hon 40+.

Har tidigare barn som nu är i tonåren, de blev visst inte sådär till övers glada att det vankas barn med ny kvinna....:rolleyes:

Jättekul för dem att de ska få barn. :) :tummenupp

Tonåringarna bor ändå inte hemma så länge till så de lider nog inte så mycket. Sen får de väl ta och inse att pappa/mamma har ett eget liv med en ny partner. Tonårs"barnen" är ju snart vuxna och ska skaffa sig egna liv istället...
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jättekul för dem att de ska få barn. :) :tummenupp

Tonåringarna bor ändå inte hemma så länge till så de lider nog inte så mycket. Sen får de väl ta och inse att pappa/mamma har ett eget liv med en ny partner. Tonårs"barnen" är ju snart vuxna och ska skaffa sig egna liv istället...

Dom är väl giriga och bevakar sina arvsmöjligheter, det är trendigt att sätta sig själv i centrum, prrioritera kärriär och personlig utveckling. :hihi
 

Matulda

Tänker Själv
Gick med
28 Dec 2005
Ort
Sverige
Hoj
En Pippigul 600.
Dom är väl giriga och bevakar sina arvsmöjligheter, det är trendigt att sätta sig själv i centrum, prrioritera kärriär och personlig utveckling. :hihi
Eller så ser dom sig själva som blivande barnvakter/blöjbytare i tid o otid då mamma/pappa är trötta eller behöver egen tid för det har dom förmodligen blivit lite "bortskämda" med. :)
 

Kia

Guest
Eller så ser dom sig själva som blivande barnvakter/blöjbytare i tid o otid då mamma/pappa är trötta eller behöver egen tid för det har dom förmodligen blivit lite "bortskämda" med. :)

Ja det är väl på tiden att de betalar lite tillbaka till föräldrarna...:yoparty :D
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Hur vet du det ?

Ptja, jag tycker jag är bättre på att gilla läget än många nutidsmänniskor.

Eller så ser dom sig själva som blivande barnvakter/blöjbytare i tid o otid då mamma/pappa är trötta eller behöver egen tid för det har dom förmodligen blivit lite "bortskämda" med. :)

Har tonårsföräldarna blivit borskämda med "egen tid" :va
 
Last edited:

Matulda

Tänker Själv
Gick med
28 Dec 2005
Ort
Sverige
Hoj
En Pippigul 600.
Ptja, jag tycker jag är bättre på att gilla läget än många nutidsmänniskor.



Har tonårsföräldarna blivit borskämda med "egen tid" :va
Till en viss del då :) Man kan åka o shoppa utan att släppa med kids. Man kan gå på bio spontant utan att skaffa barnvakt. Man får sova på morgonen osv..
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Till en viss del då :) Man kan åka o shoppa utan att släppa med kids. Man kan gå på bio spontant utan att skaffa barnvakt. Man får sova på morgonen osv..

Vad härligt, mitt liv är lika fullt av umbäranden som en tonårsförälders!! :yoparty
Fast bio och shoppa tycker jag är själadödande tråkigt. Meka sonens moped eller modellplan verkar roligare.
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top