Barn, eller inte?

Kia

Guest
Det handlar inte om kvinnor eller män, det handlar om ofödda barn. Om du inte begripit det än så är du...eh... "inte riktigt lika smart" som jag trodde.

Ut och lev ett ansvarslöst liv nu, låt staten skrapa bort det otäcka när det är din självkontroll som brister, så bekvämt. :hej

Det är du som är riktigt korkad faktiskt. Visst det handlar om ofödda barn, som finns och växer i KVINNANS kropp. Men att föda ett oönskat barn är elakt och själviskt. Om man inte kan ge barnet ett bra och tryggt liv så är det bättre att på ett tidigt skede ta bort det. Som jag skrev i ett tidigare inlägg som du kanske missade (eller som kanske var svårt att kritisera) så finns det många anledningar till varför kvinnan väljer att göra abort. Tex så kan det finnas rent medicinska skäl, att kvinnans kropp inte orkar med en graviditet och förlossning. Ska hon då tvingas offra sitt eget liv för ett oönskat, ofött foster? Eller är det då okej i dina ögon att göra abort?

"Ut och lev ett ansvarslöst liv nu...." Du har så otroligt löjliga argument som du spyr ur dig. Om du inte kan diskutera med mer intelligenta inlägg än dessa så bara låt bli. Du gör dig bara dum.
Jag skrev också tidigare att det inte alls ska vara något preventiv-medel utan en sista utväg när det gick fel. En abort är inget man gör för skojs skull. Det är ett jobbigt och svårt beslut för kvinnan att tvingas ta.
 

Fluffig

Vill men kan inte
Gick med
19 Jul 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
SV 650
Det handlar inte om kvinnor eller män, det handlar om ofödda barn. Om du inte begripit det än så är du...eh... "inte riktigt lika smart" som jag trodde.
Ut och lev ett ansvarslöst liv nu, låt staten skrapa bort det otäcka när det är din självkontroll som brister, så bekvämt. :hej

Vadå ansvarsfullt liv?
Menar du att de som skyddat sig tex med p-piller eller kondom men ändå blir gravida är oansvariga? Jag hoppas du redan nu sterililisrera dig så att inte något sånt händer någon tjej du är med.

NäR anser du att ett befruktTd ägg är ett barn och inte just ett befruktat ägg.
 

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Ort
Mellan Klagstorp och Äspö
Hoj
Kawasaki ZZR600
Det är du som är riktigt korkad faktiskt. Visst det handlar om ofödda barn, som finns och växer i KVINNANS kropp. Men att föda ett oönskat barn är elakt och själviskt. Om man inte kan ge barnet ett bra och tryggt liv så är det bättre att på ett tidigt skede ta bort det. Som jag skrev i ett tidigare inlägg som du kanske missade (eller som kanske var svårt att kritisera) så finns det många anledningar till varför kvinnan väljer att göra abort. Tex så kan det finnas rent medicinska skäl, att kvinnans kropp inte orkar med en graviditet och förlossning. Ska hon då tvingas offra sitt eget liv för ett oönskat, ofött foster? Eller är det då okej i dina ögon att göra abort?

"Ut och lev ett ansvarslöst liv nu...." Du har så otroligt löjliga argument som du spyr ur dig. Om du inte kan diskutera med mer intelligenta inlägg än dessa så bara låt bli. Du gör dig bara dum.
Jag skrev också tidigare att det inte alls ska vara något preventiv-medel utan en sista utväg när det gick fel. En abort är inget man gör för skojs skull. Det är ett jobbigt och svårt beslut för kvinnan att tvingas ta.

Precis det är en sista utväg INGET man gör istället för preventivmedel utan något som finns när dessa inte funkar.

Dessutom så kan läkarna neka en kvinna abort om hon har gjort för många vilket jag tycker är underbart för vissa kvinnor är inte kloka men det är mindre än 1% av alla som gör en abort. Så varför dra alla över en kam?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Dessutom så kan läkarna neka en kvinna abort om hon har gjort för många vilket jag tycker är underbart för vissa kvinnor är inte kloka men det är mindre än 1% av alla som gör en abort. Så varför dra alla över en kam?

Och vilka underbara liv får då barnen som blir resultatet?
 

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Ort
Mellan Klagstorp och Äspö
Hoj
Kawasaki ZZR600
Och vilka underbara liv får då barnen som blir resultatet?


Vem vet men som läkare kan det inte var kul att träffa på samma kvinna för 9 gången inom lika många månader. (ett verkligt fall)

De kände att det här var deras enda möjlighet att få kvinnan att förstå att abort är inget preventivmedel utan något som man tar till i nödfall.

Hon var en av dom som vägrade använda något skydd alls utan tyckte att det var smidigt att göra en abort :3freak

Ja jävlar, argumentations- och kunskapsnivån når ständigt nya rekordnoteringar.

:galen :dummer


Tja du när samma kvinna kommer in varje till varannan månad ex antal gånger så vet jag att vissa läkare tycker att måttet är rågat och vill inte göra en abort. OCh ja dessa kvinnor är klassade som normala i skallen.

Att dom sen inte har en laglig rätt att neka är en annan sak. Och därför gör en abort om det inte finns medicinska skäl att inte göra det.
 
Last edited:

Neanderthalaren

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2004
Ort
Bushen
Hoj
Honda VTR1000F -06
Förslaget att tvinga en kvinna gå igenom en hel oönskad graviditet och en förlossning kan bara komma från en okänslig man utan någon empati för andras känslor och livssituationer.
Nu vill inte jag bli indragen i en abortdiskussion för jag vet att jag inte kommer att orka argumentera för min åsikt som är liberalare än de flesta abortförespråkares, men jag kan kommentera det där.

Att det bara skulle vara män utan empati som är mot aborter är bara fel.
Jag vet att vi svenskar har skygglappar när det kommer till det här men snälla se dig omkring i världen så måste du förstå hur fel det där påståendet är. Abortmotståndet är kompakt i stora delar av världen, hos kvinnor som hos män, och det finns även här. Lyckligtvis främst hos ett relativt fåtal religiösa verkar som, rätta mig om jag har fel.
 
Last edited:

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Jag har svängt i frågan. Förut ville jag inte ha barn. Nu vill jag ha barn, men jag vill inte ha nåt ansvar.
Funderar på om man borde spendera något år med att satsa i andrasorteringen och hoppas på småttingar. Vore trevligt om det sprang runt ett gäng av mina oäktingar i var och varannan stad, utan att jag behövde vara med i annat än skapandeprocessen! :)
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
...som läkare kan det inte var kul att träffa på samma kvinna för 9 gången inom lika många månader. (ett verkligt fall)...
Det finns absurda exempel på missbruk av alla tänkbara svenska medborgerliga rättigheter. För att inte tala om exempel på underlåtande av skyldigheter. So what?

Skulle dessa, som relativt sett är försvinnande få i antal, motivera att man förvägrade den överväldigande majoritet som respekterar reglerna att åtnjuta rättigheterna/förmånerna?

Det låter inte särskilt genomtänkt.
 

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Ort
Mellan Klagstorp och Äspö
Hoj
Kawasaki ZZR600
Det finns absurda exempel på missbruk av alla tänkbara svenska medborgerliga rättigheter. För att inte tala om exempel på underlåtande av skyldigheter. So what?

Skulle dessa, som relativt sett är försvinnande få i antal, motivera att man förvägrade den överväldigande majoritet som respekterar reglerna att åtnjuta rättigheterna/förmånerna?

Det låter inte särskilt genomtänkt.

:confused: Var har jag skrivet att jag var emot abort? Jag svarade Kia som svarade Markus

"Inskickat av Kia Läs Inlägg
Det är du som är riktigt korkad faktiskt. Visst det handlar om ofödda barn, som finns och växer i KVINNANS kropp. Men att föda ett oönskat barn är elakt och själviskt. Om man inte kan ge barnet ett bra och tryggt liv så är det bättre att på ett tidigt skede ta bort det. Som jag skrev i ett tidigare inlägg som du kanske missade (eller som kanske var svårt att kritisera) så finns det många anledningar till varför kvinnan väljer att göra abort. Tex så kan det finnas rent medicinska skäl, att kvinnans kropp inte orkar med en graviditet och förlossning. Ska hon då tvingas offra sitt eget liv för ett oönskat, ofött foster? Eller är det då okej i dina ögon att göra abort?

"Ut och lev ett ansvarslöst liv nu...." Du har så otroligt löjliga argument som du spyr ur dig. Om du inte kan diskutera med mer intelligenta inlägg än dessa så bara låt bli. Du gör dig bara dum.
Jag skrev också tidigare att det inte alls ska vara något preventiv-medel utan en sista utväg när det gick fel. En abort är inget man gör för skojs skull. Det är ett jobbigt och svårt beslut för kvinnan att tvingas ta."

"Inskickat av Mitra
Precis det är en sista utväg INGET man gör istället för preventivmedel utan något som finns när dessa inte funkar.

Dessutom så kan läkarna neka en kvinna abort om hon har gjort för många vilket jag tycker är underbart för vissa kvinnor är inte kloka men det är mindre än 1% av alla som gör en abort. Så varför dra alla över en kam?"





Vet inte om vi har missuppfattat varandra men jag tycker att Markus har fel som vill tvinga kvinnor att genomlida en graviditet om de inte vill ha barn. MEN tycker inte att man ska använda abort som preventivmedel och som tur är så är det bara max 0,1% som gör det.

För de övriga är det ett svårt beslut och inget man bara går in och gör som Markus tycks tro.
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
[YOUTUBE-ID]pWMMYLVBiZ8[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Att neka någon abort är i mina ögon ekvivalent med att mena att sex är en fortplantningsrit. Personer med den åsikten är bergis världsbra i bingen :såjaponken

Tacka vet jag lite promiskuöst handklove- och knullahårtsomfanpåbordetsex!
 

Kia

Guest
Nu vill inte jag bli indragen i en abortdiskussion för jag vet att jag inte kommer att orka argumentera för min åsikt som är liberalare än de flesta abortförespråkares, men jag kan kommentera det där.

Att det bara skulle vara män utan empati som är mot aborter är bara fel.
Jag vet att vi svenskar har skygglappar när det kommer till det här men snälla se dig omkring i världen så måste du förstå hur fel det där påståendet är. Abortmotståndet är kompakt i stora delar av världen, hos kvinnor som hos män, och det finns även här. Lyckligtvis främst hos ett relativt fåtal religiösa verkar som, rätta mig om jag har fel.

Om du läser mitt inlägg en gång till och lite nogrannare så förstår du kanske bättre vad jag menar.
Jag vet mycket väl att det finns även kvinnor som är mot abort. (tror dock att sådana kvinnor levt i en väldigt skyddad värld och aldrig ens hamnat i en sådan situation då man på allvar måste fundera och ta beslut på om det är rätt att föda ett oönskat barn.)
Det är just orden han använder i sitt inlägg. Den idiotin att det är ett enkelt alternativ till preventivmedel. Att det är som att gå till tandläkaren och laga ett hål. Om man ens är i närheten av att tro något sådant så har man fan inte mycket bakom pannbenet. En sån vidrig komentar kan bara komma från en empatilös man (möjligen en kvinna som aldrig hamnat i den situationen).
Som sagt ett helt vidrigt och känslolöst inlägg av Markus.
 

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
En tråkig men praktisk
Om rollerna var ombytta skulle det vara ojämnställt och ett resultat av könsmaktsordning att mannen fick bestämma över sin egen kropp.
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
Det är ju för i helvete upp till var och en hurvida man väljer att skaffa barn eller inte..
punkt slut..

Inte riktigt va? Jag tar mig själv som exempel och kan berätta en historia som nyligen utspelade sig. Ska försöka ta det kort, jag brukar sällan lyckas men jag ska iaf nu försöka.

Träffar trevlig tjej, pratar om sex, jag frågar om barn, hon vill ha barn, jag vill inte. Hon tycker minsann att killen ska ta sitt ansvar och blir hon gravid, ja då blir han farsa vare sig han vill eller inte.

Jag blev nyfiken och frågade hur hon t ex hade tänkt att göra med en framtida pojkvän som inte var redo för barn. Skydd är ju då ett måste (inga piller här inte utan gummi ska det vara) och skulle det slinka igenom nån rackare och hon blir gravid, ja då är det tydligen bara att gilla läget enligt henne, killen får som sagt ta sitt ansvar :näsblod.

Är det väldigt egoistiskt av mig att tycka att jag som kille redan har tagit ansvar nog om jag berättar för henne vad jag känner om barngrejen samt skyddar mig/oss så gott jag kan? Klart att det är väldigt tråkigt för henne att göra en abort men samtidigt kan jag tycka att det är lika mycket hennes ansvar att faktiskt göra en abort om nu jag som kille sagt vad jag känner för det hela samt skyddat mig så gott jag kan, eller?

Ge fan i att ligga kan man ju tycka, jo....det blir ett roligt förhållande :rolleyes:.

Hur som helst så hamnade jag aldrig i säng med denna tjej och vi umgås inte längre. Nu blev det lika långt som vanligt ändå :).


EDIT: Efter att nu ha läst hela tråden så inser jag att debatten redan är i full gång och att mitt inlägg ter sig en aning meningslöst.
 
Last edited:

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Ort
Ske-å
Hoj
Fz6n
Den här tråden påminner mig om filmen "Tomten är far till alla barn" som gick igår. :D
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top