Kia
Guest
Det handlar inte om kvinnor eller män, det handlar om ofödda barn. Om du inte begripit det än så är du...eh... "inte riktigt lika smart" som jag trodde.
Ut och lev ett ansvarslöst liv nu, låt staten skrapa bort det otäcka när det är din självkontroll som brister, så bekvämt.
Det är du som är riktigt korkad faktiskt. Visst det handlar om ofödda barn, som finns och växer i KVINNANS kropp. Men att föda ett oönskat barn är elakt och själviskt. Om man inte kan ge barnet ett bra och tryggt liv så är det bättre att på ett tidigt skede ta bort det. Som jag skrev i ett tidigare inlägg som du kanske missade (eller som kanske var svårt att kritisera) så finns det många anledningar till varför kvinnan väljer att göra abort. Tex så kan det finnas rent medicinska skäl, att kvinnans kropp inte orkar med en graviditet och förlossning. Ska hon då tvingas offra sitt eget liv för ett oönskat, ofött foster? Eller är det då okej i dina ögon att göra abort?
"Ut och lev ett ansvarslöst liv nu...." Du har så otroligt löjliga argument som du spyr ur dig. Om du inte kan diskutera med mer intelligenta inlägg än dessa så bara låt bli. Du gör dig bara dum.
Jag skrev också tidigare att det inte alls ska vara något preventiv-medel utan en sista utväg när det gick fel. En abort är inget man gör för skojs skull. Det är ett jobbigt och svårt beslut för kvinnan att tvingas ta.