Barn, eller inte?

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Jag ville ha barn när jag var yngre. Eller...jag älskade ungar (kanske inte samma sak).
Sedan träffade jag en äldre man som redan hade tre ungar och inte kunde tänka sig fler och jag hjärntvättade mig själv lite att tycka att jag inte ville ha egna barn.
Nu har jag träffat en underbar kille i min egen ålder och visst slår det mig emellanåt att det vore härligt med en liten unge. Men det känns grymt läskigt att ha PERMANENT ansvar för ett litet liv 24/7. Är nog inte riktigt där ännu. Får hjärtklappning av tanken på att "bara" skaffa en hundvalp. Men jag hoppas komma dit en dag. Och jag hoppas att killen jag får barnet ihop med vill ha det lika mycket som jag vill då. Att uppfostra ett barn på egen hand är inget jag vill...det vill nog ingen egentligen.

Lite förvirrade tankar från en förvirrad Nursey..
 

Matulda

Tänker Själv
Gick med
28 Dec 2005
Ort
Sverige
Hoj
En Pippigul 600.
Vad härligt, mitt liv är lika fullt av umbäranden som en tonårsförälders!! :yoparty
Fast bio och shoppa tycker jag är själadödande tråkigt. Meka sonens moped eller modellplan verkar roligare.
HaHa.. då ska man ha "fått" en unge som har dom intresserna.. någonstans på vägen gick det fel med min.. :D

Shoppa=traska i mcbutiker :)

Ja det är väl på tiden att de betalar lite tillbaka till föräldrarna...:yoparty :D
HaHa om det ändå var så.. då skulle jag inte behöva göra ett handtag mera i mitt liv..
 
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
HaHa.. då ska man ha "fått" en unge som har dom intresserna.. någonstans på vägen gick det fel med min.. :D

Shoppa=traska i mcbutiker :)

Ja så hade det säkert blivit om jag blivit tonårsförälder: jag hade belastats med en lealös filosof som satt på sitt rum inhöljd i goa-trance hela nätterna.

Sån shopping är heelt ok :D
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Ja så hade det säkert blivit om jag blivit tonårsförälder: jag hade belastats med en lealös filosof som satt på sitt rum inhöljd i goa-trance hela nätterna.
:D


Skulle mina vördnade spermier rendera i nåt AFA-pack skulle jag avsäga mig föräldraskapet genom en "extremt olycksam" semesterresa till mellanöstern!
 

Dominator-Rocks

Guest
Tack vare IKEA så kan man tom köra knarr utan att fixa barnvakt. Fråga Gamlot! :tummenupp

:hihi WTF är det verkligen sant?

Lämna in barnen hos Kampfrad och sticka iväg å köra hoj Fy faan. Sjukt :rofl

:lol :hoppskrat

Dem har en såndär lekhörna på Ica Maxi här i stan man kanske skulle prova nån gång :näsblod
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Har du några barn själv/syskon etc?

Själv har jag inga barn men därimot har jag förbannat många syskon/halvsyskon. Nu över jul är det extra roligt när mina äldsta syskon tar med sig sina barn och kommer hem:huvet. Jag hatar inte direkt barn, men i dagsläget tror jag inte att jag skulle kunna skaffa barn i framtiden då jag tänker efter hur hela min barndom varit med ungar som skriker och är jämt i vägen.
Jag har tre barn själv (en grabb på 4,5 och tvillinagr som är 1,5 år) så jag vet hur det är. Svinkul och fantastiskt men jobbigt. Skulle inte vilja vara utan dem då de är det bästa som finns.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Tack vare IKEA så kan man tom köra knarr utan att fixa barnvakt. Fråga Gamlot! :tummenupp
Man får planera lite, man tar hojen på släp till IKEA och sedan lämnar man in ungarna på IKEAs bollhav/lekplats, där får dom startnummer och sedan har man 4 hela timmar att gasa hoj, efter 4 timmar så svänger man in på IKEA igen och checkar ut kidsen.

Vill man köra en repa till så kan man mata dom med ett par 5:- korvar i resturangen och sedan checkas dom in 4 timmar igen.

Om personalen börjar att känna igen mönstret så får man klä ut sig med tomteskägg och turban.
 

kleinealf

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2005
Ort
Gävle
Hoj
cr 125 -93 och Apollo 128cc modell 82 -57
Jag har tre barn själv (en grabb på 4,5 och tvillinagr som är 1,5 år) så jag vet hur det är. Svinkul och fantastiskt men jobbigt. Skulle inte vilja vara utan dem då de är det bästa som finns.

jag är ju ingen förälder, är väl helt annorlunda man ser på saken då, jag tycker att mina småsyskon är bara jobbiga och skrikiga. Jag har 5 halvsyskon som är under 2-8 år, riktigt jobbiga, dom minsta på två år är tvillingar, det är riktigt jobbigt att vara hemma när dom två sätter igång. Men som sagt är det nog helt annorlunda när man är förälder.
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Det där med barn är konstigt. Det är accepterat att skaffa dom och utsätta dom för en slitsam skilsmässa och sedan låta dom åka mellan föräldrarna som kollin. Det är heller inte ovanligt att ungar driver på stan vind för våg.
Men om man inte vill ha några alls, då blir folk nästan aggressiva i sin framtoning :gnissla hur fan hänger det ihop? Tjejer som inte har barn efter 30 verkar folk tycka är ännu mer provocerande. Eller är det bara min erfarenhet :va

Vad har ni själva för åsikter/erfarenheter i detta? Här finns ju alla varianter på forumet. :tummenupp
Det är nog inte bara din erfarenhet.

Jag har sagt ända sen jag va 11-12 att jag aldrig ska ha några barn, fortfarande känner jag likadan, nu är jag 20 och då fort folk frågar om jag ska skaffa barn sen, och de får svaret NEJ, så flippar dem.

Dom nästan försöker övertala en att skaffa barn, eller också så avfärdar de en som om man bara är "ung och dum" och säger: vänta du bara, din biologiska klocka kommer att börja ticka nån dag, BULLSHIT, den där jävla klockan finns troligtvis inte, jag känner ingen som hälst längtan efter barn, och jag kan inte se mitt liv med barn heller.

Nu kommer det roliga... Killen som ja träffar nu, har redan en unge på 4 år, han är 25 själv. Vafan gör man nu? ja kan ju inte direkt välja bort ungen som man gör med lök eller saltgyrkan på burgarna. Det funkar tydligen inte så :va
 

Kia

Guest
Det är nog inte bara din erfarenhet.

Jag har sagt ända sen jag va 11-12 att jag aldrig ska ha några barn, fortfarande känner jag likadan, nu är jag 20 och då fort folk frågar om jag ska skaffa barn sen, och de får svaret NEJ, så flippar dem.

Dom nästan försöker övertala en att skaffa barn, eller också så avfärdar de en som om man bara är "ung och dum" och säger: vänta du bara, din biologiska klocka kommer att börja ticka nån dag, BULLSHIT, den där jävla klockan finns troligtvis inte, jag känner ingen som hälst längtan efter barn, och jag kan inte se mitt liv med barn heller.

Nu kommer det roliga... Killen som ja träffar nu, har redan en unge på 4 år, han är 25 själv. Vafan gör man nu? ja kan ju inte direkt välja bort ungen som man gör med lök eller saltgyrkan på burgarna. Det funkar tydligen inte så :va


Då gäller det att ta en rejäl funderare över hur mycket du egentligen vill ha killen i fråga. :va
Jag fick tre stora grabbar på köpet. Ibland inte så himla lätt att hantera, då äldsta är bara 10 år yngre än mig. Men oftast är det helt underbart. :tummenupp
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Och det där jag skrev om att jag hatar barn får man ta med en liten nypa salt, just nu är jag rätt dragen nu & skriver vad som helst. Jag tycker, om jag ska vara helt ärlig, rätt synd om många barn idag. De slussas fram & tillbaka mellan föräldrar som hatar varandra & använder ungarna som bollträn. Har en kompis vars unge är 14 år & har börjat med Dr Martins, bomberjacka & rakat skalle. Han har redan gjort sig känd hos både socialen & polisen. Är det hans eget fel eller beror det på att han har en sociopat till pappa? Jag är ingen psykolog men kan åtminstone gissa.

Jag instämmer. Mina föräldrar är skiljda, och oavsett om jag till synes inte bryr mig. Så är det otroligt jobbigt att höra av mamma, vilken skit pappa är och samma andra hållet.
Nu har jag inset (9 år efter skilsmässan) att avsett hur bra eller dåliga människor är, så är de just människor och man får ta det för vad det är. Jag är inte heller felfri, långt ifrån förmodligen.
Min pappa har behandlat mig som skit i praktiskt taget 9 år. Inga övergrepp, inget sånt, utan han bara slutade bry sig.

Att ens pappa inte ringer iallafall en gång i månaden för att kolla hur det är med en, det räcker för att knäcka vilken levnadsglad varelse som helst!
Jag bodde hos mamma, han ringde nästan aldrig och pratade, men mina bröder som bodde varannan vecka de fick datorer, nya kläder, cyklar, mm. medan han tog bort mitt rum.
Det är inte materialfrågan som är det viktiga i det här, det är handlingen, Jag hade klarat mig utan alla datorer i världen, vilket jag också gjorde. Men Jag hade förmodligen mått fan så mycket bättre idag om min pappa hade brytt sig och hanterat saker och ting annorlunda. Han bodde ändå 5 min bort, så hur svårt kan det va?

Nu pratar vi igen, kanske en gång i månaden, ibland mer. Men innerst inne är jag fortfarande inställd på att han kommer "försvinna" igen en dag. förmodligen är det 98% sannorlikhet att vi kommer förlora kontakten igen och jag vet om det. Nånstans slutar man hoppas att det ska lösa sig, Man slutar själv att bry sig.

Morsan har en ny man som, kan jag nog ärligt säga, har vart mer en pappa för mig än min riktiga. Jag önskar självklart att min riktige farsa hade vart med mer i mitt liv, men vad hjälper det?

Jag måste be, om nån som läser detta, vet vem jag är och känner min far, att inte visa honom detta. Han kommer aldrig hitta det själv och jag vill inte att han ska läsa det heller. Det finns ingen anledning att han ska göra det. kanske hade det vart bra om han visste om det, men jag föredrar om jag själv får prata med honom en vacker dag istället. Hoppas ni förstår

Då gäller det att ta en rejäl funderare över hur mycket du egentligen vill ha killen i fråga. :va
Jag fick tre stora grabbar på köpet. Ibland inte så himla lätt att hantera, då äldsta är bara 10 år yngre än mig. Men oftast är det helt underbart. :tummenupp
Jag vet inte, för första gången i mitt liv ska jag försöka ta det lungt och se vart det leder.... dock vet jag inte om det i sig är vad jag vill "göra", jag föredrar passion/äventyr framför trygghet, i alla avseenden. Jag tror tyvärr jag kommer tröttna om vi ska ta det lungt. men vi kan å andra sidan inte kasta oss in i nått pga. sonen. men som sagt, vi får se vart det leder....
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Ibland inte så himla lätt att hantera, då äldsta är bara 10 år yngre än mig. Men oftast är det helt underbart. :tummenupp

Jag har hört om en tjej som fick en dotter på köpet som är en månad äldre, då kan vi snacka svårt att hantera...

Åldrar 38/56 funkar kanske också.
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
Min päron har vart skiljda i snart 10 år och jag är ändå lika from och mjuk för det.

Jag måste ha en väldigt stark personlighet som klarat mig igenom detta trauma :banana
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag instämmer. Mina föräldrar är skiljda, och oavsett om jag till synes inte bryr mig. Så är det otroligt jobbigt att höra av mamma, vilken skit pappa är och samma andra hållet.

Jag har ju separerat, men är det något jag absolut inte gör så är det att snacka skit om mitt ex inför våra gemensamma barn.
(EDIT) Inte inför någon annan heller för den delen.

Hur hon gör har jag ingen aning om, och det skiter jag faktiskt i, mina barn är för stora för att köpa skitsnack om den andre från någon av oss.
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top