Barn, eller inte?

Kia

Guest
Eller så kanske båda två skulle ta sig en funderare eller två innan de släpper sina lustar och låter en abort lösa det efterkommande problemet. Om man skärper abortkraven så kanske folk generellt kan hålla sina sladdrande bihang i schack istället för att tro att samhället sedan ska städa undan deras problem de ådragit sig.

Det finns faktiskt de som blir gravida trots att de äter p-piller vad ska gälla för dessa då?
Jag tycker inte heller att aborter ska vara ett preventivmedel men ibland händer det saker som man inte kan styra.

(eller du kanske tycker att alla ska låta bli att nuppa??) :va :va
 

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Det finns faktiskt de som blir gravida trots att de äter p-piller vad ska gälla för dessa då?
Jag tycker inte heller att aborter ska vara ett preventivmedel men ibland händer det saker som man inte kan styra.

(eller du kanske tycker att alla ska låta bli att nuppa??) :va :va
Du läste och förstod inte Markus inlägg va? :hihi
 

Kia

Guest
Du läste och förstod inte Markus inlägg va? :hihi

Okej att citera just hans inlägg kanske inte var så jävla bra men jag menar ändå det jag skrev. Att ibland blir det inte som man har tänkt sig och abort ska inte vara ett preventiv-medel men måste ändå få finnas som en sista utväg. Så nöjd nu då?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Så du menar att kvinnan till varje pris ska genomlida hela graviditeten och en förlossning istället? Pappan till "sådana här barn" då? Vad ska han göra? Vilket ansvar ska han ta? :va :va

Nu vet jag inte vad du menar med varje pris men om man tycker det är jobbigare att bära på ett barn än att döda det så kan man lika bra döda modern, den slöa jäveln. Finns det medicinska skäl så är det så klart en annan sak, om det var det du menade.

Pappan ska så klart ta sitt ansvar, eller vara behjälplig vid adoptionen av barnet som alltid borde vara ett bättre alternativ än att döda barnet.

Det finns så klart skäl för abort, det är bara det att jag tror inte de var särskilt ömmande i de helt otroliga 18607 (!) fallen första halvåret 2007
 

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Ort
Mellan Klagstorp och Äspö
Hoj
Kawasaki ZZR600
Nu vet jag inte vad du menar med varje pris men om man tycker det är jobbigare att bära på ett barn än att döda det så kan man lika bra döda modern, den slöa jäveln. Finns det medicinska skäl så är det så klart en annan sak, om det var det du menade.

Pappan ska så klart ta sitt ansvar, eller vara behjälplig vid adoptionen av barnet som alltid borde vara ett bättre alternativ än att döda barnet.

Det finns så klart skäl för abort, det är bara det att jag tror inte de var särskilt ömmande i de helt otroliga 18607 (!) fallen första halvåret 2007


Det märkt att du är man :rolleyes:

Vem vill bära ett barn i 9 månder och veta att du inte kan ta hand om det eller liknade, vara med om en förlossning OCH sen behöva lämna barnet direkt.

PLUS att du glömmer att i sverige så adopterars inte barnen bort utan de hamnar i fosterhem.

Nä bättre att genomlida en abort. MEN som det har skrivets innan det ska inte användas i stället för preventivmedel utan när dessa inte har funkat.

Det finns de som har blivit nekade en abort pga att det har gjort för många vilket jag tycker är rätt.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Vem vill bära ett barn i 9 månder och veta att du inte kan ta hand om det eller liknade, vara med om en förlossning OCH sen behöva lämna barnet direkt.

Det är väl ungefär 35000 personer per år så det är svårt för mig att räkna upp alla. Förvisso är säkert en del återkommande personer så det kanske bara är 30000 per år.

För mig är det obegripligt hur man hellre mördar ungen men det kan säkert de 35000 + Bobbys morsa svara på.

Nu överdriver jag förvisso lite men det är jävla slapp abortploitik i Sverige, eller rättare sagt brist på dito för ingen öppnar truten om det hela.

Och att barn placeras i fosterhem istället för adoption är ju bara en regel, det kan man lätt ändra om man vill.

Jag förstår som sagt mycket väl aborter men inte 36000 per år och inte i så sena veckor som det är idag.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Ni som proklamerar er ovilja till att skaffa barn ska få en vinkel här..

Barn är söta, i mina ögon. Dock så luktar de illa, kräver massa shit som inte alls är kul att hålla på med.

Därför, gäller det att på ett tidigt stadium i förhållandet (nu pratar vi minst 3 år innan barn kommer på tal) bygga upp visionen om att man jobbar mkt, men tjänar mer.. Att man kan stå för saker runtom som fixa bilarna, mekla med gräsklipparen (lämna in den alltså), duka upp finmiddag en fredagkväll etc.. Men att priset lite grann är att man inte riktigt kommer vara hemma för att ta om barnen på samma sätt som hon..

På så sätt (om det lyckas) kan man njuta av alla de härliga stunderna, men komma undan allt shit. Vårt barn, din unge!

Det är en fin linje att balansera på, men med finess och en smula tålamod (och många stora rosor) så kan målet nås!
 

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Ort
Mellan Klagstorp och Äspö
Hoj
Kawasaki ZZR600
Det är väl ungefär 35000 personer per år så det är svårt för mig att räkna upp alla. Förvisso är säkert en del återkommande personer så det kanske bara är 30000 per år.

För mig är det obegripligt hur man hellre mördar ungen men det kan säkert de 35000 + Bobbys morsa svara på.

Nu överdriver jag förvisso lite men det är jävla slapp abortploitik i Sverige, eller rättare sagt brist på dito för ingen öppnar truten om det hela.

Och att barn placeras i fosterhem istället för adoption är ju bara en regel, det kan man lätt ändra om man vill.

Jag förstår som sagt mycket väl aborter men inte 36000 per år och inte i så sena veckor som det är idag.


Så istället för aborter så ska vi hitta 30000 fosterhem/adptivhem per år.

WOW det tycker jag låter kanon :gnissla

För inbilla dig inte att det kommer att bli färre oönskaded baran födda bara för att lagen blir hårdare.

Och att man får göra abort så sent beror på en massa saker. Det tar några veckor för att upptäcka att man är med barn, ett par veckor att betämma sig för vad man ska göra. Och vips så har en del veckor gått. Det är bara extremfall som det tar längre tid och att göra en abort är ofta inte en lätt sak för tjejen utan något som många våndar sig över i veckor och mår dåligt över.

Det är inte som att gå till tandis precis om du trodde det.


Det är ett mycket fåtal tjejer som tycker att det är lätt att göra en abort.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Så istället för aborter så ska vi hitta 30000 fosterhem/adptivhem per år.

WOW det tycker jag låter kanon :gnissla

För inbilla dig inte att det kommer att bli färre oönskaded baran födda bara för att lagen blir hårdare.

Och att man får göra abort så sent beror på en massa saker. Det tar några veckor för att upptäcka att man är med barn, ett par veckor att betämma sig för vad man ska göra. Och vips så har en del veckor gått. Det är bara extremfall som det tar längre tid och att göra en abort är ofta inte en lätt sak för tjejen utan något som många våndar sig över i veckor och mår dåligt över.

Det är inte som att gå till tandis precis om du trodde det.


Det är ett mycket fåtal tjejer som tycker att det är lätt att göra en abort.

Oj, nu kör du den där stilen jag vet minsann hur det är att vara kvinna så alla andra ska vara tysta med sina dumma idéer.

Tala om hur smakligt det är med gränsen mellan 18 veckor och då man anser fostret livsdugligt, du som står på alla krogknullande brudars barrikad, gör det.
 

Lokatobbe

Sponsra? Ja tack, alla bidrag uppskattas
Gick med
23 Oct 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Surgixxer+Race 6"a-09
Jag ville inte ha barn från början. Vi har pratat om det länge, jag har sagt nej. Vi gjorde en abort för ca 10 år sedan som Hon pratar om då och då. Nu har vi en dotter som jag älskar. Det tog tid för mej att mogna och att vilja ha barn. För en del kanske det aldrig sker vad vet jag, jag ångrar mej inte :)
 

Kia

Guest
Oj, nu kör du den där stilen jag vet minsann hur det är att vara kvinna så alla andra ska vara tysta med sina dumma idéer.

Tala om hur smakligt det är med gränsen mellan 18 veckor och då man anser fostret livsdugligt, du som står på alla krogknullande brudars barrikad, gör det.


Du är ju bara för mycket....

Som det redan påpekats så är det INTE alls lätt eller kul att gå igenom en abort. Det är något som är fruktansvärt jobbigt att gå igenom och att bli tvungen att ta ett beslut om. Så jag tror det är något som de allra flesta kvinnor helst undviker. Men ibland har man inget val. Det kan vara av så många olika orsaker. Kvinnans kropp kanske inte orkar genomgå en graviditet och förlossning tex.

Förslaget att tvinga en kvinna gå igenom en hel oönskad graviditet och en förlossning kan bara komma från en okänslig man utan någon empati för andras känslor och livssituationer. Nej det är helt riktigt, en man kan INTE förstå hur det känns att ha ett liv som växer inuti sin egen kropp. En man kan INTE förstå alla känslor som rusar runt i kroppen tillsammans med alla hormoner. Så JA, jag tycker faktiskt att männen bara kan hålla tyst i abortfrågan. Den rör inte dem. Det är inte era kroppar alltså inte erat beslut.
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Men det är ju mannens barn med. Ska han bara sitta i ett hörn och hålla käften för han inte är kvinna?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Oj, nu kör du den där stilen jag vet minsann hur det är att vara kvinna så alla andra ska vara tysta med sina dumma idéer.

Tala om hur smakligt det är med gränsen mellan 18 veckor och då man anser fostret livsdugligt, du som står på alla krogknullande brudars barrikad, gör det.

Jag ställer mig på "dom krogknullande kvinnornas" sida här.
Inte för att jag är en krogknullande man, och således bör känna mig minst lika skyldig, utan för att jag är fullständigt säker på att aborter har räddat både barn och vuxna från tragedier vi ser hända i dom länder där abort är förbjuden.

Barn blir till av misstag även i bra familjer som bara inte orkar ta hand om ytterligare ett barn, i familjer som har försökt på alla sätt att inte få ett barn, men preventivmedel slutar att fungera ibland, kådisar spricker...

Att reducera aborter till "krogknullande kvinnor" är förjävligt lågt av dig...
 

Kia

Guest
Men det är ju mannens barn med. Ska han bara sitta i ett hörn och hålla käften för han inte är kvinna?

Han kan väl absolut prata med sin kvinna och säga sin åsikt. Men han kan ju inte tvinga henne att gå igenom en hel graviditet och förlossning bara för hans skull. Var och en bestämmer väl över sin egen kropp?? :va
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Han kan väl absolut prata med sin kvinna och säga sin åsikt. Men han kan ju inte tvinga henne att gå igenom en hel graviditet och förlossning bara för hans skull. Var och en bestämmer väl över sin egen kropp?? :va
Jo, det tycker jag med. Men det verkade på dig innan som om han bara skulle sitta tyst och hålla käften.
 

Kia

Guest
Jo, det tycker jag med. Men det verkade på dig innan som om han bara skulle sitta tyst och hålla käften.


Nej då ber jag om ursäkt om det uppfattades så. Självklart ska han prata med kvinnan och låta henne få veta vart han står i frågan. Klart att han har rätt till en egen åsikt och egna känslor. Men som sagt sin egen kropp måste man själv få bestämma över.
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Nej då ber jag om ursäkt om det uppfattades så. Självklart ska han prata med kvinnan och låta henne få veta vart han står i frågan. Klart att han har rätt till en egen åsikt och egna känslor. Men som sagt sin egen kropp måste man själv få bestämma över.
Jo. Fan, vi tycker samma sak :D
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Så JA, jag tycker faktiskt att männen bara kan hålla tyst i abortfrågan.

Det handlar inte om kvinnor eller män, det handlar om ofödda barn. Om du inte begripit det än så är du...eh... "inte riktigt lika smart" som jag trodde.

Ut och lev ett ansvarslöst liv nu, låt staten skrapa bort det otäcka när det är din självkontroll som brister, så bekvämt. :hej
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top