Barn, eller inte?

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Kåkjävul
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Ha ha, man blir helt elektrisk av sånt skrik :näsblod
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
När man är tjej så är det extremt provocerande att säga att man inte vill ha barn. Jag tycker emellertid att vissa människor är väldigt okänsliga som ända fortsätter att köra på i samma spår och håller på och ältar " Men du ska se du kommer att ändrar dig... o.s.v. o.s.v". Det kan ju vara så att man kanske väldigt gärna vill ha barn men det funkar inte och för att slippa påpeka detta faktum så väljer man att säga att man inte vill ha barn.

Ännu roligare är dessa människor som trots att man upplyser om sin inställning till att skaffa barn, visar upp bilder på sina barn,...... jag menar jag är inte intresserad. Jag brukar, när detta händer, hala upp bilder på mina hojjar!!

En tjejkompis till mig blev pressad vid en julfest på ett jobb o varför hon inte har barn, hon bad personen vänligt att släppa detta, men det gjorde hon inte, varvid min kompis svarade " Jag är född man".
 

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Ort
home is whare i duschrunkar
Hoj
gixxah sevenfifteh
Är lätt att bli fundersam när någon prompt inte vill ha barn "evvah" då det enligt min högst professionella( :hihi ) åsikt går mot de nedärvda tankemönster av fortplantning som har pågått i miljontals år, ända fram till henne/honom...

Men som sagt så ska man ju för den saken inte förvandla frågan till ett förhör då det ju kan vara ofrivilligt.

En anledning till att jag inte skulle "vilja" tillverka ett barn är den världen man för dom in i :3freak ... Adoptera skulle kunna vara den eventuella skiten för mig då den ungen redan finns o lär få det bättre här än "på gatan".
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Men Sverige är världbäst på abort i alla fall. Det kan vi verkligen vara stolta över! Ingen annanstans skrapar man så mycket livmoder som i härliga lagomlandet Sverige där kravlöst sex är självklart och att slippa konsekvenser är ännu mer självklart.

Att barnet inte är ett barn förrän efter 12 (?) veckor vet alla för det tycker både Göran hägglund och Ylwa Johansson. :banana
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Men Sverige är världbäst på abort i alla fall. Det kan vi verkligen vara stolta över! Ingen annanstans skrapar man så mycket livmoder som i härliga lagomlandet Sverige där kravlöst sex är självklart och att slippa konsekvenser är ännu mer självklart.

Att barnet inte är ett barn förrän efter 12 (?) veckor vet alla för det tycker både Göran hägglund och Ylwa Johansson. :banana

Är du emot abort?

Jag är kraftigt FÖR abort, men inte som preventivmedel.
 

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Kåkjävul
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Jag är kraftigt FÖR abort, men inte som preventivmedel.

Ja, där känner jag mig böjd att hålla med. Det finns för många kottar som har ett rent helvete redan. :mad:
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ja, där känner jag mig böjd att hålla med. Det finns för många kottar som har ett rent helvete redan. :mad:

Det är sant, men det hänger inte ihop med abort eller inte abort. Man kan adoptera sådana barn till bättre lämpade föräldrar i så fall.

Vill inte vara dryg nu men det där är klyscha #1 i abortdebatt och klyscha #2 kommer säkert snart, den om alla jättemånga våldtagna som blivit gravida. #2 kan även utvecklas till #2 De Luxe:
En minderårig som blivit våldtagen och gravid, i extrema fall drar liberaler till med #2 Grand Luxe, då jädrar får man akta sig, för då kommer nämligen:
Sagan om flickan som var både minderårig och släkt med förövaren, då mjuknar alla liberalhjärtan till en gegga av socialliberalt mumbojumbo och allt rationellt tänkande åker ut på stora liberalbålet.
 

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Ort
E-tuna
Hoj
Hayabusa K4
För mig är det oförståeligt hur man kan hata barn, men å andra sidan står du säkert inte högt i kurs hos dem heller.

Du, nu har jag spendrat halva kvällen med min fru's brorsbarn & det har varit riktigt kul. Får backa helt med vad jag sa. :) Riktigt trevliga individer. :)
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Men Sverige är världbäst på abort i alla fall.

Är vi? Senast jag såg statistik över antalet aborter per invånare (kan ha varit för -05) låg en hel hög europeiska länder en rejält bra bit före Sverige, Ryssland hade tex mer än dubbelt så många, och med tanke på hur stabilt antalet aborter varit här sen 70-talet har jag svårt att tänka mig att en så explosionsartad ökning skett de senaste två åren.

Sverige ligger dock förhållandevis högt relaterat till levnadsstandard. Det är mest relativt fattiga öststater som ligger före. Hur det ser ut i övriga världen vet jag inte.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Barn e ekliga! Kommer baj ur dom och dom låter fan!:mad: Kommer nog inte skaffa sånna bylten. Krävs ju att man har världens bästa chey för det och dom Jag har träffat hittills härstammar från hönsen.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
En annan fundering dyker upp när man hör hur jäv-a komplicerat det är att adoptera. Det är prövningar på alla håll och kanter samtidigt som den mest komplette idiot helt utan försörjningsförmåga eller ens förmåga att ta hand om sig själv skaffar barn.
Resultatet blir ju ofta att barnet/barnen växer upp i relativ misär.
 

kleinealf

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2005
Ort
Gävle
Hoj
cr 125 -93 och Apollo 128cc modell 82 -57
För mig är det oförståeligt hur man kan hata barn, men å andra sidan står du säkert inte högt i kurs hos dem heller.

Har du några barn själv/syskon etc?

Själv har jag inga barn men därimot har jag förbannat många syskon/halvsyskon. Nu över jul är det extra roligt när mina äldsta syskon tar med sig sina barn och kommer hem:huvet. Jag hatar inte direkt barn, men i dagsläget tror jag inte att jag skulle kunna skaffa barn i framtiden då jag tänker efter hur hela min barndom varit med ungar som skriker och är jämt i vägen.
 

Kia

Guest
Det är sant, men det hänger inte ihop med abort eller inte abort. Man kan adoptera sådana barn till bättre lämpade föräldrar i så fall.


Så du menar att kvinnan till varje pris ska genomlida hela graviditeten och en förlossning istället? Pappan till "sådana här barn" då? Vad ska han göra? Vilket ansvar ska han ta? :va :va
 

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Så du menar att kvinnan till varje pris ska genomlida hela graviditeten och en förlossning istället? Pappan till "sådana här barn" då? Vad ska han göra? Vilket ansvar ska han ta? :va :va
Eller så kanske båda två skulle ta sig en funderare eller två innan de släpper sina lustar och låter en abort lösa det efterkommande problemet. Om man skärper abortkraven så kanske folk generellt kan hålla sina sladdrande bihang i schack istället för att tro att samhället sedan ska städa undan deras problem de ådragit sig.
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Barn ja en svår fråga, men har du tanken på skillsmässa INNAN du ens skaffar barn, ja det är väl dumt...Man ska ju inte undvika skaffa barn för att man kanske separerar! Idagens läge så har nog många barn trots skillmässor och seperationer rätt bra ändå, alternativet för dem har nog kunnat varit sämre.

Om barn driver runt på stan, så skyll inte det på barnen, det är mer ett föräldra relaterat problem isåfall.
Vill man inte skaffa barn så ska ingen anklaga en för det anser jag! Sen att det blir allt äldre föräldrar så är det bara så nuförtiden. Allt är förändligt, förr bodde man i 1 rum och kök med 8 ungar...

Själv har vi 2 barn hemma på 10 och 12 år, och man undrar ibland vad man gjorde i livet innan man fick dem..:va Men tiden går fort och man börjar allt mer kunna ge sig själv mera värdefull tid då barnen får allt mer "eget" liv. Om 10 år kanske vi sitter själva igen, så det är viktigt att man inte gå upp i sina barn på tok FÖR mycket så inte barnen blir det enda gemesamma intresset, många seperationer kan bero på detta när barnen är utflygna.
 
Last edited:
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top