Bed & Breakfast (Bulten) passa er

mcbace

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
Yamaha R1
Hallojsan passa er för kärringen

Råkade ut för en fruktansvärd sak idag på bulten.
Kom körande genom första kurvan mot Tungelsta och området där det berömda Bed&Breakfast paret bor, Ser två mötande bilar varav den första (SAAB) gör en vänstersväng OCH stannar mitt på den körbana som jag befinner mig i d.v.s min egen. Min fart var uppskattningsvis mellan 60-70 och jag fick göra en snabb inbromsning samtidigt som jag håller blicken mot bilen och ser hur den kvinnliga föraren hånler mot mig. Bilen bakom henne gör en undanmanöver och trocklar sig förbi och jag lyckas med knapp styrfart komma mellan den stillastående bilen som står tvärs över min väghalva och den mötande.
Hade någon kommit i betydligt högre fart så skulle den garanterat kört in i sidan eller frontat den andre bilen, eller tagit diket med trolig följd krockat med ett träd.

Jag stannar och vänder är fly förbannad. Hon kör in på sin grusväg och stannar.
En vild diskussion uppstår med den kvinnliga föraren och jag påpekar för henne att även som hon sa är så jävla less på oss hojåkare så kan man inte ta lagen i egna händer genom att göra en vänstersväng och samtidigt, se en hojåkare närma sig och med berått mod stanna bilen med flit för att få en hojåkare i sidan och dessutom hånle åt detta, om inte det räckte så hade hon sin gubbe på passagerarsidan, kanske ville hon bli av med honom. Vi hade som sagt ett långt samtal och hon sa b.l.a att hon hade full koll på alla hojåkare, min hoj har hon sett varje dag denna sommar, Öööö jag köpte den för 2 veckor sen i Bollnäs..
När jag tog av min hjälm så blev hon rätt tyst, hon förväntade sig säkert en finnig 20 åring *S* tyvärr är jag 48 och det dröjde inte lång tid förrän hon satte sig i bilen. Hennes gubbe steg då ur och han var i åtminstonde vettig och tyckte själv att det som hänt var helt fel.

Jag funderar starkt på en polisanmälan, är jävligt förbannad…

maccc

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2009
Hoj
Har ingen!
FY sören!!!

Fick du regnummer?

Jag kan komma över med kniven och hälsa på! Blir fly förbannad över människor som tror sig vara så mycket bättre genom att ta "lagen i egna händer" genom att göra något brutalt mycket värre än "offret" gjort.

TVI!!

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
NACKSKOTT!!!

Jag har försvarat poliser i en annan tråd men det här går ju INTE att försvara! NÅN borde seriöst ta tag i henne snart, Göra henne lika illa som hon gjort massa Motorcyklister under åren...

Kanske ta med henne på en runda? :)

Tussilago

Jesus died so we could ride!
Gick med
1 Jul 2007
Göteborg(Tyvärr under ett gäng nötter som går inom
Hoj
GSX-R1000 K6
FY sören!!!

Fick du regnummer?

Jag kan komma över med kniven och hälsa på! Blir fly förbannad över människor som tror sig vara så mycket bättre genom att ta "lagen i egna händer" genom att göra något brutalt mycket värre än "offret" gjort.

TVI!!

Och vad fan skall du göra med kniven utan att själv "ta lagen i egna händer"? :confused:

Smart.....

mcbace

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
Yamaha R1
Denna händelse utspelade sig på den lilla rakan som är mellan 1:a kurvan och de andra kurvorna som kommer efter rakan, när hon såg mig komma så kunde hon gott och väl valt att stanna bilen på sin sida av vägen och väntat tills jag kört förbi MEN valde i stället att köra, stanna och spärra av min körbana. Grrrrr

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Denna händelse utspelade sig på den lilla rakan som är mellan 1:a kurvan och de andra kurvorna som kommer efter rakan, när hon såg mig komma så kunde hon gott och väl valt att stanna bilen på sin sida av vägen och väntat tills jag kört förbi MEN valde i stället att köra, stanna och spärra av min körbana. Grrrrr

Finns inga som helst ursäkter för hennes beteende! ANMÄL HENNE NU!!! Och funkar inte det så skulle jag ta saker i egna händer!!! :yoparty

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Bara att anmäla!

Jag stog å fotade där vägen rundar åkerlappen så att säga, för två år sen. Då stog hon å kastade ut grenar på vägen, som nå slags farthinder! Det finns bilder på min hemsida när några hojåkare går å plockar bort dom. Jag såg inte vad hon gjorde när hon la ut dom tyvärr, jag hade kullen i innerkant i kurvan ivägen :( Annars hade jag gärna fotat det också! :gnissla

mcbace

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
Yamaha R1
Jag har hört om ett och annat om dessa kurvor, brukar ta det lungt förbi där vill inte råka ut för något men att en sådan här sak skulle inträffa hade jag aldrig kunnat förutse, trodde inte att man kunde vara så in i helv... urbota dum rent ut sagt.

dyos

Svenska vägar behöver fler kurvor
Gick med
20 Sep 2008
Hoj
GSX-R 750 K2
Jag hade gärna sett dig dra upp på bakhjulet, hoppa av i farten pricka henne i huvet med framhjulet. Lite svårt då de förmodligen hade varit på gubbens sida.. å de hade ju varit dumt. han verkade ju något sådär normal. Men värt ett försök?

LiNiC

Performens
Gick med
30 Mar 2005
Hoj
Ducati S4 monster, Suzuki Gsxr 1000 K4
Anmäl, det är ju för fan mord/dråp försök.

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Hoj
Nope
Hon bäddar riktigt bekvämt för sig,en vacker dag så kommer någon som hon jävlats med att ge igen med något,jag hade själv gjort det.
Särskilt som i detta fall då det kunnat gå riktigt åt helvete!

Polisanmäl tycker jag,men frågan är hur länge den ligger öppen innan den får stämpeln "case closed".....

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Ni får nog sätta ut en funktionär där,,,,,,,,,,,, en vit flagga på SAAB:en och en gul/röd på grejerna hon kastat ut,,,,,,,,, ta och svartflagg den SAAB:en sen.

• Gilla
Reaktioner: JBG

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Hon bäddar riktigt bekvämt för sig,en vacker dag så kommer någon som hon jävlats med att ge igen med något,jag hade själv gjort det.
Särskilt som i detta fall då det kunnat gå riktigt åt helvete!

Polisanmäl tycker jag,men frågan är hur länge den ligger öppen innan den får stämpeln "case closed".....
Ja, den dagen hon fäller en av grabbarna som kör HD och har såna där fina västar så vill jag inte va hennes granne ifall det flyger splitter eller så... :rolleyes:

SilverJonten

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Hoj
KTM690E/SMC, KXR250, Artic Cat 550 / ZR800
Asså, jag vill inte förringa hennes beteende eller någon annans men jag kan i viss mån förstå att det brister för folk som bor intill populära hojvägar. Du kanske körde med omdöme men jag kan nästan lova att det var en massa hojar innan som inte gjorde det...

Hade jag bott så att det kom folk i tredubbla hastigheten i närheten av min dotter så hade det vart en stor risk att det hade brustit för mig med...

Ozzi

Guest
Ponera att Du ska göra en vänstersväng och står stilla för att släppa fram fordon innan Du kan svänga, Du blir då påkörd i rumpan, enligt vad jag lärde mig när jag tog mina kort så blir Du då vållande till olyckan, eftersom man ej får stanna och stoppa upp trafiken utan i det läget ska man göra en sk. avtappning dvs. gå till höger och släppa förbi bakomvarande trafik innan man svänger vänster. Det som talar emot Mig är att Jag är 40+ så det kanske har kommit nya regler om detta nu.:)

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024