Bedrägeriförsök?

Dark_Messenger

Guest
Jag tror det är schysst bara att killen är shortstacked just nu.

Är väl upp till dig om du pallar att vänta på resterande deg. Jag hade inte gjort det.
 

Vurpan 40

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2006
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Suzuki Bandit 1250 SA-08
Nu kommer moraltanten här...men aldrig avbetalning på privata affärer....man har inte en chans att få tillbaka pengarna...för om det skulle vara så illa att personen i fråga inte betalar...så kan man sitta där med lång näsa...

Visst gå till kronofogden..men om personen i fråga redan har en massa obetalda skulder..så prioriteras inte detta..utan då får man svaret..ställ dig i kön..

Vid avbetalning så går man genom en hojfirma...om man är så snäll och tänker acceptera avbetalning..för då är du garanterad dina pengar...
 

RSterner

Slakthuset MC
Gick med
16 Apr 2007
Ort
Nyköping
Hoj
Yamaha R1 2007
Man ska aldrig göra en affär mellan privatpersonen som inkluderar avbetalning. Hör med en firma isåfall om dom vill köpa in hojen sen sedan göra en avbetalning via deras finansbolag. Dom tar några kronor extra + att dom får bonus på avbetalningen.

Jobbar själv på bilfirma och vi tar en summa på 5000 om vi skulle göra något liknande på en bil.
 

Najib

Medlem
Gick med
22 Oct 2007
Ort
Malmö
Hoj
2007 R1
han tänkte lura dig på pengar verkar de som....
du hade aldrig fått hämta hojen sen
 

jrh

det är nåt djuriskt med att pissa ute
Gick med
17 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
szr660
Denna person (igenkänt e-mail) är en mycket känd blåsare som är Zigenare och som sysslar med dessa LURENDREJERIER i stor skala på bilsidan!!

ALDRIG!! skriva över eller lämna i från er ett fordon som ej är fullt betalt hur desperata ni än är att sälja ert fordon!!

/Fürstenhoff.
Poängen med att markera hans folkliga tillhörighet var..?
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Jag köpte hoj privat på avbetalning. Halva summan när jag hämtade den och andra halvan nästa månad. Det var från en arbetskamrats bekant, så då kanske man "vågar" ge sig på något sådant. En helt okänd människa skulle nog inte gått med på det. Jag själv, efter att ha läst om alla lurendrejerier, skulle inte våga sälja på avbetalning. Tyvärr. För visst hade väl världen varit så mycket bättre och enklare ifall man kunnat lita på folk? :)
 

jrh

det är nåt djuriskt med att pissa ute
Gick med
17 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
szr660
Att han ÄR en Zigenare och inget annat vilket enligt mig är en väldig viktig detalj i denna situation då just dom, Zigenare står får dom flesta av dessa bedrägerier när det gäller fordonsköp på detta sätt!!

Och om du har problem med det att jag skrev Zigenare så skiter jag fullkomligt i det!! :tummenupp

/Fürstenhoff.
Hade jag haft problem med det hade jag tagit en annan approach. Det var som sagt mer nyfikenhet över varför du tyckte att det var viktigt att poängtera en sådan detalj, och nu vet jag det. Ingen fara på taket sörru :banana
 

sticke

drygare än yes...
Gick med
23 May 2006
Ort
H-Town
Hoj
F4 Izzle
nja, man ska nog ta det säkra före det andra!!! degen i handen direkt eller knäskålarna i skogen om en vecka :)
 

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Ort
Gefle
Hoj
Nope
Be om hans uppgifter och säg att du ska göra en kreditkontroll på han,zigenare *brrrrrr*
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Poängen med att markera hans folkliga tillhörighet var..?

Ja varför inte? Ziggisarna står inte särskilt högt i kurs någonstans i världen, vilket i deras fall är 100% självförvållat och de flesta boende i en stad har råkat ut för ngt slags trubbel tack vare en "rom".


Han satsade lågt måste man säga, en gammal billig hoj. Typiskt zigenare.
 

jrh

det är nåt djuriskt med att pissa ute
Gick med
17 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
szr660
Ja varför inte? Ziggisarna står inte särskilt högt i kurs någonstans i världen, vilket i deras fall är 100% självförvållat och de flesta boende i en stad har råkat ut för ngt slags trubbel tack vare en "rom".


Han satsade lågt måste man säga, en gammal billig hoj. Typiskt zigenare.
Missade du att romerna har förföljts, mördats och fördrivits från sina boningar sedan 1300-talet. Under senmedeltiden var det dödsstraff att vistas på svensk mark om du var av romsk härkomst. Under avk mördades någon miljon av nazisterna (de toppade ligan näst efter judarna).

Hela myten om romernas hemskhet och parasiterande livsstil (nazityskland kontra judar någon?) spreds förmodligen av dåvarande Turkiet. En myt som sedan har förföljt de under århundradena och är den primära orsaken till deras leverne idag. Försök själv att leva om du inte är välkommen någonstans. Fast du har säkert rätt; det var självförvållat.

Du är ju inte klok någonstans.
 
Last edited:

johanssonsan

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Märsta
Hoj
Pegaso 650
Telefonlån eller ansök på "Byt bil" eller motsvarande. Släpp inte hojen förrän pengarna finns på ditt konto.
Behöver inte vara något uppsåt - bara orutinerat.
 

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Missade du att romerna har förföljts, mördats och fördrivits från sina boningar sedan 1300-talet. Under senmedeltiden var det dödsstraff att vistas på svensk mark om du var av romsk härkomst. Under avk mördades någon miljon av nazisterna (de toppade ligan näst efter judarna).

Hela myten om romernas hemskhet och parasiterande livsstil (nazityskland kontra judar någon?) spreds förmodligen av dåvarande Turkiet. En myt som sedan har förföljt de under århundradena och är den primära orsaken till deras leverne idag. Försök själv att leva om du inte är välkommen någonstans. Fast du har säkert rätt; det var självförvållat.

Du är ju inte klok någonstans.

Du har inte jobbat i butik va?
Gissar även att du inte gjort så mycket affärer med romer... har man det så vet man att ryktet är sant och oftast inte överdrivet
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Missade du att romerna har förföljts, mördats och fördrivits från sina boningar sedan 1300-talet. Under senmedeltiden var det dödsstraff att vistas på svensk mark om du var av romsk härkomst. Under avk mördades någon miljon av nazisterna (de toppade ligan näst efter judarna).

Hela myten om romernas hemskhet och parasiterande livsstil (nazityskland kontra judar någon?) spreds förmodligen av dåvarande Turkiet. En myt som sedan har förföljt de under århundradena och är den primära orsaken till deras leverne idag. Försök själv att leva om du inte är välkommen någonstans. Fast du har säkert rätt; det var självförvållat.

Du är ju inte klok någonstans.



Jodå, jag har också gått i skolan så jag vet att det var bättre förr tydligen, i Stockholms södra förorter där jag växt upp finns ingen annan minoritetsgrupp som ställt till det mer för mig och mina vänner än just Zigenare.

Jag har blivit mordhotat och utsatt för 30-40 bedrägeriförsök, allt från falska Globalknivar till kidnappning.

Finns inte en Ziggis kapabel till en god gärning, skiter i om deras förfäder sålde så många halta hästar att de blev landsförskjutna.

Ditt vurmande måste bero på att du bor på landet och aldrig sålt ett fordon, eller ett änglalikt tålamod och en vaneföreställning om människors "lika värde"
( yeah right ):rolleyes:

Trötta inte ut dig, detta är mitt sista inlägg rörande Romer, om du inte går till personangrepp.

Visst ja, det har du redan gjort ja......

Både tunnhårig och skev i skallen, stackars barn. :dummer

Tjejhoj & Ziggisförsvarare.....känns inte helt stabilt...
 
Last edited:

Lonsdale

Yamaha Racing
Gick med
14 Mar 2006
Ort
Karlshamn
Hoj
Yamaha XSR700 X-T, Yamaha Tenere 700, Yamaha WR450F, Yamaha FZ6-RR
Jag insåg ganska snart också att det var något skumt i görningen. Så det blev aldrig något av den affären.

Som många andra har sagt, kan jag inte annat än att hålla med om att man ska hålla sig undan från ”ziggisar”. Det är ju knappast en tillfällighet att de har varit ett oönskat folk, runt om i världen i så många år.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top