Missade du att romerna har förföljts, mördats och fördrivits från sina boningar sedan 1300-talet. Under senmedeltiden var det dödsstraff att vistas på svensk mark om du var av romsk härkomst. Under avk mördades någon miljon av nazisterna (de toppade ligan näst efter judarna).
Hela myten om romernas hemskhet och parasiterande livsstil (nazityskland kontra judar någon?) spreds förmodligen av dåvarande Turkiet. En myt som sedan har förföljt de under århundradena och är den primära orsaken till deras leverne idag. Försök själv att leva om du inte är välkommen någonstans. Fast du har säkert rätt; det var självförvållat.
Du är ju inte klok någonstans.
Jodå, jag har också gått i skolan så jag vet att det var bättre förr tydligen, i Stockholms södra förorter där jag växt upp finns ingen annan minoritetsgrupp som ställt till det mer för mig och mina vänner än just Zigenare.
Jag har blivit mordhotat och utsatt för 30-40 bedrägeriförsök, allt från falska Globalknivar till kidnappning.
Finns inte en Ziggis kapabel till en god gärning, skiter i om deras förfäder sålde så många halta hästar att de blev landsförskjutna.
Ditt vurmande måste bero på att du bor på landet och aldrig sålt ett fordon, eller ett änglalikt tålamod och en vaneföreställning om människors "lika värde"
( yeah right )
Trötta inte ut dig, detta är mitt sista inlägg rörande Romer, om du inte går till personangrepp.
Visst ja, det har du redan gjort ja......
Både tunnhårig och skev i skallen, stackars barn.
Tjejhoj & Ziggisförsvarare.....känns inte helt stabilt...