Bedrägeriförsök?

Geronimo79

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Ort
Hörby
Hoj
KTM 150 SX 2012
Hade aldrig sålt ngt privat på avbetalning, är människan som ska handla inte kapabel att ta ett vanligt sketet lån hos i stort sett vilket finansieringsbolag som helst så undrar jag om dem någonsin kommer att kunna betala:va Kraven är ju inte speciellt höga för att få exempelvis ett korttidslån på ngn månad bara så den personen kan betala hojen till dig och sedan betala tillbaka lånet så snabbt som möjligt till kreditgivaren.

Istället för att strula med ngt sånt så sänk priset på hojen lite grann så får du säkert sålt den med alla pengar i handen på en gång:tummenupp
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Han försökte bara, hans enda chans. Taskigt att hänga ut han för han har korta papper. Jag har fått samma fråga men säger mest nej för att jag inte pallar att ha ngn kontakt med ngn som köpt ngt av mig.

Han hade säkert gott uppsåt.

tror jag inte,, har man knapert om pengar så kommer det att bli strul,,, jag har själv blivit blåst på en sån grej när jag var ung:mad:
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
tror jag inte,, har man knapert om pengar så kommer det att bli strul,,, jag har själv blivit blåst på en sån grej när jag var ung:mad:

Läs tråden, det var visst Robert Taikon. Som aldrig någonsin haft en glimt av ärligt uppsåt.
 

njelger

Guest
den här meningen "för vi skriver i papprena att du får hämta den om jag inte skötter betalningen" får ju alla varningslampor att blinka ilsket rött.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Om Furstenhoff fortfarande läser, har du ngt signalement på killen? Var med o köpte en bil av en Ziggis-Robert, rolig historia som innehåller extra ALLT!

Kul om det vore samma tomte:näsblod
 

Smagatusk

Guest
Denna person (igenkänt e-mail) är en mycket känd blåsare som är Zigenare och som sysslar med dessa LURENDREJERIER i stor skala på bilsidan!!

ALDRIG!! skriva över eller lämna i från er ett fordon som ej är fullt betalt hur desperata ni än är att sälja ert fordon!!

/Fürstenhoff.

Om det är som du säger, en erkänd bluffmakare så är det ju förargligt. Men ett välformulerat kontrakt, med hemadress, perssonnummer, telefonnummer, skonummer och allt annat jävla skit som går att spåra + diverse hänvisning till seriösa indrivningsföretag såsom Bandidos, HA, Wolfpack, ICAhandlarna så lär man nog skrämma vett i fanstyget. Sen är det bara att avvakta på svar om han är villig att riskera sin hälsa för 14 sketna tusen.
 

totte_kott

Ser inget vidare ut.......genom fönstren
Gick med
29 Apr 2007
Ort
Varberg
Hoj
DR350S -91, XT1200Z -11
Det är dax att stänga tråden, innan fler gör sig skyldiga till hets mot folkgrupp.
 

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Kåkjävul
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Var med o köpte en bil av en Ziggis-Robert, rolig historia som innehåller extra ALLT!

Stängs tråden får vi ju aldrig veta vad som hände :-(
 

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Ort
På hojen
Hoj
HOJLÖS
Chronic jag signar på ditt inlägg: /sign

Undrar varför det är folk som bor i Djursholm/landet, aldrig har haft någonting att göra med zigg som tycker att dem är jättetrevliga och alla som inte älskar zigenare är rasister och hets mot folkgrupp etc etc.
 

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sala
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
Om det är som du säger, en erkänd bluffmakare så är det ju förargligt. Men ett välformulerat kontrakt, med hemadress, perssonnummer, telefonnummer, skonummer och allt annat jävla skit som går att spåra + diverse hänvisning till seriösa indrivningsföretag såsom Bandidos, HA, Wolfpack, ICAhandlarna så lär man nog skrämma vett i fanstyget. Sen är det bara att avvakta på svar om han är villig att riskera sin hälsa för 14 sketna tusen.

He he..Det är förmodligen bättre att sälja hojen senare i vår till någon som har pengar

Finns ingen anledning att få en massa trassel med både folk, folk poliser och HA.

Tror förresten inte att HA bryr sig om så små summor..
 

jrh

det är nåt djuriskt med att pissa ute
Gick med
17 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
szr660
Du har inte jobbat i butik va?
Gissar även att du inte gjort så mycket affärer med romer... har man det så vet man att ryktet är sant och oftast inte överdrivet
Man slutar aldrig att förvånas.. Det handlade inte om huruvida romer faktiskt är ett satans pack utan snarare om hur viktigt det är för vissa att markera och kategorisera människor. Det hade räckt med "Han är en välkänd skojjare".

Tack, jag har jobbat i butik och har en flickvän som jobbar i butik. De traskar in, vandrar runt, och försvinner sedan med det dyraste. De bär kniv så det är lönlöst att försöka göra något har jag märkt; men återigen, det var inte det som var poängen.

Jodå, jag har också gått i skolan så jag vet att det var bättre förr tydligen, i Stockholms södra förorter där jag växt upp finns ingen annan minoritetsgrupp som ställt till det mer för mig och mina vänner än just Zigenare.

Jag har blivit mordhotat och utsatt för 30-40 bedrägeriförsök, allt från falska Globalknivar till kidnappning.

Finns inte en Ziggis kapabel till en god gärning, skiter i om deras förfäder sålde så många halta hästar att de blev landsförskjutna.

Ditt vurmande måste bero på att du bor på landet och aldrig sålt ett fordon, eller ett änglalikt tålamod och en vaneföreställning om människors "lika värde"
( yeah right ):rolleyes:

Trötta inte ut dig, detta är mitt sista inlägg rörande Romer, om du inte går till personangrepp.

Visst ja, det har du redan gjort ja......

Tjejhoj & Ziggisförsvarare.....känns inte helt stabilt...
Kan du inte bara erkänna att du inte hade den minsta aning om varken zigenares ursprung eller vad som har föranlett deras nutida status?

Mordhotad har vi alla blivit men det är knappast ett fenomen som är begränsat till zigenare. Att du har råkat ut för "30-40 bedrägeriförsök" säger mer om dig som person och kan möjligen vara ett tecken på bristande intelligens.

Åh nej. Personangrepp! Buhu..! Jag kanske ska utöva lite hets mot folkgrupp istället, det verkar nämligen vara mer accepterat. :va

Landet: Nix, stockholmare sju generationer och vet därför att "Sthlm" är påhittat av inflyttade bönder.
Sålt fordon: Check
Ängalikt tålamod: Check, kan man ha något annat när man springer på människor som du dagligen?
Vanföreställning om människors lika värde: Check
Tjejhoj: Check
Försvarare av förtryckta och förföljda minoriteter: Check

Och du, om jag ägde en Neos skulle jag faktiskt hålla käften. För alltid.

Inte för att det det inlägg du svarade på var så lysande politiskt korrekt precis, men ungefär där tog tydligen dina egna argument slut... :7peta
Du är säkert en klok person, därför borde du veta att idotiska kommentarer bemöts med idiotiska kommentarer. Om den idiotiska kommentaren skrivs av en tunnhårig bonde med mindrevärdskomplex så gör man bäst i att påpeka detta så att den tunnhåriga bonden med mindrevärdskomplex försvinner.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Att du har råkat ut för "30-40 bedrägeriförsök" säger mer om dig som person och kan möjligen vara ett tecken på bristande intelligens.


Om du för en sekund kan släppa tanken på romer som ett romatiskt, fredligt cirkussällskap som åker runt och sjunger för folk och hjälper till på gården så ska jag förtydliga det du missar i ditt PK töcken:näsblod

Snarare ett tecken på intelligens att jag inte blivit utsatt för BEDRÄGERI.

Utan att det stannat vid bedrägeriFÖRSÖK!

Förstår du skillnaden?

Jag har i bakhuvet en minnesbild av en annan tråd där du också stångar huvudet i väggen, ihärdigt, i ett liknande ämne. Detta trots att du verkar ha det under armen.

God hjul o gott nytt år, hoppas R.Taikon sladdar iväg med din bil från macken när du ska in och betala, för du lämnar väl nyckeln i? Så du får en Reality check såhär på sluttampen av året.:fakta
 

njelger

Guest
Vem fan bryr sig om vad som hände på 1300-talet? Det finns säkert någon förklaring men vad som är hönan och vad som är ägget vet inte du.

"Jaha, han snodde min hoj men en släkting till honom blev ju oskyldigt utpekad som kättare 1432. jaha ok då."

Är "Romer" mer troliga att begå bedrägerier år 2007 ska man akta sig för dem och inte vara rädd för att säga det.

Lisa 15 ska gå hem fredag natt 02.00. Hon kan välja på 2 mörka gångtunnlar. För att inte vara diskriminerande väljer hon den med 8 förortskillar. Den med 3 äldre kvinnor från den lokala syjuntan blir ratad. Lisa tycker mycket om HMF en bra lag som nästan är lika för alla.

Nu vet jag inte om min åsikt är något värd eftersom jag har en baotian i samlingen. Jag är dock inte tunnhårig och har en lång radda Stockholmare bakom mig på fädernet.
 

totte_kott

Ser inget vidare ut.......genom fönstren
Gick med
29 Apr 2007
Ort
Varberg
Hoj
DR350S -91, XT1200Z -11
Är "Romer" mer troliga att begå bedrägerier år 2007 ska man akta sig för dem och inte vara rädd för att säga det.


ap ap ap

I en demokrati kan ingen hindra dej från att tycka att romer är ett satans pack allihop, men det är något helt annat att säga det offentligt.
Det är faktiskt ett lagbrott dessutom bryter det mot forumreglerna och ska ge 3 dagars banning.

Om inte moderatorn reagerar mot sådana inlägg kan det ju hända att någon myndighetsperson gör det och vidtar rättsliga åtgärder mot forumets ägare.
 

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sala
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
Hej jrh,

Är du medveten om att det finns bensinmackar där de stänger av pumparna när det kommer romer dit?

De får tanka efter det att de har betalat.

Att de gör så har inget med att de är rasister att göra utan endast att de vill ha betalt för bränslet
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Vem fan bryr sig om vad som hände på 1300-talet? Det finns säkert någon förklaring men vad som är hönan och vad som är ägget vet inte du.

"Jaha, han snodde min hoj men en släkting till honom blev ju oskyldigt utpekad som kättare 1432. jaha ok då."

Är "Romer" mer troliga att begå bedrägerier år 2007 ska man akta sig för dem och inte vara rädd för att säga det.

Lisa 15 ska gå hem fredag natt 02.00. Hon kan välja på 2 mörka gångtunnlar. För att inte vara diskriminerande väljer hon den med 8 förortskillar. Den med 3 äldre kvinnor från den lokala syjuntan blir ratad. Lisa tycker mycket om HMF en bra lag som nästan är lika för alla.

Nu vet jag inte om min åsikt är något värd eftersom jag har en baotian i samlingen. Jag är dock inte tunnhårig och har en lång radda Stockholmare bakom mig på fädernet.



:tummenupp :hej

Hej jrh,

Är du medveten om att det finns bensinmackar där de stänger av pumparna när det kommer romer dit?

De får tanka efter det att de har betalat.

Att de gör så har inget med att de är rasister att göra utan endast att de vill ha betalt för bränslet


Och då är det viktigt att tänka på alla år av förföljelse och snällt sätta på pumpen igen så de kan tanka o sticka, kanske med jrh´s nummerskyltar:yoparty
 
Last edited:

jrh

det är nåt djuriskt med att pissa ute
Gick med
17 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
szr660
Om du för en sekund kan släppa tanken på romer som ett romatiskt, fredligt cirkussällskap som åker runt och sjunger för folk och hjälper till på gården så ska jag förtydliga det du missar i ditt PK töcken:näsblod

Snarare ett tecken på intelligens att jag inte blivit utsatt för BEDRÄGERI.

Utan att det stannat vid bedrägeriFÖRSÖK!

Förstår du skillnaden?

Jag har i bakhuvet en minnesbild av en annan tråd där du också stångar huvudet i väggen, ihärdigt, i ett liknande ämne. Detta trots att du verkar ha det under armen.

God hjul o gott nytt år, hoppas R.Taikon sladdar iväg med din bil från macken när du ska in och betala, för du lämnar väl nyckeln i? Så du får en Reality check såhär på sluttampen av året.:fakta
Så var vi där igen. Läste du vad jag skrev till ozto? Detsamma gäller även nu.

Då har vi kanske olika tolkningar för bedrägeriförsök helt enkelt, inget mer med det. Om man går så långt som att kalla något för just "bedrägeriförsök" så drar jag slutsatsen att man har blivit partiellt blåst.

Det finns många frågor där jag stånger mig blodig, och varje gång blir jag lika uppgiven när människor som du kommer tågandes. Att jag inte kan lära mig att hålla käft är både ett gift och en välsignelse.

Plastkort är fina krejjer vettu, man slipper stå i kö med resten av rasisterna som har minerat handtagen på sina bilar för att de är fega ynkryggar som minsann vågar säga ditten och datten på ett forum. :tummenupp

Hej jrh,

Är du medveten om att det finns bensinmackar där de stänger av pumparna när det kommer romer dit?

De får tanka efter det att de har betalat.

Att de gör så har inget med att de är rasister att göra utan endast att de vill ha betalt för bränslet
Det visste jag inte. Det låter som en myt. Alla myter är sanna. :mattias

Så var vi tillbaka till de korkade kommentarerna..

Lisa 15 ska gå hem fredag natt 02.00. Hon kan välja på 2 mörka gångtunnlar. För att inte vara diskriminerande väljer hon den med 8 förortskillar. Den med 3 äldre kvinnor från den lokala syjuntan blir ratad. Lisa tycker mycket om HMF en bra lag som nästan är lika för alla.

Nu vet jag inte om min åsikt är något värd eftersom jag har en baotian i samlingen. Jag är dock inte tunnhårig och har en lång radda Stockholmare bakom mig på fädernet.
Lisa, 15, ska inte gå hem ensam en fredag natt 02.00. Där har du lösningen på problemet istället för att börja kasta värdelösa och orealistiska exempel hit och dit.

Å du, det var inte jag som började skatta folk efter deras fordon.
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Är "Romer" mer troliga att begå bedrägerier år 2007 ska man akta sig för dem och inte vara rädd för att säga det.

ap ap ap

I en demokrati kan ingen hindra dej från att tycka att romer är ett satans pack allihop, men det är något helt annat att säga det offentligt.
Det är faktiskt ett lagbrott dessutom bryter det mot forumreglerna och ska ge 3 dagars banning.

Om inte moderatorn reagerar mot sådana inlägg kan det ju hända att någon myndighetsperson gör det och vidtar rättsliga åtgärder mot forumets ägare.

Ordföljden i njelgers inlägg gjorde det till ett antagande. Hade meningen däremot börjat med "Romer är" istället för "Är Romer" hade du haft rätt i ditt påstående. Nu har du fel.
 

jrh

det är nåt djuriskt med att pissa ute
Gick med
17 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
szr660
Chronic jag signar på ditt inlägg: /sign

Undrar varför det är folk som bor i Djursholm/landet, aldrig har haft någonting att göra med zigg som tycker att dem är jättetrevliga och alla som inte älskar zigenare är rasister och hets mot folkgrupp etc etc.
Tuffing. :yoparty

Läs tråden istället, du är ju uppenbarligen läskunnig så svårt kan det väl inte vara.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top