Bedrägeriförsök?

totte_kott

Ser inget vidare ut.......genom fönstren
Gick med
29 Apr 2007
Ort
Varberg
Hoj
DR350S -91, XT1200Z -11
Ordföljden i njelgers inlägg gjorde det till ett antagande. Hade meningen däremot börjat med "Romer är" istället för "Är Romer" hade du haft rätt i ditt påstående. Nu har du fel.


Nu gällde ju inte min kommentar enbart njelgers inlägg, läs tråden igen här finns många exempel på hets mot folkgrupp.

Jag har rätt!!
 

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sala
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
Så var vi där igen. Läste du vad jag skrev till ozto? Detsamma gäller även nu.

Då har vi kanske olika tolkningar för bedrägeriförsök helt enkelt, inget mer med det. Om man går så långt som att kalla något för just "bedrägeriförsök" så drar jag slutsatsen att man har blivit partiellt blåst.

Det finns många frågor där jag stånger mig blodig, och varje gång blir jag lika uppgiven när människor som du kommer tågandes. Att jag inte kan lära mig att hålla käft är både ett gift och en välsignelse.

Plastkort är fina krejjer vettu, man slipper stå i kö med resten av rasisterna som har minerat handtagen på sina bilar för att de är fega ynkryggar som minsann vågar säga ditten och datten på ett forum. :tummenupp


Det visste jag inte. Det låter som en myt. Alla myter är sanna. :mattias

Så var vi tillbaka till de korkade kommentarerna..


Lisa, 15, ska inte gå hem ensam en fredag natt 02.00. Där har du lösningen på problemet istället för att börja kasta värdelösa och orealistiska exempel hit och dit.

Å du, det var inte jag som började skatta folk efter deras fordon.

Helt rätt Lisa ska inte gå hem ensam kl:02:00 hon ska ligga hemma och sova då.

Gällande macken så är det en statoilmack som ligger i en mindre ort en bit från Gävle, om du är intressserad av att få reda på exakt lokalisering kan du skicka ett PM.

Förklara det där med plastkorten och minerade handtag jag fattar inte det..
 

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Kåkjävul
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Ett ämne som engagerar på min ära. Hets mot folkgrupp eller inte, det verkar poröst om inte folk får uttrycka sina egna (eventuellt negativa) erfarenheter av saker och ting. Må det nu vara zigenare eller vad fan somhelst.

Å andra sidan kan man kanske inte begära för mycket i en nation som med hysterisk frenesi försöker dölja sin egen historia till förmån för de tillrestas. :va

Ej heller borde den i Sverige invigde uppröras över att fd politiker lyfter giganlöner utan motprestation, eller att negerbollar inte mer får heta negerbollar. Hörde en lågstadieelev bli utskälld efter noter för att denne kallade kakan vid sitt ursprungliga namn härom veckan. :gnissla
 

bobbylito

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2007
Ort
Partille
Hoj
900 Hornet
Varför är det ok att hetsa vissa grupper, och inte andra?

Det känns ju som om VV och de flesta politiker allt oftare dömer ut oss hojåkare som vårdslösa, omdömmeslösa livsfarliga individer som skall beläggas med en massa extra avgifter för att täcka alla kostnader.

Jag har inte krockat min hoj, eller åkt fast i någon kontroll. Varför ska jag då betala en höjd skatt på trafikförsäkringen?

Om detta resonemang håller, borde man kunna belägga vissa andra grupper (romer?) med högre skatt, om det är så att de stjäl mer än andra.

Sjukt argument, visst. Men som sagt, vissa grupper får man döma ut hur som helst, vissa får man inte säga ett dyft om. Demokrati/yttrandefrihet :confused: ??
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
Såna här argumentationer folk imellan uppkom aldrig för 2-3 år sen här på SH.
Inte mig emot då jag tycker det är underhållande läsning men tycker det är lite lustigt bara att så många människor den senaste tiden krupit fram under sina stenar och nu minsann säger vad dom tycker och tänker, vanligtvis skriver dessa personer innan det att tanken har landat, minst sagt underhållande :).

Vi har för övrigt i stort sett inga zigenare i Gbg. När jag var i Sthlm i somras så såg jag en hel hög på centralstationen och frågade då min kompis om det var nåt jippo på g? Hon sa då att det alltid var som sådär. Den enda negativa erfarenheten jag har från den upplevelsen var att tanten framför mig i trappan blockerade min väg då hon hade ett sånt där paraply under kjolen vilket gjorde att hon tog upp hela trappan i bredd, fyfan. :mad:
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Om detta resonemang håller, borde man kunna belägga vissa andra grupper (romer?) med högre skatt, om det är så att de stjäl mer än andra.

Sjukt argument, visst. Men som sagt, vissa grupper får man döma ut hur som helst, vissa får man inte säga ett dyft om. Demokrati/yttrandefrihet :confused: ??

Jag tror inte att man juridiskt kan se hojåkare som en folkgrupp på samma sätt som med romer, eller?
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Sandlådediskussion igen... Varför ska alla haka upp sig så på vissa formuleringar etc???

...låt alla ha sina värderingar / uppfattningar och låt tråden vara det den var ämnad för!
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
...låt alla ha sina värderingar / uppfattningar och låt tråden vara det den var ämnad för!

Då huvudämnet i tråden redan är avklarat så blir det ofta lite mer accepterat med utsvävningar bort från trådämnet.
 

bobbylito

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2007
Ort
Partille
Hoj
900 Hornet
Jag tror inte att man juridiskt kan se hojåkare som en folkgrupp på samma sätt som med romer, eller?

Det stämmer säkert, jag menar bara att vissa grupper kan man säga vad man vill om (jag har aldrig hört talas om någon som har blivit anmäld för en Norgehistoria), medans vissa grupper får man inte ens tänka något negativt om.

Låt folk tycka vad de vill. Vår otroliga politiska korrekthet i dessa frågor leder tyvärr bara till att folk blir förbannade, och att vi snart har SD i riksdagen.
 

totte_kott

Ser inget vidare ut.......genom fönstren
Gick med
29 Apr 2007
Ort
Varberg
Hoj
DR350S -91, XT1200Z -11
Låt folk tycka vad de vill. Vår otroliga politiska korrekthet i dessa frågor leder tyvärr bara till att folk blir förbannade, och att vi snart har SD i riksdagen.


Precis, i en demokrati som vår får folk tycka vad de vill och jag får tycka vad jag vill om det andra tycker.

Men jag kan inte uttrycka mig hursomhelst utan konsekvenser.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Det stämmer säkert, jag menar bara att vissa grupper kan man säga vad man vill om (jag har aldrig hört talas om någon som har blivit anmäld för en Norgehistoria), medans vissa grupper får man inte ens tänka något negativt om.

Låt folk tycka vad de vill. Vår otroliga politiska korrekthet i dessa frågor leder tyvärr bara till att folk blir förbannade, och att vi snart har SD i riksdagen.


Visst är det märkligt? Man får göra humorprogram i tv som 100% går ut på att japaner är knäppa ( minns inte vad det hette, Mi Rydell )

Indier får man driva med i reklam och liknande.

Samtidigt flyttas ett tidigt Tin-Tin album från barn till vuxenavd på biblioteken pga hets mot mörkhyade.
 

bobbylito

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2007
Ort
Partille
Hoj
900 Hornet
Precis, i en demokrati som vår får folk tycka vad de vill och jag får tycka vad jag vill om det andra tycker.

Men jag kan inte uttrycka mig hursomhelst utan konsekvenser.

Men detta är ju just min poäng.

Jag kan säga att norrmän är dumma i huvudet, att skåningar är snåla mm, men säger jag att romer är lata mm, då blir det ett jävla liv, och man är rasist.

Hur hänger det ihop????
 

Gixxlito

Söker klokskap
Gick med
17 Dec 2006
Ort
Bonnahult
Hoj
Caddy -67 och Monark -49 125 cc
Men detta är ju just min poäng.

Jag kan säga att norrmän är dumma i huvudet, att skåningar är snåla mm, men säger jag att romer är lata mm, då blir det ett jävla liv, och man är rasist.

Hur hänger det ihop????


Tjenare Bobbylito!!

Kan det vara så att vi är människor och vänder kappan efter vinden?? Dvs säger och tänker det som funkar för tillfället.

Ingen aning, bara tankar:confused:
 

jrh

det är nåt djuriskt med att pissa ute
Gick med
17 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
szr660
Helt rätt Lisa ska inte gå hem ensam kl:02:00 hon ska ligga hemma och sova då.

Gällande macken så är det en statoilmack som ligger i en mindre ort en bit från Gävle, om du är intressserad av att få reda på exakt lokalisering kan du skicka ett PM.

Förklara det där med plastkorten och minerade handtag jag fattar inte det..
Förlåt för att jag var kort, mina fördomar slog till och klassade dig som ett rikspucko.

Spännande att det sköts så då det borde vara olagligt och är ett typfall av etnisk diskriminering. Hade man haft samma policy för blattar hade vi väl haft ännu ett kvällslöp och öppet krig; men när det handlar om zigenare så är det helt plötsligt legitimt. Fina fisken. Heja Sverige, dubbelmoralens beskyddare. :va

Ej heller borde den i Sverige invigde uppröras över att fd politiker lyfter giganlöner utan motprestation, eller att negerbollar inte mer får heta negerbollar. Hörde en lågstadieelev bli utskälld efter noter för att denne kallade kakan vid sitt ursprungliga namn härom veckan. :gnissla
Det heter negerboll och jag kommer aldrig att sluta använda det ordet, om inte någon, på allvar, tar anstöt. De enda som tycker att det är diskriminerande är tjugofemåriga attackvänsterfeminister som har fått för lite stock genom åren.

Det känns skönt att det har tillkommit lite friska fläktar till tråden.
 

bobbylito

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2007
Ort
Partille
Hoj
900 Hornet
Tjenare Bobbylito!!

Kan det vara så att vi är människor och vänder kappan efter vinden?? Dvs säger och tänker det som funkar för tillfället.

Ingen aning, bara tankar:confused:

Så kan det säkert vara, det låter ju dessutom lite svenskt :) (hoppsan, nu drog jag alla svenskar över en kam....)

Jag försöker att inte ha förutfattade meningar om någon, och att inte (som jag gjorde ovan) gruppera ihop folk. Jag undrar bara varför det är ok att göra det i vissa fall, men inte i andra :confused:

Varför får man säga wienerbröd, men inte negerboll :confused:
 

jrh

det är nåt djuriskt med att pissa ute
Gick med
17 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
szr660
Min ursprunliga kommentar handlade inte om rasism öht. Det var däremot några som tog åt sig och tolkade det så vilket har lett till diskussionen. Att ta åt sig är bara en variant av att erkänna.

Ni som debatterar kring varför det är ok att klanka ned på vissa men inte andra; tänk steget längre och fundera lite på om det vara andra kopplingar, som t ex hatbrott och dylikt, som styr vad som är ok eller inte.

Du får säga negerboll. Du TROR däremot att du inte får säga det för att det inte överensstämmer med samhällets åsikter. Vilket är en jävla skillnad.
 
Last edited:

Mike

Suzukifanatiker?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kongl. Huvfudstaden
Hoj
#Gixxer 1K-05 #Katana original No 95 -82, #GSX-R1100 original -87, #GSX-R750R No 102 original -89*såld*
Det som gäller som alltid är: cash is king:tummenupp
No dollares, no deal

MEN ponera att killen var seriös.

Då skulle 7000 ligga som HANDPENNING tills ett bestämt datum, säg sista feb. då fullbetalning erläggs, annars är handpenningen förverkad, då du som säljare gått miste om potentiella köpare, du har hojen kvar och pengar, givetvis så skrivs ett avtal.

Handpenning på halva beloppet?
Tja, då har man varit schysst och erbjudit en deal iallfall...

Passar inte det så är han välkommen tillbaks när hela belopp finns

Vad det kommer till affärsmoralen hos romer så tillhör jag den skara som hellre fäller än friar, dock, kommer dom med pengarna i handen så visst, men kommer dom med sitt sedvanliga snack om flygande mattor och blabla så bara gäspar man och lägger på luren:trött
 

Frozt

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2006
Ort
Linköping
Hoj
Cbr 600!
Man slutar aldrig att förvånas.. Det handlade inte om huruvida romer faktiskt är ett satans pack utan snarare om hur viktigt det är för vissa att markera och kategorisera människor. Det hade räckt med "Han är en välkänd skojjare".

Tack, jag har jobbat i butik och har en flickvän som jobbar i butik. De traskar in, vandrar runt, och försvinner sedan med det dyraste. De bär kniv så det är lönlöst att försöka göra något har jag märkt; men återigen, det var inte det som var poängen.


Kan du inte bara erkänna att du inte hade den minsta aning om varken zigenares ursprung eller vad som har föranlett deras nutida status?

Mordhotad har vi alla blivit men det är knappast ett fenomen som är begränsat till zigenare. Att du har råkat ut för "30-40 bedrägeriförsök" säger mer om dig som person och kan möjligen vara ett tecken på bristande intelligens.

Åh nej. Personangrepp! Buhu..! Jag kanske ska utöva lite hets mot folkgrupp istället, det verkar nämligen vara mer accepterat. :va

Landet: Nix, stockholmare sju generationer och vet därför att "Sthlm" är påhittat av inflyttade bönder.
Sålt fordon: Check
Ängalikt tålamod: Check, kan man ha något annat när man springer på människor som du dagligen?
Vanföreställning om människors lika värde: Check
Tjejhoj: Check
Försvarare av förtryckta och förföljda minoriteter: Check

Och du, om jag ägde en Neos skulle jag faktiskt hålla käften. För alltid.


Du är säkert en klok person, därför borde du veta att idotiska kommentarer bemöts med idiotiska kommentarer. Om den idiotiska kommentaren skrivs av en tunnhårig bonde med mindrevärdskomplex så gör man bäst i att påpeka detta så att den tunnhåriga bonden med mindrevärdskomplex försvinner.

HAHAHA! ´Helt klockrent :tummenupp

Övriga kommentarer överflödiga I chronic/jrh bloggen :D
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top