r matte skrev:låg du på P4?
Mark skrev:-jaja, ni kan väl det här redan...sa han (Hade haft tot. ca 20 min exercis tidigare)
- avdelning framåt URCH! Skrek han, varpå vid började att knalla.
-
Keihin skrev:Bara flata, ryggradslösa människor som gillar att bli hunsade av inskränkta scouter med vapen gör lumpen!
....
Keihin skrev:Bara flata, ryggradslösa människor som gillar att bli hunsade av inskränkta scouter med vapen gör lumpen!
Chrille skrev:Så säger alla morsgrisar.....
Personligen hatade jag lumpen och kan inte hur mycket jag än försöker komma på något kul som hände i tjänsten. Vi brände tid i elva månader helt enkelt. Att däremot köra hejaramsor för Flygbasjägare som skulle ut i skogen IGEN eller jävlas med värnpliktiga befälfrån Skövde som trodde att de var något var standard för en mek i flyget.
KrissKross, du kommer bli odräglig för dina vänner om du inte får lite distans till dina lumparminnnen. Har nog aldrig hört någon som längtar tillbaka som dig.
Mark skrev:Ja, fast nej. När jag låg där hette det Mek/B9.
Känner du honom?
Han var skön som fan...
ne känner inte igen namnet så där direkt. låg också som mek. kommer inte ihåg vad kaptenen hette som jag hade på mekS men han hade mycke skumma ider för sig.
hade sista uppställningen för dagen. skulle presis få högervänster om då kapten plötsligt ändrar sig så får vi göra en armhävning sen får vi gå. helt skum.
r matte skrev:ne känner inte igen namnet så där direkt. låg också som mek. kommer inte ihåg vad kaptenen hette som jag hade på mekS men han hade mycke skumma ider för sig.
hade sista uppställningen för dagen. skulle presis få högervänster om då kapten plötsligt ändrar sig så får vi göra en armhävning sen får vi gå. helt skum.
Fk. LövenBullen... (fö Lt nu)hållundan skrev:Många sjuka grejer. Tvivlar inte en sekund på att de är sanna allihopa. Får faktiskt lov att säga att befälen jag drogs med inte var allt för smarta, både gällande uppförande och uttryckandekunskap i tal och skrift.
De fällde dock ett par goa meningar.
Fk. Löfvenborg (den tjockaste i Arméns Lejon)
- Vad gör man om man ligger sist?
Vpl. Lidqvist
- Man ökar Fänrik.
Fk. Löfvenborg
- HÄÄÄÄ, man fuskar!
Sen alla pistonghuvuden, kängor, hakor, huvuden och annat som skulle glänsa som diversa kroppsdelar i olika ljussken...
Jo ja tackar ja...
F.k. Lövfenbrau kommer alltid att vara bara fänrik för mig...acura skrev:Fk. LövenBullen... (fö Lt nu)
-Bupperibupperibupp - samtidigt som han står och rullar nedredelen av sin 90-jacka.
-Ser jag dig köra runt på kaserngården utan hjälm och skyddsutrustning igen så ska jag slita ut ögenen på dig!
Vad jag saknar lumpen. Har längtat tillbaks sen den sogensdag jag muckade.
Älgen ja... så fort det inte fanns några andra befäl närvarande så kunde han vara riktigt mänsklig.hållundan skrev:F.k. Lövfenbrau kommer alltid att vara bara fänrik för mig...
Eller Holst, sicken jävla älg.
Ädit: Ett logement för två år sedan, tillhörande en viss grupp i en trafikpluton, någonstans i Sverige
Ädit2: Under julen hade vi julklappsutdelning bland soldaterna i plutonen (min idé=), en mjukballe som man kunde dra i ett snöre, så den vibrerade hängdes upp lite varstans i logementet varje dag. Vid varje visitation skanderade F.k. Löfvenborg:
Det hänger en GUMMIKUK i gardinen på log tolv. Ta bort den omedelbart.
En sport att byta plats varje dag efter den visitationen. Vid muck fick f.k. den i avskedspresent. De fick även ett marsvin.
HAHAHAHAH, skojar du eller? Käll den jäveln...acura skrev:Älgen ja... så fort det inte fanns några andra befäl närvarande så kunde han vara riktigt mänsklig.
Eller när jag målade svänghjulskåpan grön på skoj under remin, bullen har fan inget sinne för humor.
Å lt. Käll som blev av med körkortet mitt under trafikutbildningen...
Käll är nog den mänskligaste officeraren som existerar. Jag blev lite polare med Käll och det gjorde livet mycket lättare. När jag var uppe på regementetsdag så kom han rusandes över kaserngårde för att hälsa.hållundan skrev:HAHAHAHAH, skojar du eller? Käll den jäveln...
Nä, Holst var rätt okej. han var ju bara KB för oss. Fast han hade sina sidor.
Vi fick sänkt betyg i uppförade för att vi under REMIN sprajat MUCK på en lastpall och i gruset med bättringsfärg. Härligt.acura skrev:Käll är nog den mänskligaste officeraren som existerar. Jag blev lite polare med Käll och det gjorde livet mycket lättare. När jag var uppe på regementetsdag så kom han rusandes över kaserngårde för att hälsa.
Eller under högvakten, när jag rakat mig med vapenrocken på och fått raklödder på kragen. Möter bullen i pelargången var på han stannar mig och utbrister "Vad i helvete har Gustafsson på kragen?! Nä jag kan inte ens med och säga vad det serut som."
Världens godaste pizza!!!! Nånsin!acura skrev:Holst hade lägenhet ca 20meter från benedorme under sin BFA. "Johanna me' möe' dressing" var det?
Holst hade en del historier om vad du gjorde under din tid på trf. T.ex. ensamma vargen.... Zorn bilder....hållundan skrev:Världens godaste pizza!!!! Nånsin!
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|