Befälscitat

stony

Yes!! Nu ännu drygare
Gick med
30 Jun 2003
Ort
Borta
Hoj
Sålda
* Inte undra på att din morsa grät när hon födde dig

* Jag behöver 2 frivilliga, Du och du
 

Gabor

Guest
Är fd Befäl i försvars makten...

...finns anledning till det.
Stor krigsförbandsövning i Norrland...sovit 5 timmar på 2 dygn.
en generalmajor, stridsdomare, skrek om allt, klagade å allt som vi gjort å inte gjort,för att vi improviserat utöver övnings protokollet, så kunde man inte genomföra en övning som vi höll på. Jag sa emot allt han hade att komma med, förklarade att i krig måste man kunna ha fantasi och förutse det okända.

-Å vem fan tror du att du är...
-Där ifrån jag kommer, vet vi vilka vi är, varvid mitt manskap utbrast i ett gapflabb....

..han fick ett fullständigt frispel och skulle avskeda mig på stört...

min dödande replik blev..

- det blir lite svårt det , jag är redan reservare.....

Stabs chefen som stod bredvid hade länge sneglat på min namnbricka...
-Jag känner dig, varvid han tog stridsdommaren å bara gick.. :tummenupp
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
r matte skrev:
låg du på P4?

Ja, fast nej. När jag låg där hette det Mek/B9.
Känner du honom?
Han var skön som fan...

När vi skulle ha exercis med honom för första gången skrämde han skiten ur oss.

-jaja, ni kan väl det här redan...sa han (Hade haft tot. ca 20 min exercis tidigare)
- avdelning framåt URCH! Skrek han, varpå vid började att knalla.
-NEEEEEEEEEEEEEEEEEEJJJ!!!!! Skrek han då så högt som bara ett befäl kan skrika.
Vi rusade tillbaka till utgångsläget och fattade inte ett dugg.
-NI SKA GÅ FRAMÅT PÅ KOMAMNDOT MARSCH, INTE ARCH!!!
han menade på att vissa befäl gav order på ett slarvigt/coolt sätt som inte var rätt.
 

Keihin

Står när du faller!
Gick med
24 Nov 2003
Ort
Götet såklart!
Hoj
Ducati 1098S
Bara flata, ryggradslösa människor som gillar att bli hunsade av inskränkta scouter med vapen gör lumpen!

En kompis till mig sa vid mönstringen att han gärna gjorde lumpen så han fick ett vapen så han sedan kunde likvidera alla j*vla moderatas. Han fick frisedel. Om det berodde på frisyren eller nitarna på jackan eller nåt annat vet jag inte.

/K
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Mark skrev:
-jaja, ni kan väl det här redan...sa han (Hade haft tot. ca 20 min exercis tidigare)
- avdelning framåt URCH! Skrek han, varpå vid började att knalla.
-

Det påminner mig om när vi GB legat inne 2.5 mån och soldaterna ryckte in. Under ett par inledande dagar fick vi en del slötid när de nyinryckta gjorde en massa sådant som nyinryckta gör..

En förmiddag satt iaf jag och tre GB-polare och rökte på trappan vid kasern då en pluton med ca 30 soldater marcherar förbi. De är påväg till byggnaden bredvid och fänriken som marcherar med dem börjar skrika:
- avdelninnnnnnnnnnnggggggggggg.......
varpå min polare gormar: - HALT
Plutonen tvärstannar
Fänriken knallar vidare ett par meter innan han upptäcker att hans pluton redan stannat..

Var fan så underhållande att sitta bredvid med en cigg och se när Fänriken högröd och tokförbannad försöker lista ut varför plutonen stannat..
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Keihin skrev:
Bara flata, ryggradslösa människor som gillar att bli hunsade av inskränkta scouter med vapen gör lumpen!
....

Så säger alla morsgrisar.....

Personligen hatade jag lumpen och kan inte hur mycket jag än försöker komma på något kul som hände i tjänsten. Vi brände tid i elva månader helt enkelt. Att däremot köra hejaramsor för Flygbasjägare som skulle ut i skogen IGEN eller jävlas med värnpliktiga befälfrån Skövde som trodde att de var något var standard för en mek i flyget.

KrissKross, du kommer bli odräglig för dina vänner om du inte får lite distans till dina lumparminnnen. Har nog aldrig hört någon som längtar tillbaka som dig.
 

Henken

Guest
Jag kommer inte ihåg ordagrant vad en Kapten sa åt mig vid grundutbildningen en solig sommardag men andemeningen var att jag gjorde bäst i att ta på mig nåt på min (förutom stridselen) nakna överkropp innan hans sexuella frustration tog överhand. :skrämd :skrämd
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Chrille skrev:
Så säger alla morsgrisar.....

Personligen hatade jag lumpen och kan inte hur mycket jag än försöker komma på något kul som hände i tjänsten. Vi brände tid i elva månader helt enkelt. Att däremot köra hejaramsor för Flygbasjägare som skulle ut i skogen IGEN eller jävlas med värnpliktiga befälfrån Skövde som trodde att de var något var standard för en mek i flyget.

KrissKross, du kommer bli odräglig för dina vänner om du inte får lite distans till dina lumparminnnen. Har nog aldrig hört någon som längtar tillbaka som dig.

Jag pratar aldrig lumparminnen med mina vänner, de flesta är såna där fredshetsande vapenvägrare.;)
 

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Ort
sätrabrunn
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
Mark skrev:
Ja, fast nej. När jag låg där hette det Mek/B9.
Känner du honom?
Han var skön som fan...


ne känner inte igen namnet så där direkt. låg också som mek. kommer inte ihåg vad kaptenen hette som jag hade på mekS men han hade mycke skumma ider för sig.
hade sista uppställningen för dagen. skulle presis få högervänster om då kapten plötsligt ändrar sig så får vi göra en armhävning sen får vi gå. helt skum.
 

Keihin

Står när du faller!
Gick med
24 Nov 2003
Ort
Götet såklart!
Hoj
Ducati 1098S
r matte skrev:
ne känner inte igen namnet så där direkt. låg också som mek. kommer inte ihåg vad kaptenen hette som jag hade på mekS men han hade mycke skumma ider för sig.
hade sista uppställningen för dagen. skulle presis få högervänster om då kapten plötsligt ändrar sig så får vi göra en armhävning sen får vi gå. helt skum.

Oj oj oj, kan det bli värre? :3freak

/K
 

acura

Root
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
hållundan skrev:
Många sjuka grejer. Tvivlar inte en sekund på att de är sanna allihopa. Får faktiskt lov att säga att befälen jag drogs med inte var allt för smarta, både gällande uppförande och uttryckandekunskap i tal och skrift.

De fällde dock ett par goa meningar.

Fk. Löfvenborg (den tjockaste i Arméns Lejon)
- Vad gör man om man ligger sist?
Vpl. Lidqvist
- Man ökar Fänrik.
Fk. Löfvenborg
- HÄÄÄÄ, man fuskar!

Sen alla pistonghuvuden, kängor, hakor, huvuden och annat som skulle glänsa som diversa kroppsdelar i olika ljussken...

Jo ja tackar ja...
Fk. LövenBullen... (fö Lt nu)
-Bupperibupperibupp - samtidigt som han står och rullar nedredelen av sin 90-jacka.
-Ser jag dig köra runt på kaserngården utan hjälm och skyddsutrustning igen så ska jag slita ut ögenen på dig!

Vad jag saknar lumpen. Har längtat tillbaks sen den sogensdag jag muckade.
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
acura skrev:
Fk. LövenBullen... (fö Lt nu)
-Bupperibupperibupp - samtidigt som han står och rullar nedredelen av sin 90-jacka.
-Ser jag dig köra runt på kaserngården utan hjälm och skyddsutrustning igen så ska jag slita ut ögenen på dig!

Vad jag saknar lumpen. Har längtat tillbaks sen den sogensdag jag muckade.
F.k. Lövfenbrau kommer alltid att vara bara fänrik för mig...

Eller Holst, sicken jävla älg.

Ädit: Ett logement för två år sedan, tillhörande en viss grupp i en trafikpluton, någonstans i Sverige :hihi

Ädit2: Under julen hade vi julklappsutdelning bland soldaterna i plutonen (min idé=), en mjukballe som man kunde dra i ett snöre, så den vibrerade hängdes upp lite varstans i logementet varje dag. Vid varje visitation skanderade F.k. Löfvenborg:

Det hänger en GUMMIKUK i gardinen på log tolv. Ta bort den omedelbart.

En sport att byta plats varje dag efter den visitationen. Vid muck fick f.k. den i avskedspresent. De fick även ett marsvin.
 
Last edited:

acura

Root
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
hållundan skrev:
F.k. Lövfenbrau kommer alltid att vara bara fänrik för mig...

Eller Holst, sicken jävla älg.

Ädit: Ett logement för två år sedan, tillhörande en viss grupp i en trafikpluton, någonstans i Sverige :hihi

Ädit2: Under julen hade vi julklappsutdelning bland soldaterna i plutonen (min idé=), en mjukballe som man kunde dra i ett snöre, så den vibrerade hängdes upp lite varstans i logementet varje dag. Vid varje visitation skanderade F.k. Löfvenborg:

Det hänger en GUMMIKUK i gardinen på log tolv. Ta bort den omedelbart.

En sport att byta plats varje dag efter den visitationen. Vid muck fick f.k. den i avskedspresent. De fick även ett marsvin.
Älgen ja... så fort det inte fanns några andra befäl närvarande så kunde han vara riktigt mänsklig.
Eller när jag målade svänghjulskåpan grön på skoj under remin, bullen har fan inget sinne för humor.
Å lt. Käll som blev av med körkortet mitt under trafikutbildningen...
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
acura skrev:
Älgen ja... så fort det inte fanns några andra befäl närvarande så kunde han vara riktigt mänsklig.
Eller när jag målade svänghjulskåpan grön på skoj under remin, bullen har fan inget sinne för humor.
Å lt. Käll som blev av med körkortet mitt under trafikutbildningen...
HAHAHAHAH, skojar du eller? Käll den jäveln...

Nä, Holst var rätt okej. han var ju bara KB för oss. Fast han hade sina sidor.
 

acura

Root
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
hållundan skrev:
HAHAHAHAH, skojar du eller? Käll den jäveln...

Nä, Holst var rätt okej. han var ju bara KB för oss. Fast han hade sina sidor.
Käll är nog den mänskligaste officeraren som existerar. Jag blev lite polare med Käll och det gjorde livet mycket lättare. När jag var uppe på regementetsdag så kom han rusandes över kaserngårde för att hälsa.

Eller under högvakten, när jag rakat mig med vapenrocken på och fått raklödder på kragen. Möter bullen i pelargången var på han stannar mig och utbrister "Vad i helvete har Gustafsson på kragen?! Nä jag kan inte ens med och säga vad det serut som."
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
acura skrev:
Käll är nog den mänskligaste officeraren som existerar. Jag blev lite polare med Käll och det gjorde livet mycket lättare. När jag var uppe på regementetsdag så kom han rusandes över kaserngårde för att hälsa.

Eller under högvakten, när jag rakat mig med vapenrocken på och fått raklödder på kragen. Möter bullen i pelargången var på han stannar mig och utbrister "Vad i helvete har Gustafsson på kragen?! Nä jag kan inte ens med och säga vad det serut som."
Vi fick sänkt betyg i uppförade för att vi under REMIN sprajat MUCK på en lastpall och i gruset med bättringsfärg. Härligt.

Bullen är tjock.
 

acura

Root
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Holst hade lägenhet ca 20meter från benedorme under sin BFA. "Johanna me' möe' dressing" var det?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top