Beg priser? ..vad har ni köpt/sålt för?

sauber

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
Vinslöv
Hoj
Astrimmad R1-06
...och ram, motor mm :D :gnissla

Alltså, jag är ingen auktoritet på R1 och huvudsaken att du är nöjd. Antar att du fick garanti också, det kan ju vara värt en del.

Letar själv efter ny hoj...det märks att det är stiltje just nu...många röda pilar på Blocket, helt klart köparens marknad om man shoppar sporthoj runt 80-90k. :)

Ja nöjd är jag, blir kanske lite mindre nöjd när jag hittar R1 07 polka för samma peng...men men...fortfarand nöjd :tummenupp

Har beställt ett leo vince till den så snart e jag hel-nöjd igen :tungan
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Jag har haft Dukken ute för 78´.. Känns inte fel givet nypriserna på dem.

Dock har vissa handlare prisdumpat nya hojar vilket körde 2:a handsmarknaden i botten..

Det konstiga nu är att det varit ganska stort intresse, men folk ställer konstiga frågor, får svar om att jag kan skicka bilder, visa den lite varsomhelst och står för att allt är i absolut toppskick.. Det är bara 2 som ens börjat pruta :va.. konstigt.

Ringer man öht borde man ju vara intresserad, åtminstone så pass att man vill veta hur långt man kan pruta även om man inte har stålar i näven. Men icke.

Nu har jag prisdumpat lite, känns bara trist att ha grejerna stående när man ändå inte kan nyttja dem..
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Har min Blade -96 ute på Blocket...intresset är minst sagt svalt.
I maj hade jag också annons, då ringde det ganska mkt...

Tror som någon sa, folk sparar pengar till semestern, eller har redan köpt sommarhojen i maj....
 

KalleSe

Ny medlem
Gick med
17 May 2008
Ort
Kil
Hoj
cbr 1000 rr
Betalade 55000 för en gsxr 1000-01 i våras, 2700 mil. Ser att de sjunkit lite i pris nu men jag är nöjd ändå. En ägare o välskött.
 

Dark_Messenger

Guest
Har min Blade -96 ute på Blocket...intresset är minst sagt svalt.
I maj hade jag också annons, då ringde det ganska mkt...

Tror som någon sa, folk sparar pengar till semestern, eller har redan köpt sommarhojen i maj....

Jäklar. Fräsch bajk måste jag säga. Letade jag efter en gammalblejd skulle jag nog slå till på din. Vad ska du ha för den? Polaren fick knappa 40k av fb för sin assunkiga -96.
 

Astro

Sporthojsnörd
Gick med
8 Mar 2008
Ort
hooden
Hoj
R1 2010
Har min Blade -96 ute på Blocket...intresset är minst sagt svalt.
I maj hade jag också annons, då ringde det ganska mkt...

Tror som någon sa, folk sparar pengar till semestern, eller har redan köpt sommarhojen i maj....

Om priserna redan är på botten vad kommer att då hända runt höst :D
 

Wanted

Adrenalin-gosse!
Gick med
12 Jan 2007
Ort
Malmö
Hoj
CBR1000RR
Sålde min 96a gsxr 750 för en månad sen nu ungefär. Satte in pris på 37, sänkte efter ett tag till 34, och fick sålt den för 30.. 4700mil på mätaren, 2 helt nya däck, helt nytt drivpkt, service precis gjord.
 

-KiRRE-

d^_^b
Gick med
1 May 2007
Ort
Karlskrona
Hoj
954
Jag la ut min lite på kul. Va lite sugen på nåt annat kul. Ingen brist på pengar eller nåt så provade 57. helt dött i telen. sänkte till 53. ringde då 2 pers på en mån. Den ena va toksugen verkade det som. fram tills jag sa att det inte finns någon service bok. då sa han bara " aa okej, ha det bra" typ. nästa som ringde va en utlänning från malmö som bjöd mig 30.000. raderade annonsen nu. behåller den istället. Hojen är tokfin!! Finns nåt enstaka märke på den. 1500mil. nyservad med ventiler o allt, nya däck. trodde att de skulle gå lätt o sälja, men ICKE
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Dark Messenger: 40.500:- vågar påstå att det är en av dom finaste 96:eek:rna out there! dessutom blir man ensam om denna färgsättning.

Om priserna redan är på botten vad kommer att då hända runt höst :D

Ja du....konstigt nog verkar inte hojarna slå ner så jävla mkt i botten på hösten, verkar vara lägre priser nu när utbudet är så stort...
 
Last edited:

Furis

Är det något jag e bra på så är det allt
Gick med
26 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Mv Agusta F4 & En Monkeybike med 150cc motor
Letar R1-06 men vågar/vill inte betala 85-90 lök, vad är ett bra pris?? Typ runt 1000mil i bra skick btw
 

Mortis

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Lite här och där
Hoj
Husqvarna 118cc-43, S1000R -15
Jag la ut min lite på kul. Va lite sugen på nåt annat kul. Ingen brist på pengar eller nåt så provade 57. helt dött i telen. sänkte till 53. ringde då 2 pers på en mån. Den ena va toksugen verkade det som. fram tills jag sa att det inte finns någon service bok. då sa han bara " aa okej, ha det bra" typ. nästa som ringde va en utlänning från malmö som bjöd mig 30.000. raderade annonsen nu. behåller den istället. Hojen är tokfin!! Finns nåt enstaka märke på den. 1500mil. nyservad med ventiler o allt, nya däck. trodde att de skulle gå lätt o sälja, men ICKE

Saken hör väl med till att du själv nyss köpte hojen samt har haft problem med sen som du skrivit om på denna sidan. Sedan stod de inget på din annons att den var import:va
 

-KiRRE-

d^_^b
Gick med
1 May 2007
Ort
Karlskrona
Hoj
954
Saken hör väl med till att du själv nyss köpte hojen samt har haft problem med sen som du skrivit om på denna sidan. Sedan stod de inget på din annons att den var import:va


Ja det har du i och för sig rätt i. Men det där kopplingsproblemet va bara jag som va nojig. lämnade ner den till Nygrens o han sa att den är precis som en R1a ska vara. Inget fel på den. Folk undrar väl också när den kommer ut på blocken igen efter 2 mån.
men nu ska jag i alla fall behålla den! :)
 

Furis

Är det något jag e bra på så är det allt
Gick med
26 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Mv Agusta F4 & En Monkeybike med 150cc motor
Ett bra pris är drygt 70. Ett ok pris är mellan 70-80. Ett för dyrt pris är 80+.

Är inte det lite å ta i?
den e ju bara 2 år, jag har bildat mig uppfattningen att 80 är ett bra pris...och 83-85 är okej, allt över är dyrt...
 

dofilus

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2007
Ort
karlskoga
Hoj
Honda Cr500AF och nåra fler...
Jag vill bli av med min R1:a -99. Gått 4000 och är nylackad efter ett ej utfällt stöd!! Originalblå med nya dekaler, superfräsch, vill ha 45000:-
Måste dock vänta till efter midsommar att annonsera men är nån sugen så är allt till salu även före helgen. Sitter självklart annan ljuddämpare och nya däck, bromsar, drivpaket m.m monterat nu under -08. Samtliga vätskor inkl gaffel bytta.
 

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Ort
Skåne
Hoj
2002 Yamaha R1
sålde en gsxr 1000-01 för 25. ingen sunkig banhoj utan en fungerande hoj med papper. den har numera fått lite färg och är besiktigad. kul för den nya ägaren. själv tycker jag det är skönt att bli av med gammalt skrot snabbt.
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Jag sålde min ZX7R 97:a för 28000 och köpte en CBR954RR 02:a för 50000 och det känns rätt okey.

Är lite sur på mig att jag inte hade Ninjan kvar som banhoj, den är så lagom att leka med.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top