Beg priser? ..vad har ni köpt/sålt för?

RETTA FINNEN

Med lem
Gick med
12 Jul 2007
Hoj
R etta -99
En gång i tiden köpte jag en honda vf1000f för 25000: och hade den i fem år och sålde den för 29,500:- ,bra affär tyckter jag.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Är inte dilemmat med hojar som superduke att de inte riktigt passar in någonstans. Dyra att köpa, eller i alla fall likvärdigt prismässigt med "bättre" hojar. Kanske även försäkringsmässigt!? Prestandahojar har jag aldrig upplevt som varken svårsålda eller svårköpta.

Jag kan inte riktigt hålla med om att de inte passar in nånstans..

SDn har hävdat sig bra på bana, är busig som få, funkar att toura med, är ok att skjutsas på osv.

För den som vill köra 270+ är det fel. För den som vill slå varvtidsrekord på Knudan är det fel och för den som vill till Italien är det fel. Men hur många kör så?

Jag och många med mig inbillar jag mig, vill ha så roligt som möjligt. Jag provkörde nyligen nya Fireblade -08:an.. Och ärligt talat så var den skittrist i jämförelse, säkert mkt snabbare, men inte alls lika kul.

Jag betalar knappt 4k / helår halvförs.. det är grymt bra tycker jag för en hoj som fortfarande gör ca 250 km/h och går på slangen när man vill.

Problemet kanske är att en "prestandahoj" lockar till sig ett större flora då folk som inte har koll läser effekt / viktsiffror och tycker att "RetTa, de er denn phetaste..", men det borde finnas större intresse nu med tanke på vilket uppsving nakenhojar generellt fått de senaste åren.

Jag tycker att det är den perfekta allroundhojen. Man kan åka och äta glass, ha en heldag på Bulten, åka bana eller toura med skjuts utan problem, och trivas i alla lägen.

Mitt problem är att jag vill pressa tider på bana nu, och byta bort "nytt" mot "silvertejpat". Jag är inte så sugen på att riskera silvertejpsstadiet på en så ny hoj som Dukken..

typ

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Jag sitter och kikar efter lite nyare hoj just nu men det enda man hittar på blocket är ju gamla pendlar hojar och 2 miljoner Ducati. :mad:
Och sen en och annan CBR från tidigt decennie eller K1-K3.
R1 vill jag inte ha.

Howdy

Medlem
Gick med
28 Apr 2007
Hoj
Aprilia RSV-R
Såld: SV650S -02, 1000 mil. Massa delar, skitfin 33kkr.
Köpt: RSV Mille R -04, 700 mil, skitfin 69kkr.

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Mycket hänger på försäkringen som gör att en äldre hoj håller ett högre "värde" med tillgång och efterfrågan så en 97:a cbr kanske kan gå för närmare 50K för att den som köper kan ta försäkringen, även om en R1:a 2004är en mångt mycket bättre hoj och för ett kalaspris, men den redan dyra försäkringen kanske är 2-4 ggr upp och blir iskall för majoriteten av köparna.

Maru

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2004
Hoj
Street triple, kraschad
Last edited:

Dark_Messenger

Guest
Pris kontra när köpet/försäljningen äger rum är ju jävligt viktigt att ta hänsyn till också. Alla säsongsrelaterade prylar är ju känsliga för sånt. Något som måsta tas med i beräkningen när man diskuterar priser annars kan folk få väldigt galna uppfattningar om vad som är ett bra eller dåligt pris på en hoj.

Priset sticker innan/i början av säsong. Tvärtom mot slutet/efter.

Klota under säsong, rehabiliteras och köpa nytt efter funkar alltså. :D

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Låter iofs konstigt tycker jag att säga att det är köparens marknad när det bara finns skit ute till överpriser :)

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Hoj
2002 Yamaha R1
tog du hem den själv från tüskland??? låter otroligt att du köpt en svensksåld 929:a som endast rullat 1500 mil för 39500! du skriver att du köpte den pga av skicket, i vilket skick befinner/befann den sig i när du köpte den???

nu är den inte så fin då den rullar som stunthoj:D så här såg den ut när jag köpte den och nej ingen tyskhoj.

Bifogat

• 2008_01_27_010.jpg
    2008_01_27_010.jpg
    137.8 KB · Visningar: 62

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45
Men, i vilket annonsforum säljs hojarna med rätt pris då? Inte blocket verkar det som. Folk verkar tro att deras hojar är gjorda av guld, CBR929 för 55k är i mina ögon iskall, likadant suzuki 1000r K1-K2 för runt 60k. Vill inte folk bli av med sina cyklar?
Själv har jag haft koll på K3-K4 ett tag och konstaterat att det är överpris där med. I slutet av förra sommaren var det mera rimliga priser, började på 59k. Jag sket i att köpa eftersom jag då stått med 4 hojar, med facit i hand kunde jag lätt gjort det och dumpat iväg någon annan, och ändå fått skapligt med pengar eftersom prisbilden nu är lite skev.

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Hoj
2002 Yamaha R1
Men, i vilket annonsforum säljs hojarna med rätt pris då? Inte blocket verkar det som. Folk verkar tro att deras hojar är gjorda av guld, CBR929 för 55k är i mina ögon iskall, likadant suzuki 1000r K1-K2 för runt 60k. Vill inte folk bli av med sina cyklar?
Själv har jag haft koll på K3-K4 ett tag och konstaterat att det är överpris där med. I slutet av förra sommaren var det mera rimliga priser, började på 59k. Jag sket i att köpa eftersom jag då stått med 4 hojar, med facit i hand kunde jag lätt gjort det och dumpat iväg någon annan, och ändå fått skapligt med pengar eftersom prisbilden nu är lite skev.

prisbilden på hojar är helt fucked up. gamla satans lik som är 7-8 år gamla ska inte kosta många kronor. 929 ska ligga under 40. gixxer 1000-01 bör inte kosta mer än 45 i bra skick och jag tycker endå det är för mycket

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Hoj
...Brittisk...
Så du menar att jag skall ge mer för en Daytona 675 06 än för en R1 06? utveckla vidare!
Nypriset för 675 är ju betydligt lägre.

/Joakim

Tillgång och efterfrågan, en kompis sålde sin 675-06 och fick bra betalt pga utav att folk vill ha dem. Är trots allt inte svårare än så. Sen finns det ju inte lika många 675:eek:r som R1:eek:r...ännu.

Så varför snåla...lägg på 20 loppor och köp nytt och upplev glädjen med värdeminskning.

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Jag sitter och kikar efter lite nyare hoj just nu men det enda man hittar på blocket är ju gamla pendlar hojar och 2 miljoner Ducati. :mad:
Och sen en och annan CBR från tidigt decennie eller K1-K3.
R1 vill jag inte ha.

Är en Gixxer 1000 -01 intressant?

Sorry för ot!

DmS

En ständig ombörjare
Gick med
24 Jun 2006
Hoj
VN800 & GPZ900R
Jag har min hoj ute på blocket, här på sporthoj och på SOE's annonsmarknad med avsiktligt lägre pris här och på SOE och det är tvärtyst. Jag hade en som la vad som kändes som ett skambud, men sen inget.

Troligtvis ligger jag för högt mot vad folk vill ge eftersom ingen ringer, men jag resonerade så här:
- Jag vet vad jag betalade för den förra året och hur mycket jag prutade.
- Det är en gammal hoj så prisfall per ytterligare år borde inte vara så stort.
- Övriga likadana som ligger ute kostar lika eller mer och har legat still på den nivån i snart 3 år.

Vad mer kan man göra när man prissätter? Man vill ju inte ge bort saker samtidigt som man vet hur man gör när man är köpare...

Om man kikar på annonsen men skiter i priset, är det något som saknas eller kunde vara bättre i annonsen? http://www.blocket.se/vi/16565321.htm?ca=11_s

/Danne

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...