Behövs verkligen alla dessa dyra skinnställ och tillbehör som kostar multum?

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Då fick jag svar!

Hello,

You can choose your colors but the Kevlar, and stretch panels must stay black.

The are made to measure, so please measure according to our size chart. Measurements should be on top of whatever you are going to wear under the suit.

(Hur man mäter för stället ska sitta perfekt)
http://static.zoovy.com/img/topgearleathers/-/L/sizechart2.jpg

Thank you

- newleathers

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Skräddarsytt av Vanson? Inte jättebilligt, inte snyggt, men tål att klotas i...

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Då beställde jag ett ställ av Newleathers.

Valde ett helgult med Ying & Yang denna gång.
Skickade dock en bild till dem med ett önskemål om att göra stället i flera färger och ta bort lite mönster på vissa ställen.

Och som svar.

No problem, for 200 Gbp we make it however u want it.
Detta 2 delade ställ kostade 150 Gbp innan så det är rätt nice ändå :tummenupp

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Kroppsskydd och ett smidigt Gortexställ,,,, det mest är bra skydd,,, jag tyckar att dyra grejer sitter bättre på kroppen, dyra hjälmar är ofta tystar än de billig.

Jeans och luvtröjar är bara patetiskt.

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Kroppsskydd och ett smidigt Gortexställ,,,, det mest är bra skydd,,, jag tyckar att dyra grejer sitter bättre på kroppen, dyra hjälmar är ofta tystar än de billig.

Jeans och luvtröjar är bara patetiskt.

Hasse302

No skill, Just ballz
Gick med
27 Jun 2010
Hoj
Kawa er6-n -11
De jag kan säga om dyra skydd... Jag hade typiska motard/MX skydd fast hade tagit av mig handskarna, Drog omkull hojjen i typ 20km/t inte en repa på hojjen inte ett blåmärke inte ett skrubbsår (ens i händerna) men en bruten handled. Skydd i all ära de ska man ha men har man otur så har man.

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
Allt utom skinn som en skyddväst med tröja över är helt kasst om du åker asfalt, över 10km/h så går det hål och du skadar dig nånstans när du klotar. Dessutom så greppar sånna skydd i asfalt till skillnad mot skinn som glider. Jag har provat! Dessutom så sitter inte en skydds väst/tröja på plats lika bra som ett skinnställ när du börjar tumla runt. Sen kan du ta modefrågan på det och välja själv..

Däremot så åker jag inte cross/enduro i skinnställ...

manneman

Guest
Hur går det ? Har det anlänt än ? :)

JAPP!

IDAG!

Och jag kan bara förundras över varför jag i hela friden skulle betala 10 K för ett motsvarande???
Passformen är dunder, jag omnämnde att jag hade större lår än normalt (Triathlet) och för en gångs skull så får jag ner mina lår i ett ställ.
Det sitter bra och det ÄR SKINN!

Man kanske skulle sy på Arlen Ness märken och sålt det för det femdubbla?
Jag tror iaf inte att någon sett skillnad? Samma fabrik? (Retorik)

Pönan

Medlem
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Drömhojen
Hur var sömmarna och sånt då? Är det Trippel, dubbel eller singel söm? Var ju något mer viktigt man skulle kolla som någon tidigare i tråden prata om?

Om allt ser bra ut så låter som ett framtida inköp!:yoparty

JAPP!

IDAG!

Och jag kan bara förundras över varför jag i hela friden skulle betala 10 K för ett motsvarande???
Passformen är dunder, jag omnämnde att jag hade större lår än normalt (Triathlet) och för en gångs skull så får jag ner mina lår i ett ställ.

Man kanske skulle sy på Arlen Ness märken och sålt det för det femdubbla?
Jag tror iaf inte att någon sett skillnad? Samma fabrik? (Retorik)

Marsupilami

Tvåtaktstaliban
Gick med
15 Jun 2010
Hoj
2xRD500 1xRS250 1xRSV Mille 1xSZR660

Hur är längden på ärmar och ben? Vill att stället skall sluta strax ovanför fotknölar och handleder för att inte bråka med stövlar och handskar.

Skall lägga en beställning på ett ställ hos dem under helgen och funderar på om jag skall dra av några centimeter på just underben och armar.

Förresten, hur långt ner på benet når smalbensskyddet? Bygger det mycket? Finns det risk för att det hårda skyddet kolliderar med stövlarna?
Liksom dig har jag betydligt kraftigare lår än normalt, men även vaderna "lider" av samma åkomma så jag har inte mycket marginaler innanför stövlarna heller, trots att jag köpt de som har absolut bredast skaft.

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hur är längden på ärmar och ben? Vill att stället skall sluta strax ovanför fotknölar och handleder för att inte bråka med stövlar och handskar.

Skall lägga en beställning på ett ställ hos dem under helgen och funderar på om jag skall dra av några centimeter på just underben och armar.

Förresten, hur långt ner på benet når smalbensskyddet? Bygger det mycket? Finns det risk för att det hårda skyddet kolliderar med stövlarna?
Liksom dig har jag betydligt kraftigare lår än normalt, men även vaderna "lider" av samma åkomma så jag har inte mycket marginaler innanför stövlarna heller, trots att jag köpt de som har absolut bredast skaft.

Fråga dem.

Jag skickade in 20 olika mått till dem och har haft rätt mycket mailkontakt och de är väldigt hjälpsamma.
Frågade om de sålde ställ med ryggpuckel, eftersom mitt jag beställde inte hade det.
Vips så fick jag till svar.
We will make your suit with the hump :yoparty

Marsupilami

Tvåtaktstaliban
Gick med
15 Jun 2010
Hoj
2xRD500 1xRS250 1xRSV Mille 1xSZR660
Tänkte mest att det kunde vara bra att höra från någon som fått hem ett måttbeställt ställ också, men jupps, skall fråga säljaren.

Svårt att hitta oberoende info och bilder på hur ställen verkligen passar.
Detta är ända sidan jag hittat: http://zoltanracing.blogspot.com/

Om jag inte är helt ute och snurrar så sys ju ställen upp i Pakistan, och de har alltid varit duktiga på skinn. Både Alpinestars och Dainese har ex.vis sin produktion förlagd dit.

manneman

Guest
Nu beställde jag ju ett standardställ och körde ingen special a la Nikel men jag har absolut ingen anledning att klaga som sagt.
Dubbelsöm och knäskydden slutar avsmalnande strax nedanför knät ca 15 cm vilket jag köper då jag ska ha MC stövlar.
Stället slutar vid anklarna och det är som jag nöjer mig med. Som Nikel säger så är options tydligen oändliga och han har ju i nuläget betydligt mer erfarenheter än mig, jag hittade ju bara säljaren/fabriken?

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
KTM 625 -06
Det måste ta en evighet att få ordning på alla måtten innan man beställer? Ska man springa till dressmann eller skräddare? :D

sam.g

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2011
Hoj
2010, Kawasaki ER-6n
Hur pass bekväma är jeans med skydd (MC Jeans Richa Kevlar)? Hade tänkt köpa ett par för att åka till universitetet med. Är det bekvämt att sitta på de? Med tanke på att föreläsningar är 2-4 timmar långa.

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Då kom stället.
Beställde det den 11/5.

Ja vad kan man säga.
Detta var för billigt....(1594kr)

Priset alltså, inte stället. Lägg på en nolla så gör sig priset bättre mot vad du faktiskt får.

Lite lappar som satt på.
3M Scotchlite
Schoeller
Och en från CE

Och hur passade det :va
Ja, vad säger ni?
dsc04061kg.jpg

dsc04065y.jpg

dsc04066i.jpg

dsc04067tg.jpg

Stället såldes utan puck och jag frågade om de sålde ställ med puck.
Det gjorde dom och nu har stället puck med :D

Allväderspjux gör sig så rätt :D

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
KTM 625 -06
Ska inte ett skinnställ sitta betydligt tajtare? :va

Annars var det rätt sött, ser ut som Scorpions dräkt från Mortal Kombat.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA