Bensin förbrukning för 600:or

MadDog

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2004
Hoj
Aprilia Pegaso
Hej på er igen fler frågor från mitt aldrig sinande föråd...
...eller som Ace Ventura säger: "Do u mind if a as :arsele u a few more questions"

Jag har tidigare frågat efter bensinförbrukningen på V-tvinnar runt 1000cc och fick bra respons :tummenupp , så jag tänkte göra samma sak med sport-hojjar med runt 600cc typ CBR 600 R6 och Triumph TT 600, som jag är specielt intresserad av.

*Vad drar din hoj???
*Är det så stor skillnad mellan de olika märkena (ger sig)?
*Ökar slip-on:s m.m. förbrukningen mycket?

Sporthoj.com rockar fett :Rockbanan
MD

BillS

DayDreamer©
Gick med
15 May 2004
Hoj
R6/YZ400F
Tja
Min R6:a drar mellan 0.67 och 1 liter milen beroede på körstil :)
Mitt Acrapovic helsystem påverkade inte alls förbrukningen.
//B

Zoki

Testdriver
Gick med
7 Jun 2004
Hoj
Fireblade -97, Honda CBX750F
MadDog skrev:
Hej på er igen fler frågor från mitt aldrig sinande föråd...
...eller som Ace Ventura säger: "Do u mind if a as :arsele u a few more questions"

Jag har tidigare frågat efter bensinförbrukningen på V-tvinnar runt 1000cc och fick bra respons :tummenupp , så jag tänkte göra samma sak med sport-hojjar med runt 600cc typ CBR 600 R6 och Triumph TT 600, som jag är specielt intresserad av.

*Vad drar din hoj???
*Är det så stor skillnad mellan de olika märkena (ger sig)?
*Ökar slip-on:s m.m. förbrukningen mycket?

Sporthoj.com rockar fett :Rockbanan
MD
Tjena! Jag har i och försig en GSX-R 600 men den drar mellan 0,6-0,8 beroende på körstil. Jag har dynojetkit, KN-filter och helsystem och det påverkar inte :tummenupp

jeppz

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2004
Hoj
-
Har en R6 med slipon som drar mellan 06-07 vid lugn körning och landsväg som runt liten vid hårdare körning

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
min hornet drog 09-1.2 liter / mil beroende på hur man körde det var ett törstigt och varvvilligt as

r1 an drar 0.6 - max 1 liter

Osmium

Don't follow me, I'm lost too...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha
Vid "normal" körning drar min ~0,8 l/milen, men under europasemestern förra sommaren var jag nere på 0,65.
Jag tror nog dom flesta 600:eek:r drar ungeför lika mycket o i slutänden är det nog högerhanden som avgör.
Det är dyrt att gasa!

tåberg

A backward poet writes inverse
Gick med
24 Jan 2004
Hoj
ktm 660 kameleont.
jättelugn helt laglig körning mellan falun och sthlm snittade jag 0.56... vid mindre lugn körning kom jag upp i runt 0.8.
har bara slipon... vet ej hur det e utan, antaglingen inte någon skillnad.

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Måste bara fråga varför man bryr sig? Även om soppan är dyr så är det väl ändå inte en faktor som avgör köp hurvida cykeln är törstig eller ej? Eller du menar allvar med den där frågan?
Bensin får kosta för köra måste man. Vad ska man annars med MC till? Det är bara o tanka o blunda.

p.grip

Stockholm
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
ZX-6R -99, HD FXDB -07, Aprilia Falco -02, HD Sportster -10
Min ZX-6R drog runt 0.5? vid övningskörningen, och den drar nu runt 0.8 med halva tanken Bankörning och andra halvan landsvägstransport i lite högre tempo.
Har inte fått den att dra uppemot litern än iaf.
Har ett slipon på min, men den är ej justerad så jag har svårt att tro att det skulle påverka förbrukningen.

Corben: Det kan ju även vara intressant för aktionsradien. Men visst, om man måste tänka på vad hojen drar så blir det inge roligt att åka runt heller.

Avelin

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet 600 & Suzuki DR600 motard
hornet oskar skrev:
min hornet drog 09-1.2 liter / mil beroende på hur man körde det var ett törstigt och varvvilligt as

r1 an drar 0.6 - max 1 liter

Min ligger mellan 0.67-1.0 liter. Men har vart nere på 0.4 liter,, men det var
för att jag var med o körde runt med en övningskörare, så det blev aldrig så spännande!
Men som dem säger, Horneten iaf, den blir ganska törstig om man ska leka!

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Min ZX6:a drar väl ca 0,7 liter (har bara mätt EN gång), har faktiskt inte kollat så där jättenoga brukar bara tanka å köra...

TomTroll

Hojlös
Gick med
31 Mar 2004
Hoj
Kawazaki ZZR600-94 + några ännu äldre
Vid normal körning till och från jobbet och lite bus så kommer jag inte under 0.8 med zzr'en :(
Dock skulle motorn behva sig en översyn med ventiljustering, förgasarjustering o.s.v. då den går lite orent. Det borde få ned förbrukningen lite.

Allex

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2003
Hoj
sålde och ångrar!
Hornet har ju CBR motor så jag säger...0,6liter vid normalkörning (drar på till och från)
Förmodlingen mer om man ska stressa motorn hela tanken!
Fick soppatorsk i helgen, det var spännande(ska aldrig mer testa hur långt man kommer på reserven hehe)
brukar kunna köra 250km/tankning, knepigt att fylla i hornet tank, när man tror att den är full så finns det egentligen mer att trycka i

Last edited:

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
p.grip skrev:
Corben: Det kan ju även vara intressant för aktionsradien. Men visst, om man måste tänka på vad hojen drar så blir det inge roligt att åka runt heller.
Köp en hoj med stor tank då! :D

Daffy

Here I am again...
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Suzuki SV650S -99
Min hoj (Suzuki SV650S) kanske inte är en "ren" 600:a, men det kanske kan vara intressant ändå :confused:

I alla fall, min dra ungefär 0.65 - 0.7, och då räknar jag med blandad körning (dvs hårt som fan och "bara till jobbet"). :hihi

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Min R6 -00 (förknasare) drar 0.6l vardagskörning (4-6000varv med pådrag under accelerationssträckor) och 1-1.2l bankörning (när man ligger mellan 6000-16000 med merparten av tiden över 8000)

Jämfört med min XCR440 (som pengarna kom från) som drog 3.5liter milen är jag rätt nöjd me den förbrukningen :D

Husan vill jag då int ens veta, mycke ere iaf :D

farty

Prylgalen!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Z1000 -08 Svart som natten!
Min CBR600 -02 låg på 0,6 med slip-on.
Med helsystem och custom map ligger den på 0,65-0,75 beroende på körning.

/Martin

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...