Berätta hur dåligt ni mår...

Mr_White

Medlem
Gick med
17 May 2004
Hoj
Triumph Daytona 955i -01
Swedie skrev:
Vintern är ju definitivt här... o lite väl tidigt tycker jag.
Jag blev smått :mad: idag, mest för att jag fick en onödigt parkeringsbot och att det är en massa idioter i trafiken. De kör som om det vore blixthalka ÖVERALLT! Höll på att hoppa ur bilen och gå fram o slicka på deras ruta! :4skrika Men iaf detta ska vara MC relaterat, så blanda in nått med MC! Jag har varit o titta på en lokal för att starta upp en MC-firma här i stan. Blir nog av till våren. Så det gör att jag är glad även fast det är mindre vettigt att köra hoj just nu.

Mår fan fett dåligt också! Satt en p-bot på bilen när jag skulle till kneget imorse. 700 spänn. I helvet heller! Har ska överklagas!
Som tröst svängde jag förbi garaget och kollade till hojen, fan man kanske skulle snickra ihop en SF :yoparty

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
Plåtniklas skrev:
Jag pulsade i 50 cm lössnö bärandes på ett elverk som väger 35 kilo igår. Då mådde jag dåligt. :4skrika

kan trösta dej med att det ska komma mer snö i natt, har redan beställt ut snöröjarna till jobbet :D

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
TERMINATOR skrev:
Måste ha tag i en bra verkstad att serva min hoj, men då kansk inte detta är ett allternativ? :va
Jag tar såklart på mig jobb om man vill det. Jag har inga problem att fixa det. Bara sålänge det inte blir för mycket av "kompisjobb" helatiden. Sånt tjänar jag inget på (betala lokalhyran o sånt). Vad brukar firmor ta för att göra servicegrejer? jag har aldrig lämnat nån av mina hojar för service nån gång så jag vet inte.

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Har fått tre p-böter på en vecka och liiiider av att det är så kallt. Mår fan illa. Skaffade flickvän som tröst. Det hjälper ganska bra!

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
Swedie skrev:
Jag tar såklart på mig jobb om man vill det. Jag har inga problem att fixa det. Bara sålänge det inte blir för mycket av "kompisjobb" helatiden. Sånt tjänar jag inget på (betala lokalhyran o sånt). Vad brukar firmor ta för att göra servicegrejer? jag har aldrig lämnat nån av mina hojar för service nån gång så jag vet inte.

Du ska naturligtvis inte jobba gratis, det va inte så jag tänkte.
men jag vill inte lämna hojen till någon som tar ut okkkkker pris och är allmänt hjärndöd, klar du ska få marknadsmässigtbetalt i form av en bullpåse eller 2 :D :D

Ludde-man

örrnnn öööörrrrrrnnnnn ööööööörrrnnnnnnn
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
/Honda cbr 1000 rr -08/GSXR1000 -03 rosa edition/Yamaha RX1 skoter-06/mini cross 125cc/KTM 640 -05
Swedie skrev:
moppar o crossar kan dra åt.. ja söderut. Sporthojar gäller.
Swedie: ska du sälja importer då (bättre priser än de andra ??)

Robbano

Robbano
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ingen...
Var och är fortfarande lite deppig...
Börjar vända lite nu... :) Flickan kommer hem om tre veckor! O jag ska köpa ny hojj i vinter om saker blir som jag vill... Helst en Röd blade 954 med akra!

Längtar sjuuuuuuuuukt mycket till sommaren !!!! :4skrika

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
ni bara klagar ni :( själv har jag haft virus på balansnerven sen mars så jag åkte typ 300mil hoj i sommras bara..ska försöka ta igen det i sommar...
men e fortfarande konstig :död

ska punga ut 3000 för en rotfyllning.
ska punga ut 1600 för kamremsbyte.
behöver byta fjädrar till bilen.
o köpa julklappar o allt detta helst innan jul :3freak

ni har de nog ganska bra ändå eller? :tungan

men men..man ska inte klaga....allt ordnar sig till slut :tummenupp

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Swedie skrev:
Men iaf detta ska vara MC relaterat, så blanda in nått med MC!
I morse (eller snarare i förmiddags) så var jag så jävla sen till jobbet att jag funderade på att ta hojen istället för att åka kuk-tunnelbana (Södermalm-Solna). Men när jag tittade ut och såg att det fortfarande är Sibirien utomhus så sket jag i det.

När jag väl stod i Solna och väntade på busshelvetet så hör jag en mullrande enstånka och mycket riktigt, där kom en pajsare på en KTM LC4 brummandes förbi och han var ingen budkille (han saknade i vart fall toppbox) utan precis som jag en vanlig civilist. Då blev jag ledsen, varför är jag så feg? :) Nästa gång jag känner för det ska jag ta hojen, även om det är drivor med snö ute.

sandstream

Guest
Swedie skrev:
jag kör som en kung! Skulle alla köra som mig skulle världen vara mycket bättre. :brinnerup
Så länge du inte har några möten så är väl slalomåkningen okej men se upp, det kan alltid komma någon galen SH-snubbe i motsatt riktning och han lär klyva din lilla Suzuki (mao luta dig åt vänster när du leker Stenmark) :hihi

sandstream

Guest
ozeo skrev:
ska punga ut 3000 för en rotfyllning.
En rotfyllning? Jag har gjort två i höst men den tredje levde så den täckte de bara över med något glasjoks. Såg en Porschekatalog hos tandläkaren sist och jag gissar att jag fixat handpenningen åt honom :mad:

Vill poängtera att det inte är mitt fel att jag får hål i tänderna. De är min päron som har dåliga tänder och sen har jag inte fått någon information om att det är socker i coca-cola :3freak

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
här har det just slutat snöa troligtvis bara för en stund men... har väl runt 40cm snö... hojen står i garget å gråter för att det snöar, själv sitter man här, ingen bil, ingen tjej, inget jobb, inte en chans att få åka hoj på flera månader... :huvet :3freak :4skrika

Ludde-man

örrnnn öööörrrrrrnnnnn ööööööörrrnnnnnnn
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
/Honda cbr 1000 rr -08/GSXR1000 -03 rosa edition/Yamaha RX1 skoter-06/mini cross 125cc/KTM 640 -05
Fluxir skrev:
här har det just slutat snöa troligtvis bara för en stund men... har väl runt 40cm snö... hojen står i garget å gråter för att det snöar, själv sitter man här, ingen bil, ingen tjej, inget jobb, inte en chans att få åka hoj på flera månader... :huvet :3freak :4skrika

Lider med dig :fyllisar

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
ja här börjarde det precis snöa igen som bara den! suck...

Förresten Teriminator. du sa inte vad det brukar kosta!

sandstream

Guest
Swedie skrev:
Jag gjorde 600 mils service på min R750 hos DinMc (auktoriserad av Suzuki) och det kostade 2700:-. Av den summan var 1920:- arbete...

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
Swedie skrev:
ja här börjarde det precis snöa igen som bara den! suck...

vet inte exakt men jag ska kolla upp det så får du veta men skulle tippa på runt 2500 för en vanlig service, rätta mej om jag har fel för det är en vild gissning

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
sandstream skrev:
Jag gjorde 600 mils service på min R750 hos DinMc (auktoriserad av Suzuki) och det kostade 2700:-. Av den summan var 1920:- arbete...

ja men då va jag inte helt ute och cyklade :)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
TERMINATOR skrev:
vet inte exakt men jag ska kolla upp det så får du veta men skulle tippa på runt 2500 för en vanlig service, rätta mej om jag har fel för det är en vild gissning
okej, ja olja o filter i sig är ju runt 500kr. sen att jag ska stå o bli svettig tar jag fleeera tusen för :hihi

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
Swedie skrev:
okej, ja olja o filter i sig är ju runt 500kr. sen att jag ska stå o bli svettig tar jag fleeera tusen för :hihi

Stora servicen (2400 mil) Tar de ca 5500:- för att göra på Carlbarks när jag frågade.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln