.....och massa mer bra text.
Tycker det är intressant att du i ett tidigare inlägg skrev att du väljer att kalla ditt beroende för sjukdom. Att förstå att du faktiskt kan välja hur du ser på ditt beroende är en insikt kanske mer värd än sjukdomsinsikt. Varför då? Jo, för att man måste vara frisk för att kunna välja hur man ser på problem man bevisat att man faktiskt har makt över.
Det är faktiskt bara hur djupt dina beslut är rotade i dej själv som avgör om du skall fixa det. Sen är det toppen med familjen, justa kompisar är bonus, men ytterst är det vad du har dina beslut förankrade som avgör. Där kan även vad du kallar "religiöst" finnas. Lämnar det lite öppet då jag inte vet vad du menar med det. Frågar inte heller då jag avråder dej från att lägga ut sånt på ett öppet forum.
Önskar dej vinst i din kamp!
jag ser skilldnad på missbruk och beroende, beroendet tar vid där missbruket slutar. att gå och längta efter saker när man vet att man kan ta/göra det är ju ingen match mot för när man har bestämmt sig. det är då kampen börjar.
eller det "religiösa" har nästan inget med gud eller sånt att göra, kanske fel ord att använda, utan genom gemenskapen i gruppen som man går i.
väljer att inte nämna denna gruppvid namn så det får stå öppet.
nu när jag läste igenom det lät det väldigt krångligt. men ja vet inte riktigt hur jag ska förklara det
Last edited: