jag är inne på att köpa ett par nya packningar, dvs att ta isär det. Jag har kollat en del filmer o tänker det ser inte omöjligt ut att göra. Men först vill jag bara få skiten tätt om än tillfälligt då jag vill ut o köra för få bukt med problem nr 2 (tomgången)
Jag gjorde min första gaffelservice på en CBR600F2, sliten som fan. Jag utgick från en youtubevideo, men jag passade på att köpa lite verktyg istället för att snida ihop egna. En fjäderpress för gaffelben är jävligt trevlig att ha och gör jobbet mycket lättare, lärde jag mig efter att ha gjort jobbet utan en.
En tätningshammare är också värd pengen, det gör jobbet mycket lättare, men ett PVC-rör i rätt diameter funkar med.
Som allt mek så tar första gången extra tid. Jag bokade en helg för jobbet, och tog god tid på mig och lade ut alla delar i den ordningen de skulle monteras ihop sedan i snygga rader.
Ha en hög med gamla risiga handdukar som du kan använda för att slabba upp all stinkande gammal koksad olja.
Och ha gott om tid. Alltid gott om tid första gången du gör ett jobb, och arbeta systematiskt.