Därför att män med stor kewk kör sporthoj och det utan fjolldetaljer som ABS. Vill man åka säkert kan man köra Volvo. Vill man köra på skoj kör man hoj!
Folk köper alltså inte hoj med hjärnan lika mycket som med hjärtat och hjärtat vill ha sport sportigare sportigast och på en riktig räser sitter det inte ABS.
ABS är för touringgubbar och korvgubbar
Okej, jag antar att det är så.
Jag fyller 21 nästa år, och då blir med all säkerhet en ny hoj, jag är adrenalinberoende, men jag skulle absolut vilja ha ABS på nästa hoj, vilket för övrigt lär bli en mer servicekrävande motard eller sporthoj.
I nuläget äger jag ingen hoj pga studier och därav mycket svag ekonomi.
Jag kan inte förstå hur man kan säga nej till ABS, man märker inte av att hojen väger 2-3kg mer, sålänge man inte kör mycket seriöst på bana och jagar tusendelar. Hojar går från olika generationer upp och ner x antal kilo, och inte fan märker man av det genom vanlig körning.
Men när vi pratar om ABS till hojar för
gatbruk, då finns det inte ett enda argument för att inte ha det, förutom att det skulle vara "töntigt" då.
Det känns ju lite märkligt om man förnekar ABS-systemets effektivitet och alla dess fördelar.
ABS-bromsar utvecklades inte direkt med syftet att det skulle försämra bromsförmågan och manövrerbarheten i kritiska situationer.
De som anser att ABS är onödigt bör testa en hoj med ABS, efteråt kommer ni inte vilja ha en hoj utan ABS.
Synd är ju att tillverkarna inte skapar "sportigare hojar" med ABS, hyperteoretiskt kan man säga att "sportiga hojar" är snarare i större behov av ABS än touringhojar (hyperteoretiskt som sagt)!?
En annan tanke är att samtliga bilar, även sportbilar för gatbruk har ABS-bromsar (läs: Porsche, Ferrari & Co), är dom biliarna töntiga då, eller kan det vara så att ABS ökar manövrerbarhet och bidrar därmed till ökad säkerhet
???
Ibland förstår jag mig inte på människor
.