Benny C
Stadig men lite på sladd
- Gick med
- 9 May 2008
- Hoj
- 2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Är lite nyfiken: Har du egentligen provat att tävla i vem som bromsar kortast mot en hoj med ABS? Eller är det bara stoltheten att jag kan minsann bäst själv? I motorrads tidning sporthojen testar de fireblade med ABS och även de tycker att det är ypperligt till gatkörning där man aldrig kan lite på underlaget eller vara helt säker på vart man har bromspunkten så att man kan förbereda sig inför inbromsningen.
Dom som enbart kör bana och detta bara när det är torrt där kan jag förstå att man inte intresserar sig för ABS eller vill ha den extra vikten av 10 kilo eftersom tester där visar på mer eller mindre att du inte tjänar något.
Men jag ska ha ABS på nästa racer, hatar blött och att bromsa i blött och ABS då måste ju bara äga alla andra i inbromsningarna.
Men som undersökningen sa ABS på bilar hjälpte bara i början, folk vande sig och anpassade körningen efter ABSen och sedan kom olyckorna tillbaka....får hoppas MC folket är smartare....