Inte för att vara den men hjälp vad pinsam jag hade känt mig om jag sålt hoj för
ett par hundra tusen och den går sönder efter 90 mil.
Hade helt klart valt annan lösning än att låta kunden vänta.
Jämförelse, Mercedes, Köpt taxibil, Rasad låda efter ett halvår, Mercedes löste det
genom att samma dag plocka ner en låda från en ny bil i hallen (fanns ingen lös i
närheten) och montera in i Taxibilen.
Totalt stillestånd, en dag, kostnad 0, goodwill=gratis service nästa ggn.
Till dags dato har samma Mercedeshandlare sålt någonstans mellan 30 och 40 nya
Mercedes till samma taxiåkare på ungefär 10 år.
Tror ni att den åkeriägaren pratade illa eller pratade positivt om Mercedes bland
sina åkerikollegor? Tror ni att den Mercedesförsäljaren fick många nya kunder?
Vissa förstår kundservice, vissa inte.
Tyvärr tycker jag att det känns lite som att hojbutiker ofta klantar sig i kundbemötande, varför?
Är det för lite konkurrens så att det inte påverkar då det inte går handla på så vansinnigt många ställen?
Kundbemötande-exempel: Batteriköp en Lördag em 2 timmar innan affär stänger, batteri finns hemma, velar lite om jag vill ha det batteriet eller inte,
när jag bestämt mig får jag svaret:
"Ja alltså, du får det ju inte idag iallafall eftersom vi måste fylla på och ladda det först"
Tror ni jag köpte batteri där eller på firman som samma dag visade hur man fyllde på batteriet och förklarade hur länge jag skulle ladda det innan jag kunde köra?
Dessutom höll man öppet i 30 minuter extra för att jag skulle hinna dit...
ett par hundra tusen och den går sönder efter 90 mil.
Hade helt klart valt annan lösning än att låta kunden vänta.
Jämförelse, Mercedes, Köpt taxibil, Rasad låda efter ett halvår, Mercedes löste det
genom att samma dag plocka ner en låda från en ny bil i hallen (fanns ingen lös i
närheten) och montera in i Taxibilen.
Totalt stillestånd, en dag, kostnad 0, goodwill=gratis service nästa ggn.
Till dags dato har samma Mercedeshandlare sålt någonstans mellan 30 och 40 nya
Mercedes till samma taxiåkare på ungefär 10 år.
Tror ni att den åkeriägaren pratade illa eller pratade positivt om Mercedes bland
sina åkerikollegor? Tror ni att den Mercedesförsäljaren fick många nya kunder?
Vissa förstår kundservice, vissa inte.
Tyvärr tycker jag att det känns lite som att hojbutiker ofta klantar sig i kundbemötande, varför?
Är det för lite konkurrens så att det inte påverkar då det inte går handla på så vansinnigt många ställen?
Kundbemötande-exempel: Batteriköp en Lördag em 2 timmar innan affär stänger, batteri finns hemma, velar lite om jag vill ha det batteriet eller inte,
när jag bestämt mig får jag svaret:
"Ja alltså, du får det ju inte idag iallafall eftersom vi måste fylla på och ladda det först"
Tror ni jag köpte batteri där eller på firman som samma dag visade hur man fyllde på batteriet och förklarade hur länge jag skulle ladda det innan jag kunde köra?
Dessutom höll man öppet i 30 minuter extra för att jag skulle hinna dit...
Last edited: