Bike Göteborg, Se upp!!

Status
Ej öppen för fler svar.

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Hoj
Daytona 675, -07
Inte för att vara den men hjälp vad pinsam jag hade känt mig om jag sålt hoj för
ett par hundra tusen och den går sönder efter 90 mil.
Hade helt klart valt annan lösning än att låta kunden vänta.

Jämförelse, Mercedes, Köpt taxibil, Rasad låda efter ett halvår, Mercedes löste det
genom att samma dag plocka ner en låda från en ny bil i hallen (fanns ingen lös i
närheten) och montera in i Taxibilen.
Totalt stillestånd, en dag, kostnad 0, goodwill=gratis service nästa ggn.
Till dags dato har samma Mercedeshandlare sålt någonstans mellan 30 och 40 nya
Mercedes till samma taxiåkare på ungefär 10 år.

Tror ni att den åkeriägaren pratade illa eller pratade positivt om Mercedes bland
sina åkerikollegor? Tror ni att den Mercedesförsäljaren fick många nya kunder?

Vissa förstår kundservice, vissa inte.

Tyvärr tycker jag att det känns lite som att hojbutiker ofta klantar sig i kundbemötande, varför?
Är det för lite konkurrens så att det inte påverkar då det inte går handla på så vansinnigt många ställen?

Kundbemötande-exempel: Batteriköp en Lördag em 2 timmar innan affär stänger, batteri finns hemma, velar lite om jag vill ha det batteriet eller inte,
när jag bestämt mig får jag svaret:
"Ja alltså, du får det ju inte idag iallafall eftersom vi måste fylla på och ladda det först"

Tror ni jag köpte batteri där eller på firman som samma dag visade hur man fyllde på batteriet och förklarade hur länge jag skulle ladda det innan jag kunde köra?
Dessutom höll man öppet i 30 minuter extra för att jag skulle hinna dit...

Last edited:

newflag

Medlem
Gick med
8 Jun 2012
Hoj
Hayabuzzza Turbo with NOS running on LH2
Överlag är trovärdigheten på något som reggat sig enbart för att gnälla lite som 1/x: Går mot noll

Stopp och belägg nu får du ta det lugnt på bulten!

Om x står för trovärdigheten som personen ger genom att registrera sig här bara för att klaga så går x mot noll

dvs F(x) x-->0 => 1/0 => +- oändligheten

dvs ditt antagande är fel att det skulle gå mot noll utan det går så fall mot minus oändligheten, det är ganska lite det också...

Last edited:

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Ja, det kan man fråga med tanke på kvalitetsproblemen BMW har.

Saxat från Consumer Reports:
"BMW owners can expect problems. 40% of new BMWs will require repairs during their first four years of life."

Ja exakt, men kolla hur BMW hanterat problemen!

Dessutom kör de ofta jäkligt långt, inte ovanligt att bränna iväg 3-4000 mil per säsong. Hur många KTM-are gör det liksom?

MJ_

Gillar udda hojar.
Gick med
29 Aug 2016
Hoj
För många att räkna upp
Ja, det kan man fråga med tanke på kvalitetsproblemen BMW har.

Saxat från Consumer Reports:
"BMW owners can expect problems. 40% of new BMWs will require repairs during their first four years of life."

Det var även HD och Victory i samma liga som BMW, sämst var Can-Am. Också klagar folk på Hyosung va! :crash:tummenupp

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Jag var faktiskt tvungen att googla Hyosung då jag trodde att du pratade om någon slags okänd nordkoreansk könssjukdom...

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Stopp och belägg nu får du ta det lugnt på bulten!

Om x står för trovärdigheten som personen ger genom att registrera sig här bara för att klaga så går x mot noll

dvs F(x) x-->0 => 1/0 => +- oändligheten

dvs ditt antagande är fel att det skulle gå mot noll utan det går så fall mot minus oändligheten, det är ganska lite det också...

Antog du just min variabel!!! Det är ju lika illa som "Did you just assume my gender" 2017 :supderduperarg :jättebebiskränkt

För tydlighetens skull så syftade jag på funktionen. Låt X t.ex vara antalet kommentarer av trådstartaren i ämnet, vilket snarare går mot oändligheten än noll...

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Antog du just min variabel!!! Det är ju lika illa som "Did you just assume my gender" 2017 :supderduperarg :jättebebiskränkt

För tydlighetens skull så syftade jag på funktionen. Låt X t.ex vara antalet kommentarer av trådstartaren i ämnet, vilket snarare går mot oändligheten än noll...

Nu kommer tråden att lyfta till oanade höjder! :tummenupp

Snigeln_GBG

Gasa te de rasar
Gick med
2 May 2005
Hoj
MT-10 SP 2017
Köpte en 1290 Superduke SE.
Efter 100mil vobblade skivorna, 100mil till och kopplingen började uppföra sig underligt.
250mil till så slirade kopplingen och tog över 1månad innan hojen va på vägen igen och då va de till vinterförvaring åkturen gick.

Säsongens början. 100mil sen började skivorna vobbla och kopplingen uppföra sig igen.
250-300mil till och kopplingen slirade igen... :huvet
Efter 2 veckors hårda ord och ursäkter så köpte dom tillbaka hojen för en spottstyver och jag bytte både återförsäljare och märke.
KTM´s garanti är ett skämt av guds nåde. Synd då de är den roligaste hoj jag ägt.

Last edited:

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Hoj
Ingen just nu
Blir lite smått mörkrädd när jag läser att KTM har sådana problem.

Det snackas mycket om italienska motorcyklar men min uppfattning är att KTM är värre, iallafall på landsvägshojarna.

Är lite glad över att jag köpte Tuonon. Får se hur den håller.

MJ_

Gillar udda hojar.
Gick med
29 Aug 2016
Hoj
För många att räkna upp
Det är lite som det alltid varit, märken som KTM, BMW, HD kan strula hur mycket som helst men så fort ett mindre eller nytt märke har minsta lilla fel så är hela märket som helhet skit. En märkligt inställning baserad på fördomar och okunskap där faktiskt forum som detta bidrar mycket till spridning av myter. Kan ju vara något för alla att tänka på i framtiden. Ta tex. CF Motos 650 som blev dissad innan den knappt kommit ut, den har i stort sett varit helt felfri i de flesta internationela tester visade det sig frånsett varvräknaren. Fakta är fakta och ska relatera till källor, inte skitsnack. Fred på jorden! :crash

Last edited:

Raderad medlem 51742

Guest
Något som spelar in rätt mycket i vilket rykte ett märke får tror jag är hur bra serviceorganisationen är på att hantera problem som dyker upp, vilket denna tråden kanske kan vara ett exempel på. Löser sig problem smidigt för kunden kommer inte denne att skriva en massa negativt på forum. Däremot blir det ju snabbt negativa tongångar om verkstäderna har dålig tillgänglighet, kompetens och bemötande, om man får vänta länge på reservdelar och om tillverkaren har en snål goodwill-policy.

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Hoj
Ingen just nu
Något som spelar in rätt mycket i vilket rykte ett märke får tror jag är hur bra serviceorganisationen är på att hantera problem som dyker upp, vilket denna tråden kanske kan vara ett exempel på. Löser sig problem smidigt för kunden kommer inte denne att skriva en massa negativt på forum. Däremot blir det ju snabbt negativa tongångar om verkstäderna har dålig tillgänglighet, kompetens och bemötande, om man får vänta länge på reservdelar och om tillverkaren har en snål goodwill-policy.

Håller med fullständigt.

Är själv impad t.ex. över Yamaha som bytte ut alla växellådor bara för att ett eller några enstaka racingteam hade problem.

KTM tar definitivt inte samma ansvar.

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Hoj
YZF-R1
Wow !

Träffade Abethebabe på stan, han sa "har du läst Göteborg Bike-tråden" Nepp, den har jag missat sa jag.

Nu har jag läst den !

Värsta höst-tråden............i slutet av MAJ !!!

Alla ingredienser i rejäla doser...
- Jag är kRänKt
- Ord står mot ord
- och mycket mer !!!!

I love Sporthoj :tummenupp

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Hoj
Nada
Köpte en 1290 Superduke SE.
Efter 100mil vobblade skivorna, 100mil till och kopplingen började uppföra sig underligt.
250mil till så slirade kopplingen och tog över 1månad innan hojen va på vägen igen och då va de till vinterförvaring åkturen gick.

Säsongens början. 100mil sen började skivorna vobbla och kopplingen uppföra sig igen.
250-300mil till och kopplingen slirade igen... :huvet
Efter 2 veckors hårda ord och ursäkter så köpte dom tillbaka hojen för en spottstyver och jag bytte både återförsäljare och märke.
KTM´s garanti är ett skämt av guds nåde. Synd då de är den roligaste hoj jag ägt.
Lät inte som en rolig hoj :crash

Litenochklen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Jun 2015
Hoj
En gammal vän.
Wow !

Träffade Abethebabe på stan, han sa "har du läst Göteborg Bike-tråden" Nepp, den har jag missat sa jag.

Nu har jag läst den !

Värsta höst-tråden............i slutet av MAJ !!!

Alla ingredienser i rejäla doser...
- Jag är kRänKt
- Ord står mot ord
- och mycket mer !!!!

I love Sporthoj :tummenupp

Godwins lag är (väl?) inte bekräftad ännu.

magi

POOOWEEER!!!!!!
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Superduke 1290R
Något som spelar in rätt mycket i vilket rykte ett märke får tror jag är hur bra serviceorganisationen är på att hantera problem som dyker upp, vilket denna tråden kanske kan vara ett exempel på. Löser sig problem smidigt för kunden kommer inte denne att skriva en massa negativt på forum. Däremot blir det ju snabbt negativa tongångar om verkstäderna har dålig tillgänglighet, kompetens och bemötande, om man får vänta länge på reservdelar och om tillverkaren har en snål goodwill-policy.[/QUOTE

Absolut.
Jag tycker att man märker tydligt att KTM kommer från cross/enduro världen där man i stort sett har obefintliga garantier. KTM förstårt inte ansvarstagande biten känns det som om. Dom säljer hojen åt dig och sen är du "on your own"...
Tilläggas kan att jag har även haft japanska hojar med problem, tex R1 och Gixxer1000 men när det var problem med dessa så gick på det på garantin och smidigt gick det dessutom!

Hos KTM och med BIKE GBG som återförsäljare för min hoj så får man verkligen känslan av att kriga ensam mot KTM.
Lite mer den attityden att "lycka till att få det där på garantin!"
Man för sin egen talan, David mot Goliat....
Ändå så är det bara det mest viktiga som jag har försökt lyfta på garantin, men som sagt helt utan support av återförsäljaren.
Varför det är så dåligt intresse att backa upp sina kunder vet jag faktiskt inte, kanske är det så att dom har märkt att det är lönlöst?
KTM har i mina ögon väldigt mkt kvar att göra på kundrelationssidan.....
Synd då det i mina ögon är överlägset bästa hojen jag någonsin kört!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad