Bike Göteborg, Se upp!!

Status
Ej öppen för fler svar.

Miika80

Medlem
Gick med
13 Aug 2011
Hoj
Yahama MT09-SP
Därför är det ligger på samma nivå som en spambot. Det finns ett ekonomiskt intresse i att smutskasta en konkurrent, och det har förekommit här på forumet. Därför tas alla nya konton som börjar med att posta dylika trådar med en skopa salt i jämförelse med folk som hängt på forumet en stund.

Det du skriver är bara sunt förnuft :fakta att regga in sig på ett forum och spy gala på ett företag som första inlägg skapar inte speciellt mycket trovärdighet, iallafall inte för mig.
Håller med dig helt Ulvhamne :tummenupp

magi

POOOWEEER!!!!!!
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Superduke 1290R
Detta stämmer inte. Det var KTM som drog in sitt samarbete med Johans MC och istället lät Bike Göteborg ta hand om det.

Länk.

Så det säger du....
Ja så kanske det var, inte vet jag.
Jag kan ju bara berätta det jag själv upplevt och mina erfarenheter är att min KTM Superduke 990 servades några ggr på Johans MC och det fanns inget märkvärdigt där att anmärka på, varken bu eller bä.
Hojen fick den servicen den skulle ha utav deras KTM mekaniker och priset var skäligt.

Informationen om att det var dom som avslutade samarbetet med KTM kom från personalen själv så det är ju deras sida av historien vi hör om här på forumet nu....

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Hoj
Ingen just nu
Jag drar slutsatsen att det är lika bra att köpa en begagnad KTM. Du har ju inte de fördelarna vid köp av ny hoj när du köper en ny KTM.

Snigeln_GBG

Gasa te de rasar
Gick med
2 May 2005
Hoj
MT-10 SP 2017
Lät inte som en rolig hoj :crash

Rena mardrömshojen :arsele

Var inne hos återförsäljaren vid varje milintervall som jag skrev i org inlägget.
Och när man får påpekande som att orginal kopplingsgrepp är inte bra och kan va orsaken (powerparts).

Men nu kör man en Skramlabra MT-10 SP och har redan efter 5 veckor gått över va första kopplingen klarade på 1290:n :banana

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
This is epic...

Jag har länge hävdat att Sporthoj är på väg mot att bli familjeliv där hormonstinna "hens" bråkar om bästa barnvagn, vi har nog nu officiellt passerat och tagit över ledningen.

Saker man blir kränkt av på Sporthoj.

- Jag är jättetrovärdig och balanserad! (Personen har varit med i en vecka på SH, är dryg och ger allt annat än "god stämning")
- Tycker man inte KTM är skit är man en prinsessa! (Till att börja med heter det hen, det är inte 2017 att benämna personer med tveksamt kön som prinsessa. Att alla märken till och från har problem med kvaliteten är ointressant, KTM är jättesämst :sådetså!)
- Termen "stan" får endast användas för att benämna orter som godkänts av SH-rådet! (vilka som ingår och hur deras beslut redovisas är idag okänt)

Allt detta i maj när vädret varit fantastiskt och folk borde köra. Jag kan säga upp TV-abbonemanget i höst , jag får tillräckligt med dokusåpa här...

MJ_

Gillar udda hojar.
Gick med
29 Aug 2016
Hoj
För många att räkna upp
Det du skriver är bara sunt förnuft :fakta att regga in sig på ett forum och spy gala på ett företag som första inlägg skapar inte speciellt mycket trovärdighet, iallafall inte för mig.
Håller med dig helt Ulvhamne :tummenupp

Det kan ju vara så att man reggar sig just för att man anser sig ha varit med om något man tycker man vill dela med sig, förstår inte vad de som varit på forumet länge anser sig ha för rätt att bedöma vad nya medlemmar ska ta upp eller inte. Ett forum är yttrandefrihet inom rimliga gränser, på vilket vis för det forumet framåt genom att de äldre medlemmarna ska bedöma om inläggen är ok eller inte? Eller har jag fel?

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Det kan ju vara så att man reggar sig just för att man anser sig ha varit med om något man tycker man vill dela med sig, förstår inte vad de som varit på forumet länge anser sig ha för rätt att bedöma vad nya medlemmar ska ta upp eller inte. Ett forum är yttrandefrihet inom rimliga gränser, på vilket vis för det forumet framåt genom att de äldre medlemmarna ska bedöma om inläggen är ok eller inte? Eller har jag fel?

Anta att ni är en grupp som kört hoj ihop ett tag. Ni vet var ni har varandra, ni har lärt känna varandra och det finns ett förtroende och respekt baserat på erfarnehet. En dag dyker en ny kille upp och vill köra med er. Utan att ni känner honom har han åsikter om allt, vet bäst och vägrar lyssna eller ta råd. Ni tar genast emot honom med öppna armar?

Man borde inte behöva förklara detta för vuxna människor...

p.s
Eftersom man numer måste vara övertydlig. Ingen har tagit bort ett inlägg eller begärt godkännande av något högre råd. Däremot väljer jag att kanske lyssna mer på personer som genom åren gett ett kunnigt intryck än en som på kort sikt gjort motsatsen.

MJ_

Gillar udda hojar.
Gick med
29 Aug 2016
Hoj
För många att räkna upp
Är det en speciellt bra jämförelse? TS har inte givit intrycket av att veta bäst etc. Man måste ju ge folk en chans, att bedöma något efter ett inlägg är ju något förhastat. Det är lite som att om en grupp religiösa fundamentalister alltid haft sin syn och en ny kommer in med ett liberalare tankesätt, är han då inte trovärdig bara för han just är ny? (ett exempel bara)

Tyvärr är det den typen av bemötande som ofta skrämmer bort medlemmar, var inte länge sedan jag såg folk klaga över forumet började bli dött. Känns som det inte är så konstigt imellanåt. Man behöver inte tycka lika, men man får respektera den andras åsikt ändå. Bara mina funderingar.

Last edited:

Miika80

Medlem
Gick med
13 Aug 2011
Hoj
Yahama MT09-SP

Man får självklart skriva precis vad som helst här på SH, jag är absolut inte ute efter att bedöma om något inlägg är vettigt eller bra nog, men att reggar in sig på ett forum för att skriva hur dåligt man tycker ett visst företag skött sig skapar inte trovärdighet hos mig iallafall, jag tycker det är fel väg att gå för att man inte fått den hjälpen men trott/förväntat sig, hur skulle det se ut om vi alla skrev saker vi upplevt illa hos företag? Sen vad andra tycker är deras egna åsikt.

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
Förstår fortfarande inte vad regdatum har med trovärdighet att göra :) bara för att ni inte blivit dåligt behandlade betyder det inte att jag inte blivit det? Och att skapa tråden för ekonomisk vinning? Jag menar, Bike skiter i mej och denna tråd och jag skiter numera i Bike. Jag kommer aldrig få något av dom, och har aldrig fått något innan heller för den delen. Och det är precis det jag vill få fram, Bike skiter i dej. De enda dom bryr sej om är sitt åtagande som återförsäljare till KTM och där ingår garantiärenden men dom skiter totalt i dej som kund.

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
Man får självklart skriva precis vad som helst här på SH, jag är absolut inte ute efter att bedöma om något inlägg är vettigt eller bra nog, men att reggar in sig på ett forum för att skriva hur dåligt man tycker ett visst företag skött sig skapar inte trovärdighet hos mig iallafall, jag tycker det är fel väg att gå för att man inte fått den hjälpen men trott/förväntat sig, hur skulle det se ut om vi alla skrev saker vi upplevt illa hos företag? Sen vad andra tycker är deras egna åsikt.

Vart tycker du man ska vända sej om man vill få ut till folk att ett företag är dåligt? Ska man leta upp deras adresser och knacka dörr? Eller ska man bara sitta snällt, känna sej dåligt behandlad och inte få ut det till andra? Detsamma gäller givetvis om man upplever något som är bra. Tyvärr är det ju så att man oftast inte säger något om det är bra utan bara när det är dåligt.

Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Förstår fortfarande inte vad regdatum har med trovärdighet att göra :) bara för att ni inte blivit dåligt behandlade betyder det inte att jag inte blivit det? Och att skapa tråden för ekonomisk vinning? Jag menar, Bike skiter i mej och denna tråd och jag skiter numera i Bike. Jag kommer aldrig få något av dom, och har aldrig fått något innan heller för den delen. Och det är precis det jag vill få fram, Bike skiter i dej. De enda dom bryr sej om är sitt åtagande som återförsäljare till KTM och där ingår garantiärenden men dom skiter totalt i dej som kund.

I sociala sammanhang börjat åka med låg eller ingen trovärdighet som långsamt byggs upp över tid (eller raseras). Därför är det inte lika trovärdigt som när en gammal forummedlem skriver samma sak. Storcirkel inte någon som brukar vara saklig. Trovärdighet är något man bygger upp över tid.
Den ekonomiska biten är av historisk signifikans eftersom att hojfirmor blivit påkomna några gånger med att skapa nya användare och snacka skit om konkurrenter. Det spelar också in i trovärdigheten när man som första post skriver en gnälltråd på ett forum. Det må vara hur korrekt vill, men man har redan skaffat sig flera markörer som sänker trovärdigheten i det budskap man försöker framföra. Att i det läget sedan bemöta ifrågasättande med mild fientlighet är inte ett ypperligt sätt att höja trovärdigheten.

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Hoj
I sociala sammanhang börjat åka med låg eller ingen trovärdighet som långsamt byggs upp över tid (eller raseras). Därför är det inte lika trovärdigt som när en gammal forummedlem skriver samma sak. Storcirkel inte någon som brukar vara saklig. Trovärdighet är något man bygger upp över tid.
Den ekonomiska biten är av historisk signifikans eftersom att hojfirmor blivit påkomna några gånger med att skapa nya användare och snacka skit om konkurrenter. Det spelar också in i trovärdigheten när man som första post skriver en gnälltråd på ett forum. Det må vara hur korrekt vill, men man har redan skaffat sig flera markörer som sänker trovärdigheten i det budskap man försöker framföra. Att i det läget sedan bemöta ifrågasättande med mild fientlighet är inte ett ypperligt sätt att höja trovärdigheten.

Men ni möter ju mej med fientlighet? Och som många av er påpekat genom tråden, möts man av gap o skrik är risken överhängande att man får det tillbaka? :) och jag förstår fortfarande inte vad tiden har med trovärdigheten att göra, det är ju inte direkt så att jag berättat något som kan störta regeringen. Jag säger bara att jag tycker Bike skiter i dej som kund. Och varför det skulle vara mindre trovärdigt baserat på mitt reggdatum tycker jag e konstigt :)

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Nu är det ju så att Bike endast påpekat att de känt sig kränkta av TS pga av att han inte varit tillräckligt artig och Bike har inte på något sätt dementerat händelseförloppet beträffande när var och hur felen åtgärdats så varför ska vi misstro TS angående detta?

Det är väl ganska tydligt att felen inte åtgärdats snabbt nog och sedan har personkemin skurit sig.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Men ni möter ju mej med fientlighet? Och som många av er påpekat genom tråden, möts man av gap o skrik är risken överhängande att man får det tillbaka? :) och jag förstår fortfarande inte vad tiden har med trovärdigheten att göra, det är ju inte direkt så att jag berättat något som kan störta regeringen. Jag säger bara att jag tycker Bike skiter i dej som kund. Och varför det skulle vara mindre trovärdigt baserat på mitt reggdatum tycker jag e konstigt :)

Jag får hoppas att jag inte har framstått som fientlig, om så är fallet ber jag om ursäkt. I allmänhet så är hojhandlare ganska underväldigande vad gäller service, så jag har ingen anledning att tvivla på det du säger, men jag försökte bara förklara varför din trovärdighet spelar in och i allmänhet är ganska låg när du börjar med en sån här tråd.
Det här forumet har högt i tak för det mesta, men samtidigt så får man mothugg på allt möjligt.

MJ_

Gillar udda hojar.
Gick med
29 Aug 2016
Hoj
För många att räkna upp
Mothugg får man ta så länge de inte är direkt otrevliga, det är ju ett forum där vi diskuterar saker och ting. :)

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Hoj
Mothugg köper jag till 100%, alla tycker vi olika och alla som erfarenhet av just Bike i detta fallet har garanterat olika upplevelser bra som dåliga. Min är tyvärr dålig. Och eftersom det handlar om så mycket pengar som en motorcykel kostar och så mycket tid, känslor och engagemang vi mc-ägare lägger ner på att faktiskt få åka hoj tycker ja de är viktigt att man har en bra handlare i ryggen som stödjer och engagerar sej tillbaka. Extra viktigt är det när dom faktiskt tar 1000:-/tim för att greja med dina prylar, då tycker jag man borde värna om sina kunder annars går dom där 1000:- till någon annan. Visst, i mitt fall kostar de inget för det är garanti, men i andra änden av snöret så är det en ny hoj som inte ens kom till 100milan och de är ett problem man borde ta hand om bättre om man nu vill ha dom där 1000:-/Tim i fortsättningen (är mitt tycke). Det är bara de här med trovärdigheten baserat på regdatum jag tycker är knepigt :)

MJ_

Gillar udda hojar.
Gick med
29 Aug 2016
Hoj
För många att räkna upp
Jag har lösningen på denna typ av bekymmer, kör Hyosung! Inga handlare kvar som kan göra en besviken, snorbilliga reservdelar som man själv byter (själv är bäste dräng ni vet) och de pajjar inte om man sköter dem! Allting löst! :crash:crash:crash

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
-
En "grej" som satte relationen kund- åf- KTM på prov var att man hade sålt in KTM 690 Duke 2012- till trafikskolorna. Den hojen var lätt och smidig i chassit , men motorn passade definitivt inte för den typen av körning.
Det var en krävande kund som körde sina maskiner 2000-3000 mil/ år istället för 300-400 mil/år som många privatkunder gör.
Det gjorde att många hojar fick fel under garantitiden som inte uppkommer hos vanliga konsumenter . Kör stilen i trafikskolorna passar dåligt för en storstånka. Risken är stor att eleverna ligger på för låga varv som medför vibrationer och ryckig gång.

I det fallet är det extra viktigt att KTM ställer upp till 110 procent och stöttar sina åf genom en generös och smidig hantering av garantiärenden.

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Hoj
Jag har lösningen på denna typ av bekymmer, kör Hyosung! Inga handlare kvar som kan göra en besviken, snorbilliga reservdelar som man själv byter (själv är bäste dräng ni vet) och de pajjar inte om man sköter dem! Allting löst! :crash:crash:crash

Men är en Hyosung lika kittlande som KTM? ;)

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad