Bilar som prejar med flit!!

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Bilen väjer för nått fordon,kolla på skuggan i vägen framför han...Säkerligen så vart hon/han överraskad och han inte kolla i spegeln.

Nej, bilen påbörjar en omkörning. Och om han på hojen varit lite uppmärksam så skulle han ha sett att bilen redan några sekunder tidigare är på väg ut i vänsterfilen men håller tillbaka till högerfilen.

Bilisten gör ju givetvis fel, men vad hjälper det att veta när man ligger i diket?
 

Nicotin

Guest
Nej, bilen påbörjar en omkörning. Och om han på hojen varit lite uppmärksam så skulle han ha sett att bilen redan några sekunder tidigare är på väg ut i vänsterfilen men håller tillbaka till högerfilen.

Bilisten gör ju givetvis fel, men vad hjälper det att veta när man ligger i diket?


precis..omkörning !

Undanmanöver..vad försökte bilen manövrera undan, en lastbil,tankbil..???

Han kollade inte i sin spegel helt enkelt...
 

HeLMeT

The New Improved Version
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Norr om stan
Hoj
YZF 1000 Thunderace - NU TILL SALU!!
Måste vara lyckligt lottad då jag alltid blivit bra bemött av bilister under de 8 åren jag kört hoj. Ofta slänger de sig närapå överdrivet till höger. Man vill ju helst inte ha en hoj bakom sig som bilist..om man är hänsynsfull av sig.

Samma här faktiskt! Ingen spolarvätska eller annat skit. Hade jag råkat ut för dylikt dock hade jag åkt efter vederbörande tills han stannar och "pratat" lite med honom. :D
 

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Gbg (emigrerad 08:a)
Hoj
KTM 660/RC8-R
Har varit med om liknande händels vid ett tillfälle. Kom ikapp en bil som girade kraftigt åt vänster när jag närmade mig bakifrån. Jag kollade på honom i hans backspegel och han tittade på mig och skakde på huvudet.
Jag hade inte ens tänkte köra om eftersom det kom bilar från andra hållet.
Vilken jävla idiot tänkte jag och ångrade senare att jag inte tog med mig spegeln från hans bil när jag sen körde om.

Ang. filmen så är bilistens enda misstag att han/hon inte har tillräckligt med koll bakåt. Han/hon gör en regelrätt omkörning. Man ser baken på bilen framför i högerkurvan innan omkörningen och sedan ser man skuggan från samma bil på raksträckan. Kunde kanske ha blinkat något tidigare iofs men blinkers används.

bak.jpg

Blinkersen lyser och man ser skuggan från bilen framför den röda (seat?).
blink.jpg
 
Last edited:

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Ort
Söderut
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Om det e inne i stan, följ efter eller blocka upp o parkera dem i gatan. Gå av o ta ett snack om trafikmoral och konsekvenser.

Ute på landsväg, eller om det skapar allt för mkt köbildning för övriga medtrafikanter, ta regg nr, sms a in detta till 71456. Kontakta dem och fråga hur de mår och varför de beter sig på det sättet.
 

Squier

.......
Gick med
11 Oct 2007
Ort
Falun
Hoj
Yamaha R6 99, Derbi GPR 125cc och en Masai 125cc som behöver ny motor
Detta har också hänt mig även att folk bromsat när man är påväg förbi, så sjukt irriterad blir man.
Även hänt att en IDOIT kört ut precis framför mig och jag är 99.9% säker på att han gjorde det med flit :S ... hade tur så jag han bromsa ner och smeka hela bilens sida innan jag fick stopp mellan bilen och trotoarkanten. Hade jag fått stop 1 meter senare hade jag flygit över huven :S ... hade otur att jag inte lyckades att få in hantaget i bilen lr något så jag hade repat hela sidan, men tyvärr tog bara benet i...
gubben i bilen kollade på mig och åkte snabbt iväg, stentokig som jag var kickade jag igång hojjen igen och åkte efter gubben och försökte få stopp på gubben. Lyckades inte så bra, men när han svängde såg jag att han hade fönstret öppet så jag åkte upp bredvid han och skrek åt han att han skulle stanna :S.. gubben fimpar siggen och vevar upp rutan.
Dum som man var sket man i han och svängde då inget hände på varken mig lr hojen... ångrar mig fortfarande att jag inte körde efter gubben :S
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Hur kan bilister bete sig så här? Det finns ju inget skötsammare än motorcyklister.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Sen jag monterade xenonljus fram, håller alla bilar till höger när jag kommer ikapp.. Om de är nojjiga eller att de faktiskt upptäcker mig mycket lättare vet jag dock inte, men jag tippar på det sistnämnda. På hoj kan man vara vädigt svår att upptäcka i backspegeln. (Kör även bil ibland, när jag måste)...
 

Dr.Bike

Guest
Sportlover: Gör som jag gjorde. Det gav effekt!
Eller...vänta. Inget bra föredöme... vi kan ta det via PM.

Hur kan bilister bete sig så här? Det finns ju inget skötsammare än motorcyklister.

eXAckctT!

Å bilister är inte heller avundsjuka, särskilt inte här i sTÅkkålm, där de vet att jag glider förbi i ljummen farvind, kommer fram på ett kick, medan de själva sitter 45 min med trasig AC, kärringen i luren som gastar om vad han ska handla hem, och att han oxå, trots att han är sen ska hämta ungarna, för det var ju hennes "lediga dag" osv osv... vilket i jämlikhetens namn givetvis innebär att hon inte SKA hämta barnen eller handla... Karln är skogstokig över detta subb-sätt, men tar ut det i trafiken istället.


:hihi
 
Last edited:

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Men effektivast, tagit regnummer och åkt hem till han..
Man får ju inte fram bostadsadressen genom bilregistret annars vore det ju ett alt!
då man körde moppe. en kille i en helt ny merca som tyckte det verkade smart att köra om mig på insidan i en rondell
Moppedister är de värsta jag vet, dom ska hålla sig till höger på vägbanan och inte vingla runt överallt!
 

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Hus
Hoj
tramp
man fotar bort hans backspegel...


då kanske han inte gör om det iaf
Den tekniken skulle jag vilja lära mig! Man sitter ju så det är svårt att få upp foten i backspegelhöjd. Jag tänker i motorvägsfart. Man vill ju inte gärna bryta foten på sig själv heller mitt i allt elände.

Igår var det nämligen en jävla idiot som förtjänande att få sin spegel bortsparkad. Kom på motorväg och skulle passera när han som det kändes med flit hastigt väjde ut i vänsterfil så jag fick gå ut i gruset på vägrenen till vänster :mad:
 

Bale

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2007
Ort
Örebro
Hoj
GasGas EC 300 -10
Har varit med om detta beteendet två gånger. Den senare efter att jag kört om på en 90 väg och kört cirka 5 minuter till kommer jag fram till ett samhälle med 50 km/h.
Då kommer idioten som prejade och kör om mig i cirka 80 km/h. Jag håller alltid hastigheten för att visa hänsyn på 30 och 50 sträckor, där hastighetsgränsen har ett stort syfte. Just detta med de som kör bil lika fort fast det är 30, 50, 70 eller 90 km/h är så jävla idiotiskt.
De tycker alltså det är noga att slicka 90 km/h på 90-vägen och att samma hastighet kan hållas på de lägre också. :huvet
 

Nobrando

Rasmus
Gick med
18 Dec 2007
Ort
Göteborg/Västervik
Hoj
Yamaha XJ900S Diversion -01, Yamaha TZR 125 -91
Man får ju inte fram bostadsadressen genom bilregistret annars vore det ju ett alt!

Moppedister är de värsta jag vet, dom ska hålla sig till höger på vägbanan och inte vingla runt överallt!

I en rondell ska man för tusan inte ligga till höger om man ska till vänster? Men i andra situationer så ska dom hålla sig till höger och på sin fina vägren.(om sådan finns)



Jag åkte idag från Västervik till Örebro på min TZR, en bil som svängde över på vänster sida, men jag stod på och körde om. När man läser det ni säger så är det ju fan skrämmande, visst det kan vara svårt att se MC's i bilen, men ibland är det så uppenbart att dom försöker jävlas eller leka polis!
 
Last edited:

Solid snake

Guest
Äh det var väl inget, jag har nästan blivit frontad av en bilist som körde ut i mitt körfält bara för att det antagligen verkade roligt.

Bromsade så hårt det bara gick och var beredd att köra ner i diket, precis innan jag ska väja ner så kastar bilisten över sin bil på rätt sida igen.

Förbannad som jag var så åkte jag efter hyfsat fort och körde upp bredvid och tittade in genom rutan på föraren, kvinna var det som körde, självklart.

Skulle slå av backspegeln men den verkade vara armerad eller nåt för den satt jävlar i mig hårt på den där bilen.
 

Zalfus

Medlem
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Halmstad
Hoj
S1000RR -12 racehoj
Man får ju inte fram bostadsadressen genom bilregistret annars vore det ju ett alt!

Moppedister är de värsta jag vet, dom ska hålla sig till höger på vägbanan och inte vingla runt överallt!

Men man får väl fram namn? Och har man fått fram det kan man väl få fram en adress via eniro eller liknande? Eller?
 

Phogelbice

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2008
Ort
telyeah
Hoj
Husabürg, Scott
Har inte fixat körkortet än men man blir fan lite skraj när man sitter här och läser, just att man är så jävla körd om en bil missar att kolla backspegel eller dödavinkeln. :eek:

automatkörnare är det nånting man kan knäppa rutan med på sånna jävlar

Sån har man på jobbet skulle kanske ta med en hem, lär vara jävligt frestande. Men det kan sluta illa om man gör nått dumt... :näsblod
 

Mjölnaren

står på tå
Gick med
9 Jul 2003
Ort
Vällingby
Hoj
Ktm Superduke 990
Jag blir galen på bilister som med vilja gör allt de kan för att skrämmas eller försvåra min framfärd.....stövel i dörren eller fot på backspegeln, är eg billigt för att komma undan med mordförsök som jag anser att det är att göra så man kör av vägen.Tror inte de inser hur lite som behövs för att man ska ramla.
Värsta är ju att jag kanske kör av vägen och kör på nån annan som går eller cyklar,men så långt verkar ingen tänka....blir så jävla förbannad.

Mest verkar det va gamla gubbar som vill leka trafikpoliser....iallfall de jag har råkat komma ihop med.

Va rädda om er där ute...alla bilister är potentiella mördare...så det så.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top