Bilar som prejar med flit!!

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Los Angeles CA
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
Men det vågar man (jag) inte. Jag blev tokigt ägd av en äldre dam idag, hon började med att prejja mig och när jag då tittade på henne och skakade på huvudet pekade hon finger åt mig... :mad:

Kanske bara for du ser lite mesig ut, tillomed i morkt coolt vesir:näsblod

Skamt o sida, sana karringar borde finnas fler av, hellre kaxiga an radda som fan?
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Fan vad förbannad jag blir av att höra sånt här!! jävla dårar det finns.
Har haft kortet några dagar nu och inte stött på detta men den dagen det händer tycker jag synd om föraren, verkligen synd. Försöker nån ta mitt liv, är det bäst att de lyckas annars så kan de hälsa hem.

Ska fan tillverka stjärnor av plåt eller likande och köra framför dem, kasta ut ett gäng. Får jag stopp på personen och den är i väl behåll så kliver jag av och ger han/hon vad den tål. Så enkelt är det, ni som tycker jag tar i för hårt och är en lika dan idiot får väl tycka det. Men försöker nån ta mitt liv så har jag ingen som helst sympati för, oavsett om det är en man eller kvinna.

Hoppas de försöker preja en civil mc snut eller liknande så slipper jag träffa på dem.

Synd att det inte finns nån ökönd mcgäng som fixar såna problem som man kan kontakta ifall det skulle behövas för en slant. De kriminella mc gäng som redan finns pysslar med nån annan sort kriminalite så dessa som jag önskar ska finnas ska vara kända just för denna typ av problem. Ökända ska de vara så alla känner till dem i Sverige. det skulle nog skrämma många av dessa h*rungar som beter sig på det viset i trafiken.
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
När jag kör bil så blir jag minst sagt lika irriterad på mcidioter som till varje pris skall om. I fredags så är det en dåre som kommer på en retard och bra ska om mig han kom inte om på vänster sida så då klämmer han sig förbi på vänster, det finns typ 2 cm tillgodo!

Tycker att sådana människor som till VARJE pris skall köra om en när man kör bli inte heller är en trevlig upplevelse. tänk om man vinglar till lite, ja har man otur so har man en hojåkare under bilen.

Om någon skulle sparka bort min backspegel på bilen så skulle jag använda den lilla makt jag har i mitt ämbete och göra livet surt för denna person!
 

roke

På jobbet är det jag som bestämmer hemma
Gick med
20 Jun 2007
Ort
Roslagen
Hoj
ingen
Jag brukar ofta fota backspeglar på bilister, händer rätt ofta faktiskt.
Rutin.
 

njelger

Guest
Själv har jag aldrig problem med medvetna prejningar i stockholmstrfaiken. Pendlar varje dag in i city. Men Bilister "glider" ibland ut när man ska fildela. Jag tror dock det sker "omedvetet". Varför vet jag inte.

En annan sak som irriterar är ju att bilister ALLTID måste om om man inte håller en extra 30 knyck.

Har inte fixat körkortet än men man blir fan lite skraj när man sitter här och läser, just att man är så jävla körd om en bil missar att kolla backspegel eller dödavinkeln. :eek:

Kör man fort är det väl mer regel än undantag? Men då får man väl räkna med det?
 

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sthlm/Tyresö
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
tänk om man vinglar till lite, ja har man otur so har man en hojåkare under bilen.

Om någon skulle sparka bort min backspegel på bilen så skulle jag använda den lilla makt jag har i mitt ämbete och göra livet surt för denna person!

Enklare att använda sig av lösningen i den översta raden:D
 

ZPEED

Ny medlem
Gick med
19 May 2007
Ort
Haninge
Hoj
-01 honda cb750
När jag kör bil så blir jag minst sagt lika irriterad på mcidioter som till varje pris skall om. I fredags så är det en dåre som kommer på en retard och bra ska om mig han kom inte om på vänster sida så då klämmer han sig förbi på vänster, det finns typ 2 cm tillgodo!

Tycker att sådana människor som till VARJE pris skall köra om en när man kör bli inte heller är en trevlig upplevelse. tänk om man vinglar till lite, ja har man otur so har man en hojåkare under bilen.

Om någon skulle sparka bort min backspegel på bilen så skulle jag använda den lilla makt jag har i mitt ämbete och göra livet surt för denna person!


Ehh.....

Jag tycker inte heller om folk som kör som idioter. Det spelar ingen roll vad de framför för fordon. Idioter är idioter oavsett om de går, cyklar, kör bil eller hoj.

Men vad gör man? Att preja en motorcyklist som denna tråd handlar om är ju inte direkt något smart alternativ. Dödsstraff för en ful omkörning....

Så fortsätt du att vara irriterad. Så länge du inte hindrar någon annan i trafiken eller ställer till med besvär som kan skapa ännu farligare situationer.

MVH Peter Z
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Fan vad förbannad jag blir av att höra sånt här!! jävla dårar det finns.
Har haft kortet några dagar nu och inte stött på detta men den dagen det händer tycker jag synd om föraren, verkligen synd. Försöker nån ta mitt liv, är det bäst att de lyckas annars så kan de hälsa hem.

Ska fan tillverka stjärnor av plåt eller likande och köra framför dem, kasta ut ett gäng. Får jag stopp på personen och den är i väl behåll så kliver jag av och ger han/hon vad den tål. Så enkelt är det, ni som tycker jag tar i för hårt och är en lika dan idiot får väl tycka det. Men försöker nån ta mitt liv så har jag ingen som helst sympati för, oavsett om det är en man eller kvinna.

Hoppas de försöker preja en civil mc snut eller liknande så slipper jag träffa på dem.

Synd att det inte finns nån ökönd mcgäng som fixar såna problem som man kan kontakta ifall det skulle behövas för en slant. De kriminella mc gäng som redan finns pysslar med nån annan sort kriminalite så dessa som jag önskar ska finnas ska vara kända just för denna typ av problem. Ökända ska de vara så alla känner till dem i Sverige. det skulle nog skrämma många av dessa h*rungar som beter sig på det viset i trafiken.

Lugn :hihi

Jag tycker att de flesta bilister behandlar oss hojåkare rätt bra, i synnerhet mtp hur många av oss behandlar bilisterna.

De flesta "prejningar" tror jag är ofokuserade förare, inget de gör med vett och vilja.

De få gånger jag varit övertygad om att det varit med vett och vilja har det ofta varit helgkväll och en bil med två eller fler yngre killar, ofta inne stan. Typ en fullastad zatzybil där ägaren ska visa sig tuff för sina passagerare.

/J
 

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
Kanske bara for du ser lite mesig ut, tillomed i morkt coolt vesir:näsblod

Skamt o sida, sana karringar borde finnas fler av, hellre kaxiga an radda som fan?

ameh! du bah retar mig lixxom :nurse :sissy

jag är snel hest

edit: äöå :FU
 
Last edited:

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Ehh.....

Jag tycker inte heller om folk som kör som idioter. Det spelar ingen roll vad de framför för fordon. Idioter är idioter oavsett om de går, cyklar, kör bil eller hoj.

Men vad gör man? Att preja en motorcyklist som denna tråd handlar om är ju inte direkt något smart alternativ. Dödsstraff för en ful omkörning....

Så fortsätt du att vara irriterad. Så länge du inte hindrar någon annan i trafiken eller ställer till med besvär som kan skapa ännu farligare situationer.

MVH Peter Z

jag tycker inte att man ska preja folk i trafiken men i bland så ser man inte och har man otur så kan man ju faktiskt OMEDVETET preja någon, ställer till besvär gör de flesta i trafiken, därför skall man vistas där så kort tid som möjligt!
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
mer eller mindre varje dag jag kör till jobbet är jag med om folk som prejjar en i sthlm området.. dock blir de lite bättre ju närmare hemorten man närmar sig...

så dessa folkräjs gubbar verkar än så länge hålla sig i större städer..
 

madman

Mekaniker
Gick med
27 Mar 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Suzuki GSX-R 1100 -94
åkte ut för en sådan lirare förra sommaren, jag och en polare var och körde på lite roliga vägar och så kommer vi ifatt en karavan med 3 bilar.
Jag väntar på att det ska bli en tillräckligt lång raka så jag kan köra om säkert och när jag kommer upp brevid bil nr 2 så ser jag hur bilen längst fram rattar vänster, precis som att han/hon ska blockera för mig, bromsar, blir chockad, och kör sedan om.
Tydligen gjorde han/hon samma för polaren som körde om efter mig :/
 

Gabor

Guest
Vilken jefvla idiot. :dummer

Tittar man noga på filmen så ser man att det ligger en bil starxt framför de röda seaten....så idiot eller inte, han tänkte köra om denna, såg sig förmodlingen inte om att det var en mc som skulle köra om honom samtidigt...

Det är lika idiotiskt att inte se sig framför som mc förare och låta bilisten köra om först.....
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Tittar man noga på filmen så ser man att det ligger en bil starxt framför de röda seaten....så idiot eller inte, han tänkte köra om denna, såg sig förmodlingen inte om att det var en mc som skulle köra om honom samtidigt...

Det är lika idiotiskt att inte se sig framför som mc förare och låta bilisten köra om först.....

Ja jag tänkte just säga det. Oavsett vem som har rätt så kan jag efter 22 år på hoj säga att jag aldrig skulle kört om i det läget. Samtliga varningsklockor ringer, det formligen osar ju förestående omkörning om bilen framför hojen.
 
Last edited:

njelger

Guest
Ja jag tänkte just säga det. Oavsett vem som har rätt så kan jag efter 22 på hoj säga att jag aldrig skulle kört om i det läget. Samtliga varningsklockor ringer, det formligen osar ju förestående omkörning om bilen framför hojen.

Men på dagen då? Det är ju ljust på filmen?
 

Vtr Larsa

WWW.VTR.NU
Gick med
19 Apr 2007
Ort
Bro
Hoj
Honda VTR 1000 WR 250
åkte ut för en sådan lirare förra sommaren, jag och en polare var och körde på lite roliga vägar och så kommer vi ifatt en karavan med 3 bilar.
Jag väntar på att det ska bli en tillräckligt lång raka så jag kan köra om säkert och när jag kommer upp brevid bil nr 2 så ser jag hur bilen längst fram rattar vänster, precis som att han/hon ska blockera för mig, bromsar, blir chockad, och kör sedan om.
Tydligen gjorde han/hon samma för polaren som körde om efter mig :/


Huh.. Hoppas man slipper denna upplevelse.

Förstå om dessa människor gör så med flit, Det e rent mordförsök:näsblod
Det e nog många utöver jag som skulle ta till rättelse efter en sådan händelse.
Det skulle garanterat inte gå obemärkt förbi om det hände mig.
Nog för att det finns risker med hojåkning,men de blir inte mindre om bilisterna ska börja agera på detta sätt.

Själv tycker jag faktist att de flesta bilister sköter sig,när man kommer glidande mellan körfälten vid köbildning flyttar de på sig så snällt.
Lika när man ligger för omkörning,viker de åt sidan för att ge mig blick frammåt.
80% av 20% tycker jag sköter sig.
Hur det är med hojar:confused: ja en del tror att dom är de enda på vägen.
Köra ur sig själv & hojen tycker jag hör hemma på bana.:yoparty

Kör med insidan,O ta det försiktigt:tummenupp
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Men på dagen då? Det är ju ljust på filmen?

:va Vad är det nu för en språkligt spetsfundighet du syftar på?
Mitt inre mörker, eller sthlms teknikhistoriska kulturskymning?

Edit: Nu såg jag :hihi 22 år ska det va!
 

Öhlin

Solen lyser alltid bakom molnen!
Gick med
4 Nov 2005
Ort
med Nysta
Hoj
GSXR 600
Jag brukar köra om med god marginal och ta det lungt vid omkörningar men har flera gånger varit med om att bilar svängt ut och även påbörjat omkörningar när jag legat jämsides med dom.

Dessutom möter jag ofta bilar som gå ut på omkörning när de ser att de "bara" möter en hoj och tycker förmodligen att jag ska flytta mig???:va

Oftast tror jag att det beror på stress och ouppmärksamhet hos bilförarna men det får ju så allvarliga konsekvenser.

Så kör alltid om med goda marginaler så att vi får många fler härliga säsonger!:tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top