Bilder på CDI-Boxar Honda NSR

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Umeå
Hoj
Letar ratbike
EBS skrev:
Min gick i 175 på mätaren..


Ja men det är fortfarande avstrypningen som diskuteras. NSR_Eskil tror att CDI är strypt och vill testa att byta eftersom hans hoj toppar runt 100km/h.


Men iaf så vet jag nu att du är en mer erfaren NSR förare än jag någonsin hade kunnat gissa så :Bugar
 

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Ort
vimmerby
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Padde skrev:
Ja, då kvarstår ju fortfarande bara cylindern.

Här är länken till strpyningen jag pratade om innan. Förutsätter att ni redan plockat ut denna då ni kollar hojarnas prestanda. Länk

Sitter den där på en -91 också?
 

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Ort
Vingåker
Hoj
Honda Nsr -98
AndersJohansson skrev:
Men "!Ante" och den andra kille med effektrör borrde ju testa att dra upp ortarna och kolla men dom verkar ju inte fattar hur man gör riktigt :3freak

Jag hade beställt

haha har inte vågat pilla så nu isommar pga att pappa har varit som en hök i garaget så fort jag meckad med hojjen, ska testa dra upp portarna förhoppningsvis nästa vecka då pappa jobbar igen :banana
 
Last edited:

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
SolitudE skrev:

Har du kollat? :va

När man beställer original röret till NSR via Addemoto har jag för mig hade dom samma order nummer på båda rören, till gammla och nya modellen. Samma nr = samma pryl. Och alla nya NSR ska vara strypta där vad jag vet så isf kanske några gammla också är det?
 

Fyxim

Medlem
Gick med
20 Apr 2003
Ort
Nacka
Hoj
Suzuki RGV250
Sorry att jag drar upp en gammal tråd, men om det är fortfarande av intresse har jag len bild på hur man tabort "strypningen". CRM'ns cdibox ska nog vara identisk till NSR. :tummenupp
 

Bifogat

  • cdi trim, beskrivning.jpg
    cdi trim, beskrivning.jpg
    33.3 KB · Visningar: 222

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Fyxim skrev:
Sorry att jag drar upp en gammal tråd, men om det är fortfarande av intresse har jag len bild på hur man tabort "strypningen". CRM'ns cdibox ska nog vara identisk till NSR. :tummenupp

Nu snackar du gammla NSR eller?

På min Box finns inget cilicon eller liknande där menar du att man ska sprätta upp plasten? :död

edit: Stavfel.
 
Last edited:

Fyxim

Medlem
Gick med
20 Apr 2003
Ort
Nacka
Hoj
Suzuki RGV250
Padde skrev:
Nu snackar du gammla NSR eller?

På min Box finns inget cilicon eller liknande där menar du att man ska sprätta upp plasten? :död

edit: Stavfel.

Japp, smällta med limpistol verkar vara en bra teknik :tummenupp
Om du läser på pappret så finns det ett KAK-nummer, se om det stämmer överns med din CDI?

Min fina CDI-Box som blev test objekt för att hitta strypningen:
 

Bifogat

  • trimmad cdi.jpg
    trimmad cdi.jpg
    14.8 KB · Visningar: 133
Last edited:

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Electric City
Hoj
HRC baby.
Fyxim skrev:
Japp, smällta med limpistol verkar vara en bra teknik :tummenupp
Om du läser på pappret så finns det ett KAK-nummer, se om det stämmer överns med din CDI?

Min fina CDI-Box som blev test objekt för att hitta strypningen:


Och d funka fint? Var det lätt att hitta den?? funka den sen igen då?
 

DaJocke

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2005
Ort
6 mil norr om sthlm
Hoj
Honda CBR-98
Padde skrev:
Din hoj lär nu vara strypt till 11kw, Du har 2 strypningar kvar. Om du har NSR gammla modellen har du en strypning i avgasrörs mynningen och en i insuget. Har du Nya modellen har du en i avgasröret (1 svetsen in i systemet från cylindern hållet dvs inte i mynnigen utan du kommer få öppna röret) EDIT: Och självklart en i insuget på nya modellen också.

Finns för övrigt om du nu vill ha lite fakta om NSRéns CDI boxar inga strypa modeller som jag sa tidigare, eller rättare sagt modeller som du kan ostrypa. Det finns 2 olika modeller CI 639 och CI 636, Exakt samma effekt på båda. 636án är UK/Italienska och finska modellen och resten ska ha samma tror jag (inte säker).

Hej Padde jag har en cdi box som heter CI 626 som jag beställde från lelles mc i uppsala! Vad är det för box då om det bara finns CI 636 och CI 639 enligt dig? Min nsr 98 är importerad från Frankrike och går ca 120km/h och jag vill förstås göra den ostrypt men hur? När jag kopplar in CI 626 boxen vid baklyset där CI 639 sitter så vägrar hojen att starta. (köpte CI 626 från lelles innan jag hade hittat CI 639 vid baklyset) Under luftburken finns en till box som ser ut som cdi boxen vid baklyset (samma mått), men från den kommer det ut kablar som sen går ihop meg resten av kabelstammen. Jag har kollat insuget och där finns ingen strypning och jag har kollat i mynningen på avgasröret och det finns ingen strypning där heller, men jag har inte kollat i den första svetsningen om det finns nån plugg där?! Nsr går som som jag skrivit ca 120 och då varvar den typ 10000v/min på 6 växeln (vet inte exakt, men den varvar ju så mycket den kan eller orkar?) så den kan väl inte gå fortare utan att dreva om den? betyder det att det inte är originaldreven på nu? Min bror hade en crm som gick ca 135 km/h även med två pers! men den hade betydligt bättre acc en vad min nsr har som tappar otroligt mycket kraft vid skjutsning.
 
Last edited:

H_W_M

Ny medlem
Gick med
19 Sep 2005
Ort
Namsos, Norge
Hoj
Honda NSR 125 R
hvorfor er dere så opphengt i CDI-boksene? det er jo som sagt nesten ikke merkbar forskjell på dem. noe som gir en merkbar forskjell, men som dere såvidt nevner her når noen av dere snakker om at syklene deres går bare 130 km/t er at det finnes 2 forskjellige styringsbokser til ekosventilen på nsr.... TV-124 og TV-78. TV-124 boksen åpner bare ventilen ca 70%, mens TV-78 boksen åpner ventilen ca 90%. dette vil jeg tro har mye mere innvirkning på effekten enn CDI-boksen.

ble kanskje litt off-topic :3freak

men dajocke over her nevner at sykkelen din ikke vil gå hvis du bytter til CI626, det kommer av at du må koble om ledningene. men jeg har ikke peiling på hvordan du skal koble om, for har ikke gjort dette på min sykkel.

vil forresten tipse om denne: http://www.geneva-racing.com/~alains/NSRtips.doc
 
Last edited:

nsr_98_

Ny medlem
Gick med
28 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
honda nsr 98
HOnda nsr 98

haj min nsr går bara i 135 en blackbox under tanken varvar 10000 på 6an skriker typ finns ju inga mer drev men den orkar inte gå fortare ska kolla den andra pluggen nu i avgasröret har kollat insuget och kröken vid cylindern där satt ingen ska man behöva köpa 190cc ?? eller effektsystem ?? svara mig gemnom att adda min msn och skriv till mej snarast eeemmmiiilll@hotmail.com

någon mer än jag som har samma fel min box sitter under tanken.
någon som vet var man kan köpa delar till nsren ?? typ nya kåpor behöver det för ja vill laka om min helt svart =) min nsr har en grön lampa som e monterad uppe brevid instrument brädan som lyser grönt när man slår på den ps den låter mesigt som fan inget tryck accar dåligt men vem vet ja kanske e för känslig =S den som gjorde nsr e ju helt dum i :kocko
 

nsr_98_

Ny medlem
Gick med
28 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
honda nsr 98
honda nsr

behöver hjälp med min nsr den toppar 135 vill att den ska göra 170 närmare 200km men ja har ingea pluggar i jo en i nedre delen av kröken som ska bort till helgen

länk

länk

behöver sidor där jag kan beställa delar som kåpor med mera trim cylle och effektrör helst svenska sidor


länk


jag har en 98 om de behövs veta har en blackbox under tanken som ja har kopplat om så den varvar 10000
 

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Ort
Skåne - Bromölla
Hoj
Här var det tomt.
Vaddå`? är koppartråden tjock som fan eller? i med du säger att man ska klippa av 5 mm av den... Är den 1cm tjock eller? Och var fan sitter CdI boxen någonstans?
 

moje

Hunk
Gick med
21 Oct 2005
Ort
Lidingö
Hoj
ktm exc 02 & honda nsr 91
nu har jag läst tråden men vissa saker framkommer lite suddigt.

- jag har en nsr 91, den e svensksåld, har den en strypt cdi? om den är strypt hur kan jag känna det, är det som ett varvstopp?
 
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

Top