oavsett om killen hade droger i kroppen eller inte, rättfärdigar det inte den gamla tanten att agera pöbel.
men om vi ska vara realistiska så lär ju knappast tanten ha gjort detta på ren jävelskap.
Hans, som det står om i artikeln, sk höga hastighet blandat med hennes ouppmärksamhet fick väl situationen att bli som den blev.
skulle vilja säga "som man bäddar får man ligga" men det känns lite groteskt med tanke på killens utgång efter olyckan. som en annan sa, han kan ju faktiskt haft "drogerna" på recept. men enl vitten så körde han väldigt fort, och hade setts buskört tidigare (vilket ändå inte rättfärdigar att han skall dö för den sakens skull). men han hade kanske klarat sig iaf, om än med x antal frakturer/bruta ben osv.
Sen tycker jag personligen att kärringen ska ha ett kännbart straff just för att hon inte varit tillräckligt uppmärksam i trafiken.
hade jag själv varit vållande till annans död i samband med bilkörning(i en sån olycka) hade jag bett dem riva mitt kort på plats. man gör inte såna manövrar såvida man inte är bombsäker på att det är fritt.
mina 2 cent.........